Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Huijari liikenteessä
1 2
hansofmysmarket
30.10.2014 00:23:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myin vahvistintani torilla. Noin viikon jälkeen sille ilmestyi Michael Friedland niminen ostaja jenkeistä.
 
Mies kyseli asiallisesti kaikenlaista tietoa vahvistimesta. Sovittiin kaupat. Hänen kontolleen jäi huolehtiminen kuljetuksen hoitamisesta ja sen maksamisesta. Sovimme hoitavamme maksun PayPalin kautta.
 
Lähetin miehelle hänen gmail-osoitteeseensa PayPal money requestin. Tämän jälkeen sähköpostiini ilmestyi hyvin aidon näköinen Fake Paypal-maili, jossa kerrottiin tyypin maksaneen sekä vahvistimen hinnan että kuljetuskustannukset minun PayPal-tililleni.
 
Tässä kohtaa viimeistään homma meni erittäin oudoksi. Minun olisi pitänyt maksaa kuljetuskustannukset kuriiriliikkeelle käyttäen MoneyGram-palvelua. Vasta tämän jälkeen olisin saanut vapautettua käyttööni ostajan minun PayPal-tililleni maksaman summan.
 
Olihan tuossa muitakin outoja asioita tietenkin ilmoilla. Ensinnäkin "ostaja" olisi ollut valmis maksamaan suht korkean hinnan vahvistimesta. Ainakin oman käsitykseni mukaan jenkeissä vahvistimet ovat huomattavasti halvempia kuin Suomessa, joten ihmetytti, että miksi hän oikeasti haluaisi ostaa käytetyn vahvistimen Suomesta. Ukko kyllä osasi kysellä suht asiallisia kysymyksiä. Myös kuljetuskustannukset herättivät epäilyksiä, sillä ne olisivat olleet 720 euroa :D Kuljetuksen hinta paljastui kuitenkin vasta siinä vaiheessa, kun sain feikki-ilmoituksen PayPalista. Tässä ilmoituksessa siis kerrottiin ostajan tehneen siirron minun PayPal-tililleni ja näytettiin siirretty summa kokonaisuudessaan.
 
Tämän huijarin sähköpostiosoite on: friedl.incorporation@gmail.com. On kuulemma yrittänyt huijata myös käyttäen toista spostiosoitetta, mutta samaa nimeä.
 
hansofmysmarket
30.10.2014 00:26:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja tietysti ylipäätään outoa, että joku americano bongaa tavaraa suomalaiselta musiikkifoorumilta. Olkaa varuillanne. :)
 
Herrasmiekkoinen
30.10.2014 07:29:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällaisia samanlaisia yrityksiä olen kuullut tapahtuneen mm. autokauppojen muodossa. Sama kaava, eli amerikkalainen tarjoutuu ostamaan myynnissä olevan vehkeen ja hoitamaan rahdit, mutta sitten meneekin oudoksi.
 
blaekie
30.10.2014 11:31:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=185894&o=2020
 
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... ja mitä se sulle kuuluu.. ja jos kuuluukin , niin syytön mä siihen oon.
maattiainen
30.10.2014 14:24:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sama homma täällä - juurikin sama tyyppi kyseli uruistani.
Hyvä, että sain heti tietoa täältä, että kyseessä on huijarityyppi!
 
kuunsuru
30.10.2014 14:52:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sama Michael tiedusteli juuri sähköpostitse kitaroistani. Tosin sähköposti oli joku friendl.how@outlook.com
 
Syntisen mehevää ja hurlumhei! https://soundcloud.com/endtimedesign
Tind3
30.10.2014 16:46:02 (muokattu 30.10.2014 16:46:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samma här. Just kyseli myynnissä olevasta kitarastani.
 
fesp
30.10.2014 18:47:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samaa hommaa yritti kanssani.
Kiitos m.netin, löytyi nopealla googletuksella kuka kyseinen herra on.
 
Kovasti jaksaa hän kyllä yrittää. Saisi tuolla energialla muutakin tehtyä.
 
reborn, reborn, reborn
rokettirollari
30.10.2014 19:08:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muuttakaa tori-illmoituksistanne sähköpostiasetus niin, että näkyy vain kirjautunuille. Näin ette saa tuollaisia yhteydenottoja.
 
Tind3
30.10.2014 20:33:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rokettirollari: Muuttakaa tori-illmoituksistanne sähköpostiasetus niin, että näkyy vain kirjautunuille. Näin ette saa tuollaisia yhteydenottoja.
Kiitos, hyvä huomio. Oli tosiaan sposti vahingossa jäänyt kaikille näkyväksi.
 
villeki
31.10.2014 21:47:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samainen henkilö yritti tiedustella myös minulta kosketinsoittimesta. Viestit vaikuttivat aivan kuin ne eivät olisi minulle kirjoitettuja, vaan valmiita vastauksia. Myös vastausnopeus oli huima: kerran pitkähkö vastaus tuli minuutin sisällä
 
harppa.luukkonen
31.10.2014 22:51:22 (muokattu 31.10.2014 23:08:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sama häiskä osteli minulta kitaraa....
Toisen emailin jälkeen alkoi hälärit soida, kun häiskä ostaa kitaraa Suomesta, jonka saa jenkeista selkeesti halvemmalla... ja selitteli että on joku keräilijä :) Toiseksi tää kaveri ei todellakaan ole jenkki kun kattelee noita kirjoituksia!
 
Kailis
01.11.2014 01:03:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei täälläkään moni kantis osaa kirjoittaa...
 
TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin.
Lennu
01.11.2014 15:00:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Ei täälläkään moni kantis osaa kirjoittaa...
 
Tarkoitat varmaan kantsua, niinku hessoissa sanotaan gannabista
 
"Se on hiukan surullinen sirkus semmoinen, jossa voimamiehet pieksevät klovnit tajuttomiksi." -Qsine
0959
03.11.2014 13:14:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hansofmysmarket: Ja tietysti ylipäätään outoa, että joku americano bongaa tavaraa suomalaiselta musiikkifoorumilta. Olkaa varuillanne. :)
 
Joo sama yrittää nyt ostaa mun bassoa ja arvasin heti mistä on kymysys.
 
"Asenteella"
Kipponi
03.11.2014 16:06:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No jo on perkele...
 
Tässä maailmassa (universumissa) on lopulta vain yksi laki: Ylivoima vastaan alivoima. Vahvempi ja älykkäämpi voittaa aina heikomman.
kimez
20.11.2014 23:23:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu täälläkin sama häiskä kyseli mun kitarasta. Herätti epäilykset kun ei tiennyt edes mitä soitinta oli ostamassa: "Hi! Is your music instrument on muusikoiden.net still up for sale?" ja maili on blk_blizz12@outlook.com tjsp.
 
reaper666
20.11.2014 23:32:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yks ulkomaalaista alkuperää koitti ostaa rumpusettiä: "olisiko tama hyva?" Kysyi ja osoitti settiä.
 
Skebaristi
21.11.2014 09:16:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällainen viesti keskustelu käytiin liittyen Pedaltrain 3 -ostoilmoitukseeni:

myyjä: rovaniemeltä priimana, tarjoa!
 
minä: Hei,
Voisin maksaa laudasta 80 eur. Onko kyseessä SC vai HC malli?
Kuvan tarvitsisin.

myyjä: SC
kamerani ei ole valitettavasti kunnossa.
 
minä: Ok,
Tuleeko alkuperäinen virtalähde mukana?
 
myyjä: kyllä.
 
Homma alkoi haista heti ensimmäisesti viestistä lähtien, koska viestissä ei ollut mitään allekirjoitusta, ei nimeä saati puhelinnumeroa. Heti perään klassinen "kamera on rikki". Piti vielä ihan kiusallaan kysyä, tuleeko mukana kuvitteellinen virtalähde. Kyseinen pedaalilauta on siis passiivinen alumiinista tehty kehikko, jossa ei tule mitään virtalähdettä mukana, mutta näköjään tämän myyjän mallissa se on :)
 
Jotta en riko kenenkään yksityisyyttä niin sanotaan että etunimi alkaa eellä ja sukunimi beellä. En välttämättä suosittele tekemään kauppaa kyseisen kaverin kanssa.
 
purplet
21.11.2014 11:50:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi! Sain juuri tänä aamuna emalin ja tämä kyseinen henkilö oli kiinnostunut minun rummuista jotka on myytävänä.Olkaa valppaina.Sama stoori kun aijemmin että vien jenkkeihin ostamansa rummut.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «