Aihe: February Album Writing Month
1 2 3 4 529 30 31 32 3389 90 91 92 93
laakeri
27.06.2014 17:15:57 (muokattu 27.06.2014 17:17:58)
maelstorm: mikäs tässä on ennen ollut ns. homman nimi.

Homma toimii samalla tavalla kuin FAWM, eli tietty määrä biisejä yritetään tehdä aikarajan sisällä. 50/90:ssä on tavoitteena tehdä 50 biisiä 90 päivässä ja mielellään myös äänittää ne ihmisten kuunneltavaksi (pakko ei ole). Itse olen monien muiden tavoin kokenut tuon 50 biisin tavoitteen turhan raskaaksi ja lähtenyt mukaan enemmänkin "niin monta biisiä kun jaksan"-ajatuksella.
njihe
01.07.2014 21:12:35
Pitäiskö alkaa mukaan 50/90 -haasteeseen? Mulla ei ole äänitysvehkeitä lukuun ottamatta mp3:n nauhuria, mutta ei kai se ole oleellista. Voisin tehdä tarinallisen kokonaisuuden akustisella kitaralla ja ukulelella soitettua folkkipaskaa ja tuoda paljon uutta sontaa tähän huonon musiikin täyttämään universumiin.
Arkka
01.07.2014 21:29:47

njihe: Pitäiskö alkaa mukaan 50/90 -haasteeseen? Mulla ei ole äänitysvehkeitä lukuun ottamatta mp3:n nauhuria, mutta ei kai se ole oleellista. Voisin tehdä tarinallisen kokonaisuuden akustisella kitaralla ja ukulelella soitettua folkkipaskaa ja tuoda paljon uutta sontaa tähän huonon musiikin täyttämään universumiin.

Aika paljon on puhelimellakin äänittäviä näissä haasteissa, joten mp3-nauhurilla pärjää kyllä. Jos vähänkin inspaa, niin mukaan vaan.
Arkka
03.07.2014 01:07:01

JusBB: Juuh mukana vaikka aluksi ajattelinkin jättää väliin.

Heviä? Kuuntelin sun musanäytejuttua ja toimii mulle ku häkä.
jusbb
03.07.2014 09:45:29

Arkka: Heviä? Kuuntelin sun musanäytejuttua ja toimii mulle ku häkä.

Mukava kuulla :) en tiedä vielä, ajattelin mennä ihan fiiliksen mukaan ja katsoa mitä kitarasta irtoaa.
levesinet
03.07.2014 18:29:10 (muokattu 03.07.2014 18:33:37)
Mietin vielä että pitäisköhän sittenkin osallistua. Sanoin yhdelle jenkille jokin aika sitten että en varmasti enää lähde mukaan 50 biisiä kirjoittamaan mutta jos joku sattuisi puhumaan mut ympäri niin sitten voin perustella hänelle, että miksi sittenkin. ;)

njihe: Pitäiskö alkaa mukaan 50/90 -haasteeseen?

Pitäis.

Arkka: Aika paljon on puhelimellakin äänittäviä näissä haasteissa

Kyllä, ja jos on musikaalisuutta niin se kyllä välittyy huononkin mikrofonin läpi.
jusbb
04.07.2014 17:09:49

Juuh. Tollasella hassuttelulla käyntiin. Olen tehnyt jo kolme biisiä tänään, mutta taidan kyllä uppailla niitä tonne vähän harvemmin :D

http://fiftyninety.fawmers.org/song/6143
njihe
06.07.2014 21:39:55
levesinet:

Kyllä, ja jos on musikaalisuutta niin se kyllä välittyy huononkin mikrofonin läpi.

Musikaalisuuden määrä on vakavasti rajoittunut, mutta saatan silti postata jotain kuraa tähän haasteeseen. Laulunteko on helppoa! XD Mnetin jäsenten kirittäessä toisiaan haaste saattaa myös tuntua iisimmältä kuin yksin.
18is9
16.01.2015 11:06:51 (muokattu 16.01.2015 11:07:58)

Joko se tämänvuotinen FAWM alkaa jännittämään? Meikällä on suunnitelmissa tehdä ultimaalinen doom-levy helmikuussa. Suunnitelmana on mennä treenikämpille ja soittaa lonkalta rummut muutamaan biisiin (tyyliin hyräilemäällä riffejä pään sisällä samalla kun soittaa) ja kehitellä kerros kerrallaan muut soittimet ja laulu siihen päälle sitten myöhemmin. On varmasti tuhoontuomittu ajatus, mutta siksi siitä nimenomaan onkin tulossa doom-levy :).
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
Tuomas
16.01.2015 11:45:20

Jo vain! Tällä kertaa tosin oon onneksi varustautunut oikein ja sain vihdoin kotistudiohuoneen valmiiksi. Enää puuttuvat biisit, tosin tuo on osoittautunut jo nyt hyvin mielekkääksi ajanviettopaikaksi. FAWM ei vois tulla nopsemmin, etenkin kun tämänvuotinen teema on jännäpännä.

Se on nimittäin tämä: http://en.wikipedia.org/wiki/Beyoncé_(album)

En ole kuullut tuolta levyltä yhtään ainutta biisiä. Sillä on 14 kappaletta. Teen siis levyn, jossa on samannimiset kappaleet samassa järjestyksessä. Sit on nasta helmikuun jälkeen kuunnella että miten erilaista tuli ite tehtyä.
Liian ilkeä hipiksi.
18is9
16.01.2015 11:49:00

Hehee, ihan mahtava idea!
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
Arkka
16.01.2015 12:49:13

Haha, hyvä idea Juoppiksella!

Voipi olla, että tänä vuonna jää FAWM suurelta osin välistä, vaikka intoa olisi sitäkin enemmän. Toivottavasti edes biisin tai pari ehtii.
jusbb
16.01.2015 14:40:40

Itse meinasin nostaa ketjun jo aikaisemmin, mutta en kehdannut olla liian innokas. Jonkinmoista tematiikkaa on tullut ajateltua, mitään ei ole vielä päätetty. Ihan hyvä koska tää on paljon hauskempaa kun aloittaa iham nollasta. Viime vuonna tämä meni hyvin, katsotaan miten nyt käy.

Juoppiksella hauska idea!
-Lassi-
16.01.2015 15:22:41
Ekaa kertaa aattelin osallistua. Saa nähdä mitä tulee.
Menninkäinen ja tuhkimo
PJS
16.01.2015 15:23:28

Todellakin messis. Pitäis ehkä itekki raivaa musahuoneeseen tilaa ja laittaa vähä mikkei ja logic templatea ja sellast pydeen. En oo jaksanu ja toisaalta tien jo entuudestaan ettei siit mitään hyötyä ainakaan mulle oo. Luovuus ja kaaos kulkee valitettavasti meitsin elämässä käsi-kädessä.

Jotain biisi-idiksii ja keskeneräisii tynkii on tullu taas muisteltuu ku aina on ollut tapana myös ikään kuin viimeistellä ja hyödyntää jo olemassaolevii hyvii juttui ja "putsailla pöytää"
"Constantly choosing the lesser of two evils is still choosing evil."
Rahkoi
16.01.2015 17:09:36

Mä taidan tänäkin vuonna antaa tän vilahtaa hieman ohi. Varmaan tulen saitilla pyörimään, ehkä kuuntelemaan ja kommentoimaan ja saatan tehdä jokusen biisin. Jos tuntuu, että luistaisi nopeasti, eli esim. biisi per 1-2h niin sitten voisin ehkä jopa koittaa. Mutta ei ole nytkään aikaa ryhtyä tätä sen tiukemmalla otteella puurtamaan läpi.

Oikeastaan kaiken musatouhun suhteen on ollut pirun hiljaista sitten heinäkuun, jolloin jätin kesken 50/90-haasteen. Ei ole oikein innostanut ja muutenkin on luova energia tullut käytettyä kirjoittamiseen, mikä on ehkä itselleni luontaisempi luomismuoto kuin musiikki.

Jos jotain teen, niin varmaan sellaista hauskaa röpellystä, jota "goblincoreksi" olen aiemmissa haasteissa kutsunut, ilman sen suurempia ambitioita.
"What could be more important than your family, Richard?!" "... Ssssssssssssci-ence?"
Funkånaut
16.01.2015 22:35:54

Aattelin osallistua. Piankos 14 minimalistista dub-biisiä tekee.
""Everything I know about morality and the obligations of men, I owe it to football." - Albert Camus Elämän tarkoitus
Juho L
16.01.2015 23:49:56
Taas messissä. Tänä vuonna vähän paremmat edellytykset saada aikaiseksikin jotain, kun on tuota vapaa-aikaakin edes jotenkin!
Generally speaking, when I have had a cup of tea I don't want another one, and therefore prefer a maitre d' to maintain a respectful distance from my table and only replenish my libations when politely summoned.
barclay
17.01.2015 11:40:26

Viime vuonna pääsin sävellysten osalta tavoitteeseen. Osa viimevuotisista biiseistä on vieläkin sanoitusten ja toteutusten osalta kesken. Muutenkin pöytälaatikko (lue: tietokoneen kovalevy) pursuaa julkaisemattomasta materiaalista. Tänä vuonna en osallistu, koska ei ole tarvetta luoda mitään kokonaan uutta jumalattomalla kiireellä hutaisten. Keskityn olemassa olevan materiaalin työstämiseen ja julkaisemiseen.
Kostiainen. Karumpi saundi, parempi mieli P. M. Kostiainen Project
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)