Aihe: Keskustelua Pink Floydista
1 2 3 4 5128 129 130 131 132174 175 176 177 178
The Jack
27.09.2014 10:48:15
Täysin yhdentekevää hissimusiikkia. Jos tämä plimputus on levyn kohokohtia, niin aikamoista kuraa on odotettavissa.
The Jack
28.09.2014 16:05:05
Regalis Apertura:
PS. Onko muuten missään ollut levyn kestosta infoa?

Wikipediasta löytyy sama kappalelista kun virallisilta sivuilta. Osa kestoista puuttuu, enkä tiedä ovatko loputkaan oikein. Tuplalevy joka tapauksessa tulossa. Varmaan enemmän "taiteellisten seikkojen" takia kuin ettei keston puolesta olisi mahtunut yhdelle levylle. Tai voihan olla että Ebb and Flow kestää 20 minuuttia.

Side one
No. _Title _Length _
1. _"Things Left Unsaid" _4:26
2. _"It's What We Do" _6:15
3. _"Ebb and Flow" _
Side two _
No. _Title _Length _
1. _"Sum" _4:50
2. _"Skins" _2:32
3. _"Unsung" _1:06
4. _"Anisina" _3:10
Total length:
_11:38 _
Side three _
No. _Title _Length _
1. _"The Lost Art of Conversation" _1:43
2. _"On Noodle Street" _
3. _"Night Light" _
4. _"Allons-y (1)" _1:56
5. _"Autumn '68" _1:37
6. _"Allons-y (2)" _1:35
7. _"Talkin Hawkin'" _
Side four _
No. _Title _Writer(s) _Length _
1. _"Calling" _ _3:38
2. _"Eyes to Pearls" _ _1:52
3. _"Surfacing" _ _2:47
4. _"Louder Than Words" __6:25
Total length:
_14:42
velipesonen
29.09.2014 05:50:11

On tuo näyte kyllä karua kuultavaa. Ja ne Gilmourin muijan sanoitukset, huh huh. Oisko äijä jääny tossun alle että uusia levyjä ei tule ellei Polly saa loistaa lyyrikkona.
"The more the music sounds like The Who the better it becomes." - Ludwig van Beethoven
vanha_pieru
30.09.2014 00:08:57
velipesonen: Oisko äijä jääny tossun alle että uusia levyjä ei tule ellei Polly saa loistaa lyyrikkona.

Eikös silloin kaikissa uuden levyn kappaleissa olisi Pollyn sanoitukset? Pollyhan loistaa lyyrikkona vain tuossa päätöskappaleessa.
velipesonen
30.09.2014 06:10:09

vanha_pieru: Eikös silloin kaikissa uuden levyn kappaleissa olisi Pollyn sanoitukset? Pollyhan loistaa lyyrikkona vain tuossa päätöskappaleessa.

Ai näinks se oli, mä kun luulin ettei tossa koko levyssä ole kuin tasan yksi biisi.
"The more the music sounds like The Who the better it becomes." - Ludwig van Beethoven
PJS
30.09.2014 09:10:55

Plus mun mielestä on vähän perusteetonta dumata Polly Samsonia lyyrikkona. Mun mielestä esim. On An Islandilla lyriikkapuoli toimii tosi hyvin ja useimmat tekstit on todella onnistuneita ja hyvällä tavalla melko erilaisia lauluntekstejä ja mielummin mä niitä luen ku Gilmourin omia...
"Constantly choosing the lesser of two evils is still choosing evil."
Vessajono
30.09.2014 12:52:45
PJS: Plus mun mielestä on vähän perusteetonta dumata Polly Samsonia lyyrikkona. Mun mielestä esim. On An Islandilla lyriikkapuoli toimii tosi hyvin ja useimmat tekstit on todella onnistuneita ja hyvällä tavalla melko erilaisia lauluntekstejä ja mielummin mä niitä luen ku Gilmourin omia...

Eihän se nyt sinänsä huono ole juu. Mutta Floydin kohdalla ei kuitenkaan pääse ikinä yli siitä, että siellä on joskus ollut Waters lyyrikkona, joten juurikin On An Islandiin on jotenkin helpompi suhtautua siinä mielessä.
Leuka rintaan ja paskat housuissa kohti uusia pettymyksiä.
Tigerstedt
30.09.2014 17:18:11

Vessajono: Eihän se nyt sinänsä huono ole juu. Mutta Floydin kohdalla ei kuitenkaan pääse ikinä yli siitä, että siellä on joskus ollut Waters lyyrikkona, joten juurikin On An Islandiin on jotenkin helpompi suhtautua siinä mielessä.

No näinpä juuri. Isoja saappaita täytettävänä.
The gum you like is going to come back in style.
velipesonen
01.10.2014 05:01:01

Minun mielestäni rouvan lyriikat ovat teennäisiä. Floydissa tosiaan on isoja saappaita täytettävänä, olihan siellä yksi Sydkin.
man9
01.10.2014 10:08:58

Totta... Vaikkapa High Hopesista puuttuu sellainen myyttisyys ja monimerkityksellisyys, mikä edellä mainittujen teksteissä on läsnä. Tulee myös mieleen, että olisiko tuo kirjoitushomma ollut enimmäkseen vain ukon haamukirjoittajana olemista, onhan suurin osa Division Bellille sanoittamistaan biiseistä aika katkeraa mä/sä -tilitystä. OaI:n lyriikat taas ovat tuollaista perus kivojen fiilisten muistelua.

Gilmour muuten kommentoi tässä v. 2006 julkaistussa NY Postin jutussa:
- Shes a professional writer, thats her trade. Shes as qualified as anyone could be to write lyrics for pop songs.

http://nypost.com/2006/04/04/gilmours-pink-slip/
velipesonen
01.10.2014 10:45:44

Niin. Sekä Syd että Waters ovat jättiläisiä alalla. Syd on mielikuvitusekas, nerokas lyyrikko ja Watersin konseptualistinen, dystooppinen ja syvästi itseironinen "frankensteinin hirviö" vähintäänkin omaperäistä kuultavaa. Juuri tuo monitasoisuus, ja lattean yksiselitteisyyden puuttuminen erottavat Watersinkin Polly Sampsonista, ei voi mitään. Watersin sanoituksista loistaa myös äly.
Vessajono
01.10.2014 13:32:12
velipesonen: Niin. Sekä Syd että Waters ovat jättiläisiä alalla. Syd on mielikuvitusekas, nerokas lyyrikko ja Watersin konseptualistinen, dystooppinen ja syvästi itseironinen "frankensteinin hirviö" vähintäänkin omaperäistä kuultavaa. Juuri tuo monitasoisuus, ja lattean yksiselitteisyyden puuttuminen erottavat Watersinkin Polly Sampsonista, ei voi mitään. Watersin sanoituksista loistaa myös äly.

Näinpä. Kuka se Soundissa jokin aika sitten totesikaan, että pitää mennä Wagneriin asti ennen kuin löytää yhtä painavaa asiaa kuin Watersilla.
Regalis Apertura
02.10.2014 21:36:09
Watersilla oli ainakin jossain välissä vähän liikaa sitä "yhyy-isäni-kuoli-sodassa-ja-se-on-yhteiskunnan-syy"-tyylistä avautumista (olikohan ainakin Final Cutilla). Uusinta levyä en ole kuullut joten en osaa sanoa jatkuuko sama teema lyriikoissa vieläkin;)...
Vessajono
02.10.2014 21:41:13 (muokattu 02.10.2014 21:41:38)
Regalis Apertura: Watersilla oli ainakin jossain välissä vähän liikaa sitä "yhyy-isäni-kuoli-sodassa-ja-se-on-yhteiskunnan-syy"-tyylistä avautumista (olikohan ainakin Final Cutilla). Uusinta levyä en ole kuullut joten en osaa sanoa jatkuuko sama teema lyriikoissa vieläkin;)...

Final Cutilla ampuu jo kieltämättä paikoitellen yli mutta jotenkin sekin on sodanvastaisuudessaan vakuuttavampi kuin suurin osa samoja aiheista perkaavista levyistä.

Itse hlökoht. olen sitä mieltä, että Watersin magnum opus ja tour de force on Amused to Death.
POT
03.10.2014 10:13:47
Vessajono: Final Cutilla ampuu jo kieltämättä paikoitellen yli mutta jotenkin sekin on sodanvastaisuudessaan vakuuttavampi kuin suurin osa samoja aiheista perkaavista levyistä.

Itse hlökoht. olen sitä mieltä, että Watersin magnum opus ja tour de force on Amused to Death.

Waters itse myös pitää Amused to Deathia parempana kuin esim. Wish you were hereä tai Animalsia, Dark siden veroisena. Suurin osa ihmisistä ei kumminkaan ole tätä mieltä, en itsekään. Tai voisiko olla sanoituksellisesti, en tiedä, en jaksa perata. Pigs (three different ones) :kin on mielestäni tarttuvampi kipale kuin yksikään Amused to Deathin biisi. Sooloistansa, mukaan lukien Final Cut, Amused to death on kirkkaasti paras mielestäni.
PJS
03.10.2014 11:56:23

velipesonen: Niin. Sekä Syd että Waters ovat jättiläisiä alalla. Syd on mielikuvitusekas, nerokas lyyrikko ja Watersin konseptualistinen, dystooppinen ja syvästi itseironinen "frankensteinin hirviö" vähintäänkin omaperäistä kuultavaa. Juuri tuo monitasoisuus, ja lattean yksiselitteisyyden puuttuminen erottavat Watersinkin Polly Sampsonista, ei voi mitään. Watersin sanoituksista loistaa myös äly.

Mä en näe mielekkäänä vertailla ketään noista kolmesta tolla tasolla. Tekstittäjinä kaikki on mun mielestä selkeän omalla linjallaan ja omalla äänellään liikenteessä ja mun mielestä Pollyn tekstit ei kyl mitenkään häviä kummallekkaan verrokilleen, ne on vaan hyvin erilaisista aiheista ja usein myös aika eri näkökulmasta kirjoitettuja. Aika teennäiseltä tuntuisi sekin, että Polly Samson kirjoittaisi samanlaisista aiheista ja samasta näkökulmasta kuin Waters tai Barret monta kymmentä vuotta aikaisemmin, eikö?

Tekstittämistä, biisinkirjoitusta ja taidetta yleensäkään ei pitäisi ajatella kilpailuna missä yhden ihmisen tekemiset on joltain toiselta pois.
"Constantly choosing the lesser of two evils is still choosing evil."
velipesonen
03.10.2014 14:41:29

PJS: Mä en näe mielekkäänä vertailla ketään noista kolmesta tolla tasolla. Tekstittäjinä kaikki on mun mielestä selkeän omalla linjallaan ja omalla äänellään liikenteessä ja mun mielestä Pollyn tekstit ei kyl mitenkään häviä kummallekkaan verrokilleen, ne on vaan hyvin erilaisista aiheista ja usein myös aika eri näkökulmasta kirjoitettuja. Aika teennäiseltä tuntuisi sekin, että Polly Samson kirjoittaisi samanlaisista aiheista ja samasta näkökulmasta kuin Waters tai Barret monta kymmentä vuotta aikaisemmin, eikö?

Jos jostain pitää ja jostain ei niin kyseessä voi olla myös kohteiden keskinäinen laatuero. Avarasydämisyys on hienoa mutta missä kulkee sen ja höppänyyden raja?

Tekstittämistä, biisinkirjoitusta ja taidetta yleensäkään ei pitäisi ajatella kilpailuna missä yhden ihmisen tekemiset on joltain toiselta pois.

Olemmeko persoonina kilpailuasetelmassa keskenämme lienee makuasia. Ideoiden varastelu muilta ja myyminen halvemmalla eniten tarjoavalle on moraalittomuutta. Siitäkin kuuluisi rangaista! Onko sitten yhden hyvä väistämättä toiselta pois - mielestäni kyllä.
HaloOfFlies
03.10.2014 18:06:36

Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
G-mies
03.10.2014 22:32:47 (muokattu 03.10.2014 22:34:09)
No jaa... ***/*****. En ole markkinoinnin ammattilainen mutta en tiedä kannattaako tätä tuotosta nyt ripotella paloittain; jos on pakko julkaista vielä kerran Pink Floydin nimellä niin kerralla tuotokset tiskiin. Jos taas tarkoituksena on saada fyrkkaa Rick Wrightin perikunnalle niin ohjaisivat royalteja suoraan Pink Floyd Ltd:ltä, luulisi että sieltä irtoaisi riittävästi riihikuivaa. Kannattaako sitä kuitenkaan turmella miljoonien fanien (ml. itseni) muistoa merkittävästä yhtyeestä turhanpäiväisellä muka-julkaisulla. Gilmourin sooloalbumeilla Pollyn lyriikat ovat ihan ok, ei mitään moittimista niistä.
For great justice.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)