Aihe: Mikä käyttöjärjestelmä studiokoneeseen? Win 7 vs. 8
1 2 3 4 5 6 7 8 9
pappasfin
17.09.2014 16:57:53
Ei millään pahalla mutta herrat vois vähän rauhoittua ja katella peiliin molemmat.
Itse asia menee nyt ihan johonkin muuhun kuin asiaan.

Kyse on window käyttiksen kysymyksestä ja sillä ei ole mitään tekemistä herrojen kinan kanssa mikä taas liittyy johonkin ihan muuhun kuin itse asiaan.
PappaSFin
phiit
17.09.2014 17:02:47 (muokattu 17.09.2014 17:03:00)
pappasfin: Ei millään pahalla mutta herrat vois vähän rauhoittua ja katella peiliin molemmat.

Kyse on window käyttiksen kysymyksestä ja sillä ei ole mitään tekemistä herrojen kinan kanssa mikä taas liittyy johonkin ihan muuhun kuin itse asiaan.

Totta turiset :)

Toisaalta tuo kahden sanan täyttäminen 90% muuten valmiiseen lauseeseen veisi jo tätäkin eteenpäin. Cad mainittu jo kahteen otteeseen muttei se puhtaasti Windowsin käyttöön liityvä ole.
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
Pop Corn
17.09.2014 17:03:45
pappasfin: Kannattaisi kuitenkin katsoa sinne peiliin ja miettiä mitä suustansa päästää vai miten on omat sanomisesi ja varsinkin tuo sun kommenttisi kirjoitukseeni eli tuo

"No, kun lukee tuon sun ekan postauksen, niin se ei kai liene mikään saavutus?"

vai eikö se ole sun mielestä henkilökohtainen loukkaus?

tai kirjoituksesi kohta aiempaa

"Pop Corn: Höpö höpö, mä oon sua viisampi enkä ole allekirjoittanut tuota. Kasi on miehen valinta eikä marjanpoimijoiden. Miksikö? Tehokkaampi kaikin puolin ja ekonomisempi, saattaa olla jopa ekologisempikin.
"

Eli kato nyt sinne peiliin vähän omia juttujas.

Kieltämättä se oli rumasti kirjoitettu.

Mutta en arvostellut sinun työtäsi tai musiikkiasi.
.
Pop Corn
17.09.2014 17:05:39
pappasfin: Ei millään pahalla mutta herrat vois vähän rauhoittua ja katella peiliin molemmat.

Niinpä.

Kuka tai ketkä tulivat tähän Windows-ketjuun rölöttämään Maceistä?
.
Pop Corn
17.09.2014 17:08:05
phiit: Painoin varoitusta ja ihan vapaasti saat arvostella, sitä vartenhan sitä musiikkia tehdään.

Arvostella saa musiikkia, joo. Mutta jos sanon että sinä olet onneton kitaristi, se on henkilöön menevä loukkaus.

Siis mun mielestä.
.
pappasfin
17.09.2014 17:09:58
Pop Corn ja Phiit saavat ainakin multa synnin päästön, hyväksytty ;D

Tehkää hyvä päätös --> molemmissa käyttiksissä on hyviä ja huonoja puolia ja kuten kitaroissa niin noilla on omat käyttäjänsä ja heillä omat tarpeensa.

Minäkin tarkistin kantaani tuon WIN 8 suhteen ja olin osin väärässä siinä.
Asenteeni johtuu puhtaasti ja vain ainoastaan siitä, että työssäni (ICT) on win 8 ollut ainakin vuoden verran melkoisia ongelmia mm. UAG portaalin suhteen kunnes Microsoftilta tuli vihdoin se päivitys asiaan, jotta homma toimi sitäkin kautta ja alkujaan on kavereilla ollut ongelmia tuon kanssa.

Mutta kuten Pop Corn jo totesi niin käsityksissäni oli "vanhentunutta tietoa"

Mitä näistä kinaamaan, molemmat ovat hyviä, ne on vaan erillaisia ja kummassakin on puolensa, toiset tykkää vaaleista ja toiset tummista ja jotkut molemmista ;D

Peace ja ootte te kyllä aika vesseleitä ;D
PappaSFin
Pop Corn
17.09.2014 17:11:09
phiit: Totta turiset :)

Toisaalta tuo kahden sanan täyttäminen 90% muuten valmiiseen lauseeseen veisi jo tätäkin eteenpäin. Cad mainittu jo kahteen otteeseen muttei se puhtaasti Windowsin käyttöön liityvä ole.

Tuohon olen vastannut jo ensimmäisellä sivulla, ja monissa muissa kirjoituksissani, ja sinä jankkaat ja trollaat samaa kysymystä jatkuvasti.
.
ReBeat
17.09.2014 17:11:55

pappasfin: toiset tykkää vaaleista ja toiset sotilasjuntasta
phiit
17.09.2014 17:13:36 (muokattu 17.09.2014 17:16:08)
Pop Corn: Arvostella saa musiikkia, joo. Mutta jos sanon että sinä olet onneton kitaristi, se on henkilöön menevä loukkaus.

Siis mun mielestä.

Kyllä aika moneen verrattuna olenkin, so what? En loukkaannu moisesta ja miksi ihmeessä loukkaantuisin?

Noh pysytään aiheessa, varmasti PC:n saa kasattua halvemmalla, tosin kuinka paljon jos otetaan täysin vastaavilla spekseillä miinus softat? Maceissa tulee kuitenkin jo mukana täyslaidallinen softaa mukana, myös musiikin tekoon soveltuva Garageband joten Maceissa tää puoli on out of the box huomattavasti parempaa.

Edit: iPadia voi käyttää Logicissa langattomana näyttönä ;)
Pop Corn
17.09.2014 17:14:59
pappasfin: Pop Corn ja Phiit saavat ainakin multa synnin päästön, hyväksytty ;D

Tehkää hyvä päätös --> molemmissa käyttiksissä on hyviä ja huonoja puolia ja kuten kitaroissa niin noilla on omat käyttäjänsä ja heillä omat tarpeensa.

Minäkin tarkistin kantaani tuon WIN 8 suhteen ja olin osin väärässä siinä.
Asenteeni johtuu puhtaasti ja vain ainoastaan siitä, että työssäni (ICT) on win 8 ollut ainakin vuoden verran melkoisia ongelmia mm. UAG portaalin suhteen kunnes Microsoftilta tuli vihdoin se päivitys asiaan, jotta homma toimi sitäkin kautta ja alkujaan on kavereilla ollut ongelmia tuon kanssa.

Mutta kuten Pop Corn jo totesi niin käsityksissäni oli "vanhentunutta tietoa"

Mitä näistä kinaamaan, molemmat ovat hyviä, ne on vaan erillaisia ja kummassakin on puolensa, toiset tykkää vaaleista ja toiset tummista ja jotkut molemmista ;D

Miehen puhetta! Respect!

(tai Naisen, riippuu haaroista, ja etten nyt loukkaisi niin varmuuden vuoksi vielä transsukupuolisen puhetta! Ennen kaikkea respectiä!)

;-)
.
tender.insanity
17.09.2014 17:18:39
phiit:
Noh pysytään aiheessa

Pysyisitkin.
Mikä käyttöjärjestelmä studiokoneeseen? Win 7 vs. 8
phiit
17.09.2014 17:19:21
pappasfin: Pop Corn ja Phiit saavat ainakin multa synnin päästön, hyväksytty ;D

Yök!

Ei virhettä

;)
Pop Corn
17.09.2014 17:19:40
phiit: Kyllä aika moneen verrattuna olenkin, so what? En loukkaannu moisesta ja miksi ihmeessä loukkaantuisin?

Noh pysytään aiheessa, varmasti PC:n saa kasattua halvemmalla, tosin kuinka paljon jos otetaan täysin vastaavilla spekseillä miinus softat? Maceissa tulee kuitenkin jo mukana täyslaidallinen softaa mukana, myös musiikin tekoon soveltuva Garageband joten Maceissa tää puoli on out of the box huomattavasti parempaa.

Ei nyt ole kysymys siitä mistä sinä loukkaannut tai et. Henkilöön kohdistuvat loukkaukset eivät kuulu keskusteluun. Asioiden pitäisi keskustella ja/tai riidellä keskenään, eikö niin?

Eikä tämä vieläkään ole muuttunut Windows vs Mac aiheeksi. Aiheena on win 7 vs. win 8.
.
phiit
17.09.2014 17:19:50 (muokattu 17.09.2014 17:34:22)
tender.insanity: Pysyisitkin.

Ei kumpikaan :)

Jos nyt ihan vastais kunnolla niin Win8, koska uudempi (=parempi?) ja tuetaan pidempään. Tyhmähän se vanhaa softaa olisi ostaa.
pappasfin
17.09.2014 17:25:35
tender.insanity: Pysyisitkin.

Näin hieman viisastuneempana voisi tuo 8 olla ihan jees valinta ja tätä puoltaa mm. ITPRO sivustolla oleva vertailu http://www.itpro.co.uk/desktop-soft … -vs-windows-7-which-is-best-for-you

Yksi tekijä erottaa nuo selvästi ja se on käyttöliittymä, jos ei voi sietää sitä win8 liittymää, jossa on käsittääkseni integroituna se "kosketusnäyttö" idea aika syvästi ja sitä kautta oleva liittymän idea niin valinta on win7 ja varsinkin jos tykkää vähän vanhemmasta käyttöliittymästä.
PappaSFin
mattim
17.09.2014 17:34:35

pappasfin: Näin hieman viisastuneempana voisi tuo 8 olla ihan jees valinta ja tätä puoltaa mm. ITPRO sivustolla oleva vertailu http://www.itpro.co.uk/desktop-soft … -vs-windows-7-which-is-best-for-you

Yksi tekijä erottaa nuo selvästi ja se on käyttöliittymä, jos ei voi sietää sitä win8 liittymää, jossa on käsittääkseni integroituna se "kosketusnäyttö" idea aika syvästi ja sitä kautta oleva liittymän idea niin valinta on win7 ja varsinkin jos tykkää vähän vanhemmasta käyttöliittymästä.

8.1 Windowsia voi käyttää aivan normikoneella hiirellä ja näppäimistöllä työpöytämoodissa. Erot 7:aan ovat kosmeettisia tältä osin.

Tuon Metron voi jopa ajatella olevan lisäominaisuus jota voisi hiplailla koneessa, jossa hiplausominaisuus löytyy.

Matti
.
Pop Corn
17.09.2014 17:34:42
pappasfin: Näin hieman viisastuneempana voisi tuo 8 olla ihan jees valinta ja tätä puoltaa mm. ITPRO sivustolla oleva vertailu http://www.itpro.co.uk/desktop-soft … -vs-windows-7-which-is-best-for-you

Mulla oli valtavat ennakkoluulot myös 8:n käyttöliittymästä ennen kuin olin käyttänyt sitä. Mutta ei se "moderni" puoli ole itseasiassa kuin huomattavasti vanhaa parempi startti-valikko, jos niin haluaa.

Ei niitä uusia appseja tarvitse käyttää, suurimman osan voi poistaa, jos haluaa. Jäljelle jää oikeastaan win 7, joka kuitenkin käyttää resursseja paremmin ja on muutenkin tehokkaampi.

Siihen tehokkuuteen minä ihastuin. Asensin vanhaan koneeseen kevyet versiot ubuntusta ja debianista sekä windows 8:n , ja kasi käynnistyy nopeammin mitä kumpikaan linux-distro ja tuntuu jopa jouheammalta mitä nuo kevyet linux-distrot.! Nice.
.
telescope
18.09.2014 07:52:20
Hei pösilöt, Sonar ei toimi Mäcissä.

Alkuperäiselle kysyjälle: Ihan sama onko 8 vai 7

Kun lyöt Sonarin käyntiin ei sun tarvi tietää onko siellä taustalla 8 vai 7 pörräämässä.
Kummatkin on vakaita siinä missä Mäccicin.

ps. En todellakaan jaksanut lukea kaikkia mac vs win postauksia.
Juutas
18.09.2014 15:29:55
telescope: Hei pösilöt, Sonar ei toimi Mäcissä.

Alkuperäiselle kysyjälle: Ihan sama onko 8 vai 7

Kun lyöt Sonarin käyntiin ei sun tarvi tietää onko siellä taustalla 8 vai 7 pörräämässä.
Kummatkin on vakaita siinä missä Mäccicin.

ps. En todellakaan jaksanut lukea kaikkia mac vs win postauksia.

Asiaa. Kiitos! :)
Olen aina oikeassa - paitsi silloin kun olen väärässä...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)