Zambe88: Eli ei voi verrata Gibsonin SG basson kaulan sukeltavuuteen, sehän on lapa lattiassa samantien kun kaulasta ote irtoaa:) Meikällä on sellainen nahkahihna, että ei pitäisi pahemmin huomata mitään, täytyypä muistaa tuo hihnatapin siirtokikka, jos hihnan pituus ei riitä. Thunderbird on sen verran ROCK, että sitä kuuluu "roikottaa" niin alhaalla kuin mahdollista:) Saattaa tuo tapin siirto vähentää vähän sukellusherkkyyttä jos on sukeltaakseen. Joku 160cm mokkahihna niin ei liu'u ja saa alas. |
hollstro 21.10.2014 22:16:37 | |
---|
No onhan toi Tbird ihan hiton kaulapainoinen. Liukkaalla hihnalla ei pysy hetkeäkään paikoillaan. Leveä haljasnahkainen hihna tosin korjaa onglemaa, muttei sitä että balanssi on mitä on. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
fox 21.10.2014 22:27:09 | |
---|
hollstro: No onhan toi Tbird ihan hiton kaulapainoinen. Liukkaalla hihnalla ei pysy hetkeäkään paikoillaan. Leveä haljasnahkainen hihna tosin korjaa onglemaa, muttei sitä että balanssi on mitä on. Totta. Toinen kaulapainoinen Gibsonin basso oli 20-20, joka taas oli "vähän samannäköinen" kuin saman konsernin Steinbergeri. EB-3 taas ei oo kaulapainoinen.. Ja tuohon sun listaan voi myös lisätä vaikka Ripperin, Grabberin, G-III:sen ja muutaman muunkin.. =) Vaan eipä noista Gibsonin bassoista niin kovin monella oo ees suuremmin kokemusperästä havaintoa. |
Maisteri 21.10.2014 22:42:13 | |
---|
www.thedgu.com |
jukkajylli 21.10.2014 22:52:07 | |
---|
hollstro: No onhan toi Tbird ihan hiton kaulapainoinen. Liukkaalla hihnalla ei pysy hetkeäkään paikoillaan. Leveä haljasnahkainen hihna tosin korjaa onglemaa, muttei sitä että balanssi on mitä on. Kaulapainoisuus on parasta, se on ominaisuus eikä ongelma.Mikään ei oo tylsempää ku basso ilman kunnollisia ominaisuuksia. Strictly functional, niinku eräs toinen merkki.. And it's just a waste of time.. |
jukkajylli 21.10.2014 22:53:29 | |
---|
fox: Totta. Toinen kaulapainoinen Gibsonin basso oli 20-20, joka taas oli "vähän samannäköinen" kuin saman konsernin Steinbergeri. EB-3 taas ei oo kaulapainoinen.. Ja tuohon sun listaan voi myös lisätä vaikka Ripperin, Grabberin, G-III:sen ja muutaman muunkin.. =) Vaan eipä noista Gibsonin bassoista niin kovin monella oo ees suuremmin kokemusperästä havaintoa. Mun eb3 on ainakin kaulapainoisempi ku muut mun bassot.. And it's just a waste of time.. |
fox 21.10.2014 23:05:11 | |
---|
jukkajylli: Mun eb3 on ainakin kaulapainoisempi ku muut mun bassot.. Minkä vuotinen sun EB on? Niissä nimittäin pikkusia eroja voi olla. Meidän bassotaiteilijan -75 vuoden "tyttöbasso" EB-3 ei oo mitenkään kaulapainoinen, mulla oli joskus itellä "pikkusen vanhempi" eli -72 pitkäkaulasempi versio EB-3L ja se oli "hiinä ja hiinä".. Eli lievästi sukeltavainen. Se slot-head eli reikälapainen versio taas muistini mukaan (siihen ei välttis aina voi luottaa) ei sekään ollut kovin taipuvainen sukeltamaan. Mutta tosiaan, vähän yksilöstä kiinni. Eli siitä rungon valmistukseen käytetystä mahongista lähinnä. |
J.Hollström 21.10.2014 23:21:07 | |
---|
jukkajylli: Mun eb3 on ainakin kaulapainoisempi ku muut mun bassot.. Tää on just tätä. Yritin yleistää mut vituixhan se meni. Heti listalle tulleet bassot tulee takas sukeltamaan. Mut jos nyt yleisesti hyväksyisi tämän kaulapainoisuuden Gibsoneiden yhdeksi (mahdollisista) ominaisuuksista, niinkuin muissa on jotain muita. Muistaakseni jotkut Warwickitkin oli kovia sukeltamaan... Mut ihan sama. Ei se ole ainakaan mulle mikään ongelma että kaulasta joutuu pitämään kiinni soittaessaan. Soundi ja soitettavuus ratkaisee. |
2541 21.10.2014 23:32:39 | |
---|
Olli.M: Mulla on tuossa Classic Epiphonessa Hipshotin talla. Hyvä on. '76:ssa myös Hipshot. Kerran aloin sitten miettimään, että johtuuko hyvyys siitä ja vaihdoin vanhan takaisin. Sit vaihdoin sen Hipshotin taas paikalleen.:) Non-reverse -kopsussa on joku Schallerin rullatalla, hyvin toiminut sekin. Onkohan joku instant replacement tuokin malli, vaikka toki tuossa bassossa ollut aina. https://dl.dropboxusercontent.com/u/4322198/027.JPG |
2541 21.10.2014 23:35:46 | |
---|
|
J.Hollström 21.10.2014 23:44:11 | |
---|
|
J.Hollström 21.10.2014 23:47:02 | |
---|
|
Seba 22.10.2014 08:52:28 | |
---|
Maisteri: Son sit varmaan +457 % sustainia Hipshotilla vs. Presso/Jasso. Eijjaksa ny kuuklata, ni palijo tommonen hippishotti maksaa? Ja mistä paras hommata? Jotain satkun paikkeilla se oli tulleineen ja alveineen kun amöriikoista joutui tilaamaan kun ei muualla ollut silloin. Kaippa noita nykyään saa lähempääkin. |
Seba 22.10.2014 08:55:21 | |
---|
hollstro: No onhan toi Tbird ihan hiton kaulapainoinen. Liukkaalla hihnalla ei pysy hetkeäkään paikoillaan. Leveä haljasnahkainen hihna tosin korjaa onglemaa, muttei sitä että balanssi on mitä on. Kevyt body vs iso lapa. Ei mun kyllä ainakaan mikään holy diver ollut, mutta ehkä takatapin paikka kompensoi tai jotain. Hieman vastustahan on vaan kiva olla. |
hollstro 22.10.2014 08:55:26 | |
---|
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
2541 22.10.2014 09:20:02 | |
---|
|
Rämppy 22.10.2014 09:35:22 | |
---|
En sitten malttanut olla sanomatta. |
Seba 22.10.2014 09:41:16 | |
---|
Rämppy: Kallistuuko naamalleen, kun on hihnatappi keskellä kaulan juuressa? Tietysti soittajan pakin koko vaikuttaa sekä se roikottaako beisiä möhömahan ala- vai yläpuolella vaiko kumpareen päällä killumassa. Ei kallistu. ilman paitaa soittaessa tulee lommoja kivikovista vatsalihaksista |
hollstro 22.10.2014 09:56:36 | |
---|
Rämppy: Kallistuuko naamalleen, kun on hihnatappi keskellä kaulan juuressa? Tietysti soittajan pakin koko vaikuttaa sekä se roikottaako beisiä möhömahan ala- vai yläpuolella vaiko kumpareen päällä killumassa. Ei kallistu, mulla ei oo mahaa. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
Rämppy 22.10.2014 10:05:37 | |
---|
hollstro: Ei kallistu, mulla ei oo mahaa. Kitarapuolella SG-, ES- ym. malleilla, joissa on hihnatappi kaulan juuressa, on selkeä pyrkimys kallistua naamalleen. Ei tarvita edes mahaa. Ajattelin, että jos bassoissa kans. Tuo naamalleen kallistuminen ei ole mainittava ongelma, mutta hassulta se aluksi tuntui, kun oli tottunut Leo Fenderin loihtimiin täydellisen tasapainoisiin tuotteisiin. En sitten malttanut olla sanomatta. |