Aihe: Mikä siinä 1500 vahvistimessa on parempaa kuin 500 vahvistimessa
1 2 3 4 516 17 18 19 20
Entropia666
28.11.2014 11:34:56

Vaihdoin 650€ vahvarin 1300€ vahvariin koska kalliimmassa oli parempi soundi. Kyseessä modattu JCM800-klooni ja SLO100-klooni, molemmat saman ukkelin tekemiä. JCM-klooni oli vitummoinen, mutta SLO oli pykälän vitummoisempi.
Uusi nettisivu! Inkvisitor || Kuvia: H A J E . F I
kekkuliheikki
28.11.2014 11:38:09
En allekirjoita.
antnis
28.11.2014 12:58:21
phiit: Ei kitarasoundinkaan ;)

Ei niitä tarviikaan muokata, piuha kii ja menoks .)
phiit
28.11.2014 13:10:25
antnis: Ei niitä tarviikaan muokata, piuha kii ja menoks .)

No mut meneehä se Casiossa samallalailla ;)
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
antnis
28.11.2014 13:43:27
phiit: No mut meneehä se Casiossa samallalailla ;)

Sit kun viel joku esittäis sitä Casiolla tehtyä hyvää musiikkia niin uskon mut tyhjästä paha nyhjästä ;D
juki
28.11.2014 13:44:30
Tami: Edelleenkään noista mallintavista puuttuu rautalankasoittajille sopiva soundi. Perus peaveyn classic30 ja bossin re20 ovat valovuoden edellä Pulliaisen matkimishommissa...tai ainakaan itse en siinä ole onnistunut.

Mä olen kyllä. Tai no okei, sen re20:sen kemper tarvii looppinsa, kun siinä ei ole vahvarin eteen aseteltavaa nauhakaikua, mutta muuten taittuu IMO vakuuttavasti kyllä.

Tami: Mulla on tällä hetkellä sekä-että tilanne.

Sama täällä. Löytyy putkarit, Kemper ja HD500:kin, joka on tosin vain MIDI ohjaimena. Putkissa on eittämättä oma mojofactorinsa tuomassa tunnelmaan lisäänsä. Aikansa ja paikkansa kaikelle, kuten jo todettu. Coverbändihommassa sitten taas Kemper rokkaa.

HD500 (~500e) ja Kemper (~1500e) sopivat keskenään verrattaessa aiheeseen itse asiassa hyvin. Molemmat edustaa uusimman sukupolven digiä, jossa tuntuma ja tatsi on putkareihin tottuneen edellyttämällä tasolla. Vahvistinmallinnuksissakin on eroja, mutta se isoin ero lopputulokseen tulee kuitenkin sitten kaappimallinnuksen kohdalla, jossa halvemmassa on saatavilla vain rajattu määrä valmistajan omia tuotoksia, kun taas kalliimpi ottaa lisäksi käyttäjän luomat vastaan ja kaapin soundi lopputuloksessa on vaan niin tärkeä. HD500 vie taas voiton efektien määrässä ja vapaammassa signaalitien konfiguroitavuudessa sekä PC:llä pyörivissä editori- ym. apuohlemissa.
Ei se taito vaan se tatsi! Ja SOUNDI!
hallu
28.11.2014 14:03:08
antnis: Sit kun viel joku esittäis sitä Casiolla tehtyä hyvää musiikkia niin uskon mut tyhjästä paha nyhjästä ;D

Tässä haasteessa on se ongelma, että jätät itsellesi oikeuden määritellä mikä on hyvää musiikkia joten kukaan ei voi sinua pakottaa uskomaan;-D.
En osaa leikkiä, mutta minulla on ihan helvetisti leluja
tender.insanity
28.11.2014 14:22:35
antnis: Sit kun viel joku esittäis sitä Casiolla tehtyä hyvää musiikkia niin uskon mut tyhjästä paha nyhjästä ;D

Onhan noita yli tonnin Casioita. Eiköhän niilläkin jotain ole joskus tehty
http://www.thomann.de/fi/casio_ap_650_mbk_celviano.htm
phiit
28.11.2014 14:23:59

https://www.youtube.com/watch?v=juNFkjo6vHU

cover mutta Casio!!
tender.insanity
28.11.2014 14:25:25
phiit: https://www.youtube.com/watch?v=juNFkjo6vHU

cover mutta Casio!!

Joo.

Muakin oikeasti hävettää, kun yhden riffin tuossa jokin aika sitten pyörittelin ulos 280e Squierilla. Veikkaan että ois tullut parempi jos oisi ollut 5000e kipson =)
kekkuliheikki
28.11.2014 14:29:05 (muokattu 28.11.2014 14:31:02)
tender.insanity: Joo.

Muakin oikeasti hävettää, kun yhden riffin tuossa jokin aika sitten pyörittelin ulos 280e Squierilla. Veikkaan että ois tullut parempi jos oisi ollut 5000e kipson =)

Mun pitaa menna hakemaan tanaan projektiin hatapaskaseiska. Otan halvimman. Kylla silla riffit vetaa. Katsotaan mika loytyy.

Jos surinaheviriffia vetaa niin ei siina kitaralla ole merkitysta. Dynamiikkaa tuskin on. Hyvat mikit vaan kehiin.
En allekirjoita.
tender.insanity
28.11.2014 14:30:54
kekkuliheikki: Mun pitaa menna hakemaan tanaan projektiin hatapaskaseiska. Otan halvimman. Kylla silla riffit vetaa. Katsotaan mika loytyy.

Mitä halvemmalla vetää kaiken, sitä suuremmat on voitot =) Ei kukaan täysijärkinen musiikkia tee taiteen takia vaan perinteinen rahan ahneus ja euron kuvat kiilumassa silmäkulmassa.
azlag
28.11.2014 14:34:14
Ja koska asia tuli puheeksi niin tuossa on Casiota monen tonnin edestä: http://www.thomann.de/fi/casio_px_5s_privia_pro.htm - mahtava laitos, kotoakin löytyy.

Vähän sama homma kuin vahvareissakin. Vaikka kuinka hyvin toimisi (ja jos nyt koskettimia soittaisin) ja upealta kuulostaisi, koska siinä lukee Casio niin joku irvileuka tulisi kuitenkin jossain vaiheessa iltaa keikan jälkeen irvailemaan. Siinä sitten joku herkempi vallan loukkaantuisi ja maailma murentuisi. Vaikka kuinka olisi kaikkensa antanut niin silti kukaan ei sano koskaan mitään kivaa. Koska Casio. Tästä sitten soittaja painelisi kotiinsa ja löisi oven säppiin eikä koskaan enää uskaltautuisi ihmisten ilmoille, auringonpaisteeseen. Sinne kämppään jäisi ja mädäntyisi. Riekaleista sieluaan yrittäisi kotikonstein kokoon kursia, yhteiskunnan hyljeksimänä Casion soittajana. Vuoden päästä sieltä löytyisi, äänieristetystä studiostaan, kyyneleet Casion pinnalla pelkiksi haaleiksi puroiksi kuivuneina. Sitten ei olisi kivaa enää anti-Casio...nisteilla (?). Iltalehden toimittajilla olisi kyllä kivaa. Leipänsä päälle saisivat voita. Maailman surkuhupaisaa nykytilannetta naureskellen sitä leipäänsä sisäänsä ahtaisivat. Mutta seuraavan vuoden kuluttua ei kukaan enää muista Casion soittajaparkaa. Ei edes se irvileuka. Tähänkö pisteeseen tämä maailma on päätynyt. Kyynel.
2randpo
28.11.2014 18:47:45

Ziggy Bubba: Kalliimmissa kitaroissa noin keskimäärin on myös suoraan kaupasta vähemmän tarvetta säädöille - puut on kuivattu hyvin, nauhat on tasaiset ja satula ei hängäile normikielillä. Tämä on pitkälti päinvastaista kuin mikä on soittajan tarve, sillä se kalliimman kitaran ostaja usein osaisi jo itekin vähän säädellä soitinta kuntoon.

Mun kokemuksen mukaan alle 1000-1500 euron kitaroissa on lähes aina nauhatyö niin suurpiirteistä että kieliä ei vaan saa ilman hiontatöitä tarpeeksi alas. Jos tämä ei haittaa niin sit se on kai ok. Toinen yleinen ongelma halvemman hintaluokan kitarossa on kaulan eläminen; saa olla yhtenään säätämässä.
Insanely happy
phiit
28.11.2014 19:00:12 (muokattu 28.11.2014 19:05:05)
2randpo: Mun kokemuksen mukaan alle 1000-1500 euron kitaroissa on lähes aina nauhatyö niin suurpiirteistä että kieliä ei vaan saa ilman hiontatöitä tarpeeksi alas. Jos tämä ei haittaa niin sit se on kai ok. Toinen yleinen ongelma halvemman hintaluokan kitarossa on kaulan eläminen; saa olla yhtenään säätämässä.

Molemmat väitteet kyllä silkkaa jöötiä, ei voi yleistää. Samaa kuraa löytyy tonninkin kitaroista ettei kaula asetu millään ja viimeistely vaillinaista vaikka kuinka on merkki kitara.

Tai sit vaan hyvää onnea että itellä kaikki halvimmat kepit osottautuneet parhaiks :D
Mr. Speed
28.11.2014 19:24:00
phiit: Molemmat väitteet kyllä silkkaa jöötiä, ei voi yleistää. Samaa kuraa löytyy tonninkin kitaroista ettei kaula asetu millään ja viimeistely vaillinaista vaikka kuinka on merkki kitara.

Tai sit vaan hyvää onnea että itellä kaikki halvimmat kepit osottautuneet parhaiks :D

Niin, onko se hyvää vai huonoa onnea jos sulle on sattunut paskoja kalliita. Ei se hintalappu autuaaksi tee, mutta antaa jotain suuntaa.
http://www.sieni.us/?id=38
Laulava Kylätohtori
28.11.2014 19:36:49
phiit: Molemmat väitteet kyllä silkkaa jöötiä, ei voi yleistää. Samaa kuraa löytyy tonninkin kitaroista ettei kaula asetu millään ja viimeistely vaillinaista vaikka kuinka on merkki kitara.

Mahtaako sekin olla silkka jöötiä, että aina ne parhaat kitarat on halpiksia ja kalliimmat rimpuloita. ;)

Squier pieksi talon CS Fenkut ja pisti ne torille, Epi pesi Gibsonin Stankun 6-0... *huoh*
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
pappasfin
28.11.2014 19:44:47
2randpo: Mun kokemuksen mukaan alle 1000-1500 euron kitaroissa on lähes aina nauhatyö niin suurpiirteistä että kieliä ei vaan saa ilman hiontatöitä tarpeeksi alas. Jos tämä ei haittaa niin sit se on kai ok. Toinen yleinen ongelma halvemman hintaluokan kitarossa on kaulan eläminen; saa olla yhtenään säätämässä.

Mitä noita ite omistanu ja käpistelly tässä vuosien saatossa niin en voi allekirjoittaa tuota sun väitettäsi.

Kyllä suurimmassa osassa kitaroita saa ihan hyvin ne kielet tarpeeksi alas ihan normaalilla säätämisellä ja kaulaahan joutuu säätämään ihan kaikkien hintaluokan kitaroissa joko vähäsen tai sitten enempi, kitarat kun on yksilöitä niin tuo säätäminen on hyvinkin kitara kohtaista.

Olen omistanu alle tonnin Ibanezeja useampia ja kaikissa niissä on kielet saanut hyvin tarpeeksi alas ilman minkään näköistä nauhatyötä, samoin on ollut Yamaha kitarassa sekä Mexicon Fenderissä ja kaverien halvoissakin kitaroissa alle tonnin.

Itse asiassa mulla ei ole koskaan ollut minkään hintaluokan kitaroissa ongelmaa saada kielet tarpeeksi alas olivat ne sitten halvempia tai niitä kalliita vehkeitä.

Ja ainoa poikkeus nauhahionnan suhtee oli yksi halvempi n. 200 euroa teräskielinen akkari johon pyysin kaupantekohetkellä nauhahionnan takuutyönä kun oli muuten hemmetin hyvä hintaisekseen :D
PappaSFin
2randpo
28.11.2014 19:57:28

pappasfin: Mitä noita ite omistanu ja käpistelly tässä vuosien saatossa niin en voi allekirjoittaa tuota sun väitettäsi.

Kyllä suurimmassa osassa kitaroita saa ihan hyvin ne kielet tarpeeksi alas ihan normaalilla säätämisellä ja kaulaahan joutuu säätämään ihan kaikkien hintaluokan kitaroissa joko vähäsen tai sitten enempi, kitarat kun on yksilöitä niin tuo säätäminen on hyvinkin kitara kohtaista.

Olen omistanu alle tonnin Ibanezeja useampia ja kaikissa niissä on kielet saanut hyvin tarpeeksi alas ilman minkään näköistä nauhatyötä, samoin on ollut Yamaha kitarassa sekä Mexicon Fenderissä ja kaverien halvoissakin kitaroissa alle tonnin.

Itse asiassa mulla ei ole koskaan ollut minkään hintaluokan kitaroissa ongelmaa saada kielet tarpeeksi alas olivat ne sitten halvempia tai niitä kalliita vehkeitä.

Ja ainoa poikkeus nauhahionnan suhtee oli yksi halvempi n. 200 euroa teräskielinen akkari johon pyysin kaupantekohetkellä nauhahionnan takuutyönä kun oli muuten hemmetin hyvä hintaisekseen :D

No onneks täällä saa olla väärässäkin. Täsmennän kun mainitsit Fenderin, että väitteeni koskee etenkin Mexicon Fendereitä. Mitä itsellä on ollut, niin sen perusteella sanoisin, että halvemmman pään stratot voivat olla aivan hyviä/erinomaisia tai vähemmän hyviä. Useimmiten ne ovat kuitenkin jotakin tuolta väliltä. Yleistys toki tämäkin. Joku on voinut siis silti ostaa viisi Mexicon Fenderiä ja kaikki ovat olleet virheettömiä.
Insanely happy
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)