-Dr.DW- 27.08.2014 03:05:31 | |
---|
Phil: Sain hieman aktivoiduttua tällä rumpucoverpuolella ja tässä on tämänkertainen lopputulos :) http://youtu.be/wQZqF1eUVzY Hienoaa soittoa, musiikki oli ihan uskomattoman brutaali irvikuva, reggaelle... Vai mitä tuo nyt yrittikään imitoida... Mu soitto oli ihan hiton jeba! m/ Bombing for peace is just like fucking for virginity. |
-Dr.DW-: Hienoaa soittoa, musiikki oli ihan uskomattoman brutaali irvikuva, reggaelle... Vai mitä tuo nyt yrittikään imitoida... Mu soitto oli ihan hiton jeba! m/ Kiitoksia vaan kommenteista! Tästä pääsee kuuntelemaan pelkkiä rumpuja ja niin alkaa pikku yksityiskohdat kuulumaan. http://youtu.be/Fj9gqOUVz7g?list=UU_67NwQze-YTXt9GFPJF0OATästä linkistä https://db.tt/h272kAU4 voi ladata kaikki 9 rumpuraitaa ja treenata omia miksaustaitoja tai vaikka laittaa ne lyönnit kohdalleen :) |
markkuliini 27.08.2014 19:15:00 (muokattu 27.08.2014 19:22:50) | |
---|
Floodataan nyt näitä omia videoita tänne kun ollut keikkakesän hiljentyessä aikaa istua koneella. :D Eli kahdelta keikalta kuvaa, ja yhdeltä ääntä leikattuna yhdeksi drum cam-videoksi viime kesän Kaija Koo-keikoilta. Koetin ottaa mahd.paljon uuden levyn matskua mukaan, niitä kun on erityisen hauskaa soittaa. Vähän haitsu tulee läpi, mutta sou not. :) https://www.youtube.com/watch?v=ep0 … UQt2E6mUavs_4CqKfj6OXXg&index=1Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Bobana 27.08.2014 23:18:23 (muokattu 27.08.2014 23:18:38) | |
---|
markkuliini: Floodataan nyt näitä omia videoita tänne kun ollut keikkakesän hiljentyessä aikaa istua koneella. :D Eli kahdelta keikalta kuvaa, ja yhdeltä ääntä leikattuna yhdeksi drum cam-videoksi viime kesän Kaija Koo-keikoilta. Koetin ottaa mahd.paljon uuden levyn matskua mukaan, niitä kun on erityisen hauskaa soittaa. Vähän haitsu tulee läpi, mutta sou not. :) https://www.youtube.com/watch?v=ep0 … UQt2E6mUavs_4CqKfj6OXXg&index=1 Haa. Nyt pääsenkin kysymään. Tossa kun poljet haitsua niin mitä mieltä itse olet että onko sillä tollasella isolla keikalla merkitystä eli kuuluuko se edes yleisöön vai poletko vaan koska olet tottunut siihen? Sehän täytyy sanoa että itse olen niin vajakki ettei moinen onnistu mutta olen kyllä kyseenalaistanut sen tarpeellisuuden noissa tilanteissa koska meteliä on muutenkin niin paljon ettei se sieltä luullakseni erotu. Aivan eri asia onkin klubit yms hissutelut. Ja juuri siksi se hiertää hieman mieltä. Cujo: Isä soitti ja kertoi ostaneensa kolme lammasta ja sähköurut. Se kyllä aina tietää, mihin rahansa laittaa. |
Danko 28.08.2014 01:24:46 | |
---|
melko huteran oloisia raisereita... "Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903 |
wavelength 28.08.2014 09:16:19 (muokattu 28.08.2014 09:18:33) | |
---|
Bobana: Tossa kun poljet haitsua niin mitä mieltä itse olet että onko sillä tollasella isolla keikalla merkitystä eli kuuluuko se edes yleisöön vai poletko vaan koska olet tottunut siihen? Sehän täytyy sanoa että itse olen niin vajakki ettei moinen onnistu mutta olen kyllä kyseenalaistanut sen tarpeellisuuden noissa tilanteissa koska meteliä on muutenkin niin paljon ettei se sieltä luullakseni erotu. Aivan eri asia onkin klubit yms hissutelut. Ja juuri siksi se hiertää hieman mieltä. Itselle tuo on sekä soundi- että fiiliskysymys, vähän kuin virvelin haamunuotit. Ei välttämättä aina kuulu, mutta tekee silti "sitä jotain" timefiilikseen... Toki ihan aina "sitä jotain" ei tarvita. |
Speedy 28.08.2014 09:45:50 | |
---|
Danko: melko huteran oloisia raisereita... Ilmankos se soitto vähän huojuukin..=) Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
haunted 28.08.2014 09:54:32 (muokattu 28.08.2014 09:55:19) | |
---|
markkuliini: Floodataan nyt näitä omia videoita tänne kun ollut keikkakesän hiljentyessä aikaa istua koneella. :D Eli kahdelta keikalta kuvaa, ja yhdeltä ääntä leikattuna yhdeksi drum cam-videoksi viime kesän Kaija Koo-keikoilta. Koetin ottaa mahd.paljon uuden levyn matskua mukaan, niitä kun on erityisen hauskaa soittaa. Vähän haitsu tulee läpi, mutta sou not. :) https://www.youtube.com/watch?v=ep0 … UQt2E6mUavs_4CqKfj6OXXg&index=1 Olet sä melkonen ammattilainen, miltä kantilta tahansa katottuna. Tosta myös näkee/kuulee sen, että oikeesti tykkäät tosta hommasta samanlailla kuin 12 vuotias joka on saanu ekan oman setin :) edit typo Ei minulle tarvitse todistaa. Minä tiedän että olet väärässä. - Eemil |
Kailis 28.08.2014 10:40:19 | |
---|
Speedy: Ilmankos se soitto vähän huojuukin..=) Makuasioita, mutta tässä tapauksessa soitosta (ei Koosta) puhuttaessa arvostan enemmän fiilistä kuin kirpunpilluntiukkaa tempoa. Mutta ethän sä sitä tarkoittanutkaan... TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin. |
ferodoz 28.08.2014 11:18:03 | |
---|
Kailis: Makuasioita, mutta tässä tapauksessa soitosta (ei Koosta) puhuttaessa arvostan enemmän fiilistä kuin kirpunpilluntiukkaa tempoa. Mutta ethän sä sitä tarkoittanutkaan... Melkonen seppä saa ollakkin että sais tempot heilumaan kovalevyjen kans. :) Just a face in the crowd. |
hollmi-5 28.08.2014 11:18:23 | |
---|
Bobana: Haa. Nyt pääsenkin kysymään. Tossa kun poljet haitsua niin mitä mieltä itse olet että onko sillä tollasella isolla keikalla merkitystä eli kuuluuko se edes yleisöön vai poletko vaan koska olet tottunut siihen? Haitsun polkeminen kuuluu ihan selvästi isollakin areenalla. Minulle se on aivan oleellinen osa settisoittoa, että käyttää vasenta jalkaa yhtenä tasaveroisena raajana. Fillatessa komppi ei katkea ja kompatessa rideen haitsulla on iso rooli. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Kefiiri 28.08.2014 11:29:01 | |
---|
Sarjassamme typeryydentunnustuksia... Mikäs siihen auttaa, että kun fillin aikana poljen haitsua, niin se mokoma onkin auki sitten kun fillistä palatessa pitäisi napauttaa siihen eka kertaa? En ole musiikin asiantuntija. |
Kailis 28.08.2014 11:38:06 | |
---|
ferodoz: Melkonen seppä saa ollakkin että sais tempot heilumaan kovalevyjen kans. :) Kyllä ne aina rumpalilla heiluu, joillakin enemmän, joillakin vähemmän. Joillekin se on työkalu, toisille hallitsematon vahinko. TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin. |
Speedy 28.08.2014 11:56:19 (muokattu 28.08.2014 11:57:53) | |
---|
ferodoz: Melkonen seppä saa ollakkin että sais tempot heilumaan kovalevyjen kans. :) Noo en nyt tiiä.. Sehän on vähän niin kun metronomin kanssa soittoa. Jos sitä ei ole tehnyt niin vaikeaa se on.. Ongelmahan on siinä että jos ei soita klikin kanssa, niin pientä elämistä ei välttämättä edes huomaa, jos ja kun muut soittajat seuraa rumpalia. Mutta klikki taas ei seuraa ketään, vaan muiden on seurattava sitä. (treenaamallahan homma pitäisi saada menemään niin että soitetaan klikin kanssa YHDESSÄ ikään kuin se olisi yksi soittaja muiden seassa, eikä niin että klikki määrää ja yritetään pysyä sen kanssa samassa) Eli pahimmillaan soittaminen on soutamista ja huopaamista, välillä jäädään jälkeen ja yritetään ottaa kiinni eli kiihdytetään. Tai mennään ohi jolloin pitää jarruttaa.. Fillien jälkeen usein näin käy.. Jos ja kun niin käy, pitäisi osata tehdä hienovaraisia korjausliikkeitä. Missään nimessä ei mitään hätäisiä liikkeitä, koska ne kuuluu heti. Uskallan väittää että Markkuliinilläkin muutama filli oli vähän nokillaan, mutta hyvin kuitenkin "seivasi" tilanteen komppiin mennessä.. Tai ei se mikään väite ole vaan toteamus, ja ehkä niin oli tarkoituskin olla nokillaan, mutta ei se sitä tosiasiaa poista että sellainen ilmiö tapahtui..=) Eikä se ketään haittaa.. Niin lavastahan tässä oli kyse juup.. =) Vaikka olihan siellä pieniä flämejä basarilla ja snarella.. ei ne ehkä häiritse muita, mutta omaan korvaan pisti kun itse olen yrittänyt saada niitä pois omasta soitostani.. Ja kuten kaikki ilmeisesti tietää niin tämä on vaan nillitystä eikä asialla ole mitään painoarvoa. Epiksen mieliksi menen treenaamaan..=) Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
Strumbali 28.08.2014 12:11:40 | |
---|
Speedy: Vaikka olihan siellä pieniä flämejä basarilla ja snarella.. ei ne ehkä häiritse muita, mutta omaan korvaan pisti kun itse olen yrittänyt saada niitä pois omasta soitostani..=) Mä en ole ollenkaan varma kuunteleeko noita kukaan muu kuin rumpalit? Joskus ovat ärsyttäneet suunnattomasti omassa soitossa ja jopa levytetyissä biiseissä (ei omissa). Tuskin ainakaan joku perusparinpromillen mukana laulaja niitä kuuntelee. :) (saattoi olla markkuliinin videollakin, ei jäänyt mieleen.) |
Laakstr 28.08.2014 13:09:12 | |
---|
Jahas, täällä on taas "Pro-päivät" menossa... Aika hätäinen... Mutta aina on kuitenkin iloinen yleisilme päällä |
tito 28.08.2014 13:29:50 (muokattu 28.08.2014 13:34:18) | |
---|
markkuliini: Floodataan nyt näitä omia videoita tänne kun ollut keikkakesän hiljentyessä aikaa istua koneella. :D Eli kahdelta keikalta kuvaa, ja yhdeltä ääntä leikattuna yhdeksi drum cam-videoksi viime kesän Kaija Koo-keikoilta. Koetin ottaa mahd.paljon uuden levyn matskua mukaan, niitä kun on erityisen hauskaa soittaa. Vähän haitsu tulee läpi, mutta sou not. :) https://www.youtube.com/watch?v=ep0 … UQt2E6mUavs_4CqKfj6OXXg&index=1 Al Jackson beat -muunnelma bongattu @ 3:20 :) +jotenkin herkullinen mähinäfilli 5:12 Mikä on live-setup, 12 14 22? robbiehill.net |
markkuliini 28.08.2014 14:04:43 (muokattu 28.08.2014 14:20:17) | |
---|
Jahans, keskustelua syntyy, se ei ole koskaan huono juttu! :) Otetaans pala kerrallaan... Bobana: Haa. Nyt pääsenkin kysymään. Tossa kun poljet haitsua niin mitä mieltä itse olet että onko sillä tollasella isolla keikalla merkitystä eli kuuluuko se edes yleisöön vai poletko vaan koska olet tottunut siihen?... Sekä että, alunperin se on tullut omaan soittoon auttaamaan timepidossa, eli olemaan vähän ankkurin ominaisuudessa, etenkin filleissä tai jos mikään muu raaja ei soita mitään tiheää ja tasaista pulssia. Ja varsinkin kun laulan tuossa aina korkeinta stemmaa (usein osastolla f:stä a:han tienoilla), joka on usein yhtä korkealta kun Kaija, ja joskus vielä ylempääkin. Se taas vaikuttaa hengitykseen paljon, ja soittoon on hyvä saada tuollaisia "apupyöriä" kun se pitää välillä laittaa automaattiohjaukseen. Ja se vaan tuntuu luontevalta pitää vasemmalla raajalla tahtia, varmaan jazz-musan opiskelustakin peruja. Ja vaikka joku asia ei kuuluisikaan tosi selkeänä yleisölle, ei tarkoita tietenkään etteikö se kuuluisia ollenkaan, ja pitää muistaa että monet jutut soitetaan myös pääasiassa kanssasoittajille. Esim. Vapaa-biisissä säkeistöissä 4-osin polkeminen auttaa itseni lisäksi muita soittajia pysymään tahdissa paremmin. Toki nuo mun haitsut eivät ole kauhean painavat tai kovaääniset (vaikka ne videolla vähän läpi tunkevatkin kun ovat lähimpänä kameraa, ja rumpujen edessä on lihademppiä eli minä). Noille keikoilla voin polkea ja poljenkin haitsua about täysillä, mutta pienemmillä keikoilla poljen paljon hiljempaa. Tunnistan kyllä tuon mainitsemasi ongelman, ja siihen auttaa kevyemmät haitsut, kantapää alhaalla polkeminen ja yksinkertaisesti sen kevyemmän polkuvolan treenaaminen. it can be done. ;) Danko: melko huteran oloisia raisereita... No sanos jumaliste muuta! :D Oikeastaan kaikki raiserit ovat pyörien päällä vaihtoaikoja nopettamaan, ja ne kyllä heiluvat ärsyttävästi, mutta jotenkin siihenkin tottuu. Tuossa videossa toki heiluminen korostuu kun kamera on pitkän mikkiständin päässä. Ärsyttävintä heilumisessa on kyllä se että mun taustalaulumikki (pitkän ständin päässä sekin) heiluu tosi paljon, ja se pitää monilla raisereilla ikäänkun napata huuliin kiinni ja pitää kontaktissa, ettei se karkaa. Vois kai tuohon paremmankin systeemin kehittää, mutta tuollakin on pärjätty. wavelength: Itselle tuo on sekä soundi- että fiiliskysymys, vähän kuin virvelin haamunuotit. Ei välttämättä aina kuulu, mutta tekee silti "sitä jotain" timefiilikseen... Toki ihan aina "sitä jotain" ei tarvita. Joo, hyvä pointti tuo viimeinen. Esim. joskus hitaammissa tempoissa rideen soitto kuulostaa kivasti pehmeämmältä jos haitsua ei polje taustalle. Kannattaa tietty kokeilla kumpi soundaa milloinkin paremmalta, ja hyvä jos on kykyä vaihtaa noiden kesken. haunted: Olet sä melkonen ammattilainen, miltä kantilta tahansa katottuna. Tosta myös näkee/kuulee sen, että oikeesti tykkäät tosta hommasta samanlailla kuin 12 vuotias joka on saanu ekan oman setin :) Kiitti! Tänä kesänä on ollut erityisen kiva soittaa noita keikkoja. Keikkamäärä oli sopiva, ja uudet biisit toi tuoreutta soittajankin kannalta. Ja oon koettanu päästä nimeomaan niihin alkuperäisiin fiiliksiin mitä soittoa aloittaessa oli. :) Speedy: Jos ja kun niin käy, pitäisi osata tehdä hienovaraisia korjausliikkeitä. Missään nimessä ei mitään hätäisiä liikkeitä, koska ne kuuluu heti. Erittäin hyvä pointti! :) Uskallan väittää että Markkuliinilläkin muutama filli oli vähän nokillaan, mutta hyvin kuitenkin "seivasi" tilanteen komppiin mennessä.. Tai ei se mikään väite ole vaan toteamus, ja ehkä niin oli tarkoituskin olla nokillaan, mutta ei se sitä tosiasiaa poista että sellainen ilmiö tapahtui..=) Eikä se ketään haittaa.. Niin lavastahan tässä oli kyse juup.. =) Vaikka olihan siellä pieniä flämejä basarilla ja snarella.. ei ne ehkä häiritse muita, mutta omaan korvaan pisti kun itse olen yrittänyt saada niitä pois omasta soitostani.. Ja kuten kaikki ilmeisesti tietää niin tämä on vaan nillitystä eikä asialla ole mitään painoarvoa Sulla saattaa olla tarkempi korva kuin mulla, itse en filleissä huomannut nokitusta. :) Ja oon nykyään ehkä vähän jo sitä mieltä että fillien kuuluuiskin ihan karvan verran nokittaa, mutta koviksen kanssa tosiaan siihen ei hirveästi ole mahiksia. :/ Enkä huomannut oikeastaan juurikaan flameja kompeissa (parissa fillissä oli pientä soundirupua). Ei sillä etteikö niitä olisi, mutta aika usealla kuuntelulla ne on jäänyt mulla kuulematta, mikä riittää mun laaduntarkkailussa. :D Yksi asia mitä en kylläkään tunnu osaavan on kahden kädet 16-osa kompit tai siis mitkä vaan missä soitetaan vuorokäsin haitsuun. Siinä ne pienet timeruput kuuluu niin helposti, eikä tuo Vapaan kertsi vieläkään mee niin et oisin kauheen tyytyväinen. :D No reeniä Mara, reeniä! Mutta mä olen kans koettanut muuttaa mun kuuntelutapaa enemmän mikrotasolta makrotasolle, ja luottamaan mun päännyökytys-mittariin, ja sillä perusteella mä nuo pätkät valitsinkin. Koetan siis olla kuuntelematta pieniä juttuja liikaa, ja enemmänkin kuunnella asiaa "kauempaa". Mulla on oikeastaan itselleni vain yksi kysymys mihin haluan vastauksen: tuntuuko komppi hyvältä vai ei? Siihen vaikuttaa paljon bassarin ja virvelin keskeinen jännite, kuinka luotettavalta komppi tuntuu. Oon huomannut että pienet ajoittaiset flamit ja muut ei tuohon hirveästi vaikuta jos kompin jännite ja ajo on muuten hyvä. tito: Al Jackson beat -muunnelma bongattu @ 3:20 :) +jotenkin herkullinen mähinäfilli 5:12 Mikä on live-setup, 12 14 22? Katsos vaan, en ollut tajunnutkaan yhteyttä. Sieltä ne treenatut asiat näköjään soittoon hiipii. Pitää olla varovainen mitä treenaa siis. :D 12,15,22 on tuo setup. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Speedy 28.08.2014 14:08:24 | |
---|
Strumbali: Mä en ole ollenkaan varma kuunteleeko noita kukaan muu kuin rumpalit? No ei välttämättä.. mutta ei kuule montaa muutakaan asiaa.. Siksi en sitä pidäkään kovin suurena mittarina millekkään..=I Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
Kimd 28.08.2014 15:35:45 | |
---|
Kefiiri: Sarjassamme typeryydentunnustuksia... Mikäs siihen auttaa, että kun fillin aikana poljen haitsua, niin se mokoma onkin auki sitten kun fillistä palatessa pitäisi napauttaa siihen eka kertaa? Eikös sen aika luontaisesti polkaise kiinni ykköselle?:) Harrastelija harrastelija rumpali |