Jouto 24.05.2004 17:04:24 | |
---|
Onko kellään sattunu silleen että kesken soiton irtoo hihna ja meinaa kitara tippua lattialle? Minulla käy aika useinkin niin. Ei oo kertaakaan onneks lattialle tippunu. Aina irtoaa tuolta kopan puolelta. Ärsyttää kyllä kun menee koko biisi pilalle siinä. Ajatelkaa jos keikalla kävisi noin. The end ist the beginning is the end ist the beginning is the end is the beginning is the end... |
mooch 24.05.2004 17:06:00 | |
---|
Jos tässä etsitään apua ongelmaan, niin sanonpa vaan että hanki hihnalukot. |
lapio 24.05.2004 17:07:55 (muokattu 24.05.2004 17:09:53) | |
---|
Kunnon hihnakin auttaa asiaan. Jämäkkä nahka hihna pitää hyvin, vaikkei hihnalukkoja olisikaan. Mutta hihnalukot ovat varsin varteen otettava vaihtoehto. Edit: Eikä ole edes harvinaista, että nuo kitarat irtoilee ammatilais keikoillakin. Kerran Lutakossa Kaarle Viikatteen LP:stä irtosi hihna kesken biisin ja ukko soitti biisin loppuun istualtaan. Sitten roudari korjasi hihnan jesseteipillä. |
Jouto 24.05.2004 17:10:30 | |
---|
Hihnalukot? Enpä ole moisista kapistuksista kuullutkaan :) Voiko semmoset asentaa minkälaiseen hihnaan tahansa? The end ist the beginning is the end ist the beginning is the end is the beginning is the end... |
lapio 24.05.2004 17:11:55 | |
---|
En omista, mutta ne käsittääkseni ruuvataan kitaran omien tappien tilalle. Ja siinä pitäisi hihnan pysyä. Kitarakamat palstalla on varmasti juttua. |
Hihnalukot? Enpä ole moisista kapistuksista kuullutkaan :) Voiko semmoset asentaa minkälaiseen hihnaan tahansa? Käsittääkseni juu, ellet ihan mitään customcustom-kitaraa omista. Hintaa tais jossain vaiheessa täällä olla vähän päälle 10 e. Mutta tosiaan aina ei hihnalukkoja tarvita, itellä ei koskaan tippunut stratocasteri vaikka se ihan halvin hihna mitä kaupasta saa, on käytössä. |
Dunga 24.05.2004 17:18:55 | |
---|
Jesseä kehiin. Valmiina...ottaa slipoverin poois...ottaa sukat poois...ottaa housut poois...olkaa hyvä, kiitos. IMIK #4 [Kyllä lähtee] |
Jouto 24.05.2004 17:21:02 (muokattu 24.05.2004 18:52:55) | |
---|
itellä ei koskaan tippunut stratocasteri vaikka se ihan halvin hihna mitä kaupasta saa, on käytössä. Vai ni, no minulla on, kai minä sitten vaan hosun liikaa :P Jesseä kehiin Mainio idea, pidetään mielessä! EDIT: Vielä tuosta jessestä, että jääkö teippailusta jälkiä pintaan? Semmonen tahmanen läntti ei oo kiva. Kaipa se on teipistä kanssa kiinni. Sellainen ränsistyneen näköinen, käytetyn nälöinen skitta on kyllä rock :) The end ist the beginning is the end ist the beginning is the end is the beginning is the end... |
Kosminen 24.05.2004 17:40:59 | |
---|
Hihnalukoissa on tosiaan ne tapit, jotka laitetaan kitaran omien tappien tilalle, ja sitten tapin kanssa yhteensopiva klipsi, johon hihna kiinnitetään. Erittäin hyvä systeemi. Onhan jeesusteippikin toimiva ja monien mielestä jopa ihan rock, eli makuasia kummasta tykkää. Minusta hihnalukko on siisti ja kätevä. "Hän tiesi että hänelle valehdellaan, mutta hän ei halunnut kuulla totuutta." - Catrabbits: Kynnys |
Teijo K. 24.05.2004 18:00:39 | |
---|
Hihnalukoissa on tosiaan ne tapit, jotka laitetaan kitaran omien tappien tilalle, ja sitten tapin kanssa yhteensopiva klipsi, johon hihna kiinnitetään. Erittäin hyvä systeemi. Onhan jeesusteippikin toimiva ja monien mielestä jopa ihan rock, eli makuasia kummasta tykkää. Minusta hihnalukko on siisti ja kätevä. Juu, ja Scallerin hihnalukoissa sitä tappia voi käyttää tavallisenakin hihnatappina. Jos se oma lukollinen hihna unehtuu kotiin, niin lainaaminenkin onnistuu... Hurjasa noiruudessani poltin tupakkia. En enää. |
Kosminen 24.05.2004 18:16:16 | |
---|
Näin on. Schalleria suosittelen. "Hän tiesi että hänelle valehdellaan, mutta hän ei halunnut kuulla totuutta." - Catrabbits: Kynnys |
Kapane 24.05.2004 20:07:42 | |
---|
kyllä mulla on kaikki kitarat ja bassot pudonnu MAAHAN ASTI, mutta ei onneksi ykskään vielä oikeen komeesti. hyvä hihna on paras juttu. eikä mikään daddario tai muu besbeco vaan joku kunnon hihna... elisa jumppaa taas.. tossa tytössä on vaaroja
[Kyllä Lähtee] MEKKALA #1 |
WahWah 24.05.2004 20:13:41 | |
---|
Osta schallerit ja ens kerralla kirjoita kitarakamat palstalle... Kolme mummoa ajoi tandemilla ja keskimmäinen keuli |
Peoplez 24.05.2004 20:16:41 | |
---|
Mullakin monesti hihna pettänyt. Kerran kännissä kun soittelin niin tippu kitara tosi pahasti maahan. Kieli katkesi, virityskoneistot melkeen paskaksi ja paha jälki kitaran runkoon joka tosin ei haittaa mitään. "With your bitch slap rappin' and your cocaine tongue you get nothing done" |
Kosminen 24.05.2004 23:02:33 | |
---|
Eli vika saattaa joskus löytyä myös kitaran ja hihnan välistä. "Hän tiesi että hänelle valehdellaan, mutta hän ei halunnut kuulla totuutta." - Catrabbits: Kynnys |
agentti 24.05.2004 23:56:24 | |
---|
Esa Pulliaiselta petti hihna kesken soiton viimeeks kun oli katsomassa Agentsii Rautalankamusiikki on isänmaallista | MEKKALA #7
Kyllä Esa osaa. |
mathias 25.05.2004 00:03:49 (muokattu 25.05.2004 00:04:14) | |
---|
Onko kellään sattunu silleen että kesken soiton irtoo hihna ja meinaa kitara tippua lattialle? Kyllä on. Ainakin Epiphonen Explorerissa etummainen hihnatappi on niin vammaisessa paikassa, että sitä tuskin on suunniteltukkaan pitämään. Taannoin kun kitaran ostin, ja ennenkuin olin ehtinyt soittaa nuottiakaan, kitara tippui lattialle. Siitä lähtien olen käyttänyt hihnalukkoja, eikä tippumisia ole sen jälkeen tapahtunut. Eli siis suosittelen sinullekkin hihnalukkoja. Kitara on lyömäsoitin, ja siinä on oltava vitusti säröä. -J. Hynynen- |
-JiiTee- 25.05.2004 08:29:58 | |
---|
Vielä tuosta jessestä, että jääkö teippailusta jälkiä pintaan? Semmonen tahmanen läntti ei oo kiva. Kaipa se on teipistä kanssa kiinni. Sellainen ränsistyneen näköinen, käytetyn nälöinen skitta on kyllä rock :) Jos haet punkrock lookkia niin jesseä kehiin vaan! Mutta jos haluat pitää skebasi siistinä, niin kierrä jesse kaukaa. Kyllä ne tahmat saa poistettua, mutta samalla tulee helposti hieman raavittua sitä lakkapintaa, jolloin siihen kohtaa kitaraa jää naarmuinen, matta pinta. Köyhän miehen kitaralukko on ruuvata siihen hihnaruuvin tilalle joku muu ruuvi ja kunnon kokoinen prikka. Toimii kuin syöpä jos hihnaa ei tartte irrotella kitarasta... |
Mase 25.05.2004 09:06:40 | |
---|
Mulla on toiminut Stratossa menestyksekkäästi menetelmä: - laita hihna (mulla fenderin tavallinen) paikalleen - ota karhunlankaa (tai muuta vahvaa) - neulo remmistä hihnatappien reikien hahlot (viillot) umpeen, niin kireelle että hihnatappi ei sovi tulemaan remmistä läpi ilman suurta voimankäyttöä => Pysyy ja on halpa&siisti! |
jPekka 25.05.2004 10:00:46 | |
---|
Mulla on toiminut Stratossa menestyksekkäästi menetelmä: ... => Pysyy ja on halpa&siisti! Tuon pikavariaatio on tietysti kiertää jeesusteippiä siihen hihnaan (ei kitaraan) sen hahlon poikki niin että teippi puristaa sen hahlon tiiviiksi. JOstakin mieleen jäänyt niksi oli pistää hihnan päälle ja tapin ympäri sellainen leipäpussin muovilevymallinen pussinsulkija ja teipata se sitten samaan tapaan hihnan ympäri. Pysyy vielä paremmin. "Minne tahansa menetkin, siellähän olet." |