Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Line6 POD HD PRO X Pikainen kertaus päätten kanssa soittamisesta
1
taikatatti
05.10.2014 15:59:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle olisi ensi viikolla tulossa otsikonmukainen muljutin ja haluaisin varmistaa muutaman asian ennen kuin alan säätämään itse.
 
Ostan podille oman päätteen joskus myöhemmin, mutta nyt olisi tarkoitus ajella Engl Savagen päätteen läpi. Eikös tämä tapahdu kitarakaapelilla Podin Unbalanced outputista Savagen fx returniin?
 
Päätteeksi olen ajatellut Matrix GT800fx:ää, kunhan saan rahat kasaan ja opin käyttämään podia kunnolla. Podi tulee ilmeisti Balanced outputista kahdella XLR:piuhalla matrixin inputteihin. Miten matrixin ja kaapin liittäminen onnistuu parhaiten? Kaappina toimii Blackstar 4x12 ja liittännät ovat stereo 8ohm ja monot 4 ja 16 ohm. Tehot saisivat riittää todella äänekkään rumpalin kanssa soittamiseen.
 
Onko kellään kommentteja tuosta pod pro/pro X:än virittimestä? Soitan Drop G vireessä 7-kielisellä ja mietin, että ottaako tuo oma viritin näin matalia taajuuksia. Jos ei, niin taitaa mennä joku räkkiviritin samaan ostoskoriin.
 
Kiitokset avusta jo etukäteen.
 
Minulla on peukalo
TTV
05.10.2014 17:03:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

taikatatti:
Ostan podille oman päätteen joskus myöhemmin, mutta nyt olisi tarkoitus ajella Engl Savagen päätteen läpi. Eikös tämä tapahdu kitarakaapelilla Podin Unbalanced outputista Savagen fx returniin?
 
.

 
Juuri noin se menee.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
taikatatti
05.10.2014 17:04:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TTV: Juuri noin se menee.
 
Hienoa, eli se on varmistettu
 
Minulla on peukalo
Jaska1972
05.10.2014 17:30:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään kommentteja tuosta pod pro/pro X:än virittimestä? Soitan Drop G vireessä 7-kielisellä ja mietin, että ottaako tuo oma viritin näin matalia taajuuksia.
 
Drop A:n tuo sisäinen viritin poimii ainakin ihan ok.
 
taikatatti
05.10.2014 17:39:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jastanjo: Onko kellään kommentteja tuosta pod pro/pro X:än virittimestä? Soitan Drop G vireessä 7-kielisellä ja mietin, että ottaako tuo oma viritin näin matalia taajuuksia.
 
Drop A:n tuo sisäinen viritin poimii ainakin ihan ok.

 
Loistavaa, kiitos vastauksesta.
 
Minulla on peukalo
Jaska1972
06.10.2014 08:27:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja suosittelisin ainakin tutustumaan Line6:n DT-sarjan nuppeihin/komboihin tuon kanssa, jos et ehdottomasti ole räkkipäätettä hommaamassa. Itselläni on tuo DT25-nuppi ja toimii kuin unelma POD HD X:n kanssa. Kyseessähän on siis putkikone, jossa 4 erilaista voicingia (analogisesti toimivat), joita voit ohjata joko DT:n omalla etusella (mallinnettu) tai Pod:n vastaavilla. Saat signaaliketjun rakennettua efekteineen aivan mielesi mukaan.
 
taikatatti
06.10.2014 11:18:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jastanjo: Ja suosittelisin ainakin tutustumaan Line6:n DT-sarjan nuppeihin/komboihin tuon kanssa, jos et ehdottomasti ole räkkipäätettä hommaamassa. Itselläni on tuo DT25-nuppi ja toimii kuin unelma POD HD X:n kanssa. Kyseessähän on siis putkikone, jossa 4 erilaista voicingia (analogisesti toimivat), joita voit ohjata joko DT:n omalla etusella (mallinnettu) tai Pod:n vastaavilla. Saat signaaliketjun rakennettua efekteineen aivan mielesi mukaan.
 
Nimenomaan räkkimallinen olisi mielessä. Ja mielellään ilman pukia.
 
Minulla on peukalo
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «