Conrad Lant 01.10.2014 13:31:06 | |
---|
Noh, noh. Eihän ludareiden nostimet koskaan mene edes rikki. No one prayed for Sodom |
JGroover 01.10.2014 13:36:27 | |
---|
Kailis: Nykyajan teineillä kaiken pitäisi olla pomminkestävää =D Kyllä se taitaa mennä niin, että sota-ajan eläneet on tottuneet tyytymään huonompaan. :) |
Velli 01.10.2014 15:02:57 (muokattu 01.10.2014 15:05:37) | |
---|
JGroover: Joo, sellaiset löytyy lugien alta. Onko niistä kumeista käytännössä mitään hyötyä? Suojaavat kromausta tms.? Suprassa on aikojen alusta asti ollut sellainen ominaisuus, että viritysruuvit eivät mene samassa linjassa rungon kanssa, vaan ne kääntyvät hieman sisälle päin. No, tästä ominaisuudesta alkoi joku aika sitten tulla valituksia Ludwigille tyyliin "mun virveli on rikki jo uutena, myytte paskaa" tms, vaikka rakenne on ollut tuollainen jo 50 vuotta ja hyvin on toiminut. Joka tapauksessa vaientaakseen nillittäjät Ludwig lisäsi nuo kumilätkät, jotta viritysruuvit kulkevat suorassa linjassa runkoon nähden. Niiden ansiosta ulkonäkö ehkä parani hieman, mutta se tapahtui ikävä kyllä soundin kustannuksella. Suosittelen ottamaan nuo lätkät pois ja palauttamaan virvelin alkuperäiseen kuosiinsa. P-85 nostin on yksinkertainen ja vaikuttaa rimpulalta, mutta se on itse asiassa erittäin toimiva systeemi. Mun vanhin (muilta löytyy paljon vanhempiakin) Supra, jossa on P-85, on 70-80-lukujen taitteesta, eli semmoiset 35 vuotta vanha ja se toimii edelleenkin kuin uutena. |
markkuliini 01.10.2014 15:19:46 | |
---|
Velli: Suprassa on aikojen alusta asti ollut sellainen ominaisuus, että viritysruuvit eivät mene samassa linjassa rungon kanssa, vaan ne kääntyvät hieman sisälle päin. No, tästä ominaisuudesta alkoi joku aika sitten tulla valituksia Ludwigille tyyliin "mun virveli on rikki jo uutena, myytte paskaa" tms, vaikka rakenne on ollut tuollainen jo 50 vuotta ja hyvin on toiminut. Joka tapauksessa vaientaakseen nillittäjät Ludwig lisäsi nuo kumilätkät, jotta viritysruuvit kulkevat suorassa linjassa runkoon nähden. Niiden ansiosta ulkonäkö ehkä parani hieman, mutta se tapahtui ikävä kyllä soundin kustannuksella. Suosittelen ottamaan nuo lätkät pois ja palauttamaan virvelin alkuperäiseen kuosiinsa. P-85 nostin on yksinkertainen ja vaikuttaa rimpulalta, mutta se on itse asiassa erittäin toimiva systeemi. Mun vanhin (muilta löytyy paljon vanhempiakin) Supra, jossa on P-85, on 70-80-lukujen taitteesta, eli semmoiset 35 vuotta vanha ja se toimii edelleenkin kuin uutena. Mun käsittääkseni tää ilmiö on nimenomaan pahentunut vasta viimevuosina, ja ongelma olisi vanteen isontuminen, eli vanne tulee nykyään eri lähteestä ja on spekseiltään vähän isompi. Omat 70-luvun Suorat ja Acro on kaikki aika suoraruuvisia, en huomannut niissä mitään vinoa oikeestaan. Mutta ne uudet mitä oon nähny, niin harmitusta on ollut aija suurta. Mä en ihan allekirjoita että niitä on tehty samoilla spekseillä 50 vuotta. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
hollmi-5 01.10.2014 15:49:53 | |
---|
markkuliini: Mun käsittääkseni tää ilmiö on nimenomaan pahentunut vasta viimevuosina, ja ongelma olisi vanteen isontuminen, eli vanne tulee nykyään eri lähteestä ja on spekseiltään vähän isompi. Omat 70-luvun Suorat ja Acro on kaikki aika suoraruuvisia, en huomannut niissä mitään vinoa oikeestaan. Mutta ne uudet mitä oon nähny, niin harmitusta on ollut aija suurta. Mä en ihan allekirjoita että niitä on tehty samoilla spekseillä 50 vuotta. Minulle on kerrottu, että viritysavaimen ottaminen kiinni vanteen kanttiin on ollut syynä vannemuutokseen. Joku on kertonut, että runko on nykyään läpimitaltaan pienempi. Tuo pitäisi tutkia, kun on uusia ja vanhoja Supria itselläni. Uusissa Ludwigin Supraphonickeissa on monta yksityiskohtaa erilailla, kuin 70-lukulaisissa. Vanteet, lugit kaikkien osien osalta, butt end ja nostaja ovat erilaiset. Ulkonäkö on kauempaa katsoen aivan sama. Eli Designia ei ole tarvinnut muuttaa. Sinänsä tarpeeton demppari toki on jäänyt pois jossain vaiheessa. Nostajan kanssa pärjää, kun auttaa etusormella nupista ylöspäin samalla, kun peukalo nostaa vivun ylös. Olen sen jo kertonutkin monesti, että kun vuonna 1978 olin ostamassa rumpuja, oli isäni ystävän neuvo jättää Ludwigin virveli ostamatta, kun siinä oli vanhanaikainen nostaja ;) Soundit, piuhat ja kajarit. |
Kailis 01.10.2014 16:48:54 | |
---|
markkuliini: Omat 70-luvun Suorat on kaikki aika suoraruuvisia. Ehkä ne on saaneet nimensäkin siitä =D TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin. |
Epämuusikko 01.10.2014 17:04:04 | |
---|
Kuulokevahvistin käy ja kukkuu, mitä nyt mukana tullut virtajohto oli brittimallia. säikähdin ensin että tuliko mulle jenkkisähköinen vehje mutta johdon vaihdettuani ja sähködetaljit varmistettuani huokaisin helpotuksesta. Vielä toiset luurit niin saadaan opetustoimi päivitettyä edes 1900-luvulle. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
hollmi-5 01.10.2014 17:26:06 | |
---|
markkuliini: Mun käsittääkseni tää ilmiö on nimenomaan pahentunut vasta viimevuosina, ja ongelma olisi vanteen isontuminen, eli vanne tulee nykyään eri lähteestä ja on spekseiltään vähän isompi. Omat 70-luvun Suorat ja Acro on kaikki aika suoraruuvisia, en huomannut niissä mitään vinoa oikeestaan. Mutta ne uudet mitä oon nähny, niin harmitusta on ollut aija suurta. Mä en ihan allekirjoita että niitä on tehty samoilla spekseillä 50 vuotta. Tuossapa vanhempia, mutta kuitenkin 70-80-lukulaisia Supria. Aika suoraan linjaan viritysruuvit asettuvat: http://muusikoiden.net/dyn/users/87331.jpg Soundit, piuhat ja kajarit. |
markkuliini 01.10.2014 17:43:34 | |
---|
Kailis: Ehkä ne on saaneet nimensäkin siitä =D Haha! Santerin autokorjaamo! :-D Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
18is9 01.10.2014 17:52:04 | |
---|
hollmi-5: Tuossapa vanhempia, mutta kuitenkin 70-80-lukulaisia Supria. Aika suoraan linjaan viritysruuvit asettuvat: Aika vinossa kait nuo tuossa vasemmassa yläkulmassa on? "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
Seba 01.10.2014 18:07:06 | |
---|
18is9: Aika vinossa kait nuo tuossa vasemmassa yläkulmassa on? Ja alakulmassa. Tollai mullakin on. En ole kokenut että siitä haittaa olisi. |
ferodoz 01.10.2014 19:59:39 | |
---|
markkuliini: Haha! Santerin autokorjaamo! :-D Onko sulla uus puhelin tai jotain? Yleensä sun teksteissä ei oo mitään typoja, mutta eilen ja tänään niitä on ollut enemmänkin. :D "eli HYVÄT kuvat ja mielellään videopeli/ääninäyte jossa symbaalia tai rumpuja demotaan hyvinsoitettuna" "piano ja äänikortti n.puoleen hintaan (digikamera pitää arvonsa huonommin)" Ei sillä että kyttäisin mutta sattuipa vain toisesta ketjusta silmään. :) Just a face in the crowd. |
Vallu-Veke 01.10.2014 20:27:57 | |
---|
Velli: P-85 nostin on yksinkertainen ja vaikuttaa rimpulalta, mutta se on itse asiassa erittäin toimiva systeemi. Juu ei ole ollut valittamista P85-mallissakaan, mutta pidän enemmän siitä vanhemmasta P83? vai mikä lie. On vieläkin rimpulampia, mutta on tarkempi säätöinen mielestäni. |
Krille 01.10.2014 20:29:30 (muokattu 01.10.2014 20:30:39) | |
---|
Supra on hyvä virveli.Perusvarma. Ei vaan kukaan halua myydä minulle 6,5 supraa normi p 85 koneistolla.En oikein Ameriikasta haluaisi ostaa,kun tulee ne verot jne.. Supersensitve 6,5 supra löytyy.Mutta en diggaa sitä koneistoa ollenkaan,vaikka se toimii hyvin. Drums since 1983 |
jabajee 01.10.2014 20:36:40 | |
---|
18is9: Aika vinossa kait nuo tuossa vasemmassa yläkulmassa on? Älkääs nyt viitsikö, kun Hollmi on just tullut keikalta ja unohtanut vaan vaihtaa aurinkolasit silmälaseihin :) Hollmi-5:
Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa... |
wavelength 02.10.2014 10:56:02 (muokattu 02.10.2014 11:00:46) | |
---|
70-lukulaiset New Beatit, 856g/1415g. Pikatestauksen perusteella erittäin mukava "voinen" tuntuma, ja soundissa sopivasti Avediksen heleyttä. Tasapainoinen, hallittava ja ehkä hieman hiljaiseen kallellaan. Hieno aisapari K Custom Darkeille, joissa on tummempi yleissointi mutta korkeampi perustaajuus. |
markkuliini 02.10.2014 11:12:06 | |
---|
ferodoz: Onko sulla uus puhelin tai jotain? Yleensä sun teksteissä ei oo mitään typoja, mutta eilen ja tänään niitä on ollut enemmänkin. :D Ei sillä että kyttäisin mutta sattuipa vain toisesta ketjusta silmään. :) No on, enkä oo vielä ehtiny opettaa autocorrectionia tavoille, kun yleensä kirjoitan Muusi.nettiin läppärillä. :D Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Kailis 02.10.2014 11:39:20 | |
---|
wavelength: 70-lukulaiset New Beatit, 856g/1415g. Pikatestauksen perusteella erittäin mukava "voinen" tuntuma, ja soundissa sopivasti Avediksen heleyttä. Tasapainoinen, hallittava ja ehkä hieman hiljaiseen kallellaan. Hieno aisapari K Custom Darkeille, joissa on tummempi yleissointi mutta korkeampi perustaajuus. Mä pistin tulille mun kevyet 60's Zildjianit kun halusin Sata Lasta-bändiä lähestyä vähän eri tavalla. Hemmetin musikaaliset. Nyt on kattauksessa noiden lisäksi 16" turkkilainen K crash, 1940-50 18" crash ja 20" 70's med-thin crash. Toi jälkimmäinen on varmaan ihan hollow logo alkukautta koska leima on tämä; http://www.hidehitters.com/cymbals/Zildjianstamps/02a.jpg TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin. |
Paiste Signature 18" Full Crash. Mikähän siinä on että juuri tämä sarja miellyttää korvaa parhaiten. "Mikä se semmonen midi on? Joku mini?" |
Lasso 02.10.2014 19:43:19 | |
---|
Tama Imperialstar 18x16 lattialle settiin lisäksi, miellyttää se ainakin silmää jos ei muuta ^^ Yksi tykkää. "If you could reason with religious people, there would be no religious people" |