Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Macbook Pro, Yosemite ja Logic Express
1
jack.frost
13.11.2014 19:54:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jou. Päivitin Macin softan Yosemiteksi ja haluaisin käyttää vanhaa Logic Express äänitysohjelmaa sen kanssa edelleen. Softa pelitti vielä ihan mukavasti Mavericksilla viime kuussa.
 
Nyt kun koitan avata Logic Expressiä Yosemitella, se kysyy (käsittääkseni pakkauksen mukana tullutta) sarjanumeroa. Mistä mä löytäisin tän? Mulla ei oo sitä boksia tietenkään enää, mutta en sitä mun mielestä ole koskaan saanutkaan, ostin muistaakseni softan Itunesista joskus 2009 tai 2010.
 
Kiitti.
 
L-studio
14.11.2014 21:52:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jack.frost: Jou. Päivitin Macin softan Yosemiteksi ja haluaisin käyttää vanhaa Logic Express äänitysohjelmaa sen kanssa edelleen. Softa pelitti vielä ihan mukavasti Mavericksilla viime kuussa.
 
Nyt kun koitan avata Logic Expressiä Yosemitella, se kysyy (käsittääkseni pakkauksen mukana tullutta) sarjanumeroa. Mistä mä löytäisin tän? Mulla ei oo sitä boksia tietenkään enää, mutta en sitä mun mielestä ole koskaan saanutkaan, ostin muistaakseni softan Itunesista joskus 2009 tai 2010.
 
Kiitti.

 
Jos olet ostanut sen Apple App kaupasta, niin sitä kautta pitäisi saada tiedot uudestaan Apple ID -tunnuksilla.
Sarjanumerot kannattaa aina laittaa vaikka tekstuurilla muistiin.
Sieltä ne sitten saa kätevästi vuosienkin jälkeen.
 
Elämässä ei ole muuta pakkoa kuin kissat.
jack.frost
14.11.2014 23:52:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

L-studio: Jos olet ostanut sen Apple App kaupasta, niin sitä kautta pitäisi saada tiedot uudestaan Apple ID -tunnuksilla.
Sarjanumerot kannattaa aina laittaa vaikka tekstuurilla muistiin.
Sieltä ne sitten saa kätevästi vuosienkin jälkeen.

 
Mun "Apple App" näyttää tällä hetkellä ostokset viime kesäkuulta ja siitä eteenpäin, et jos jostain näkyy vanhemmatkin niin vinkkejä otetaan vastaan.
 
anapena
15.11.2014 13:59:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sun täytyy varmaan kontaktoida Applen App-kaupan supporttia. Itse olen saanut sieltä varsin ripeää palvelua.
 
Istu ja pala!
Cathi777
16.11.2014 14:22:31
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena: Sun täytyy varmaan kontaktoida Applen App-kaupan supporttia. Itse olen saanut sieltä varsin ripeää palvelua.
 
Jos kyseessä on Express niin et ole sitä App Storesta ostanut, koska sitä ei ole sitä kautta myyty.
 
Only pop music can break my heart...
anapena
16.11.2014 19:29:49 (muokattu 16.11.2014 19:30:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cathi777: Jos kyseessä on Express niin et ole sitä App Storesta ostanut, koska sitä ei ole sitä kautta myyty.
 
Minähän en ekspressiä tässä ole ostanut, mutta joo ymmärrän viittauksen;) Kait tunesillakin on jokin supportti, tietokannat vois olla jopa yhteiset...mikä olis kätevää. Luulis, että logik-asiat on samassa paikassa? Ainakin osannevat neuvoa, tai sitten myyvät väkisin uuden Logicin...
 
Istu ja pala!
Velli
17.11.2014 01:16:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite ostin Logic Expressin Apple Storesta samalla kun tilasin iMacin v. 2007. Tuolloin ohjelma tuli kahdella DVD-rompulla, jotka oli pakattu ainoastaan paperitaskuihin. Toiseen paperitaskuun oli lätkäisty tarra, joss oli serial number.
 
"Hauska" kuriositeetti on, että maksoin ohjelmasta tuolloin 199€. Siis Logic Express 7:stä :).
 
phiit
17.11.2014 10:00:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Velli: Ite ostin Logic Expressin Apple Storesta samalla kun tilasin iMacin v. 2007. Tuolloin ohjelma tuli kahdella DVD-rompulla, jotka oli pakattu ainoastaan paperitaskuihin. Toiseen paperitaskuun oli lätkäisty tarra, joss oli serial number.
 
"Hauska" kuriositeetti on, että maksoin ohjelmasta tuolloin 199€. Siis Logic Express 7:stä :).

 
No se pro mallihan kustans joku 500e sillon :)
 
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
Velli
17.11.2014 13:51:02 (muokattu 17.11.2014 13:53:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

phiit: No se pro mallihan kustans joku 500e sillon :)
 
Näinhän se oli. Hommat on kyllä tavallaan kehittyneet, nyt kun pro-version saa reilusti alle 200€:lla. Pari huonoa juttua kuitenkin keksin tästä downloadaus-systeemistä: 1. Tuotetta on hankalaa (ellei jopa mahdotonta?) myydä käytettynä eteen päin. 2. Pystyykö ohjelmasta tekemään fyysistä varmuuskopiota? Mitä jos asuu jossain korvessa heikkojen nettiyhteyksien päässä ja ohjelman joutuu syystä tai toisesta asentamaan uudestaan keskellä kiireistä sessiota. Tai entä jos Apple menee yhtäkkiä nurin vaikka laman seurauksena (no joo, epätodennäköinen hypoteettinen tilanne but you get the point)? Siinä menee app storen myötä ohjelman asennusmahdollisuus. Ite ostin reilu vuosi sitten fyysisen paketin Logic Studio 9:stä.
 
I3enjam1n
17.11.2014 17:25:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Velli: Näinhän se oli. Hommat on kyllä tavallaan kehittyneet, nyt kun pro-version saa reilusti alle 200€:lla. Pari huonoa juttua kuitenkin keksin tästä downloadaus-systeemistä: 1. Tuotetta on hankalaa (ellei jopa mahdotonta?) myydä käytettynä eteen päin. 2. Pystyykö ohjelmasta tekemään fyysistä varmuuskopiota? Mitä jos asuu jossain korvessa heikkojen nettiyhteyksien päässä ja ohjelman joutuu syystä tai toisesta asentamaan uudestaan keskellä kiireistä sessiota. Tai entä jos Apple menee yhtäkkiä nurin vaikka laman seurauksena (no joo, epätodennäköinen hypoteettinen tilanne but you get the point)? Siinä menee app storen myötä ohjelman asennusmahdollisuus. Ite ostin reilu vuosi sitten fyysisen paketin Logic Studio 9:stä.
 
1. Ei kai ole mahdollista myydä eteenpäin.
2. Logicista voi ottaa talteen sen App Storesta ladattavan asennustiedoston, jolla voi asentaa uudestaan. Senhän voi sitten laittaa tikulle tai DVD:lle. Loopit ja muut lisälataukset voi kopioida Finderilla kansioista talteen.
 
"...the more fragile harmonics can survive in a vacuum tube; where they seem to be eliminated or squashed in a solid state crystal lattice... ...I think that's the best and simplest I can put it." - Howard Alexander Dumble
Velli
18.11.2014 14:54:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

I3enjam1n: 1. Ei kai ole mahdollista myydä eteenpäin.
2. Logicista voi ottaa talteen sen App Storesta ladattavan asennustiedoston, jolla voi asentaa uudestaan. Senhän voi sitten laittaa tikulle tai DVD:lle. Loopit ja muut lisälataukset voi kopioida Finderilla kansioista talteen.

 
Kiitos infosta!
 
jack.frost
18.11.2014 16:26:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Velli: Kiitos infosta!
 
Joo, kiitti jeesistä kaikille, toivottavasti löydän jeesiä App storesta tai sen pirun levyn jostain.
 
miffe
21.11.2014 09:58:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Velli: Pari huonoa juttua kuitenkin keksin tästä downloadaus-systeemistä: 1. Tuotetta on hankalaa (ellei jopa mahdotonta?) myydä käytettynä eteen päin.
 
Olet maksanut lisenssimaksun ohjelman käytöstä. Et sitä omista, joten et saa sitä eteenpäinkään myydä.
 
EU tietysti on eri mieltä, mutta sekin edellyttää lisenssin eteenpäin myynnin ollessa kyseessä, ettei entinen omistaja voi enää ohjelmistoa käyttää millään tavalla.
 
entinen turkulainen
Klezberg
21.11.2014 11:02:45 (muokattu 21.11.2014 11:12:28)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

I3enjam1n: 1. Ei kai ole mahdollista myydä eteenpäin.
2. Logicista voi ottaa talteen sen App Storesta ladattavan asennustiedoston, jolla voi asentaa uudestaan. Senhän voi sitten laittaa tikulle tai DVD:lle. Loopit ja muut lisälataukset voi kopioida Finderilla kansioista talteen.

 
App Storesta pystyy asentamaan uudestaan tai jopa kahdelle koneelle yhtaikaa, kunhan koneet on samalla apple-tilillä. Mulla on Logic Pro 9 kahdella macbookilla. Tosin ongelma voi olla että sieltä ei noin vain saa kuin uusimmille osx-versioille.
 
Toinen juttu on että macin kanssa on varsin suositeltavaa pitää Time Machine tms. kopiota koko asennuksesta. Mulla tuli vastaan äskettäin yhden koulun macci, jossa oli sellainen levyvirhe että piti asentaa uudelleen. Ei ollut ihan yksinkertaista asentaa kaikkea uudestaan, kun piti saada juuri ne versiot mitä oli totuttu käyttämään. Oli ihan hilkulla onnistuiko ollenkaan.* Nyt osaavat ottaa TM-backupit.
 
Tää siis liittyy tuohon softien varmuuskopiohommaan, ei alkuperäiseen kysymykseen.
 
* Tarvittiin Snow Leopard -asennuslevy, jonka piti olla oikeata versiota. Sitten tarvittiin sen päälle Snow Leopard-päivitykset (oli epävarmaa vieläkö onnistuu, kun tuki on loppunut, mutta onnistui). Sitten Applen sovellusten asennukset ja niihin sama päivityshomma. Ja sitten vielä ne kolmannen osapuolen sovellukset ja niiden päivitykset. Jos tämä ei olisi onnistunut niin koko systeemi olisi pitänyt miettiä, kehitellä ja opetella uusiksi... Kaikki siksi että piti saada nimenomaan Dragon Stopmotion (ei DragonFrame) ja iMovie '11.
 
Tulee soiteltua mitä milloinkin jotenkin sinne päin milloin milläkin soittimella.
I3enjam1n
21.11.2014 11:05:55 (muokattu 21.11.2014 11:07:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Klezberg: App Storesta pystyy asentamaan uudestaan tai jopa kahdelle koneelle yhtaikaa, kunhan koneet on samalla apple-tilillä. Mulla on Logic Pro 9 kahdella macbookilla.
 
Joo toki, mutta siis nettiyhteydettömäänkin koneeseen saa asennettua.
Sillä asennustiedostolla asennettaessa ei muuten missään vaiheessa kysytä ostajan Apple-tilistä tai muutakaan todennusta, vaikka asentaa Logicin toiselle koneelle, jossa on eri Apple-tili käytössä.
 
"...the more fragile harmonics can survive in a vacuum tube; where they seem to be eliminated or squashed in a solid state crystal lattice... ...I think that's the best and simplest I can put it." - Howard Alexander Dumble
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «