Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5104 105 106 107 108444 445 446 447 448
Laulava Kylätohtori
25.11.2014 22:16:53
Myrkky Nuoli: Jos toi pitää kutinsa, että ne on stratomaisemmat ni asianmukaisilla mikeillä tulee lisää punchia ja bodya, paljon. Jazzmasterin saundi on tosi siisti siinä, että se on ison ja painavan kuulonen, mutta ei silti säröydy nopeasti. Se on ihan ihme hommeli, mutta totesi tän treeneissä joskus viidellä eri kitaralla. Jos humpparilla tai p90:llä volataso on about sama niin säröä on enemmän, stratolla taas volataso selkeesti pienempi. Hämääköhän se treblen määrä jotenkin, että kuulostaa kovaäänisemmältä? Emmietiiä. Kummiskin mulla on AVRI-mikit ja ne on minusta erittäin buenot. Sä kun puhut soittelevasi funkkityylillä niin ihmettelen isosti jos ei maistuis tuon saundinen kitara kun tuo mun.

Joo, kyllä Jazzmaster on nykyäänkin jotenkin "tanakampi" soundiltaan, mitä strato. Tuo varmaan kuvastaa hyvin sitä eroa tuo bodya ja punchia. Toisaalta on tässä myös jonkin verran kuumemmat mikit kuin stratossa, mikä ei ole pelkästään hyvä asia.

Tänään piti ottaa Jazzmaster treeneihin testiin ja täytyy sanoa, että vaikka molemmat ovat loistavia kitaroita, niin ehkä kuitenkin strato miellyttää enemmän. Siinä on jotenkin kuulaampi ja heleämpi soundi. Tosin Jazzmasterin tymäkkyyttä kaipaisi joissain jutuissa, mutta käytännön syistä en jaksa alkaa vetelemään eri biisejä eri kitaroilla, vaan roudaan yhden kitaran treeneihin ja se saa riittää.

Siitä tuli tosin mieleen, että jospa hommaisi tuohon Fenderin stratoon sittenkin vähän tymäkämmän mikkisetin ja katsoisi, miten se toimii.

Jazzmasterista en osaa tarkkaan sanoa, mihin suuntaan soundia haluaisi. Ehkä straton suuntaan. :) Se on tietysti väärä tapa ajatella. Ehkä myyn sen sittenkin nyt, kun pystyn vielä luopumaan siitä. Jos vaihdan mikit ja soundi paranee liikaa, voi tulla ylitsepääsemättömiä ongelmia myynnin kanssa...
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
azlag
02.12.2014 08:03:06
Pakkohan oli jonnekin huudella kun sain juuri äsken heurekan. Oikeastaan ihan markkinatalouden mullistavan ja maailman suosta nostavan idean. Kun ei Windsor mene kaupaksi alle kahden sadan, nostan hintaa kunnes menee. Uskoisin että ennen kuin 1500€ tulee täyteen kaupat on ehkä tehty.
kekkuliheikki
02.12.2014 08:50:02
Laulava Kylätohtori: Siitä tuli tosin mieleen, että jospa hommaisi tuohon Fenderin stratoon sittenkin vähän tymäkämmän mikkisetin ja katsoisi, miten se toimii.

Kokeile Suhrin Landau-settia.
En allekirjoita.
teukka
02.12.2014 09:30:51 (muokattu 02.12.2014 09:32:08)
Tuntuu ehkä vähän nihkeeltä kyllä. Mulla oli useamman viikon Gotohin uudet asentamattomat virittimet ja siistit EMG:t tyrkyllä kaikilla nippeleillä. Hinnat oli mielestäni ihan linjassa,varsinkin mikkien kohdalla. Niitä tosin myi useat samaan aikaan ja mietin että onkohan nuo kokeneet "hiukan" inflaation nuo mikit.

Sitten yhtäkkiä meni molemmat samana päivänä. No mutta se oli sit lopulta Win-Win sekä mulle että ostajille. Turhaa roipetta nurkista lihoiksi.

Vielä kun saisin tuon DIY kaapin varastosta jollekin käyttöön....
Siis onko muita kuin V-mäisiä kitaroita?
Little Savage
02.12.2014 12:14:03
Mitäs veikkaatte tuleeko kamaa halpenemaan torilla joulun jälkeen ? Onko muisti kuvaa aikasemmilta vuosilta.
ÄÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄÄ. Anna sakkoa saatana.
Gary the pine
02.12.2014 13:02:00
Little Savage: Mitäs veikkaatte tuleeko kamaa halpenemaan torilla joulun jälkeen ? Onko muisti kuvaa aikasemmilta vuosilta.

Kyllä tulee, samaten kuin tämän vuoden corolla on ensi vuonna halvempi. Joululahjatkin kantsii ostaa alelaarista tammikuussa ja joulukinkku vappuna. Se on sit myös jo melko murea eikä tartte mummojen kanssa samasta possunperseestä taistella kaupan käytävällä, laatikot tosin voi olla vähän kiven alla tuolloin...
Tulin, näin, paskoin housuun.
Osteri
02.12.2014 13:37:14 (muokattu 02.12.2014 13:37:44)
Little Savage: Mitäs veikkaatte tuleeko kamaa halpenemaan torilla joulun jälkeen ?

Kyllä halpenee ja pitkälle ensi vuoteen. Kun uutiset ovat tällaisia niin sehän on selvää, että kansa panttaa rahojaan eikä ostele:
http://www.taloussanomat.fi/kansant … jatta-vuotta-perakkain/201416629/12

Jos haluaa kauppaa tehdä niin musatavaran hinnat entisestään alenevat joulun jälkeen.......paitsi Carvinit, kumma kyllä :)
Snapo
02.12.2014 13:43:24 (muokattu 02.12.2014 13:45:02)
Osteri: Kyllä halpenee ja pitkälle ensi vuoteen. Kun uutiset ovat tällaisia niin sehän on selvää, että kansa panttaa rahojaan eikä ostele:
http://www.taloussanomat.fi/kansant … jatta-vuotta-perakkain/201416629/12

Jos haluaa kauppaa tehdä niin musatavaran hinnat entisestään alenevat joulun jälkeen.......paitsi Carvinit, kumma kyllä :)

Harmi että ihmiset on vaa ostanu Carvininsa nii hirveillä specseillä että ei kehtaa poistella :D Tuo teikäläisen on vielä ihan kohtuullinen. Jos oma keppi pitäis myydä nii hintalappu ois vähintäänki tuplat mitä ite ostin uutena, sen verran hyvem on ja tunnearvoakin kehkeytyny.

Helpottaisiko myyntiä jos listaisi ihan tarkat specsit ilmoitukseen? Nettisivulta on vähän paha arvailla puumateriaaleja, mikkejä yms..
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
Osteri
02.12.2014 13:54:11
Snapo: Helpottaisiko myyntiä jos listaisi ihan tarkat specsit ilmoitukseen? puumateriaaleja, mikkejä yms..

Jaa....onhan tuossa pointti..... Jostain syystä en ole ryhtynyt ja keskittynyt. Heräsin juuri epäilemään itseäni, että kuinkas innoissaan tämä myyntitapahtuma oikein on edes aloitettu...?
hallu
02.12.2014 17:23:05 (muokattu 02.12.2014 17:25:57)
Snapo: Harmi että ihmiset on vaa ostanu Carvininsa nii hirveillä specseillä että ei kehtaa poistella :D Tuo teikäläisen on vielä ihan kohtuullinen. Jos oma keppi pitäis myydä nii hintalappu ois vähintäänki tuplat mitä ite ostin uutena, sen verran hyvem on ja tunnearvoakin kehkeytyny.

Helpottaisiko myyntiä jos listaisi ihan tarkat specsit ilmoitukseen? Nettisivulta on vähän paha arvailla puumateriaaleja, mikkejä yms..

Carvinien hinnat on jo valmiiksi niin pohjilla kitaran reaaliarvoon nähden, että hinnanlaskuvaraa ei vain varmaan pahemmin ole. Joku joka on ostanut carvininsa käytettynä satasella, voi sen satasella myydäkin, mutta hän, joka maksoi siitä uutena yli kaksi tonnia varmaan miluummin polttaa sen kuin alkaa enää enempää polkea hintoja nykyisestä.

Niin ja olen samaa mieltä, että tuo Osterin Carvini on ihan hemmetin hieno (ja alihinnoiteltu), joku onnellinen saa siitä loistavan kitaran pilkkahinnalla. Itselläni on samanlainen huomattavasti mauttomammalla värityksellä, mutta se on niin hyvä kitara että sen värityksenkin siedän.

E: Itse olen miettinyt josko sittenkin laittaisin tuon oman DeanMarkley vahvistimen torille tarjolle josko joku sellaisen haluaisi kun on itselleni kokolailla ylimääräinen. Se on hyvä vahvistin, mutta ei ihan priima. Olisikohan kolmesataa liioiteltu pyynti kasari USA täysputkikombolle, joka on vähän marginaalista merkkiä?
En osaa leikkiä, mutta minulla on ihan helvetisti leluja
JaaGeRMaisTeR
02.12.2014 19:49:18
hallu: Carvinien hinnat on jo valmiiksi niin pohjilla kitaran reaaliarvoon nähden, että hinnanlaskuvaraa ei vain varmaan pahemmin ole. Joku joka on ostanut carvininsa käytettynä satasella, voi sen satasella myydäkin, mutta hän, joka maksoi siitä uutena yli kaksi tonnia varmaan miluummin polttaa sen kuin alkaa enää enempää polkea hintoja nykyisestä.

Niin ja olen samaa mieltä, että tuo Osterin Carvini on ihan hemmetin hieno (ja alihinnoiteltu), joku onnellinen saa siitä loistavan kitaran pilkkahinnalla. Itselläni on samanlainen huomattavasti mauttomammalla värityksellä, mutta se on niin hyvä kitara että sen värityksenkin siedän.

E: Itse olen miettinyt josko sittenkin laittaisin tuon oman DeanMarkley vahvistimen torille tarjolle josko joku sellaisen haluaisi kun on itselleni kokolailla ylimääräinen. Se on hyvä vahvistin, mutta ei ihan priima. Olisikohan kolmesataa liioiteltu pyynti kasari USA täysputkikombolle, joka on vähän marginaalista merkkiä?

Elä ny vielä myy.. Oota muutama viikko!
hallu
02.12.2014 20:35:11
JaaGeRMaisTeR: Elä ny vielä myy.. Oota muutama viikko!

Miksi? onko markkinoilla tapahtumassa jotakin, vai tunnetko mahdollisesti jonkun joka saattaisi olla siitä kiinnostunut? Ei minulla ole mitään kiirettä varsinaisesti ja olen tässä vain pyöritellyt tuota myymisasiaa mielessäni kun en tarvitse kahta vahvistinta. Soittelen tuolla Markleyllä nytkin päivittäin ja se on mielestäni hyvä vahvistin, mutta tuon Fenderin tulen säästämään ja Markley olisi aika joutilas.

Se vaan ei ole täysin priima eikä mintti, niin en haaveile siitä mitään mahdottomia summia. http://muusikoiden.net/artikkelit/1760 tuossa kirjoittelin joskus vähän juttua siitä, jos tunnet jonkun joka tuollaista voisi tarvita niin vinkkaa mulle. (Tuohon artikkeliin lisäisin sen verran, että olen löytänyt säröpuoleen paremmat säädöt eikä se ole enää niin hankala kuin artikkelissa kuvasin).

Jos meinaat, että saattaisi katua kauppaa, niin se on jopa todennäköistä. Katellaan nyt rauhassa.
JaaGeRMaisTeR
02.12.2014 20:50:27 (muokattu 02.12.2014 20:50:58)
hallu: Miksi? onko markkinoilla tapahtumassa jotakin, vai tunnetko mahdollisesti jonkun joka saattaisi olla siitä kiinnostunut? Ei minulla ole mitään kiirettä varsinaisesti ja olen tässä vain pyöritellyt tuota myymisasiaa mielessäni kun en tarvitse kahta vahvistinta. Soittelen tuolla Markleyllä nytkin päivittäin ja se on mielestäni hyvä vahvistin, mutta tuon Fenderin tulen säästämään ja Markley olisi aika joutilas.

Se vaan ei ole täysin priima eikä mintti, niin en haaveile siitä mitään mahdottomia summia. http://muusikoiden.net/artikkelit/1760 tuossa kirjoittelin joskus vähän juttua siitä, jos tunnet jonkun joka tuollaista voisi tarvita niin vinkkaa mulle. (Tuohon artikkeliin lisäisin sen verran, että olen löytänyt säröpuoleen paremmat säädöt eikä se ole enää niin hankala kuin artikkelissa kuvasin).

Jos meinaat, että saattaisi katua kauppaa, niin se on jopa todennäköistä. Katellaan nyt rauhassa.

Tiedä erään jolla on turha kitara ja tarvitsee vahvistimen. Joten myyntihommiin menee. :)
hallu
02.12.2014 20:57:18
JaaGeRMaisTeR: Tiedä erään jolla on turha kitara ja tarvitsee vahvistimen. Joten myyntihommiin menee. :)

Okei, sano sille, että tämä kannattaa tsekata. Mä voin hyvin venata ei oo kiirettä:-).
JaaGeRMaisTeR
02.12.2014 21:24:52 (muokattu 02.12.2014 21:36:59)
hallu: Okei, sano sille, että tämä kannattaa tsekata. Mä voin hyvin venata ei oo kiirettä:-).

Pistin asiaa vireille. Tässä vain kauhean toiveikkaana kannata olla.
hallu
02.12.2014 21:40:55
JaaGeRMaisTeR: Pistin asiaa vireille. Tässä vain kauhean toiveikkaana kannata olla.

Ei maailma näihin juttuihin kaadu, ole huoleti;-).
JaaGeRMaisTeR
02.12.2014 21:54:49
hallu: Ei maailma näihin juttuihin kaadu, ole huoleti;-).

Ei onneksi. Nyt vain olisi hyvä sauma ostella vahvistimia. Muutamat kivat pyörähti torilla 300€ hintaan.
hallu
02.12.2014 22:54:20
JaaGeRMaisTeR: Ei onneksi. Nyt vain olisi hyvä sauma ostella vahvistimia. Muutamat kivat pyörähti torilla 300€ hintaan.

Joo siellä oli pari tosi kiinnostavaa, mutta en vaan itse nyt tarvitse vahvistinta niin ei jaksanut innostua. Se Carlspron kombo oli kiinnostava ja Tech21 trademark 60 on aika takuuvarma peli. Itseäni aina alkaa vähän täristää kun näkee noita vanhoja trankkuja (Polytone, Lab, Peavey, etc.). Pitää vaan itse nyt vähän järkeistää tuota omaa setuppia ja siksi olen ajatellut hankkiutua joutilaista kamoista eroon. Mulla on tuolla komerossa pari halpaa ART tubeMP mikkietusta joita en tarvitse ja ainakin yksi mikrofoni on jäämässä ylimääräiseksi A.I.R Fatboy nimittäin. Nuo jälkimmäiset ei ole kuin muutamien kymppien vehkeitä enkä ole varma jaksanko alkaa niitä myymään, mutta tuota vahvaria varmaan tarjoan torille viimeistään keväällä jos sun kaveri ei siitä innostu. Kitaroitakin on vähän liikaa, mutta niistä en oikein pysty luopumaan mistään, vaikka olen sitäkin mahdollisuutta mielessä pyöritellyt, mutta niillä tuntuu olevan liikaa joko tunnearvoa tai käyttöarvoa.
JaaGeRMaisTeR
02.12.2014 23:17:52
hallu: Joo siellä oli pari tosi kiinnostavaa, mutta en vaan itse nyt tarvitse vahvistinta niin ei jaksanut innostua. Se Carlspron kombo oli kiinnostava ja Tech21 trademark 60 on aika takuuvarma peli. Itseäni aina alkaa vähän täristää kun näkee noita vanhoja trankkuja (Polytone, Lab, Peavey, etc.). Pitää vaan itse nyt vähän järkeistää tuota omaa setuppia ja siksi olen ajatellut hankkiutua joutilaista kamoista eroon. Mulla on tuolla komerossa pari halpaa ART tubeMP mikkietusta joita en tarvitse ja ainakin yksi mikrofoni on jäämässä ylimääräiseksi A.I.R Fatboy nimittäin. Nuo jälkimmäiset ei ole kuin muutamien kymppien vehkeitä enkä ole varma jaksanko alkaa niitä myymään, mutta tuota vahvaria varmaan tarjoan torille viimeistään keväällä jos sun kaveri ei siitä innostu. Kitaroitakin on vähän liikaa, mutta niistä en oikein pysty luopumaan mistään, vaikka olen sitäkin mahdollisuutta mielessä pyöritellyt, mutta niillä tuntuu olevan liikaa joko tunnearvoa tai käyttöarvoa.

Pistä vain torille kun tykkäät. Kannata odotella turhia. Ite kattelin tuossa Engl, Marsua ja Carvinia. Engl oli 325€, mutta muut sen 300€. Saisi vaan joutavat kamppeet lähteä ensin. Jollei huomenna ole kiinnostuneita, niin ihmettelen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)