welociraptor 20.05.2004 15:43:46 (muokattu 20.05.2004 15:44:04) | |
---|
On tullut aika pistää vanha ritsa Explorer-kloonini uuteen uskoon. Uudeksi mikiksi olen ajatellut passiivista EMG HZ -sarjan mikkiä. Onko kukaan vaihtanut moista (ja mitä mallia, niitähän on 8 erilaista) kitaraansa? Ja hieman aihetta viistoten, millainen saundiero on mikissä riippuen siitä onko magneetti keraaminen vai alnico? |
sarkjan 20.05.2004 16:25:32 | |
---|
On tullut aika pistää vanha ritsa Explorer-kloonini uuteen uskoon. Uudeksi mikiksi olen ajatellut passiivista EMG HZ -sarjan mikkiä. Onko kukaan vaihtanut moista (ja mitä mallia, niitähän on 8 erilaista) kitaraansa? Ja hieman aihetta viistoten, millainen saundiero on mikissä riippuen siitä onko magneetti keraaminen vai alnico? Käyppäs tuolta tsekkaamassa passiviset EMG humbuckerit: http://www.emginc.com/displayproduc … sp?section=Guitar&categoryid=17 Itellä on kokemusta lähinnä H4 -mallista, jotka olivat vakiomikkeinä ESP:ssäni. Noista ei oikeastaan ole pahaa sanottavaa vaikka olen ne pois vaihtanut.. H3- ja H4 malleissa ei ole erikseen talla- ja kaulaversiota. c|-õ-õ| |
Joo tosiaankin mulla on ton sarkjanin vanha H4 ja ihan hyvältä kuullostaa verrattuna vanhaa Duncan Desingiin :) |
welociraptor 20.05.2004 22:38:58 | |
---|
H4:ää olen harkinnut.. Lähinnä mietityttää että mikä ero on H4 ja H4A -malleilla. ESP:llähän on toi H4 vakiona halvemmissa malleissaan tallassa ja kaulassa, Epin Zakk Wylde -signaturessa tallassa on A. Oiskohan siinä sitten 'rokimpi' saundi, tms. |
trih 21.05.2004 01:31:50 | |
---|
"I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward |
wilo 21.05.2004 08:55:38 | |
---|
Mun mielestä sivuilla sanotaan, että A perässä tarkoittaa alnico-magneettia keraamisen sijaan. Ero alnicon ja keraamisen välillä on kuulemma se, että alnicosta tulee dynaamisempi, ilmavampi saundi - keraamisesta kompressoidumpi mutta toisaalta kovilla säröillä erottelukykyisempi. Alnico on siis vintagekamaa. Toisaalta, toiset sanovat ettei niissä nyt niin suurta eroa ole; itte en ole täysin samaa mikkiä alnicolla ja keraamisella magneetilla päässyt edes vertailemaan. |
Wolfheart 21.05.2004 10:24:14 | |
---|
Eilen ihastelin tuon HZ-4:n soundia. Itselläni on 81 tallassa, mutta tykkäsin paljon enemmän tuosta HZ:sta. Makuasioitahan nämä on. Tietysti kitaroiden puissa ja rakenteissakin oli eroja. |
fox 21.05.2004 10:30:57 | |
---|
Eilen ihastelin tuon HZ-4:n soundia. Itselläni on 81 tallassa, mutta tykkäsin paljon enemmän tuosta HZ:sta. Makuasioitahan nämä on. Tietysti kitaroiden puissa ja rakenteissakin oli eroja. Juu, tää on juuri sitä "kitarismin psykoakustiikkaa ja katharsista" kun kokemus on osoittanut, että joku tietty mikki voi kuulostaa hyvältä yhdessä kitarassa mutta taas ei-niin-kovin hyvältä toisessa. Ei selittää osaa moista. (Mulla olis pari EMG Selectejä ja toinen pari trimmattuja Iban Infinityjä mutta en niitä oo markkinoinu suuremmin...) Sopimaton mainoskatko loppu... ;) |