Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pauli Hanhiniemi
1
possunen
14.09.2014 11:47:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei.Sattuisiko jollain olemaan sointuja pariin Paulin kipaleeseen?Joki ei jäädy koskaan ja Siipeen jos sain.
Iso hali tulee jos löytyy
kapepor@gmail.com T.Possunen
 
Jucciz
14.09.2014 14:33:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt tarkkana.
 
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=38&t=125203
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Demo Harrison
14.09.2014 23:11:30 (muokattu 14.09.2014 23:13:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kirjoitin googleen "Pauli Hanhiniemi chords". Näkyyköhän oheinen video? http://play.riffstation.com/?v=DFQVbP0FBu8
 
Enpä ole ollutkaan tietoinen tuollaisesta riffstationsta. Eikä ole nyt kitaraa ulottuvillani, jotta voisin tsekata että onko oikein.
 
Ainakin Beach Boysin "God Only Knowsissa" on jätetty sointukäännökset huomioimatta, mutta ei Brian Wilsonin jutut taida muutenkaan olla aina niin kitaristisia biisejä.
 
Ei niitä sointuja ja sanoja välttämättä aina löydäkään edes täältä tiedon vilkkaalta valtaväylältä. Kunhan piruuttaan vaan kokeilin...
 
Krooninen sävelkorvan tulehdus ja rytmitajuttomuustila jo vuodesta...
hallu
15.09.2014 00:35:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muistattekos muuten missä tuo biisi esitettiin ensimmäisen kerran ja missä tilanteessa Hanhiniemi sen teki? mulla nimittäin on sellainen muistikuva, että se oli se Pedro Hietasen (ja olikos siinä muitakin tekijöitä) ohjelma yleisradiolla takavuosina "Hotelli Sointu". Siihen oli kutsuttu suomalaisia biisintekijöitä tekemään biisi niinkö ihan livenä. Muistaisin Pauli Hanhiniemen lisäksi ainakin Heikki Salon siellä olleen (Heikki Salo teki biisin suomineidosta).
 
"Miss suomi olet, vaikka tärisee sun olkapää/
miss suomi, vaikka rumemmat kaupungilla taakse jää/
Joka luulee kauneus vain rakkautta selittää/
tiedä ei, et rakkaus lisää kauneutta synnyttää/"
- san. Heikki Salo-
 
Siellä oli kai idea, että ohjelman alussa arvottiin yksi tai kaksi avainsanaa, jotka piti saada ympättyä siihen tehtävään biisiin. Biisin tekoon oli varattu aikaa neljä tuntia tjsp. ja koko prosessi kuvattiin ja siitä näytettiin kooste ohjelmassa. Ohjelman lopuksi se biisi sitten esitettiin. Pauli Hanhiniemi teki siinä tuon Joki kappaleen ja avainsanoina taisi olla "tekstiviesti" ja "kännykkä" ja kertosäkeen loppuunhan se ne sanat sitten ymppäsi.
 
Minusta tuo Hanhiniemen Joki on ihan laistava biisi (kuten niin moni muukin herran tuotos) ja ilahduin kun se myöhemmin levytti sen. Opettelin aikoinaan itse soittamaan sen ulkomuistista, mutta huomasin tuon edellisen videon perusteella, että soitin itse sen erehdyksessä A mollista alkaen.
 
Hitto, täytyykin tutkia löytyisikö tuo Hotelli Sointu jostain YLE:n elävästä arkistosta. Se oli hyvä ohjelma ja tositeeveen pioneeri;-).
 
En osaa leikkiä, mutta minulla on ihan helvetisti leluja
Demo Harrison
15.09.2014 11:29:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hotelli Sointu vaikutti tosiaan mukavalta musiikkiohjelmalta, mitä sitä tuli nähtyä satunnaisesti. Muistan Tommi Lindellin ja Jukka Orman outoine soittovermeineen ja kledjuineen. Mielelläänhän tuota katselisi nytkin vaikka koko perheen kesken, kun olen päässyt seesteisempään elämänvaiheeseen (= ei ole polttavaa tarvetta livahtaa joka lauantai-ilta kylälle rellestämään).
 
Kaikki arvostukseni toki Pauli Hanhiniemen musiikillista työtä kohtaan, jos en itse olekaan seurannut sitä samanlaisella intensiteetillä kuin eräät tuntemani diggarit. Hauskoja ralleja tehtaili myös Pitkä Kuuma Kesä-elokuvaan. Muutamana sunnuntaiaamuna nyt menneenä kesänä kuuntelin radio-ohjelmaansakin Radio Suomella ja mukavaa kuunneltavaa sekin turinointi oli.
 
Krooninen sävelkorvan tulehdus ja rytmitajuttomuustila jo vuodesta...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «