Aihe: EMG HZ -mikit
1
welociraptor
20.05.2004 15:43:46 (muokattu 20.05.2004 15:44:04)
On tullut aika pistää vanha ritsa Explorer-kloonini uuteen uskoon. Uudeksi mikiksi olen ajatellut passiivista EMG HZ -sarjan mikkiä. Onko kukaan vaihtanut moista (ja mitä mallia, niitähän on 8 erilaista) kitaraansa? Ja hieman aihetta viistoten, millainen saundiero on mikissä riippuen siitä onko magneetti keraaminen vai alnico?
sarkjan
20.05.2004 16:25:32
On tullut aika pistää vanha ritsa Explorer-kloonini uuteen uskoon. Uudeksi mikiksi olen ajatellut passiivista EMG HZ -sarjan mikkiä. Onko kukaan vaihtanut moista (ja mitä mallia, niitähän on 8 erilaista) kitaraansa? Ja hieman aihetta viistoten, millainen saundiero on mikissä riippuen siitä onko magneetti keraaminen vai alnico?

Käyppäs tuolta tsekkaamassa passiviset EMG humbuckerit:

http://www.emginc.com/displayproduc … sp?section=Guitar&categoryid=17

Itellä on kokemusta lähinnä H4 -mallista, jotka olivat vakiomikkeinä ESP:ssäni. Noista ei oikeastaan ole pahaa sanottavaa vaikka olen ne pois vaihtanut.. H3- ja H4 malleissa ei ole erikseen talla- ja kaulaversiota.
c|-õ-õ|
Joel Harald
20.05.2004 20:18:40
Joo tosiaankin mulla on ton sarkjanin vanha H4 ja ihan hyvältä kuullostaa verrattuna vanhaa Duncan Desingiin :)
welociraptor
20.05.2004 22:38:58
H4:ää olen harkinnut.. Lähinnä mietityttää että mikä ero on H4 ja H4A -malleilla. ESP:llähän on toi H4 vakiona halvemmissa malleissaan tallassa ja kaulassa, Epin Zakk Wylde -signaturessa tallassa on A. Oiskohan siinä sitten 'rokimpi' saundi, tms.
trih
21.05.2004 01:31:50
EMG:n sivujen mukaan H4 vastaa 81 mallia. H4A:sta ei vastaavaa "vastaavuus" kommenttia.
http://www.emginc.com/displayproduc … amp;categoryid=17&catalogid=164
"I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward
wilo
21.05.2004 08:55:38
Mun mielestä sivuilla sanotaan, että A perässä tarkoittaa alnico-magneettia keraamisen sijaan.
Ero alnicon ja keraamisen välillä on kuulemma se, että alnicosta tulee dynaamisempi, ilmavampi saundi - keraamisesta kompressoidumpi mutta toisaalta kovilla säröillä erottelukykyisempi. Alnico on siis vintagekamaa.
Toisaalta, toiset sanovat ettei niissä nyt niin suurta eroa ole; itte en ole täysin samaa mikkiä alnicolla ja keraamisella magneetilla päässyt edes vertailemaan.
Wolfheart
21.05.2004 10:24:14
Eilen ihastelin tuon HZ-4:n soundia. Itselläni on 81 tallassa, mutta tykkäsin paljon enemmän tuosta HZ:sta. Makuasioitahan nämä on. Tietysti kitaroiden puissa ja rakenteissakin oli eroja.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)