Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikki kiinni puuvanteeseen
1
Drumpaul
05.11.2014 19:42:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitäis saada virvelin puuvanteeseen (Gretsch contoured wood hoop) JTS NX-6 kiinni. Onko kellään kokemusta minkälainen pidike tuohon voisi käydä, paikallisen kauppiaan K&M:ien leuat ei riitä, testattu on. Vinkkejä mistä voisi löytyä otetaan vastaan. Eikä sitten tarvitse arvostella tuota mikkiä, tiedän ettei se mikään maailman paras ole :) Kiitos!
 
Speedy
05.11.2014 20:00:18 (muokattu 05.11.2014 20:01:16)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Drumpaul: Pitäis saada virvelin puuvanteeseen (Gretsch contoured wood hoop) JTS NX-6 kiinni. Onko kellään kokemusta minkälainen pidike tuohon voisi käydä, paikallisen kauppiaan K&M:ien leuat ei riitä, testattu on. Vinkkejä mistä voisi löytyä otetaan vastaan. Eikä sitten tarvitse arvostella tuota mikkiä, tiedän ettei se mikään maailman paras ole :) Kiitos!
 
Joskus ainakin sai sellaisia beyerdynamicin klipsejä irtaallaan.. Sellainen kuin Opus (nykyisin DG?) sarjoissa oli, mutta päässä oli kierteet johon sai mikkiadapterin. Opuksen mikit ainakin käy aika paksuille vanteille, joten luulisi niidenkin käyvän..
 
Ka tämä: http://www.thomann.de/fi/beyerdynamic_mkv87_mikrohalterung.htm
 
Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse
Drumpaul
05.11.2014 22:41:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitti, tuo voi tosiaankin käydä. Pitää laittaa postia Thomannille ja kysyä tarkemmin. En ole kotimaista kauppiasta tuolle ainakaan vielä löytänyt.
 
wavelength
05.11.2014 23:20:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Speedy: Joskus ainakin sai sellaisia beyerdynamicin klipsejä irtaallaan.. Sellainen kuin Opus (nykyisin DG?) sarjoissa oli, mutta päässä oli kierteet johon sai mikkiadapterin. Opuksen mikit ainakin käy aika paksuille vanteille, joten luulisi niidenkin käyvän..
 
Ka tämä: http://www.thomann.de/fi/beyerdynamic_mkv87_mikrohalterung.htm

 
Itselläni on tuo, ja kyllä menee puuvanteisiin. Kierteet tuossa jäävät harmillisen lähelle vannetta, joten esim. SM57:n kapseli menee aika reilusti rummun kalvon päälle.
 
mrdrummer78
06.11.2014 01:20:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos teille vinkeistä,itse taistelen/taistelin saman asian kanssa kun woodhoopit tomeissa.ja jos tuohon vielä joutsenkaulaa lisää niin eikö sen mikin saa aseteltua paremmin kalvosta kauemmaksi.
 
Einherjar
08.11.2014 04:46:20 (muokattu 08.11.2014 04:48:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Riippuen vähän tomikattauksesta, niin voi myös klämpätä telineen kautta.
Esim tämä on näppärä: http://www.thomann.de/fi/km_2405_mikrohaltevorrichtung.htm
Tuolla saa jopa kaksi vierekkäistä tomia stereopuomin avulla poimittua, mikäli niiden tomien välissä on se perinteinen tuplatomiständi.
 
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
Niq
10.11.2014 11:38:35 (muokattu 10.11.2014 11:39:05)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä rakentelin jostain vanhasta klämpistä ja pöytämikkiständin pätkästä sellasen härpäkkeen joka tulee haitsuständiin kiinni ja sen avulla sitten saa näppärästi mikin sieltä haitsun alta, säätövaraa on enemmän ja mikki ei ole soiton tiellä. Itsellä siis puuvanteinen virveli ja tuota olen käyttänyt myös muiden seteissä, ainakin ne rumpalit ovat tähän mennessä tykänneet tuosta ratkaisusta enemmän kuin perinteisestä rumpumikkipidikkeestä.
 
Drumpaul
10.11.2014 23:18:10 (muokattu 10.11.2014 23:18:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niq: Mä rakentelin jostain vanhasta klämpistä ja pöytämikkiständin pätkästä sellasen härpäkkeen joka tulee haitsuständiin kiinni ja sen avulla sitten saa näppärästi mikin sieltä haitsun alta, säätövaraa on enemmän ja mikki ei ole soiton tiellä. Itsellä siis puuvanteinen virveli ja tuota olen käyttänyt myös muiden seteissä, ainakin ne rumpalit ovat tähän mennessä tykänneet tuosta ratkaisusta enemmän kuin perinteisestä rumpumikkipidikkeestä.
 
Tuota pittääkin kokeilla, löytyy klämppi ja ständinpätkä myös. Ja jos tarvii niin joutsenkaula jatkeeksi.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «