Aihe: Megadeth
1 2 3 4 5157 158 159 160 161231 232 233 234 235
Terry Pantheras
29.07.2014 14:10:28 (muokattu 29.07.2014 14:12:06)
Kyllähän tämän tapauksen johdosta näkee, että rasismi elää ja voi hyvin Suomessa.

https://twitter.com/stadinrevityin

Sieltä vaan esimerkkikommentteja ihmettelemään.

E: Mut ehkä tää ei tähän ketjuun enää kuuluis...
SATANIC JAZZ BAND
Tympee Huttunen
29.07.2014 14:41:51 (muokattu 29.07.2014 14:55:13)
phiit: Ei kuulu kyllä mutta antaahan se kuvaa miten säälittäviä nää suomiurpot rasistisine kommentteineen ovat. Toisaalta ihan hyvä että oli joitain tuotu ilmi fb puolella omilla nimillään ja työpaikkoineen.

Ja taas toisaalta olihan Dave leimattu heti rasistiks tän tempauksen myötä D: herralla ollu kuitenki tummaihoinen kitarateknikkoki viimeset 10v :)

Aikamoista peeloilua kyllä, mutta en mä tiedä miten rasistisia noi kaikki "musta sitäjatätä"-kommentit on. Onhan tyyppi itsekin musta barbaari ja kutsui toimiaan mustaksi pippuriksi. Jos joku kutsuu tyyppiä mustaksi mulkuksi, niin mikä siinä on rasismia? Toki toi on typerää, että toista kategorisoidaan mustana, valkoisena, keltaisena jne. mutta jos toinen tekee kuten itsekin, niin pitäisikö se leikki sitten vain kestää?

Sama tyyppi on vielä itse viljellyt neekeri- ja laku-sanoja. Vähän kaksinaismoralismia sitten kitistä, jos joku muu niitä käyttää. Vähän sama kuin nigga-sanan (ja sen eri muotoja) käyttöä ei katsota hyvällä, jos sen sanoja ei ole musta (tai vaikka leffan ohjaaja vrt. Spike Leen kritiikki Tarantinoa kohtaan). Itse käytetään "kiellettyä" sanaa, mutta sitä ei saa muut käyttää, koska väri ei ole oikea?

Mun mielestä laku- ja n-ekeri sanojen käyttö ihmisestä on typerää - se on typerää oli ihon väri mikä tahansa. Jos mä täällä vinkuisin spermanaama sitä ja spermanaama tätä. Ja sitten joku huutais mulle, että "hei spermanaama" ja suuttuisin siitä, niin mitäs vittua sellanen olisi :D

Ihan asiallista provoa toki barbaarilta ja hölmöt siihen menevätkin.
Speedking
29.07.2014 14:53:17
Oon ihan vitun katkera siitä ettei tullu lähdettyä tuonne Ouluun. Näin jälkijunassa vitutus on on niin helvetin kova, who knows millon mega-dave seuraavaks suomeen rantautuu. Ja mitä ite tein viime vkonloppuna, istuin jossai vitun kämäsissä olevinaan 70's pippaloissa soittamas akustista kitaraa, kahen täysin ääliön laulaessa. Ressikerroin on täl hetkellä kyl niin V**********************SA************* korkeella.

Olihan ne sentää jotai bassolaineja äänitelly sielä bäkkärin puollella.
"To be a successful you have to be a great musician, to be a popular, you just have to be fashionable"
Terry Pantheras
29.07.2014 14:58:13
Lastinen: Aikamoista peeloilua kyllä, mutta en mä tiedä miten rasistisia noi kaikki "musta sitäjatätä"-kommentit on. Onhan tyyppi itsekin musta barbaari ja kutsui toimiaan mustaksi pippuriksi. Jos joku kutsuu tyyppiä mustaksi mulkuksi, niin mikä siinä on rasismia? Toki toi on typerää, että toista kategorisoidaan mustana, valkoisena, keltaisena jne. mutta jos toinen tekee niin itsekin niin pitäisikö se sitten kestää?

Sama tyyppi on vielä itse viljellyt neekeri- ja laku-sanoja. Vähän kaksinaismoralismia sitten kitistä, jos joku muu niitä käyttää. Vähän sama kuin nigga-sanan (ja sen eri muotoja) käyttöä ei katsota hyvällä, jos sen sanoja ei ole musta (tai vaikka leffan ohjaaja vrt. Spike Leen kritiikki Tarantinoa kohtaan). Itse käytetään "kiellettyä" sanaa, mutta sitä ei saa muut käyttää, koska väri ei ole oikea?

Mun mielestä laku- ja n-ekeri sanojen käyttö ihmisestä on typerää - se on typerää oli ihon väri mikä tahansa. Jos mä täällä vinkuisin spermanaama sitä ja spermanaama tätä. Ja sitten joku huutais mulle, että "hei spermanaama" ja suuttuisin siitä, niin mitäs vittua sellanen olisi :D

Ihan asiallista provoa toki barbaarilta ja hölmöt siihen menevätkin.

No mutta kyseessähän on ihan perus vähemmistön puolustautumismekanismi, johon kuuluu tietynlainen ylemmyydentunto perseilijöitä kohtaan. Onko se sitten fiksua, on eri asia, varsinkin kun kohderyhmä on noiden kommentoijien tapaisia urpoja. MB tuskin on itsekään mikään järin terävä kaveri - tai mistä minä tiedän, ei se siltä ainakaan vaikuta - mutta mun mielestä sen veto MegaDEATHin keikalla oli ässä... Vastaavan ois voinut kuvitella tapahtuvan diivailevalle staralle joskus kasarilla punk/hc/thrash-ympyröissä.
SATANIC JAZZ BAND
phiit
29.07.2014 15:02:57 (muokattu 29.07.2014 15:04:17)
Terry Pantheras: mutta mun mielestä sen veto MegaDEATHin keikalla oli ässä... Vastaavan ois voinut kuvitella tapahtuvan diivailevalle staralle joskus kasarilla punk/hc/thrash-ympyröissä.

Ei sinne lavalle ole kellään ulkopuolisella missään tilanteessa mitään asiaa oli sitten kuinka diiva artisti kyseessä tahansa. Pahimmassa tapauksessa voi monelle ihmiselle käydä ihan tahattomastikin korjaamatonta vahinkoa.
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
Terry Pantheras
29.07.2014 15:04:38
phiit: Ei sinne lavalle ole kellään ulkopuolisella missään tilanteessa mitään asiaa oli sitten kuinka diiva artisti kyseessä tahansa. Pahimmassa tapauksessa voi monelle ihmiselle käydä ihan tahattomastikin korjaamatonta vahinkoa.

No joo, hyvä pointti.
SATANIC JAZZ BAND
Basil79
29.07.2014 15:17:46
Olen ollut uutispimennossa Megadethin keikan jälkeen ja melkoisena yllätyksenä tuli tämä paskanjauhanta. Keikka oli hyvä ja keikalla Mustaine vaikutti hyväntuuliselta. Brabaarin juoksentelut eivät bändiin ainakaan näyttäneet vaikuttavan mitenkään, vähän katselivat, että mikä mies siellä juoksee. Barbaari vaikutti vain typerältä teinipojalta tempauksensa kanssa ja moni tuskin tiesi kyseessä olevan sillä hetkellä itse Herra Suuren Barbaarin.

Olisin kyllä toivonut, että täällä olisi keskitytty keikan arvioimiseen tämän scheissen jauhamisen sijaan, mutta liikaahan se on vaadittu/odotettu.

Pointtina siis, kun tuon tapauksen näki ja ei tiennyt kyseessä olevan Barbaarin, niin tapaus oli aivan mitätön. Hyvä että muistin koko juttua enään, ennenkuin avasin Mnetin sivun. Ja Megadeth ei siis todellakaan lopettanut soittoa, eikä Barbaari mitään keskeyttänyt. Nelosen linkatulle uutiselle aika iso miinus. Miten voi valtamedia tuollaista paskaa suoltaa virallisena uutisena. Se mitään siellä edes pullistellut. Näytti vain nopealiikkeiseltä kaverilta juostessaan järkkäreitä pakoon.

Lähinnä nyt vituttaa, että tuollainen Mikki Hiiri sai mitättömästä asiasta revittyä hirveät otsikot Helsingin päässä. Epäilen kyllä, että hiirellä on siellä kavereita oikeissa paikoissa.

Ja Arman.. Oikeasti tykkäsin miehen jutuista ja ohjelmista todella paljon. Nyt tuli sellainen virhe, että en pysty enään sen tuotoksia katselemaan ilman, että en muistaisi herran nostaneen itseään Megadethin yläpuolelle teinipojan tasoisella läpällä.

No keikka oli hyvä ja yleisö mahtavasti mukana. Sääli että se muistetaan nyt tällaisesta.
Tympee Huttunen
29.07.2014 15:24:13 (muokattu 29.07.2014 15:32:59)
Terry Pantheras: No mutta kyseessähän on ihan perus vähemmistön puolustautumismekanismi, johon kuuluu tietynlainen ylemmyydentunto perseilijöitä kohtaan. Onko se sitten fiksua, on eri asia, varsinkin kun kohderyhmä on noiden kommentoijien tapaisia urpoja. MB tuskin on itsekään mikään järin terävä kaveri - tai mistä minä tiedän, ei se siltä ainakaan vaikuta - mutta mun mielestä sen veto MegaDEATHin keikalla oli ässä... Vastaavan ois voinut kuvitella tapahtuvan diivailevalle staralle joskus kasarilla punk/hc/thrash-ympyröissä.

Mun mielestä toi tyyppi anto jossain oikeassa haastattelussa ihan fiksun kuvan itsestään. Myös tää trollaus on ollut omiaan ja myös hyvä kikka koko MD-skenaario. Mut jos provoilee, täytyy samanlainen provo myös kestää. Ei sillä, etteikä tuolla siis rasistista paskaa olisi ja hyvä, että tulee esille. Ja onhan mulkuksi tai paskaksi haukkuminen epäsoveliasta muutenkin.

Edit: Markkinointikoneisto kusee kyllä hunajaa. Toivottavasti tälläisestä ei kuitenkaan tule tapa. Tosin olihan sekin kova veto, kun Jarvis Cocker näytti Michael Jacksonin keikalla persettä:)
Speedking
29.07.2014 15:30:28 (muokattu 29.07.2014 15:30:55)
http://ylex.yle.fi/uutiset/popuutis … astuttaa-emme-soita-jos-uimahallin-

?? Bid deal. Vittu jos vähä ollaa starameisingillä ni kauheet vinkumiset alotetaa heti. Blackmorehan ei suostunu tulemaa lavalle Cal. Jamissa sen takia et aurinko oli viel ylhäällä.

E: Mut toi tekastu lista on silti hyvä
"To be a successful you have to be a great musician, to be a popular, you just have to be fashionable"
Dredder
29.07.2014 16:19:53
Kampela77
29.07.2014 20:11:25
Dredder: Megadeth feat. Musta Barbaari: https://www.youtube.com/watch?v=w_RN5d2LLqA
Ja Mustainen kommentit: https://www.youtube.com/watch?v=amqs9UWabgM&feature=youtu.be

Hauskan näköistä, kun musta mies juoksee karkuun ja valkoiset ajaa takaa.
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
Kontiak
29.07.2014 20:42:38 (muokattu 29.07.2014 20:43:20)
Burn: Armanin käytös on hämmentänyt itseä jo melko kauan. Se on meinaan välillä todella sekavaa. Välillä heitetään tommosta läppää ja postaillaan hassuja kuvia kera tekstin "Ilmeeni kun muija ei suostu ottamaan kullia perseeseen". Seuraavaksi tuleekin muka-diippiä pohdiskelua ja annetaan elämänohjeita isällisesti. Sen takia tuokaan postaus ei aiheuta itsessä mitään reaktioita.

Ihan linjassahan se on tämän nykyisen valtavirran kanssa. Tehdään jotain saadakseen reaktio, sitten sanotaan, että haluttiin herättää keskustelua ja että mahdollisimman rikas keskustelu on se juttu. Reaktioyhtälö ruokkii itse itseään, kun joku koskee näihin perinteisiin arkoihin aiheisiin.

Stubbia on vaikea tuosta virrasta erottaa.
"If you dig it, you must learn it." http://www.truthinshredding.com
Terry Pantheras
29.07.2014 20:47:26
Dredder: Megadeth feat. Musta Barbaari: https://www.youtube.com/watch?v=w_RN5d2LLqA
Ja Mustainen kommentit: https://www.youtube.com/watch?v=amqs9UWabgM&feature=youtu.be

Taustoja tietämättä tuosta saa kyllä aika urpon kuvan :D
SATANIC JAZZ BAND
Kontiak
29.07.2014 20:55:14 (muokattu 29.07.2014 20:55:57)
http://yle.fi/uutiset/nakokulma_min … tin_mustan_barbaarin_keikan/7381342

Mielestäni Musta Barbaari ylireagoi tilanteessa lähtiessään päälavalle osoittamaan mieltään...

Minä muistan, kuinka parikymppisenä tunsin sisälläni väkevää inhoa näkemiini ja kokemiini elämän epäkohtiin. En sen vuoksi voi syyttää Barbaaria ylilyönnistä. Sitä paitsi kaveri vain kävi lavalla. Ja repi paitansa, vieläpä omansa. Räppäri ei tappanut ketään, hän ei varastanut keneltäkään mitään, hän ei tehnyt muuta kuin purki turhautumisensa ja sai siitä läksytyksen festivaalijohdolta sekä ankaran some-palautevyöryn.

Eikä Musta Barbaari ollut ainoa, joka turhautui Megadethin diivailevaan toimintaan Oulussa. Backstagen kulkureitit suljettiin, jotta Megadethin laulaja pääsi keikkansa jälkeen autolla lavalta asuntovaunuunsa kaikessa rauhassa. Apulannan Toni Wirtanen kavereineen pysäytettiin odottamaan, että megatähti pääsi vaunulleen. Tästä tympääntyneenä heinolalainen muusikko osoitti turhautumistaan amerikkalaiselle kolleegalleen näyttämällä tälle paljaita pakaroitaan.

Voisiko tämä tapaus olla se, joka saa meidät ottamaan vastuuta teoistamme. Äärimmäisen ketutuksen kohdatessa voimme miettiä vielä hetken ennen toimimista kanssaihmisiämme vastaan, somessa tai kasvotusten.

Varmasti löytyy sellaisiakin ihmisiä, jotka odottavat tilaisuuttaan ja kun sen lopultakin saavat, niin kertovat turhautuneensa.
"If you dig it, you must learn it." http://www.truthinshredding.com
HaloOfFlies
29.07.2014 20:59:05 (muokattu 29.07.2014 21:16:07)

Päivän naurut sai kyllä tästä :D Tosielämän Benny Hill Showta.
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
Flash
29.07.2014 22:05:47

Basil79: Olen ollut uutispimennossa Megadethin keikan jälkeen ja melkoisena yllätyksenä tuli tämä paskanjauhanta. Keikka oli hyvä ja keikalla Mustaine vaikutti hyväntuuliselta. Brabaarin juoksentelut eivät bändiin ainakaan näyttäneet vaikuttavan mitenkään, vähän katselivat, että mikä mies siellä juoksee. Barbaari vaikutti vain typerältä teinipojalta tempauksensa kanssa ja moni tuskin tiesi kyseessä olevan sillä hetkellä itse Herra Suuren Barbaarin.

Olisin kyllä toivonut, että täällä olisi keskitytty keikan arvioimiseen tämän scheissen jauhamisen sijaan, mutta liikaahan se on vaadittu/odotettu.

Pointtina siis, kun tuon tapauksen näki ja ei tiennyt kyseessä olevan Barbaarin, niin tapaus oli aivan mitätön. Hyvä että muistin koko juttua enään, ennenkuin avasin Mnetin sivun. Ja Megadeth ei siis todellakaan lopettanut soittoa, eikä Barbaari mitään keskeyttänyt. Nelosen linkatulle uutiselle aika iso miinus. Miten voi valtamedia tuollaista paskaa suoltaa virallisena uutisena. Se mitään siellä edes pullistellut. Näytti vain nopealiikkeiseltä kaverilta juostessaan järkkäreitä pakoon.

Lähinnä nyt vituttaa, että tuollainen Mikki Hiiri sai mitättömästä asiasta revittyä hirveät otsikot Helsingin päässä. Epäilen kyllä, että hiirellä on siellä kavereita oikeissa paikoissa.

Ja Arman.. Oikeasti tykkäsin miehen jutuista ja ohjelmista todella paljon. Nyt tuli sellainen virhe, että en pysty enään sen tuotoksia katselemaan ilman, että en muistaisi herran nostaneen itseään Megadethin yläpuolelle teinipojan tasoisella läpällä.

No keikka oli hyvä ja yleisö mahtavasti mukana. Sääli että se muistetaan nyt tällaisesta.

Erittäin hyvin laitettu. Itsekään en muistanut kunnolla koko tapausta vasta kun somessa oli hirveä hälinä. Ne Megadethin kaikenlaiset vaatimuset ovat toki naurettavia, mutta eivät suinkaan ainutlaatuisia. Juuri nuo keskisarjan bändit ovat perinteisesti niitä hankalimpia tapauksia. Pienemmät eivät voi vaatia paljon mitään ja isompien ei tarvitse enää koittaa päteä. Megadeth ei ole todeallakaan ainoa tuota laatuaan, mutta täällä tietysti aiheuttaa hirveän haloon. Ei sillä, että sitä toimintaa kannattaisin, mutta maailmalla näitä vastaavia kyllä riittää.

Keikalla Mustaine vaikutti suhtautuvan tapauseen varsin rennosti ja kiitteli yleisöä amerikkalaiseen tapaan varsin vuolaasti, joten tuskin heille ainakaan jäi mitään sen kummemmin hampaan koloon.

Armanista tuli tässä hässäkässä se kaikista isoin pelle. Pidin kaveria aika fiksunakin, mutta vaikutelma ei näköjään ollut oikea.
Live Music Is Better!
reaper666
29.07.2014 23:28:33 (muokattu 29.07.2014 23:29:05)
Terry Pantheras: Kyllähän tämän tapauksen johdosta näkee, että rasismi elää ja voi hyvin Suomessa.

https://twitter.com/stadinrevityin

Sieltä vaan esimerkkikommentteja ihmettelemään.

E: Mut ehkä tää ei tähän ketjuun enää kuuluis...

Vittu ku pitää aina jauhaa rasismista ja homoista ja kaikesta. Saatana!
Ei kaikki ole homovastaisia ja rasisteja. Jos haukkuu neekeeriä tyhmäksi niin on rasisti. Ja jos ei äänestä jani toivolaa tai haavistoa on homojen vastainen rasisti. Eissssssaatana menee hermot.

kyllä ainakin mun tuntemat ihmiset yleensä hyväksyy kaikki eikä ne sitä koko ajan hoe. "Hyväksyn sinut vaikka olet homo"

Haavisto sentään nosta itseään esille asian suhteen. Pitää hauskaa toyboynsa kanssa ja thats it.

Armanin jutuista mäkin ennen pidin. En kyl enää.

edit. Kiinnostais kyl tietää mitä biisei megadeth veti??
ekikoo
29.07.2014 23:40:51
http://www.setlist.fm/setlist/megad … usisaari-oulu-finland-33c16835.html

Keikkaan liittyen oisin ehkä voinut vetää oluen tai kaksi vähemmän, kun jälkeenpäin en ees muistanut koko välikohtausta lukiessani siitä sunnuntaina. Muistan kuitenkin että mitä biisejä tuli, ja sieltäpä tulikin about kaikki mitä halusinkin eli olin tyytyväinen ja diggailin keikasta todella.

Ps. Heh, aluksi tossa linkissä luki notta Peace Sells (with Musta Barbaari), nyt muuttunut että interrupted by. Vaikka eihän siinä mikään keskeytynyt, minuutin tauko ehkä biisin jälkeen.
I would if I could...! Bitch!
Little Savage
29.07.2014 23:54:29
http://skullsnbones.com/megadeth-re … use-take-stage-second-stage-active/

Näköjään jo ulkomaille päässyt juttu karkuun. Musta Barbara saa nyt lisää kaivattua huomiota mediassa.
ÄÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄÄ. Anna sakkoa saatana.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)