LordWinter 28.10.2014 12:12:03 | |
---|
Mies lavalla sanoo "helou" ja yleisö nauraa kuset housuunsa. Lampaat. "Hahaha, kiristääkö esarista, onko toistuvia tulehduksia? Annas kun Tohtori Jutku silpoo peniisi." -Röntgen-Jeesus |
ballfish 28.10.2014 13:40:12 | |
---|
LordWinter: Mies lavalla sanoo "helou" ja yleisö nauraa kuset housuunsa. Lampaat. No, eipäs yksinkertaisteta. Nauretaanhan siinä olemukselle änd. Ei se sun sanomana varmaan ketään naurattais. "Vaikka ajatus 170 euron pitsasta Simpeleellä, kera omien PA-kamojen, eräänä maanantaina houkuttelee, tämä ilmoitus kuulunee torille." -moderaattori |
Wolfgang 28.10.2014 14:15:48 | |
---|
ballfish: No, eipäs yksinkertaisteta. Nauretaanhan siinä olemukselle änd. Ei se sun sanomana varmaan ketään naurattais. Ne nauraa vaan koska ne on lampaita!! Only dead fish go with the flow! Fight the power! Oikeat YKSILÖT eivät tuollaiselle massahuumorille naura. "Lukee mun luku taidolla, että yleinen keskustele eli saa puhua ihan mistä huvittaa" -Janizio |
Burn 28.10.2014 14:17:56 | |
---|
LordWinter: Mies lavalla sanoo "helou" ja yleisö nauraa kuset housuunsa. Lampaat. Mua on aina vähän risonut se Leikolan tapa olla "hauska". Siis tämä mumiseva ja vaivaantunut, keskisuomalaisittain puhuva mies. Ei kertakaikkiaan irtoa. Vähän sama kuin Sami Hedbergin ilmeet ja typerät äänet. Mut niinhän se on, että mä en vain tajua. |
Wolfgang 28.10.2014 14:20:30 | |
---|
Burn: Mua on aina vähän risonut se Leikolan tapa olla "hauska". Siis tämä mumiseva ja vaivaantunut, keskisuomalaisittain puhuva mies. Ei kertakaikkiaan irtoa. Vähän sama kuin Sami Hedbergin ilmeet ja typerät äänet. Mut niinhän se on, että mä en vain tajua. Mutta Leikolalla on sitä huumoriakin siellä seassa, ei se pelkkä lavapersoona loppuun saakka kanna. Nokkela kirjoittaja se on. Ja tykkään ettei liikaa mehustele niitä vitsejään vaan aika suoraviivaisesti build up ja punch line. "Lukee mun luku taidolla, että yleinen keskustele eli saa puhua ihan mistä huvittaa" -Janizio |
Redefine 09.12.2014 22:31:36 | |
---|
|
Redefine: Herätellään vähän tätä ketjua. Bill Burriltä tuli uus stand-up spessu Netflixiin I'm Sorry You Feel That Way. On muuten aivan loistava! Traileri: https://www.youtube.com/watch?v=eGC1cUyYXHo Oli ihan hyvä show joo. Bill Burr tuntuu olevan yksi harvoista tyypeistä, jotka jaksaa huvittaa nykyisin lavalla. Mielestäni osaa jopa näytellä oikein mukavasti, mitä nyt jossain breaking badissa näkyi välillä ja lavalla kun esittää jotain rooliaan. On muuten vanhentunu ulkonäöltään ns. Vitusti. I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat. |
Hetfield 11.12.2014 16:26:25 | |
---|
Viihdyin hyvin tuon Burrin uusimman parissa. Loistosettiä. "I hope you've had all the children you want... 'Cause this is gonna blow your balls off." |
Tawsky 12.12.2014 10:36:12 | |
---|
Näkyykö Netflixin suomiversiossa toi Burrin uusin? Voisin ottaa tuon ilmaisen kokeilukuukauden jos näkyy. saatanan paska ade -Traditional |
juhokoo 12.12.2014 10:58:47 | |
---|
ADEHD: Näkyykö Netflixin suomiversiossa toi Burrin uusin? Voisin ottaa tuon ilmaisen kokeilukuukauden jos näkyy. Kyllä näkkyy. |
matales 24.12.2014 17:33:54 (muokattu 24.12.2014 17:39:39) | |
---|
I don't want to talk to you no more, you empty-headed animal food trough water! I fart in your general direction! Your mother was a hamster and your father smelt of elderberries! -Frenchman |
Redefine 10.02.2015 22:06:08 | |
---|
Kattelin tossa männä viikolla Louis Ck:n uusimman Live At The Comedy Store. Tuli repeiltyä ensimmäiset puoli tuntia, mutta sen jälkeen taso vähän laski. Näemmä löytyy jo youtubesta... IT IS DONE! |
RockFanatic 12.05.2015 16:14:43 | |
---|
Lähes jokaisella stand upia käsittelevällä keskustelufoorumilla, jolla olen vieraillut, näyttäisi Sami Hedberg olevan suurin piirtein kirosana. Sallikaa minun kysyä: miksi ihmeessä? Eihän kyseinen pullukka todennäköisesti ole millään mittapuulla edes Suomen paras stand up-koomikko, mutta kyllä hänenkin juttunsa ovat ajoittain jumalattoman hauskoja. Ainakin itseäni kiehtoo kaverin monipuolisuus koomikkona: materiaaliin mahtuu erilaisia äänihahmoja ja imitaatioita, vitsejä, hupaisia havaintoja erilaisista asioista, huumoripitoisia musiikkinumeroita (erityisesti miehen "venäjänkielinen" versio The Eagles-yhtyeen biisistä Hotel California on kerrassaan hillitön) etc. Hedberg on ilmiselvästi myöskin vallan mainio improvisaattori, jonka kyky saada aikaan hupia yleisön kimmokkeista on maamme tämänhetkisissä koomikkopiireissä aivan omaa luokkaansa. Miehen tilannetaju ja ajoituskyky ovat aivan loistavia, ja hän taitaa todistetusti myös itseironian jalon taidon. Kaiken kaikkiaan Sami Hedberg on mielestäni yleisesti ottaen erittäin hauska ja lahjakas koomikko, sanotte mitä sanotte. |
NHR 12.05.2015 16:45:21 | |
---|
RockFanatic: Kaiken kaikkiaan Sami Hedberg on mielestäni yleisesti ottaen erittäin hauska ja lahjakas koomikko, sanotte mitä sanotte. On se minustakin ihan hauska jätkä aina ollut, ts. ei ole ainakaan minua onnistunut vielä jutuillaan ärsyttämään. Ne yöllinen nakkikioskijono -jutut (olisiko tämäkin ollut Kokovartalomieheltä?) olivat ainakin ihan hiton hauskoja silloin aikoinaan. Aika pitkälti tosin perustuivat noihin "hassuihin ääniin" nekin, että jos sellainen huumori ei uppoa, niin... "Never high-five a rabbi!" - Jimmy Carr |
Wolfgang 12.05.2015 18:11:13 | |
---|
RockFanatic: vitsejä, hupaisia havaintoja erilaisista asioista. Haluan näistä esimerkit. "Lukee mun luku taidolla, että yleinen keskustele eli saa puhua ihan mistä huvittaa" -Janizio |
RockFanatic 12.05.2015 18:17:56 | |
---|
Juu, Grillijono-juttu löytyy Kokovartalomies 1-DVD:ltä. Omasta mielestäni kyseessä ei kuitenkaan ole läheskään paras Hedbergin juttu, vaikka sinänsä todella hauska onkin. Mielestäni parhaat Hedbergin läpät ovat "Elefantti synnyttää" (löytyy niin ikään em. DVD:ltä), "Paskat TV-mainokset" (Alive-DVD), "Lentokapteeni" (Kokovartalomies 2-DVD), "Perhelomat" (Kokovartalomies 3-DVD), "Turun tunnelit" (Kokovartalomies 3-DVD), "Radiokanavat" (Kokovartalomies 1-DVD), "Karvanpoistolaite" (Kokovartalomies 2-, Alive- ja Kokovartalomies 3-DVD:t), "Eläinrakkaat ihmiset" (Kokovartalomies 1) sekä "Epäloogiset sanoitukset" (Kokovartalomies 2-, Alive- ja Kokovartalomies 3-DVD:t). Hedbergin Kokovartalomies 1-DVD:llä murjaisema vitsi naisporukan vessakäynnistä kasteli sekin sekä silmät että housut hauskuutensa takia. (Älkää käsittäkö väärin, olen todistetusti täysipainoinen heteroseksuaali!) |
RockFanatic 12.05.2015 18:40:15 | |
---|
Hyvä Wolfgang, Hedbergin stand up-rutiiniin eivät sinänsä kovinkaan usein kuulu perinteiset vitsit, vaan pikemminkin erilaiset tarinat, jotka päättyvät punchlineen. Ajoittain myös miehen kämmit juttuja kertoessaan voidaan laskea "vitseiksi", kuten esimerkiksi edellä mainitsemassani Eläinrakkaat ihmiset-jutussa: "Mä oon itse enemmän koira-, kuin kissaihmisiä, mutta mulla on ihmeellinen tapa mennä aina, kun näen jonkun naisen ulkoiluttamassa koiraa, sinne paikalle silleen: "No kukas se siinä on, semmonen ihana pikku pupulainen, semmonen pikkunen PIPPELI! (Kuvaajalle: Editoidaan tää pois! Kolme, kaks', yks'...) Semmonen pikkunen P***U! (Kuvaajalle: Ja tämäkin sitten pois! Kolme, kaks', yks'...) Näiden mokien (jotka itse asiassa todennäköisesti tekivät jutusta vähintäänkin kaksinkertaisesti hauskemman kuin "oikein" kerrottuna) jälkeen Hedberg kertoo jutun vihdoinkin oikein. Tässä se nyt on, ja kuten huomaat, lopussa on (tättädä-dättä-dää!) IHAN_OIKEASTI punchline: "Mulla on tapana mennä sinne silleen: "No kukas se siinä, semmonen söpöläinen, semmonen ihana pikkuinen..." ja sitten vasta sille koiralle". Havaintolinjalta edukseen erottuu puolestaan "Epäloogiset sanoitukset"-juttu: "Näitä tämmösiä hittibiisejä on tällä hetkellä paljon, mutta niistä aika usein puuttuu se sisältö. Esimerkiksi JVG:n uusi hittibiisi: "Huominen on huomenna". Kiitos... Sitten on olemassa tämmönenkin biisi: "Hei hei mutsi, mä en oo syönyt mun lääkkeitä...". Jaaha - olisko pitänyt ennen kuin sanoitit? Sitten täällä Suomessa toimii myöskin sellainen asetelma, että kaksi jätkää on lavalla samaan aikaan - se on bändi! Tiedättehän, Matti ja Teppo: "Kaiken takana on nainen..." - eihän oo! Teppo, kato - sun takana on Matti!" |
tuomittu 12.05.2015 18:58:09 | |
---|
RockFanatic: Havaintolinjalta edukseen erottuu puolestaan "Epäloogiset sanoitukset"-juttu: "Näitä tämmösiä hittibiisejä on tällä hetkellä paljon, mutta niistä aika usein puuttuu se sisältö. Esimerkiksi JVG:n uusi hittibiisi: "Huominen on huomenna". Kiitos... Sitten on olemassa tämmönenkin biisi: "Hei hei mutsi, mä en oo syönyt mun lääkkeitä...". Jaaha - olisko pitänyt ennen kuin sanoitit? Sitten täällä Suomessa toimii myöskin sellainen asetelma, että kaksi jätkää on lavalla samaan aikaan - se on bändi! Tiedättehän, Matti ja Teppo: "Kaiken takana on nainen..." - eihän oo! Teppo, kato - sun takana on Matti!" Että tuota noin niin juu... Kyllähän tässä tuolilta tipahtelee itse kukin, kun tällaisia letkautuksia kuulee. |
RockFanatic 12.05.2015 19:16:46 | |
---|
Olikohan tuo kenties sarkasmia? |
NHR 12.05.2015 19:31:03 | |
---|
RockFanatic: Olikohan tuo kenties sarkasmia? Luultavasti juuri sitä. Eivätkä samat jutut, jotka saattavat olla hauskoja Sami Hedbergin (tai jonkun muun koomikon) kertomina välttämättä olekaan sitä enää sinun (tai kenenkään muunkaan) kirjoittamina, vaikka toistaisitkin jutun sanasta sanaan oikein. Komedia koostuu niin monesta eri osa-alueesta, joista kaikki eivät kuitenkaan ole edes sanoin selitettävissä. Valitettavasti. "Never high-five a rabbi!" - Jimmy Carr |