Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kyselyä multiefekteistä
1 2
silhouette
15.09.2014 14:53:53 (muokattu 15.09.2014 14:55:51)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koska kohta tulee ilmeisesti muutto pienenpään asuntoon ja siellä en voi soitella minun nykyisellä vahvistimella ja niin ollen pitäisi siis hommata jonkinlainen hyvä multiefekti kotikäyttöön eli, voisitteko neuvoa minua hieman asiassa? Vaatimuksiltaan tuon multiefektin pitäisi olla ainakin aika monipuolinen, eli en etsi mitään pelkästään säröpurkkia, vaan tosiaan olisi hienoa jos laitteesta löytyisi saundeja moneen makuun. Kiitos =)
 
Lisäys: Jotain tällaista olen itse ajatellut:
 
http://www.thomann.de/gb/line6_pocket_pod_jambundle.htm
 
Aina voi yrittää.
freakingenius
15.09.2014 14:55:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Line6 HD-sarja on vissiin aika kova.
 
phiit
15.09.2014 14:59:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Montaa voi olla mieltä mutta sanon että originelli POD 2.0 on onnistuneempi kuin nää uudemmat Line6:n mallintavat. Tietty jos haluaa enemmän säätömahdollisuuksia niin kannattaa tuo HD sarja katsastaa.
 
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
Confidentum
15.09.2014 15:06:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse tykkäsin treenata tämän kaltaisella laitteella.
http://www.verkkokauppa.com/fi/prod … ct/16346/djxsd/Boss-BR-80-tallennin
 
silhouette
15.09.2014 15:11:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Confidentum: Itse tykkäsin treenata tämän kaltaisella laitteella.
http://www.verkkokauppa.com/fi/prod … ct/16346/djxsd/Boss-BR-80-tallennin

 
Joo, tuo voisi olla aika vartaanotettava laite, kiitos linkinstä, täytyy tutkia tätä vielä tarkemmin! =)
 
Aina voi yrittää.
pappasfin
15.09.2014 16:49:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silhouette: Koska kohta tulee ilmeisesti muutto pienenpään asuntoon ja siellä en voi soitella minun nykyisellä vahvistimella ja niin ollen pitäisi siis hommata jonkinlainen hyvä multiefekti kotikäyttöön eli, voisitteko neuvoa minua hieman asiassa? Vaatimuksiltaan tuon multiefektin pitäisi olla ainakin aika monipuolinen, eli en etsi mitään pelkästään säröpurkkia, vaan tosiaan olisi hienoa jos laitteesta löytyisi saundeja moneen makuun. Kiitos =)
 
Lisäys: Jotain tällaista olen itse ajatellut:
 
http://www.thomann.de/gb/line6_pocket_pod_jambundle.htm

 
Ilmeisesti siis haet laitetta, jossa on efektien lisäksi on vahvari ja kaappimallinnoksiakin?!
 
Hinta olis ollu kiva mutta laitanpa silti sulle ehdotuksen eli Eleven Rack, jonka mukana tulee sitten se Protools 11 nykyään.
 
Tuolla pärjää varsin komeasti kotona ja muuallakin jos tarve vaatii, sisältää vahvari, kaappi ja mikkimallinnoksia sekä myös efektejä, määrällisesti ei mallinnoksia ole lähellekään kuin uudessa AxeFX:ssä mutta lähtee hyvät soundit.
Tuo toimii myös tietokoneen ulkoisena äänikorttina, toimiakseen ei kuitenkaan tarvi tietokonetta vaan on ihan Stand Alone vehje myös.
Helppo käyttöinen, hyvä soundinen vehje ja jossa ainakin mulle on tarpeeksi monta eri mallinnosta ja tietysti efektien paikkaa voi vaihdella ketjussa ja on tarpeeksi monipuolinen vehje (esim. voi reampata jne.)
Toimii hyvin skitan kanssa, bassollakin.
Mukana tulee monta satasta maksava Protools 11.
 
Mutta voihan tämä olla ihan älytön ehdotus kun en tiedä hintaluokkaa.
Linkki yhteen ostospaikkaan http://www.stpaulssound.fi/tuote/av … %C3%A4nitys-kitarainterface/232439/
 
Mulla on tuollainen, joten sen perusteella uskallan suositella.
On ollut mulla Boss GT 8 ja 10, Zoomiakin aikaisemmin mutta soundillisesti ja käyttömukavuudeltaan olen tästä tykänny eniten ja kun se toimii äänikorttinakin kätevästi.
 
Mutta jokaisella on ne soundilliset ja käyttöön liittyvät mieltymykset joten teet niiden pohjalta omat ratkaisut, jotka kukkarollekin sopii. Onnea laitteen metsästykseen ;D
 
PappaSFin
Lape500
15.09.2014 21:57:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä on voxin tonelab ex ja hyvin on omassa käytössä toiminut. Saa myös usbilla kiinni koneeseen :)
 
Sir Anthony
15.09.2014 22:02:44 (muokattu 15.09.2014 22:05:12)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zoom G3 huudettu. http://www.zoom.co.jp/products/g3
 
Hinta-laatu enemmän kuin kohdallaan. Äänenlaatu kohdallaan (mallinnukset ja efektit), tarpeeksi säätövaraa muttei mene pelkäksi säätämiseksi, USB äänittelyä ja taustanauhan soittoa PC:ltä varten, Patchien rakennus onnistuu myöskin koneelta. Ja Zoomin Edit&Share toimii ainakin omalla koneella huomattavasti notkeammin kuin Bossin GT100:sta komentava Tone Studio.
 
Jos halutaan väkisin jotain miinusta hakea, niin patchien vaihto pykälittäin on hieman hölmöä ja kaikille ei välttämättä riitä 3 stomp boxia näkyvissä kerrallaan. Niin, ja loopperista patchin valintaan hyppiminen on hieman kankeaa, no biggies.
 
...ja Kemper on vissiin kanssa yks vaihtoehto pöydällä.
 
blues guitar
15.09.2014 22:13:16 (muokattu 15.09.2014 22:17:41)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sir Anthony:...ja Kemper on vissiin kanssa yks vaihtoehto pöydällä.
 
Jos tosiaan 1500€ hintaluokka tulee kysymykseen, niin täällä ääni Kemperille.
Kaveriksi Atomicin aktiivikaiutin/kaiuttimet niin pärjää vaikka keikoilla. :D
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
freakingenius
15.09.2014 22:33:59 (muokattu 15.09.2014 22:35:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sir Anthony: Zoom G3 huudettu. http://www.zoom.co.jp/products/g3.
 
Zoomit on kanssa hyviä pelejä. Vähän kun jaksaa vääntää ja säätää niin ihan hyvää soundia oon saanut ulos. G2 on ollut käytössä varmaan 4 vuotta ainakin. Ylikin. Ja vei Bossin säröpedaaleja bändisoitossa (vaikkei sillä varmaan kotisoitossa väliä) kun oli paljon erottuvampi ja muiltakin jäseniltä tuli kehua. (Tämä siis ennen kuin oli räkkikamat käytössä).
 
Osteri
16.09.2014 01:09:49 (muokattu 16.09.2014 01:10:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä on kotitreenilaitteena Vox Tonelab LE. Hyvä, todella monipuolinen, edullinen. Ajaa sen asian mitä siltä odotan, kuulokkeet päässä opettelee biisejä. Stadion soundit saa nappia kääntämällä ;-) Näyttäis torilla olevan kouvolan miehellä yks samanlainen myynnissä. Mun mielestäni siitä kannattaa sen 200,- maksaa.
 
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
phiit
16.09.2014 06:34:40 (muokattu 16.09.2014 06:34:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sir Anthony: Zoom G3 huudettu. http://www.zoom.co.jp/products/g3
 
Hinta-laatu enemmän kuin kohdallaan. Äänenlaatu kohdallaan (mallinnukset ja efektit), tarpeeksi säätövaraa muttei mene pelkäksi säätämiseksi, USB äänittelyä ja taustanauhan soittoa PC:ltä varten, Patchien rakennus onnistuu myöskin koneelta. Ja Zoomin Edit&Share toimii ainakin omalla koneella huomattavasti notkeammin kuin Bossin GT100:sta komentava Tone Studio.
 
Jos halutaan väkisin jotain miinusta hakea, niin patchien vaihto pykälittäin on hieman hölmöä ja kaikille ei välttämättä riitä 3 stomp boxia näkyvissä kerrallaan. Niin, ja loopperista patchin valintaan hyppiminen on hieman kankeaa, no biggies.
 
...ja Kemper on vissiin kanssa yks vaihtoehto pöydällä.

 
Zoom G3 on ihan jees, mallinnuksista saa suht käyttökelpoisia mutta niitä joutuu aikalailla säätämään ja eq:ttamaan ja jos ei ole kokemusta näistä multihirviöistä niin katselisin muualle.
 
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
Iskariot
16.09.2014 18:49:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zoom G3 tuli muun sälän ohella Thomannilta ja jo näin parin tunnin käpistelyn perusteella varsin mukavan ja käyttöliittymältään simppelin oloinen aski tuo on. Manuskalle ei ole juurikaan tarvetta.
 
Lähinnä efektipuolen ja tuon perinteisiin polkusimiin kurmartavan käyttiksen vuoksi tuon ostin, mutta kaipa noille vahvistinmalleille yms. laitteeseen tukituille jutuille löytyy myös käyttöä. Valmiit patchit oli perinteisesti melkoisen ufoja muljutuksia tai muuten vain kökköjä mutta ei kai laitteita ole ennenkään niiden takia hankittu...
 
Ihan jo näin pikaisen tuttavuuden perusteella tuossa rapian satasen hintaluokassa varmasti aivan varteenotettava laite moista monitoimityökalua sopuhintaan halajavalle. Pitää vielä jatkaa vehkeen kanssa puljaamista kun suurin osa laitteen ominaisuuksista on kuitenkin vielä koeponnistamatta.
 
Ihan kiva vekotin.
 
"Anna ketju, anna lukko. Anna ymmärrys..."
tender.insanity
17.09.2014 09:42:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä käytän Boss GT-100:aa ja siihen olen tyytyväinen. Tässä on kahdella tehdaspresetillä soiteltu biisi. Rytmisoundissa reverbiä liikaa omaan makuun, mutta valmiilla soundeilla mentiin. Helppo käyttää ilman valikkohelvettiä.
 
https://www.youtube.com/watch?v=KSyc_8OWWm8
 
Zoomin MS-50G löytyy myös ja sehän on pirun hauska laite. Pienessä purnukassa käyttökelpoista tavaraa.
 
PIM
17.09.2014 11:56:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Confidentum: Itse tykkäsin treenata tämän kaltaisella laitteella.
http://www.verkkokauppa.com/fi/prod … ct/16346/djxsd/Boss-BR-80-tallennin

 
Pisteet tälle, tää on varsinainen kitaristin Sveitsin armejan linkkari.
 
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
SG__
19.09.2014 18:11:39 (muokattu 19.09.2014 18:22:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zoomin mallinnukset on ollu mulle aika vieraita (tämä perustuu vanhoihin muoviboxeihin ja R24:sen mallinnuksiin) ja Bossin/Rolandin aika muovisia (tämä kokemus perustuu Bossin GT-Pro:hon). Line6:n HD-sarja on ollu tähän asti "halpis"-sarjassa paras.
 
Tässä ois ns. unboxing-vääntö, kun sain oman HD Pro X:äni (on siis jo aika vanha pätkä). Pakkohan se oli heti fiilistellä assetassee... Signaalitiessä muuten on Zoomin R24 (äänikorttina) ja softana Cubase 5 LE. Kitara on (muistaakseni) Wassen N2 BillLawrencen L-500 tallahumpparina. Efekteinä on tasan joku Line6:en TS9/808-mallinnus joissain kohdin ja mallinnuksessa on käytetty tasan YHTÄ mallinnusta (normaalisti käytän aina kahta rinnakkain).
 
http://videobam.com/mRQUR
 
jepulisjee
fhl
19.09.2014 22:53:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omia laitteita vissiin kuuluu kehua niin ehdotan Digitechin GSP1101, itsellä ollut useamman vuoden käytössä ja olen kyllä tykännyt. Thomannilla näyttäisi olevan hintana 285e. Olen käyttänyt tuota räkissä etuasteena ja efekteinä, mutta saahan sen luureihin ja tietokoneeseenkin kiinni. Mustbebeta.comista uudempi ohjelmisto laitteeseen, niin tulee vielä lisää ominaisuuksia.
 
http://digitech.com/en-US/products/gsp1101
 
tuquoque
19.09.2014 23:10:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zoomeissa on munsta hinta-laatusuhde parhaiten kohdallaan. Kemperistä, Eleven Rackista ja muista kalliimmista en tiedä, mutta näistä edullisista ja keskihintaisista Zoom on mulle ollut toimivin ja aika monta muutakin on tullut testattua. Jos ei tarvitse G3:n ominaisuuksia (USB, rumpukone, kolme näyttöä yms.) niin Zoomin pikkulootatkin on toimivia. Itselläni on tällä hetkellä Zoomeista B3, MS-100BT ja MS-70CDR. Erityisesti 100BT on kotikäytössä pienen putkarin kanssa todella hauska ja hyväsoundinen peli.
 
m.
Ziggy Bubba
20.09.2014 00:50:52 (muokattu 20.09.2014 00:53:11)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

phiit: Montaa voi olla mieltä mutta sanon että originelli POD 2.0 on onnistuneempi kuin nää uudemmat Line6:n mallintavat. Tietty jos haluaa enemmän säätömahdollisuuksia niin kannattaa tuo HD sarja katsastaa.
 
Jos pelkkää hi-gainiä tai raskasta rockia soittaa, niin ehkä joo.
 
Noiden hyvän hevi-soundin syy on isolta osin sama kuin niiden puhtaiden/pikku-säröjen huonous: ylintä yläpäätä on leikattu radikaalisti. Tämän takia ns. headroom puuttuu.
 
Lopulta Pod XT:stä sai paremmat hevit kuin Kakkosesta/V-Amp2:sta. Onneksi oli säätäjiä kuten Exhausted m.netissä ja niitä sai suoraan ladattua omaan masiinaan. Ihmeen huonot kyllä ne hevi-vahvarit siinä suorilta. Pienemmän säröiset oli tosin heti parempia kuin vanhemmissa.
 
Oma XT Live jatkoi vuosia sitten matkaa eteenpäin, mutta ihan hyvä laite se oli. Tosi hyvät delayt ja etenkin reverbit.
 
E: kytkimet kävi aika tahmeiksi lopulta. Ei varmaan kovin monen vuoden käytölle suunniteltu laite.
 
Meikä Youtubessa: ZE BUBBA's gear demos
phiit
21.09.2014 22:11:41 (muokattu 22.09.2014 08:55:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ziggy Bubba: Jos pelkkää hi-gainiä tai raskasta rockia soittaa, niin ehkä joo.
 
Noiden hyvän hevi-soundin syy on isolta osin sama kuin niiden puhtaiden/pikku-säröjen huonous: ylintä yläpäätä on leikattu radikaalisti. Tämän takia ns. headroom puuttuu.
 
Lopulta Pod XT:stä sai paremmat hevit kuin Kakkosesta/V-Amp2:sta. Onneksi oli säätäjiä kuten Exhausted m.netissä ja niitä sai suoraan ladattua omaan masiinaan. Ihmeen huonot kyllä ne hevi-vahvarit siinä suorilta. Pienemmän säröiset oli tosin heti parempia kuin vanhemmissa.
 
Oma XT Live jatkoi vuosia sitten matkaa eteenpäin, mutta ihan hyvä laite se oli. Tosi hyvät delayt ja etenkin reverbit.
 
E: kytkimet kävi aika tahmeiksi lopulta. Ei varmaan kovin monen vuoden käytölle suunniteltu laite.

 
Snadisti eri mieltä, pikkurosot POD kakkosessa on enemmän kuin kohillaan. Higaineja ei tuu niinkään käytettyä vaan pyrkii pitämään nekin maltillisilla tasoilla. Ite löysin tän laitteen sielun ja saa sen soundin mitä oikeastaan hakeekin. Tuo tumma yläpää ei ole niin paha fbv kakkosessa kuin siinä ihan originellissa ekassa versiossa, tuota ei tosin huomaa muuten kuin laittamalla vanhan ja uuden vierekkäin samoille säädöille.
 
Edit: jäi sanomatta että nuo vahvistinmallinnokset on "orgaanisia" ja tottelee hienosti dynamiikkaa :)
 
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «