Kailis 15.09.2014 16:02:48 | |
---|
Useimmiten huono soundi paremmissa dekeissä johtui siitä että kasetti oli äänitetty eri vehkeellä ja äänipää oli väärässä kulmassa. Mun Akaissa on Tilt/Height ja Azimuth-säädöt. TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin. |
StJerky 15.09.2014 17:21:58 | |
---|
Kailis: Useimmiten huono soundi paremmissa dekeissä johtui siitä että kasetti oli äänitetty eri vehkeellä ja äänipää oli väärässä kulmassa. Mun Akaissa on Tilt/Height ja Azimuth-säädöt. Minun Saab 96:n Punto Azul -merkkisessä soittimessa auttoi kun laittoi kahtia taitetun Rizla-paketin sinne kasetin alapuolelle. Meni azimuthit kohdalleen. |
NHR 15.09.2014 17:46:57 | |
---|
StJerky: Punto Azul Tajusin muuten juuri, että tuo taitaa olla Sininen Piste eli Blaupunkt espanjaksi tai portugeesiksi... "Mister is my cowboy!" - J. E. Vanaja |
StJerky 15.09.2014 19:28:53 | |
---|
NHR: Tajusin muuten juuri, että tuo taitaa olla Sininen Piste eli Blaupunkt espanjaksi tai portugeesiksi... Portugalia. Minä älysin saman häämatkalla Algarvessa (vuosia Saabin jälkeen). |
sellisti 15.09.2014 21:27:35 | |
---|
StJerky: Portugalia. Minä älysin saman häämatkalla Algarvessa (vuosia Saabin jälkeen). Vähän sama kuin formuloissa Red Bull ja Toro Rosso. Pari vuotta meni ennen kuin tuli ahaa-elämys. Lipsahti vähän offtopicin puolelle... Metsän laidas munat jäi vetoketjun väliin /
Kyllä siinä joutsenemo katsoi hyvin pitkään. -M. A. Numminen |
Prophet 15.09.2014 21:40:45 | |
---|
Auton c-kasettisoittimien testivertailut TM:ssä ennen cd-levyaikaa. Pioneer tais pärjätä aina. Mitäs muita merkkejä siellä kärjessä oli? |
Vessajono 15.09.2014 21:43:17 | |
---|
sellisti: Vähän sama kuin formuloissa Red Bull ja Toro Rosso. Pari vuotta meni ennen kuin tuli ahaa-elämys. Lipsahti vähän offtopicin puolelle... :| God plank No hell Leuka rintaan ja paskat housuissa kohti uusia pettymyksiä. |
NHR 15.09.2014 21:48:29 | |
---|
Vessajono: :| God plank No hell Nyt vasta tajusin mistä tuokin juttu on "käännetty". Anteeksi vielä tämä aiheesta lipsuminen, jatkakaa vain niistä kaseteista. "Mister is my cowboy!" - J. E. Vanaja |
Påskägg 15.09.2014 23:16:35 | |
---|
reaper666: Mulla opelissa kasettisoitin vielä kun en ole ehtinyt vaihtamaan cd-soitinta vielä. Olen nyt viimeaikoina viikatteen kymijoen lauttureita kuunnellut. Ihan saatanan epäsopiva nauha määrä siinä kassussa. Kun A-puoli loppuu niin hiljaisuutta jatkuu ihan saatanan kauan. Ja kun b-puoli lopulta alkaa niin hiljaisuutta on ihan älyttömästi kunnes oi, pimeys alkaa. En tiedä onko joku virhe mutta luulisi, että toi b-puolen alun hiljaisuus kuuluisi sinne loppuun. Plus kasetissa on vielä yläosassa kiinni ne muovin palat, eli sille voi haluttessaa nauhoittaa. Yleensä niitä ei ostokaseteissa enää ole. Plus kannen sarana on mennyt paskaksi. Huonoa laatua mielestäni vaikka huonoa musiikillista hetkeä ei olekkaan. Unholan urut -kasetti on myös soinut autossa paljon ja siinä ei ole mitään tällaisia ongelmia. Muista viikatteen kaseteista ei kokemusta. Marraskuun lauluja 2:n löytyisi kanssamutta on muoveissa enkä raaski avata. Turhaan noita Marraskuun Lauluja muoveissa, pidät, niitä liikkuu suht hyvin vieläkin. Unholan Urkuja taas näkee paljon harvemmin. Tuon Kymijoen Lauttureiden käppäisyyden olen itsekkin pistänyt merkille, oli vielä ylihintainenkin. INTO THE JUNGLE'S DEPTH,INTO THE DESERT STORM
https://soundcloud.com/kovat-arvot |
Yallup 16.09.2014 08:19:59 | |
---|
StJerky: Minun Saab 96:n Punto Azul -merkkisessä soittimessa auttoi kun laittoi kahtia taitetun Rizla-paketin sinne kasetin alapuolelle. Meni azimuthit kohdalleen. Mun yksi mielikasetti soi dekissä huonosti, mutta muissa ihan ok. Ilmeni että se oli joku huonolaatuinen tekele, jonka tyyny ei kunnolla painanut äänipäätä vasten. Laitoin sinne alle pätkän sätkäfiltteriä. Jopas soi dekissäkin. Se metalliliuska oli kovin heppoinen. Tai tyyny liian matala? Jos oikein muistan, siinä oli sonya muistuttava logo, mutta merkki oli samy samanlaisella fontilla. Miten muuten korjasitte katkenneen nauhan? Itse värkkäsin niin, että pätkät päällekäin. Saksilla vinoleikkaus yhtäaikaa ja teipinsuikale kahta puolen. Biisi hyppäsi hassusti sen kohdalla. Teipin piti olla just, ettei takerrellut nauhaan eikä kotelon reunaan. "Tosta se taitaa lähteä.." |
NHR 16.09.2014 10:14:48 (muokattu 16.09.2014 10:15:42) | |
---|
Yallup: Miten muuten korjasitte katkenneen nauhan? Itse värkkäsin niin, että pätkät päällekäin. Saksilla vinoleikkaus yhtäaikaa ja teipinsuikale kahta puolen. Näin muistan itsekin muutamalle kasetille joskus tehneeni. Sitten kun korjasin erään kaverin jonkin lempinauhan samaan tapaan, niin tämän "rikkaammat" kamut nauroivat minulle: "Hohoho, jätkä KORJAS kasetin, hohoho!" Niin? En vieläkään lähes kolmen vuosikymmenen jälkeen aivan täysin käsitä mikä tuossa heidän mielestään niin hauskaa oli, paitsi ehkä juuri se, että pitivät kasettia niin arvottomana kapistuksena, ettei niitä ollut mitään järkeä edes yrittää korjailla. Kenties näinkin, mutta useimmin se olikin se kasetin SISÄLTÖ, jolla jotain arvoakin oli, joskin sekin yleensä vain tunnearvoa... "Mister is my cowboy!" - J. E. Vanaja |
Kailis 16.09.2014 10:30:53 | |
---|
Ihan off-topic, mutta muistan kun yritin vuosia sitten Vanhalle joihinkin opiskelijabileisiin enkä päässyt sisään kun mulla ei opiskelijakorttia ollut. Lähellä seissyt ääliö alkoi karjumaan "KATTOKAA, TÄÄLLÄ ON DUUNARI! TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin. |
Karwin 16.09.2014 12:30:38 (muokattu 16.09.2014 13:12:15) | |
---|
Kailis: Ihan off-topic, mutta muistan kun yritin vuosia sitten Vanhalle joihinkin opiskelijabileisiin enkä päässyt sisään kun mulla ei opiskelijakorttia ollut. Minulla on tällaisia tilanteita varten Pahkasian jäniksenpassi. Kerrankin pääsin sillä armeijan sulkemalle alueelle. Konsertteihin en ole kokeillut - koska käyn vain omien yhtyeiden keikoilla, heh. Yallup: Miten muuten korjasitte katkenneen nauhan? Itse värkkäsin niin, että pätkät päällekäin. Saksilla vinoleikkaus yhtäaikaa ja teipinsuikale kahta puolen. Biisi hyppäsi hassusti sen kohdalla. Teipin piti olla just, ettei takerrellut nauhaan eikä kotelon reunaan. Laitoin teippiä vain toiselle puolelle, ei jäänyt hassua hyppäystä äänentoistoon. Elämä on nakki. |
Yallup 16.09.2014 15:24:06 | |
---|
Karwin: Laitoin teippiä vain toiselle puolelle, ei jäänyt hassua hyppäystä äänentoistoon. Jos teipin laittoi vain alapuolelle, se jossakin välissä pyrki tarraamaan seuraavaan kierrokseen. Kai se rako jotenkin aukesi tms. Molemminpuolinen esti tämän ilmiön. Syy kasetin korjaamiseen oli joskus aika raadollinen. Uutta kopiota ei aina enää saanut, jos levy oli harvinaisempi. Toki joskus saattoi tehdä löydön jostakin antikvariaatista ja sai pikkurahalla LP:n. Nykynuoriso ei taida enää kokea näitä onnenhetkiä, kun biisit imutetaan netistä tai ostetaan tuosta vaan CD tai poltetaan kaverilta. Monesti oli jo jännää lonia levypinkkoja, mitä aarteita täältä voisi löytyä. "Tosta se taitaa lähteä.." |
reaper666 16.09.2014 23:29:44 | |
---|
Påskägg: Turhaan noita Marraskuun Lauluja muoveissa, pidät, niitä liikkuu suht hyvin vieläkin. Unholan Urkuja taas näkee paljon harvemmin. Tuon Kymijoen Lauttureiden käppäisyyden olen itsekkin pistänyt merkille, oli vielä ylihintainenkin. Liikkuu halvalla huudossakin juu mutta en mä nyt toista viitti hommaa. Oon muutenkin asentamas cd-soitinta opelixiin ku jaksan. Surut pois ja marraskuun lauluja ykkönen tarttis viel tosin saada. |
Old Joe 17.09.2014 00:20:00 | |
---|
Mulla on nauhan leikkaus-/teippausteline. Siihen on olemassa nauhan levyistä teippiä, joka ei tahraa. En kyllä tiedä mistä nykyään saa, mulla vielä vanhaa varastoa. Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä. |
Yallup 17.09.2014 07:51:53 | |
---|
Aika tärkeitä oli myös erilaiset radiosta äänitetyt ja levyiltä eri esittäjien parhaat mielikappaleet, joista oli koosteita kaseteilla. Ne edusti sitä parhautta ja soitettiin aikalailla "puhki". Muistanpa vielä, kun armeijassa oli taukotupa ja sinne sai tuoda omaa musaa muidenkin kuunneltavaksi. Vein erehdyksessä oman mielikasetin, jota soitettiin ahkerasti pari ekaa päivää. Sitten se hävisi. Joku varasti. Oli liian hyvä? Panitteko muuten merkille, että radiosta äänitetty kappale oli monesti huonompilaatuinen kuin vastaava levyltä kopsattu? Dynamiikka oli ohuempi, vähemmän bassoja jne. Radion kautta ei ehkä tavara tule/tullut ihan hifi-tasoisena? "Tosta se taitaa lähteä.." |
Aika paljon virittimestä kiinni. Sitä en muista koska Suomessa aloitettiin radiossa kompressointi mutta se oli yksi kuolinisku. Se ei tehnyt ohuemmaksi vaan päinvastoin väärin käytettynä kaikki samaa jöötiä. TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin. |
reaper666 17.09.2014 14:49:20 | |
---|
Mulla oli pienenpänä sellainen kasettimankka ja kuuntelin aika paljon radiota ja nauhoitin aina joka biisin mutta jos se kuulosti huonolta niin äkkiä kelasin taaksepäin vähän ja olin taas valmiina seuraavaan biisiin. Aina en tiennyt biisien nimiä niin ne piti itse "päätellä". Sillo ysärin puolessa välissä soi scatman john paljon. Nauhoitin biisit: scatman ja scatmans world. Niiden nimet oli kasetissa "pii pappa pado pu" ja "pii pappa pado pu 2". Ja leevien unelmia ja toimistohommia oli "työpaikan sonni porsas sekä apina(suu täynnä kuivaa heinää). Ja vitutti kun oli niin pitkä biisin nimi niin se vei monta riviä siitä kansipaperin tilasta. |
StJerky 17.09.2014 22:17:17 | |
---|
reaper666: Mulla oli pienenpänä sellainen kasettimankka ja kuuntelin aika paljon radiota ja nauhoitin aina joka biisin mutta jos se kuulosti huonolta niin äkkiä kelasin taaksepäin vähän ja olin taas valmiina seuraavaan biisiin. Aina en tiennyt biisien nimiä niin ne piti itse "päätellä". Sillo ysärin puolessa välissä soi scatman john paljon. Nauhoitin biisit: scatman ja scatmans world. Niiden nimet oli kasetissa "pii pappa pado pu" ja "pii pappa pado pu 2". Ja leevien unelmia ja toimistohommia oli "työpaikan sonni porsas sekä apina(suu täynnä kuivaa heinää). Ja vitutti kun oli niin pitkä biisin nimi niin se vei monta riviä siitä kansipaperin tilasta. Äänitin 70-luvulla Onnen Päivien alku- tai lopputeksteistä Rock arond the Clock -piisin monomankan mikillä. Kirjoitin nimeksi Rock and the Clock. Taisinpa myös laulaa itse siihen sekaan. |