Aihe: Martin guitars
1 2 3 4 517 18 19 20 21 22 23
hollstro
18.04.2014 11:51:18 (muokattu 18.04.2014 11:51:31)

mik: T. Koska keskustelualue on varsinaisesti Martin kitarat, niin ei sen enempää ostopaikasta - mutta kyllä olin jälleen todella vaikuttunut siitä miten minua osattiin hankinnassa opastaa Kitarapajalla, tästä voisi melkein oman juttunsa kirjoittaa jonnekin toisaalle.

Kitarapaja on ehdottomasti paras paikka ostaa Martin. Suurin valikoima ja kaveriot kantaa eteen kitaroita sitä mukaa kun ehdit testaamaan. Kolme olen sieltä ostanut ja aina päätynyt siihen joka omaan korvaan saundaa parhaalta. Muissa kaupoissa testaat mitä sattuu löytymään, eikä asiantuntemus ole sinne päinkään. Turhaan ei ole pajaa palkittu useaan kertaan parhaista myynneistä.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
texjazz
18.04.2014 12:53:35

Vince Gillin vaatimaton kokoelma Martineita ja muita: https://m.youtube.com/watch?v=nUKovTFQmrE
Kaikki on jo tehty.
Azolith
18.04.2014 13:04:17
Kitarapaja on maahantuoja Martineille ja pitkän linjan putiikkina suomen paras. Äärimmäisen pienissä tiloissa pyöritetään hienosti asiat. Samoin heidän nettisaitti on aina ajan tasalla valikoimasta. Seikka mitä harva pulju toteuttaa. Ammattimaista, laadukasta palvelua kitarististeille. Täydet pisteet multa.
.
konnamatti
28.04.2014 11:13:32
Miten Martinissa arvo säilyy? Mietin HD-28:n myymistä (jos vaihtaisi toiseen malliin) enkä löytänyt muita kuin USD-esimerkkejä käytettyjen hinnoista. Kaupat tarjoavat aina vähän huonommin kuin suoraan myynnillä, mitä tästä pyytäisitte? Kauneusvirheenä kuvissa näkyvät lakka-halkeamat joka on yleistä 2009 paikkeilla rakennetuille. Martinilta myönnetty että tallat kiinnitettiin hetken aikaa eri tavalla joka vaikutti lakkaan.

https://drive.google.com/folderview … u4VGZTVHFYZjd0NzA&usp=drive_web
hollstro
28.04.2014 12:10:05

konnamatti: Miten Martinissa arvo säilyy? Mietin HD-28:n myymistä (jos vaihtaisi toiseen malliin) enkä löytänyt muita kuin USD-esimerkkejä käytettyjen hinnoista. Kaupat tarjoavat aina vähän huonommin kuin suoraan myynnillä, mitä tästä pyytäisitte? Kauneusvirheenä kuvissa näkyvät lakka-halkeamat joka on yleistä 2009 paikkeilla rakennetuille. Martinilta myönnetty että tallat kiinnitettiin hetken aikaa eri tavalla joka vaikutti lakkaan.

https://drive.google.com/folderview … u4VGZTVHFYZjd0NzA&usp=drive_web

Minä myin vastaavan tosin täsyin virheettömän 1700 €:lla vuosi sitten.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Skebaristi
01.05.2014 12:35:29

Hankin juuri 000-16gt -skitan torilta. Siro koppa mutta soi isosti. Tykkään!
Old Guitar
02.05.2014 12:15:44 (muokattu 02.05.2014 12:16:17)
Skebaristi: Hankin juuri 000-16gt -skitan torilta. Siro koppa mutta soi isosti. Tykkään!

Tuollainen minullakin on ollut mielessä, kun nyt olen hankkimassa uutta akustista.

Millainen on sointi? Itse pidän esim. mahonkikoppaisten pehmeästä soinnista. Tuo Martin voisi olla hyvä yleiskitara plektrasoittoon ja näppäilyyn?

Voisitko vielä vahvistaa ostopäätöstäni joillakin positiivisilla laatusanoilla Martin 000-16gt:n suhteen?
Ota iisisti - loppu lähestyy...
Skebaristi
02.05.2014 23:57:00

Old Guitar: Tuollainen minullakin on ollut mielessä, kun nyt olen hankkimassa uutta akustista.

Millainen on sointi? Itse pidän esim. mahonkikoppaisten pehmeästä soinnista. Tuo Martin voisi olla hyvä yleiskitara plektrasoittoon ja näppäilyyn?

Voisitko vielä vahvistaa ostopäätöstäni joillakin positiivisilla laatusanoilla Martin 000-16gt:n suhteen?

Minulla oli nimenomaan haussa laadukas yleiskitara, jolla sujuu hyvin plektrakomppaus, mutta myös näppäily. Mielestäni kyseinen kitara on soinniltaan hyvin tasapainossa, D-koppaan verrattuna alarekisteri on maltillisempi. Vaikka soittaisi komppia vähän raskaammallakin kädellä, niin ääni pysyy kasassa. En välttämättä sanoisi kovin pehmeäksi, minusta soinnissa on sopivasti sellaista hyökkäävyyttä mitä kaipaan. Ei voi kuitenkaan puhua mistään kylmästä kolinasta. Viinitermein kuvailisin keskitäyteläiseksi.

Pieni koppa on myös minulle soittoergonomian kannalta plussa. Tänään tosin testasin D16GT:ta, eikä sekään nyt niin iso pönttö ollut, kuin mitä kuvat ovat antaneet ymmärtää. Vaikea noista n. 1000eur Martineista olisi valita, jos pitäisi rivistä valita se mieluisin. Omani nappasin torilta, koska hinta oli kohdallaan ja kitaraan oli asennettu ja ennestään minulle tuttu K&K pure mini. Parin viikon päästä tulee korkattua kitaran keikkaneitsyys, saas nähdä mitä kaverit tuumaavat livesoundista.
mixxa82
12.05.2014 20:35:25
Ostin viime viikolla pajalta LX1 -mallin reissukitaratarkoituksessa, mutta huomaan ihastuneeni soittimeen niin etten ole viikkoon muihin isompiin koskenutkaan. Volyymi ja sävy ei lähelläkään täysikokoisia soittimia, mutta soittomukavuus - ja helppous omaa luokkaansa. Suosittelen testaamaan.
johanssen
13.05.2014 21:13:26

hollstro: Kitarapaja on ehdottomasti paras paikka ostaa Martin. Suurin valikoima ja kaveriot kantaa eteen kitaroita sitä mukaa kun ehdit testaamaan. Muissa kaupoissa testaat mitä sattuu löytymään, eikä asiantuntemus ole sinne päinkään. Turhaan ei ole pajaa palkittu useaan kertaan parhaista myynneistä.

Niin on. Kaveri oli mulla siellä mesissä. Käytiin läpi sekä skulaamalla ja kuuntelulla läpi eri mailoja. Sai ite vetää ja sitte ottaa referenssiä sillä, että vedä sie, mie kuuntelen. Vietettiin aikaa, kokeiltiin, eikä kukaan tullu sanomaan, että oiskohan jo aika...ja lopulta tehtiin myös kaupat. Eikä siihen henkilökunnan kautta mitenkään pakottu, vaan annettiin aikaa testiin. Kaupat vielä kallistu selvästi halvempaan suuntaan, kuin olin päässäni aatellu, mutta testit ja soundit kertoi tän mulle...

Ja sitte siinä jutustellessa pistettiin vielä kepakkoon K&K mikkitsydeemit ja kaikki oli tyytyväisiä. Ja vielä viikon päästä, kun tarvinkin yllättäin kaularauta-avainta Martiniin -niin soitto, ja se oli seuraavana päivänä postissa.

Hienoa, että homma toimii...ees jossain nykyään.
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
Generalissimo
13.05.2014 23:54:15 (muokattu 13.05.2014 23:56:04)
Se oli kyllä jännä Pajalla, että kun menin akkaria hakemaan ja sanoin budjetin niin siellä tarjottiin paljon halvempaakin mallia, että kokeile myös tätä. En tiedä sitten, mutta luulisi että katteet paremmat kalliimmissa ja niitä koitettaisiin saada ensisijaisesti menemään. e: toki myös kerrottiin kalliimmista malleista ja niiden spekseistä ja soundista ja sai koittaa mutta ei tosiaan koitettu mitenkään ylikaupata.

Mutta hyvä paikka, huomaa että keskitytään nimenomaan kitaroihin ja jätetään kaikki muut musakilkkeet muille liikkeille, asiantuntevia myyjiä.
Valde888
17.05.2014 22:19:57
Tänään vihdoin HD-28. On se hieno peli ja soi kun pieni sika. Ylhäältä ja alhaalta kynsin tai plektralla. Hissuttele tai hakkaa kuin hullu. Löytyy skaalaa kaikkialta. Ja ei ollut maksettu mainos. Me like.

Löytyy seinältä myös Takaminen parempaa versiota, Ibanezia, Yamahaa, Martinin DM, 3 x Little Martin ym. Joten arvio ei ole ihan hatusta vedetty.

Oli pakko avautua. Sorry.
johanssen
21.05.2014 00:21:40

Valde888: Tänään vihdoin HD-28. On se hieno peli ja soi kun pieni sika. Ylhäältä ja alhaalta kynsin tai plektralla. Hissuttele tai hakkaa kuin hullu. Löytyy skaalaa kaikkialta. Ja ei ollut maksettu mainos. Me like.

Löytyy seinältä myös Takaminen parempaa versiota, Ibanezia, Yamahaa, Martinin DM, 3 x Little Martin ym. Joten arvio ei ole ihan hatusta vedetty.

Oli pakko avautua. Sorry.

Pistä nyt ees kuvaa, ku noin mahtavan pelin oot hankkinu.
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
Stalkah
21.05.2014 08:49:54

johanssen: Pistä nyt ees kuvaa, ku noin mahtavan pelin oot hankkinu.

Nii just, miten tässä muuten päästään runkk... ihailemaan.

Jäi varmaan oma Martinin hankinta jonnekin hamaan tulevaisuuteen, sillä vahvarihommat meni vähän turhankin radikaalisti uusiksi. Jos ei joku sitten tarjoa vaihtoa nykyisen vahvarini (Bluetone Crossroad) ja Martinin välillä, niin mieluiten kyllä realisoin tuon rahaksi, jolle on taas muutakin käyttöä.
"Naulat neljän tuumamitan lyöty pajavasaroin - haukan katse hanskojani vartioi"
bassnhelen
02.06.2014 17:17:55
osaisko kukaan jelpata mua. oon ostamassa martin D-41 tai D-42 tässä ihan lähiaikoina. martin D-41 tuntuu olevan ihanan heleä soundi. ja vastaavasti martin D-42 aika tumma sointinen kitara. ne ainaskin tuntuu todella erilaisilta. kovasti oon miettinyt että sitä ostais D-41. se tuntuu niin kovasti omalta soundilta. D-42 tuntuu olevan vähän sellainen kantri keppi. ja se ei sovellu taas niin moneen kun haluaisin sen soveltuvan. voisko joku infota näistä kahdesta martin kitarasta. jomman kumman joka tapauksessa tilaan ja vasurina sanoo leftin mies.
mhs
03.06.2014 00:54:37
bassnhelen: osaisko kukaan jelpata mua. oon ostamassa martin D-41 tai D-42 tässä ihan lähiaikoina. martin D-41 tuntuu olevan ihanan heleä soundi. ja vastaavasti martin D-42 aika tumma sointinen kitara. ne ainaskin tuntuu todella erilaisilta. kovasti oon miettinyt että sitä ostais D-41. se tuntuu niin kovasti omalta soundilta. D-42 tuntuu olevan vähän sellainen kantri keppi. ja se ei sovellu taas niin moneen kun haluaisin sen soveltuvan. voisko joku infota näistä kahdesta martin kitarasta. jomman kumman joka tapauksessa tilaan ja vasurina sanoo leftin mies.

Sanotaan heti aluksi, että en ole kokeillut kumpaakaan.

Speksejä katsomalla olennainen ero on D42:n forward-shifted -rimoitus. Se tuo tyypillisesti lisää bassoa, tai herkkyyttä bassoon, ja muuttaa myös diskanttia. Absoluuttista paremmuutta tuon rimoituksen suhteen ei varmastikaan ole; omat korvasi ja soittotottumuksesihan parhaiten kertovat, missä mennään. Kyllähän tuossa yllä jo pientä päätöksen makua on luettavissa :).

Ootko soittanut noita / kuullut luonnossa? Kitarapajalla näyttää olevan molempia --- ota vaan oikeakätinen koesoittaja mukaan...

Niin, jos mikitettynä soitat, vähäbassoisempi lienee helpompi...

Testi-intoa!
Andolf
22.08.2014 16:16:45
Hankin juuri itse saman 000RS1:sen ja olen huomannut juuri tämän saman, josta mainitsit, eli varsinkin alarekisterin erottelevaisuuden. Mukavampihan tuota on kaullalla roikottaa, kuin D-koppaista, varsinkin kun olen tottunut soittamaan kitara sylissä. Uusilla hyvillä kielillä yläpääkin helisee, mutta suurempia kielikokeilua en ole ehtinyt vielä tehdä.

Tällaiseen päädyin myös itse. Tänään kävin DLX:stä hakemassa, eilisen ahkeran koesoittelun vakuuttamma. Itse en mikään akustisten asiantuntija ole, joten kirjoitusta pitää sillä silmällä lukea.

Tuli testattua kaikki alle 1200e akustiset liikkeessä, ei nyt väitä että noista paras, mutta itselle hintaan nähden (750e casella) sopivin. Tuo erottelevuus oli ehkä juuri se tekijä joka ratkaisi asian juuri tämän kitara eduksi. Soundi yleisesti vaikuttaa tosi pehmeältä, olisikohan juuri tuo "sapele", joka sen tekee? Nuotit soivat pitkään ja hienosti "vaimenevat ylä-ääniin"; inspiroiva soitin.

Tässä sitä nyt sitten ollaan ylpeä, uuden ensimmäisen Martinin omistaja. Tai no niin... Kotona kun tsekkasin kitaran sarjanumeroa vaikuttaa olevan vuodelta 2012, onkohan Martinin sarjanumeroinfo pätevä myös näihin Meksikon malleihin?
Demo Harrison
30.09.2014 23:14:49
No niin, palasi just äsken Martin DRS1 kitaralaukkuunsa kostutinmadon ja mittarin kanssa, vietettyään koko kesän ständissä. En ollut sopinut itseni kanssa että nimenomaan syyskuun vikana tai lokakuun ekana päivänä, mutta alkoi sen verran tippumaan lukema huoneen seinällä olevassa kosteusmittarissa. Kai sen huomaa omassakin nenässä ja rohtuneissa huulissa.
Krooninen sävelkorvan tulehdus ja rytmitajuttomuustila jo vuodesta 1978
Stalkah
10.10.2014 11:06:04

On taas ruvennut kuumottelemaan Martinin hankinta tuon kesän jälkeen. Olis yks vahvari, jonka vois laittaa suhteellisen tarpeettomana maailmalle ja siitä saattais tulla budjetti uuden Martinin hankintaan loppuvuodeksi.

Eniten kiinnostaa tällä hetkellä OM -muoto, sillä D -koppa ei sopinut omaan syliini läheskään niin hyvin, kuin pitäisi. Etunenässä OM-21 kiinnostaa. Onko tuolla ja 28 -versiolla sen kummempia soundieroja, vai onko erot pääasiassa viimeistelyratkaisuja ja muuta vastaavaa?
"Naulat neljän tuumamitan lyöty pajavasaroin - haukan katse hanskojani vartioi"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)