Rodger 04.09.2014 00:00:07 | |
---|
varakeef: Tuliko C-kasetti jo? Kaipaan. Mulla on Abbey Road, Sgt. Pepper ja Hard Days Night virallisina c-kasetteina. Tarjouksia tulemaan. |
HXY 04.09.2014 10:23:15 | |
---|
Rodger: Mulla on Abbey Road, Sgt. Pepper ja Hard Days Night virallisina c-kasetteina. Tarjouksia tulemaan. Mulla on With the Beatles virallisena c-kassuna. "Harold Camping on kokenut maailmanloppujen ennustaja." -Iltalehti |
velipesonen 04.09.2014 10:35:56 | |
---|
60-luvun priimasta c-kassusta voisi kai hintaa saadakin. Onko kellään tietoa mikä Beatles-äänite julkaistiin ensimmäisenä myös c-kassuna? "The more the music sounds like The Who the better it becomes."
- Ludwig van Beethoven |
varakeef 04.09.2014 10:51:37 | |
---|
Tarkoitin tietysti uutta kasettipainosta... Vieläkin kaiholla muistan ensikosketukseni Revolveriin Anttilasta ostetulta kasetilta. Vieläkin tuntuu CD:ltä kuunnellessa biisit olevan väärässä järjestyksessä. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
varakeef 04.09.2014 11:03:09 | |
---|
velipesonen: 60-luvun priimasta c-kassusta voisi kai hintaa saadakin. Onko kellään tietoa mikä Beatles-äänite julkaistiin ensimmäisenä myös c-kassuna? Luulen, ettei niitä edes julkaistu kasetteina, kuin vasta 70-luvun puolella. Kaiken maailman 4- ja 8-träkkejä ja kelanauhoja kylläkin, mutta kasetti ei oikein ollut ajan juttu. Jos pitäisi veikata, niin Pepperi on ensimmäinen, jonka on saanut tuoreeltaan myös kasettina. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
Flash 04.09.2014 12:12:34 | |
---|
Live Music Is Better! |
velipesonen 04.09.2014 22:48:09 | |
---|
varakeef: Tarkoitin tietysti uutta kasettipainosta... Vieläkin kaiholla muistan ensikosketukseni Revolveriin Anttilasta ostetulta kasetilta. Vieläkin tuntuu CD:ltä kuunnellessa biisit olevan väärässä järjestyksessä. Jaa oliko Jenkki-Capitolkassu? 80-luvun alussa ainakin Diskeri myi Suomessa B-musiikkia amerikkalaisina painoksina. LP:t oli hävyttömän ohuita lerppuja mutta olihan niissä toisaalta vähemmän biisejäkin. "The more the music sounds like The Who the better it becomes."
- Ludwig van Beethoven |
GiovanniDiRondo 05.09.2014 11:20:48 | |
---|
Revolverin jenkkipainoksesta puuttuu kolme Lennonin biisiä, jotka oli julkaistu albumilla "Yesterday & Today" erilaisina miksauksina ennen Revolver-albumin julkaisua. Biisijärjestyksestä en kasetilla tiedä. Hey Jude- albumin kasettiversiossa on tietääkseni B-puoli ennen A-puolta. |
GiovanniDiRondo 05.09.2014 11:28:03 (muokattu 05.09.2014 11:34:17) | |
---|
Flash: mutta ilmeisesti US versio Hard Day's Night levystä julkaistiin kasettina jo aiemmin. Amerikkalainen Hard Day's Night on elokuvan soundtrack, ja UK:ssa julkaistulla Hard Day's Night albumilla on A-puolella elokuvassa olleet Beatles-biisit ja B-puolella muita Beatlesin samana vuonna äänittämiä biisejä. |
varakeef 05.09.2014 13:51:19 | |
---|
velipesonen: Jaa oliko Jenkki-Capitolkassu? 80-luvun alussa ainakin Diskeri myi Suomessa B-musiikkia amerikkalaisina painoksina. LP:t oli hävyttömän ohuita lerppuja mutta olihan niissä toisaalta vähemmän biisejäkin. Tuota en muista. Mutta kaikki 14 biisiä siinä kuitenkin oli, osin eri järjestyksessä vain. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
velipesonen 05.09.2014 14:27:32 | |
---|
GiovanniDiRondo: Biisijärjestyksestä en kasetilla tiedä. Hey Jude- albumin kasettiversiossa on tietääkseni B-puoli ennen A-puolta. Ongelmasta selviytyy kuuntelemalla A-puolen ennen B-puolta. "The more the music sounds like The Who the better it becomes."
- Ludwig van Beethoven |
Demo Harrison 05.09.2014 16:20:28 | |
---|
Onko Capitolin julkaisema älppäri Long Tall Sally harvinaisuus? Joskus 80-luvun puolivälissä ostin Anttilan levyosastolta, että ehkei. Mulle jäi aikanaan se levynkansi mieleeni, luettuani Koululaisen Tietosanakirjaa kohdasta "popmusiikki". Krooninen sävelkorvan tulehdus ja rytmitajuttomuustila jo vuodesta... |
velipesonen 05.09.2014 18:24:51 | |
---|
Tietosanakirjoja kannattaa aina lukea, minun makuuni paras - ylivoimaisesti - suomenkielinen on Otavan Iso Tietosanakirja joka julkaistiin 1960-luvun alkupuolella. Myös vajaata puolta vuosisataa aiempi versio erittäin hyvä. Tietosankirjoissa on myös hienoja kuvia. Anttila alkoi myydä mielenkiintoisia levyjä vuonna 1982, sitä ennen ei juur mitään. Hinnat olivat älyssään ja kaikkea erikoisuuttakin löytyi joten miksipä ei siitä Capitolin Long, Tall Sallysta voisi jonkin kympin saada, kaksikin. Minä ostin sieltä kyseisenä vuonna Beatles-haastattelu-kuvalevyn jossa oli miksattu sekaan kamalia covereita Lennonin soolobiiseistä! Levy oli hieno ja myin sen pois. "The more the music sounds like The Who the better it becomes."
- Ludwig van Beethoven |
Demo Harrison: Onko Capitolin julkaisema älppäri Long Tall Sally harvinaisuus? Joskus 80-luvun puolivälissä ostin Anttilan levyosastolta, että ehkei. Mulle jäi aikanaan se levynkansi mieleeni, luettuani Koululaisen Tietosanakirjaa kohdasta "popmusiikki". Se on Kanadan Capitolin julkaisu. Siellä julkaistiin kolme albumia, joissa oli eri biisit kuin muissa maissa, ja sitten sen jälkeen samat kuin USAssakin. |
Rodger 06.09.2014 01:04:55 | |
---|
Onko muuten suomalaisella memoribiilialla (?) markkinoita. Jos on niin missä. Jenkki-purkassa oli beatlesiäkin. Itselläni on pari aivan timanttia Beatles-korttia. Lisäksi Monkeesia ja suomalaisia artisteja. |
Rodger 06.09.2014 01:13:10 | |
---|
velipesonen: Anttila alkoi myydä mielenkiintoisia levyjä vuonna 1982, sitä ennen ei juur mitään. Vinyylin alamäki oli mitä antoisin ja edullisin ihmisille, jotka eivät hätkähtäneet turhasta. Minullakin on muutamia suosikkilevyjä, joita en muuten olisi ostanut ensinnäkään. |
marlin 06.09.2014 13:15:27 | |
---|
Minulla on levyhyllyssä Beatles For Salen Australian painos, ostettu Joensuun Anttilasta n. vuonna 1982... |
Demo Harrison 06.09.2014 19:27:37 | |
---|
Ja jos nyt vielä elvistelen, vaikkei liene aihetta, niin mulla on myös Rock'n'Roll Music - olikohan Vol.2, jossa mm. Dizzy Miss Lizzy, Birthday, Hey Bulldog, Everybody's Trying To Be My Baby etc. Mutta niinhän Capitol julkaisi aikanaan Love Songsiakin ym. muita kokoelmia. Helsingin Tennispalatsin kupeessa oli ainakin vielä 80-luvun lopulla joku levykauppa, josta ostin tuon. Siellä bongaili muutenkin mielenkiintoisia Beatles-älppäreitä. Monta kertaa hypistelin "Rarities"-kokoelmaa, mutta jäi kuitenkin ostamatta. Aika pitkältihän se matsku putkahti varmaan myöhemmin Anthologeilla. Krooninen sävelkorvan tulehdus ja rytmitajuttomuustila jo vuodesta... |
GiovanniDiRondo 06.09.2014 21:11:26 | |
---|
Demo Harrison: Ja jos nyt vielä elvistelen, vaikkei liene aihetta, niin mulla on myös Rock'n'Roll Music - olikohan Vol.2, jossa mm. Dizzy Miss Lizzy, Birthday, Hey Bulldog, Everybody's Trying To Be My Baby etc. Mutta niinhän Capitol julkaisi aikanaan Love Songsiakin ym. muita kokoelmia. Helsingin Tennispalatsin kupeessa oli ainakin vielä 80-luvun lopulla joku levykauppa, josta ostin tuon. Siellä bongaili muutenkin mielenkiintoisia Beatles-älppäreitä. Monta kertaa hypistelin "Rarities"-kokoelmaa, mutta jäi kuitenkin ostamatta. Aika pitkältihän se matsku putkahti varmaan myöhemmin Anthologeilla. Rock and Roll Music oli virallinen kansainvälinen tupla-albumijulkaisu 70-luvun puolivälistä, johon tehtiin omia miksauksia USAa varten. Tarkoituksena oli jonkinlaisen teema- kokoelman lisäksi koota single b- puolia joita ei ollut vielä albumeilla. Toi Rarities kokoelma syrjäytti sen aseman, ja 80-luvulla siitä tehtiin tuo kaksiosainen halpis-painos. |
velipesonen 07.09.2014 13:43:21 | |
---|
Nyt pyörii lautasella Valkoisen Levyn kakkoskiekko. On muuten parhaat kitarasoundit mitä missään koskaan tällä levyllä ja Revolverilla. Lennonin basso Helter Skelterissä on TÄYTTÄ RAUTAA! "The more the music sounds like The Who the better it becomes."
- Ludwig van Beethoven |