Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Laadukasta kierrejohtoa??
1
hallu
28.10.2014 20:05:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaisiko joku antaa vinkkiä mistä saisi hyvälaatuista kierrejohtoa. Musafasulta olen pari kertaa ostanut sitä Fenderin paukkulankaa, johon olin pettynyt (surkeaa johtoa oli ja huonot plugit) eivät kestäneet edes kotikäytössä kuin muutaman viikon kun alkoivat rutisemaan ja paukkumaan.
 
Kierrejohtoa kuitenkin mieli tekisi, mutta onko laadukasta sellaista enää nykyisin saatavana?
 
En osaa leikkiä, mutta minulla on ihan helvetisti leluja
McNulty
28.10.2014 20:10:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laadukkaasta en tiedä, mutta toistaiseksi tuollainen VOXin valkoinen kierrekaapeli on toiminut ihan ok. Gearmanndude diggailee Bulletin tuotteista.
 
Iso penis, pieni ego... vai olikohan se just toistepäin?
hallu
28.10.2014 20:17:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty: Laadukkaasta en tiedä, mutta toistaiseksi tuollainen VOXin valkoinen kierrekaapeli on toiminut ihan ok. Gearmanndude diggailee Bulletin tuotteista.
 
Meinaatko tätä?
http://www.thomann.de/fi/vox_vintage_coilcable_9_white.htm
 
Onko nuo plugit avattavia? ei siis ole paukkulankaa?
 
En osaa leikkiä, mutta minulla on ihan helvetisti leluja
phiit
28.10.2014 20:41:38 (muokattu 28.10.2014 20:42:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ääni myös Voxille, ei ole avattavat plugit mutta kestänyt jo 5v menoa jos toista
 
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
steelduck
28.10.2014 20:48:55
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VOX on ihan hyvä, mutta sitten on tämä:
 
http://www.custom-sounds.com/divine … noise-white-curly-cable-p-2301.html
 
hallu
28.10.2014 22:10:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

steelduck: VOX on ihan hyvä, mutta sitten on tämä:
 
http://www.custom-sounds.com/divine … noise-white-curly-cable-p-2301.html

 
Okei, no nyt rupesi näyttämään vähän siltä mitä tässä olin hakemassa eli tuo piuha lienee samaa luokkaa laadultaan Cordial CGK 75 piuhan kanssa ja nuo liittimet lienee Neutrikin tasoa eli joo jotain tuollaista olin etsimässä. Tsekkaan tuon Voxinkin, koska jos se on hyvää johtoa, niin ainahan siihen saa tarvittaessa paremmat plugit.
 
En osaa leikkiä, mutta minulla on ihan helvetisti leluja
naavanka_
28.10.2014 22:16:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

>osta kolvi
>osta piuhaa
>osta plugit
>kolvaa plugit piuhaan
>ole valmis johto
 
oksatboys
28.10.2014 22:27:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

naavanka_: >osta kolvi
>osta piuhaa
>osta plugit
>kolvaa plugit piuhaan
>ole valmis johto

 
Saaks tota kikkuraa jostain muka metrilakuna? Tosin emmää sitä ostas, kun on ihan tyhmä keksintö.
 
Sanotaan että soundi lähtee sormista... no mulla se on kai jo sitte lähtenyt.
hallu
28.10.2014 22:28:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oksatboys: Saaks tota kikkuraa jostain muka metrilakuna? Tosin emmää sitä ostas, kun on ihan tyhmä keksintö.
 
En ole metrikamana sitä nähnyt.
 
En osaa leikkiä, mutta minulla on ihan helvetisti leluja
hallu
28.10.2014 22:30:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

naavanka_: >osta kolvi
>osta piuhaa
>osta plugit
>kolvaa plugit piuhaan
>ole valmis johto

 
Joo suoria piuhoja olen tehnytkin neutricin liittimillä tuosta edellä mainitusta Cordialista, mutta tosiaan vastaavaa laatuluokkaa oleva kierreletku oli hakusessa, vaan sellainen tosiaan CustomSoundsista löytyypi.
 
En osaa leikkiä, mutta minulla on ihan helvetisti leluja
J-P L
28.10.2014 22:40:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Plektra.com myy tässä säikeessä jo aiemmin mainittuja Bullet Cablen kierrepiuhoja, joiden pitäisi olla laadukkaita:
 
http://www.plektra.com/epages/plekt … /Shops/2014052709/Categories/Piuhat
 
varakeef
28.10.2014 22:45:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bullet on hyvä - ja avattavissa, mikä kielii valmistajan rehellisyydestä. Tee se itse -mies ottaa tietysti hyväksi havaitsemansa johdon ja kähertää sen kuumailmapuhaltimen ja jonkin sopivan metalliputken tai tangon avulla.
 
En ostaisi mitään, missä on kiinni valetut päät.
 
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
hallu
28.10.2014 22:53:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

varakeef: Bullet on hyvä - ja avattavissa, mikä kielii valmistajan rehellisyydestä. Tee se itse -mies ottaa tietysti hyväksi havaitsemansa johdon ja kähertää sen kuumailmapuhaltimen ja jonkin sopivan metalliputken tai tangon avulla.
 
En ostaisi mitään, missä on kiinni valetut päät.

 
Siis tarkoitatko, että kierrekaapelin voisi värkätä itse???? miten se niinkö täsmälleen ottaen tapahtuu? meinaan, että voiko sen tehdä mistä tahansa johdosta ja mitä välineitä tarvitaan ? kiinnostaisi kovasti moinen mahdollisuus, en ymmärtänyt että se on jotenkin kotikonstein tehtävissä.
 
En osaa leikkiä, mutta minulla on ihan helvetisti leluja
I3enjam1n
28.10.2014 23:13:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.lavacable.com/index.php?id=25
 
Nämä ovat kai melkoisen laadukkaita johtoja.
 
"...the more fragile harmonics can survive in a vacuum tube; where they seem to be eliminated or squashed in a solid state crystal lattice... ...I think that's the best and simplest I can put it." - Howard Alexander Dumble
Krice
28.10.2014 23:18:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/fender_premium_koilkords30.htm
 
Minulla on tuo Fenderin parjattu johto kestänyt hyvin, tosin ehkä se on käyttötyylistäkin vähän kiinni. Kätevä erityisesti studiopuuhissa, kun johto ei mene solmuun ja saa rullattua pöydälle kun sitä ei käytä. Ei tunnu myöskään ottavan häiriötä, vaikka se menee kaikkien monitorien ja muiden vekottimien vierestä.
 
varakeef
28.10.2014 23:50:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Siis tarkoitatko, että kierrekaapelin voisi värkätä itse???? miten se niinkö täsmälleen ottaen tapahtuu? meinaan, että voiko sen tehdä mistä tahansa johdosta ja mitä välineitä tarvitaan ? kiinnostaisi kovasti moinen mahdollisuus, en ymmärtänyt että se on jotenkin kotikonstein tehtävissä.
 
Jep, olen pari tehnyt. Ei kannata tehdä siitä kangaspäällysteisestä, se päällyskerros syttyy helposti tuleen tai palaa osittain poikki.
 
Idea on siis kiertää piuha tiukasti ohuen metallitangon tai -putken ympärille - itse käytin kuparista vesijohtoputkea. Siitten vaan varovaisesti kuumailmapuhaltimella lämmittelee, ei sulata, mutta melkein. Edestakaisin. Puristinta molempiinpäihin niin pysyy paikoillaan.
 
Käsittelyn voi uusia tarpeen mukaan. Helposti jää jostain kohdasta lämmitys puolitiehen ja siihen jää sitten sellainen suorempi paikka.
 
En ole aivan niin tiukkaa kierrettä saanut tehtyä kuin tehdastekoisissa, mutta kyllä tämä nyt ajatuksena on ihan hauska.
 
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
sustain65
29.10.2014 07:46:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

varakeef: Bullet on hyvä - ja avattavissa, mikä kielii valmistajan rehellisyydestä.
 
Minulla on Bullet kotikäytössä, varsin hyvä. Soundikaan ei tumppuunnu. Ja kätevä juuri kotioloihin, koska vielä niin vähän tilaa ja on siististi koossa tuossa 11R:n eessä. Kestävyydestä keikkakäytössä en tiedä.
 
Numb
29.10.2014 08:37:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bullet käytössä. Ei valittamista eikä aikeita palata suoraan piuhaan.
 
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head
hallu
29.10.2014 10:01:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: http://www.thomann.de/fi/fender_premium_koilkords30.htm
 
Minulla on tuo Fenderin parjattu johto kestänyt hyvin, tosin ehkä se on käyttötyylistäkin vähän kiinni. Kätevä erityisesti studiopuuhissa, kun johto ei mene solmuun ja saa rullattua pöydälle kun sitä ei käytä. Ei tunnu myöskään ottavan häiriötä, vaikka se menee kaikkien monitorien ja muiden vekottimien vierestä.

 
Joo, mulla on ollut noista Fender piuhoista aika kielteisiä kokemuksia (yksi suora kangaspäällysteinen ja kaksi valkoista kierrejohtoa) ne jäivät hyvin lyhytikäisiksi johdoiksi kaikki ja häiriöitä oli lähes alusta saakka niissä kaikissa. Siksi kutsun niitä paukkulangoiksi. Viimeisen johdon katkaisin ja purin katsoakseni mitä se on syönyt ja kyllä se oli yllättävän heppoista kamaa (pari karvaa kulki keskellä ja pari karvaa kiersi sitä muodostaen muka vaipan). Ajattelin silloin, että eihän ne kalliita ole mutta jätän jatkossa hyllyyn mokomat.
 
Täytyy tutustua tässä ketjussa ehdotettuihin, kiitos vaan vinkeistä. Kotonakin hyvä johto on mukavampi käyttää kuin huono johto. Johdon hyve on johtaa ja jos se ei sitä tee, tai tekee huonosti niin sitten harmittaa.
 
En osaa leikkiä, mutta minulla on ihan helvetisti leluja
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «