jiiärrä 30.08.2014 00:27:26 | |
---|
|
djpirtu 30.08.2014 12:45:11 | |
---|
|
Juzpe 31.08.2014 14:12:55 | |
---|
"Nuori vihainen tosi cool rockmies" - Big Papa, "Don't be a fan or that shit might hit you!" - Joku |
Khassera 31.08.2014 14:52:35 | |
---|
Juzpe: Siittä vähä kamatsua ensimmäiseltä ikänä laulamaltani äänitteeltä. Vetäkäähä turpaan. :P Huhuhuhuhu vitsi miten kova! :D Mahtavaa! Kaikin puolin loistavaa mun mielestä. Aluksi aattelin että mikähän sentenced ähinäpuhina tää on, mutta tosi avoimelta kuulostaa sun saundi. Marco Hietala tulee mieleen, mutta sitä ootki varmaan kuullu. :) Disclaimer: Pidätän oikeudet puhua paskaa ja huudella mitä sattuu mihin sattuu tietämättä mistään mitään. |
Hansu E 31.08.2014 18:27:09 | |
---|
Juzpe: Siittä vähä kamatsua ensimmäiseltä ikänä laulamaltani äänitteeltä. Vetäkäähä turpaan. :P Taidat olla myös tuo kitaristi tuossa? Hiton hyviä sooloja, enkä tarkoita vain liruttelunopeutta. Hyvä ja tarkka korva ainakin Sinulla on. Kyllä minä tätä jaksan kuunnella. Biisistä en tiedä, onko se cover, vai ei. Ainakin olet soittaja ja laulu sen mukaisesti kuunneltavaa, ainakin itse jaksoin. Soolo voi olla vitsailua, mutta minä pidin siitäkin. Niin ja Sinullahan on ihan ok vibra laulussasi parissa kohtaa - ei se mielestäni ihan amatöörilaulajalta suju, vai? |
Juzpe 31.08.2014 21:26:29 (muokattu 31.08.2014 21:39:06) | |
---|
Hansu E: Taidat olla myös tuo kitaristi tuossa? Hiton hyviä sooloja, enkä tarkoita vain liruttelunopeutta. Hyvä ja tarkka korva ainakin Sinulla on. Kyllä minä tätä jaksan kuunnella. Biisistä en tiedä, onko se cover, vai ei. Ainakin olet soittaja ja laulu sen mukaisesti kuunneltavaa, ainakin itse jaksoin. Soolo voi olla vitsailua, mutta minä pidin siitäkin. Niin ja Sinullahan on ihan ok vibra laulussasi parissa kohtaa - ei se mielestäni ihan amatöörilaulajalta suju, vai? Ihan oli oma biisi, tossa viime syssynä taidettin jätkien kans se rustailla. No tuota noin juu kyl niistä kitaroista noin 75% mukaanlukien se soolo on mun vetämiä. Siinä kohdassa piti olla ensin joku laulettu juttu, mutta soitin siihen piruuttani soolon ja se jäi.... Se oli vähä semmosta vaihtoehtojen kokeilua. Ehkä se on soitettu vähä kieli poskessa mutta ei se ny paskimpia soittamiani juttuja oo. Laulajana oon ihan täys amatööri, jonkin verran taustoja vedelly keikalla ja aktivoitunu nyt vasta tohon liidilauluhommaan vähän olosuhteidenkin pakosta. Reilu puoli vuotta oon ollu kyl ihan pätevän mimmin opissa tota tekniikkaa reenaamassa. Toi hevin laulaminen ei lisäks tuu multa kovin luonnostaan, reenailen vetelemällä Rollareita, Biitlesiä, Ink Spotsia, Elvistä, Lynnäreitä yms. huomattavasti iisimpää settiä. Huhuhuhuhu vitsi miten kova! :D Mahtavaa! Kaikin puolin loistavaa mun mielestä. Aluksi aattelin että mikähän sentenced ähinäpuhina tää on, mutta tosi avoimelta kuulostaa sun saundi. Marco Hietala tulee mieleen, mutta sitä ootki varmaan kuullu. :) No hyvä jos diggasit. Hietala-assosiaatiosta ei oo kylläkään ollu kenenkään kans puhetta... :) Tosin tällä proggiksella ei o pahemmin keikkailtu sen jälkeen ku hyppäsin laulamaan kitaroinnin ohella. On meinaan ihan ihan vitun vaikeeta saada kehonhallintaa kuosiin ku roikkuu semmone neljän kilon puukapula munissa ja täytyy liikutella käsiään saadakseen siitä ääntä aikaseks. Reenaaminenkaan ei tahdo auttaa ku toi yläkroppa on laulamisen kannalta ihan päin helvettiä jos ton kitaran ottaa roikkumaan. Vinkkejä otetaan vastaan. "Nuori vihainen tosi cool rockmies" - Big Papa, "Don't be a fan or that shit might hit you!" - Joku |
Kipponi 04.09.2014 14:15:32 | |
---|
Juzpe: Ihan oli oma biisi, tossa viime syssynä taidettin jätkien kans se rustailla. Laulajana oon ihan täys amatööri, jonkin verran taustoja vedelly keikalla ja aktivoitunu nyt vasta tohon liidilauluhommaan vähän olosuhteidenkin pakosta. Reilu puoli vuotta oon ollu kyl ihan pätevän mimmin opissa tota tekniikkaa reenaamassa. Höpön löpön, usko sanaakaan tuosta. Jumalauta ääni joka toimii ja kestää ei kai sitä muuta tarvita. Niin ja soundaa vielä hyvälle. Kaikki palikat on kohillaan tähän tyyliin. Ei mitään, ei siis mitään hävettävää. Biisistä nyt en sano mitään, kun ei tälläinen iske, mutta mikäs se oli Soundissa ennen tämä demosedän merkki. Eli sellaisen voi hyvin antaa. Tässä maailmassa(universumissa) on lopulta vain yksi laki:Ylivoima vastaan alivoima.Vahvempi ja älykkäämpi voittaa aina heikomman. |
Juzpe 05.09.2014 09:23:44 | |
---|
Kipponi: Höpön löpön, usko sanaakaan tuosta. No tuotanoin... kyl toi edellinen kirjoitukseni pitää ihan paikkansa. Ilmeisesti reenaaminen on ollu ihan kohtuullisella tasolla ja melko tehokasta. Pitänee jatkaa samalla linjalla niin joku päivä on ehkä itsekin tyytyväinen. "Nuori vihainen tosi cool rockmies" - Big Papa, "Don't be a fan or that shit might hit you!" - Joku |
Kipponi 06.09.2014 20:35:59 | |
---|
Juzpe: No tuotanoin... kyl toi edellinen kirjoitukseni pitää ihan paikkansa. Ilmeisesti reenaaminen on ollu ihan kohtuullisella tasolla ja melko tehokasta. Pitänee jatkaa samalla linjalla niin joku päivä on ehkä itsekin tyytyväinen. Okei. Tuohon voi olla jo melkoisen tyytyväinen. Jos vaan ääni on kestänyt ja ongelmia ei ole ollut, niin ei tuo treenaus ainakaan huonoa ole ollut :). Lahjoja joka tapauksessa on laulamisen saralla. Puhdasta laulua olisi vielä kiva kuulla suomenkielellä. Tässä maailmassa(universumissa) on lopulta vain yksi laki:Ylivoima vastaan alivoima. Vahvempi ja älykkäämpi voittaa aina heikomman. |
Juzpe 13.09.2014 09:04:37 | |
---|
Kipponi: Okei. Tuohon voi olla jo melkoisen tyytyväinen. Jos vaan ääni on kestänyt ja ongelmia ei ole ollut, niin ei tuo treenaus ainakaan huonoa ole ollut :). Lahjoja joka tapauksessa on laulamisen saralla. Puhdasta laulua olisi vielä kiva kuulla suomenkielellä. Puhdasta saat, suomea et. :D Fair nuff, paitsi ehkä Juicea. "Nuori vihainen tosi cool rockmies" - Big Papa, "Don't be a fan or that shit might hit you!" - Joku |
18is9 14.09.2014 13:33:51 (muokattu 16.09.2014 10:00:18) | |
---|
EDIT: ujous iski "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
LauluKokeilija 14.09.2014 22:17:01 (muokattu 14.09.2014 22:20:03) | |
---|
AUTTAKAA, ihmiset! :) Lyhyt kuvaus ensin: En ole vuosiin laulanut enää julkisesti millään tasolla. Nykyään alkanut treenaamaan taas laulua kunnolla mut suoraan sanottuna kuunnellut omaa ääntäni niin paljon etten tiedä oikeesti yhtään, miltä se ulkopuolisen korvaan kuulostaa. Onko pistävä, liian tyly/kova (vrt. pehmeä)... Eli millanen saundi teidän mielestä tällä hetkellä? Lähipiiristä vaikea saada aitoa palautetta, tottakai äitin mielestä laulan aina niin nätisti. Joten en ole tullut hakemaan tänne ylistystä ja kehuja vaan REHELLISIÄ mielipiteitä erityisesti jos äänen saundi on epämiellyttävä. Osaan sitten työstää sitä paremmin! Mielummin kysyn sitä näin kuin laulan jossain ja kuulostan vaan ihan typerältä. :) http://youtu.be/DEjTxVxmJgI ps. niin ja selittelemättä paras ;) mutta tekniikkaan älkää kiinnittäkö huomiota - nauhoitin äsken olohuoneessa suoraan läppäriin, siksi mm. hyvin varovainen pianon soitto, tulee muuten järkyttävän epätasaisena pimputuksena... |
18is9 14.09.2014 22:42:08 | |
---|
Hyvältä tuo omaan korvaan kuulostaa, ihan pro meininki. Nuotti on kohdillaan ja soundi on hyvä ja kaikin puolin tuosta tulee semmoinen ammattimainen fiilis. Vähän kovan oloinen on ehkä soundi, mutta se taas on makuasia, johonkin rokimpaan hommaan voisi olla paljon terävämpikin. Psrempilaatuinen äänite auttaisi soundin analyysissä, tuosta on vähän hankala mitään tarkempaa sanoa. "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
LauluKokeilija 14.09.2014 23:02:45 (muokattu 14.09.2014 23:03:51) | |
---|
Kiitos ensimmäisestä palautteesta, yllätyin kyllä miten rohkaisevaa ja että MUN lauluani voi kuvailla noilla sanoilla. Joten suurkiitos. :) Vielä vuosi sitten laulaminen oli semmosta pihinää, että suoraan sanoen oleminen edes tällä tasolla missä nyt olen (eli että töitä vielä on yhdessä sun toisessa) on ihan huippua. Viimesen vuoden aikana tullut tehtyä ihan sikana töitä laulamisen eteen, tunteja ei voi edes laskea. Tällä hetkellä keskittynyt treenaamaan erityisesti voimaa laulamiseen, ja vaivattomimmin se käy niin että saundikin on hieman tommonen mikä on. Tiedän, että saan siihen kyllä tarvittaessa enemmän pehmeyttäkin, kun keskityn siihen puoleen. Pitää yrittää aikaansaada parempaa näytettä, noita omia biisejäkin tursuaa kaapeista. Se se oikeestaan on ollutkin, ettei oo enää ollut muuta vaihtoehtoo ku opetella laulaa, että saa joku päivä niitä biisejä tuotua päivänvaloon. :) Tavoite laulun suhteen on siis "riittävän hyvä", jotta kehtaa omat biisinsä laulaa. Ei siis edes mikään "mieletön", vaan semmonen riittävän hyvä. Painoarvoa on myös sillä jos tekee riittävän hyviä biisejä itse. :) ps. näytteen laulu ei ole oma, omat on suomeksi. |
Viljoman 16.09.2014 15:25:50 | |
---|
|
Niq 16.09.2014 15:46:42 | |
---|
Viljoman: C-Wave bändiltäni uuden EP:n ensimmäinen näyte. https://www.youtube.com/watch?v=hdR_sZpS3Tw Muuten kuulostaa hyvältä kaikin puolin, vire kohdillaan jne. Mutta jokunen tovi englannin lausumista harjoittellen ei olis pahitteeksi, sen verran vaikealta ja ajoittain väkinäiseltä se tuntuu. Tiedän että on ihan sampuran vaikeaa laulaa niitä ässiä ja t-kirjaimia, kun puhuessakin ne tahtoo töksähdellä silleen suomalaisittain. Ne pitää muodostaakin vähän erilailla kuin suomen kielessä, nuo kirjainäänteet, ei taivu suoraan semmoisenaan. :) Ps. Tykkäsin hulluna kertsin lauseesta "What happens in my head, stays in my head". Loistava oivallus. :) |
Connor 17.09.2014 08:45:16 | |
---|
18is9: EDIT: ujous iski Saakeli se linkki takasi :-). Kerkesin kuulla vaan alun ja piti tulla myöhemmin kuuntelemaan kokonaan. Vattu kun iski äänikateus siitä kiekasusta. Tuossa mun viimesintä näytettä. Etäprojektin tuotantoa, rapatessa roiskuu meiningillä eli sinneppäin: https://soundcloud.com/mikko-kupiainen/van-tyrant-inside Setä ei ole paha. Setä on vaan ruma. |
rockid 18.09.2014 16:45:32 (muokattu 18.09.2014 16:49:54) | |
---|
on ajatuksena alkaa laittamaan tunnettujen biisien kertosäkeitä uuteen uskoon. Tässä Adelen I set fire through the rain tulkittuna "astetta" rankemmin ;) http://youtu.be/VYuVHMkrVy8 kommenteissa on linkki facesivulle jos haluaa tulevaisuudessa kuulla lisää iloisia tulkintoja.... "juo viskisi vedellä,ilman vettä tai kuin vettä"
-skotlantilainen sananlasku- |
Liian lyhyt tai tyhmä kirjoitus |
LadyWanilla 20.09.2014 20:00:58 | |
---|
|