Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Media ja viihde »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Käyttäjien omat sarjakuvat
1 2
silhouette
24.06.2014 17:07:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen alkanut viime aikoina tekemään aika kunnianhimoisesti omia sarjakuvia, vaikka olenkin tehnyt niitä aina pienestä pitäen, ja nyt kiinnostaisi tietää millaisia - jos millaisiakaan - omia sarjakuvia muut täällä tekee ja piirtää? Minä teen sarjakuvissani itse molemmat: käsikirjoitan sekä piirrän. Siitäkin huolimatta, että en ole mikään haka kummassakaan, en ainakaan tuossa käsikirjoituksen teossa. Silti yrittää pitää, sen verran hauskaa touhua se on.
 
Ja, lisäksi vielä sen verran, että aloitin sarjakuvien teon lähinnä sen takia, että yksinkertaisesti rakastan piirtämistä kaikissa muodoissaan ja koen sen olevan mulle muutenkin kaikkein oikein tapa ilmaista itseäni, sitä mitä nyt ylipäänsä haluan taiteella tuoda ilmi. Mikä tietenkin vaihtelee teoksesta toiseen. Huumori on kyllä ollut viime aikoina ehkä eniten esillä mun sarjakuvissa, siihen suuntaan mun teokset näyttää yleensä menevän. Ja, ehkä hyvä niin. =)
 
Eli, pidemmittä puheitta: onko täällä muita jotka tekevät omaa sarjakuvaa ja jos on niin saisiko aiheesta keskustelua? Ehkäpä neuvoja ja vinkkejä laidasta laitaan? Ja, ehkä saisimme jopa nähdä muiden käyttöjien omia töitä?
 
Kiitos =)
 
Aina voi yrittää.
Traditional
24.06.2014 18:28:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ala-asteikäisenä piirsin pari kolme sivua Aku ankkaa maksamatta lisenssejä. Säilytin luonnoksia piilossa jotta Walt Disneyn lakimiehet eivät raahaisi minua vankilaan.
 
Breaking the law.
 
MÄ TULIN TÄNNE VETÄMÄÄN TURPAAN JA SYÖMÄÄN PURUKUMIJA. JA MULTA ON PURUKUMIT KOKONAA LOPPU.
LordWinter
24.06.2014 18:40:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse piirsin joskus sellaista Muumit vs. Möröt -sarjakuvaa. Kyseessä oli melkein yhtä ala-arvoinen tuotos kuin nykyajan dolanit ja goobyt. Piirtojälki oli odotetun huonoa, mutta mielestäni ihan luettavaa. Sarjan ideana oli lähinnä massiiviset sodat, jotka huipentuivat usein huikeaan taisteluun Mörön ja Muumipapan/peikon välillä. Jälkikäteen olen ajatellut, että sarjan hienous piilee lukuisissa viittauksissa muihin fiktiivisiin tarinoihin, Star Wars ja Lotr etunenässä.
 
Joskus vielä pistän nuo nettiin ja luon itselleni kulttimaineen.
 
"Hahaha, kiristääkö esarista, onko toistuvia tulehduksia? Annas kun Tohtori Jutku silpoo peniisi." -Röntgen-Jeesus
silhouette
24.06.2014 18:44:16 (muokattu 24.06.2014 18:47:00)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LordWinter: Joskus vielä pistän nuo nettiin ja luon itselleni kulttimaineen.
 
Mikset laita niitä nettiin nyt? Tai laita tähän ketjuun vaikkapa pieni näytepätkä? Olisi oikeasti ihan hauska nähdä millaisesta tuotoksesta on kyse ja samalla saat sitten sen kulttimaineesikin =)
 
Aina voi yrittää.
Wolfgang
24.06.2014 20:12:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen eläissäni tehnyt vain yhden sarjakuvan, eikä jatkoa ole näkyvissä. Kertoo kotiseutuni sankarin seikkailuista: http://hessukka.sarjakuvablogit.com/
 
"Lukee mun luku taidolla, että yleinen keskustele eli saa puhua ihan mistä huvittaa" -Janizio
silhouette
24.06.2014 20:20:24 (muokattu 24.06.2014 20:24:33)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wolfgang: Olen eläissäni tehnyt vain yhden sarjakuvan, eikä jatkoa ole näkyvissä. Kertoo kotiseutuni sankarin seikkailuista: http://hessukka.sarjakuvablogit.com/
 
Tuo Imatra-mieshän on ihan veetun hyvä! Tykkäsin todella ja piirrosjälkikin oli aika huippua, sopi hyvin tuohon todellakin. Mun mielestä sun kyllä kannattaisi jatkaa tuota sarjaa, ties vaikka saisit julkaistua tuon jossain. Ja varmaan kyllä saisitkin, sen verran hyvä kokonaisuus on nyt kysessä vaikka huumoria onkin. Ja ehkä juuri siksi. =)
 
Aina voi yrittää.
Wolfgang
24.06.2014 20:35:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silhouette: Tuo Imatra-mieshän on ihan veetun hyvä! Tykkäsin todella ja piirrosjälkikin oli aika huippua, sopi hyvin tuohon todellakin. Mun mielestä sun kyllä kannattaisi jatkaa tuota sarjaa, ties vaikka saisit julkaistua tuon jossain. Ja varmaan kyllä saisitkin, sen verran hyvä kokonaisuus on nyt kysessä vaikka huumoria onkin. Ja ehkä juuri siksi. =)
 
Kiva jos uppoaa:) Ei miulla välttämättä kovin paljoa annettavaa olisi jos pidempiä seikkailuja alkaisin piirrellä. Muutenkin melko työlästä puuhaa jos nyt edes vähän yrittää piirrosjälkeen panostaa. Vaikka olisihan tuo kiva nähdä kertaalleen jossain Uutisvuoksen sivuilla:P
 
"Lukee mun luku taidolla, että yleinen keskustele eli saa puhua ihan mistä huvittaa" -Janizio
Lennu
24.06.2014 21:22:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wolfgang: Olen eläissäni tehnyt vain yhden sarjakuvan, eikä jatkoa ole näkyvissä. Kertoo kotiseutuni sankarin seikkailuista: http://hessukka.sarjakuvablogit.com/
 
Heh, täähän oli ihan huippu.
 
Mä tein joskus jotain yksityisetsiväsarjaa Nick Slick. Löytynee varmaan vielä jostain. Aika huono. Sit alotettiin kaverin kanssa Cybus -niminen avaruusasemahomma, mutta ei siitä koskaan tullu valmista.
 
"Se on hiukan surullinen sirkus semmoinen, jossa voimamiehet pieksevät klovnit tajuttomiksi." -Qsine
silhouette
24.06.2014 21:38:15 (muokattu 24.06.2014 21:38:41)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lennu: Mä tein joskus jotain yksityisetsiväsarjaa Nick Slick. Löytynee varmaan vielä jostain.
 
Pistä vaan näkyville. Nick Slick kuulostaa heti hyvältä ja arvaan, että kyseessä on yllätys yllätys huumoria tai siihen nimi ainakin musta viittaa. =)
 
Aina voi yrittää.
Lennu
25.06.2014 09:42:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silhouette: Pistä vaan näkyville. Nick Slick kuulostaa heti hyvältä ja arvaan, että kyseessä on yllätys yllätys huumoria tai siihen nimi ainakin musta viittaa. =)
 
No täällä on jotain: http://himassa.net/Slick/
 
"Se on hiukan surullinen sirkus semmoinen, jossa voimamiehet pieksevät klovnit tajuttomiksi." -Qsine
LordWinter
25.06.2014 22:54:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silhouette: Mikset laita niitä nettiin nyt? Tai laita tähän ketjuun vaikkapa pieni näytepätkä? Olisi oikeasti ihan hauska nähdä millaisesta tuotoksesta on kyse ja samalla saat sitten sen kulttimaineesikin =)
 
Lukasin vuosien jälkeen ekan osan ja oli ihan hillitöntä paskaa :D. Aika näköjään kullannut muistikuvat. Dialogi oli kaikkein hirveintä, puhekuplatkin täysin epäloogisessa järjestyksessä. Aika paljon siis pitäisi parannella, joten taisi jäädä kulttimaine saamatta.
 
"Hahaha, kiristääkö esarista, onko toistuvia tulehduksia? Annas kun Tohtori Jutku silpoo peniisi." -Röntgen-Jeesus
Zed
26.06.2014 06:09:38 (muokattu 26.06.2014 06:11:30)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Imatramies ja Nick Slick olivat ainakin mainioita; visuaalinen ilmaisu ja sisältö kättelivät. Minullakin on pari sarjakuvaa, ja ehkäpä joskus julkaisen ne tässä ketjussa.
 
Elämäni on toisen kerroksen huoneisto, jonka avonaisesta ikkunasta heitellään huonoja CD-levyjä lumihankeen.
SnowCrow
26.06.2014 08:45:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistäs löytyy mnetin Metallica-sarjakuvia? :D
 
Meadow
26.06.2014 14:21:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Piirsin yläasteikäisenä sarjakuvia supersankarista nimeltä Darkman (en ollut silloin tietoinen Sam Raimin elokuvasta). Vanhempien luona pitäisi olla vihko täynnä noita mestarillisia tarinoita. Hahmo näytti muistaakseni jotakuinkin tältä http://i.imgur.com/PKTIMno.jpg Kaikki yhtäläisyydet Batmaniin 100% sattumaa, lupaan.
 
Zed
26.06.2014 14:54:56 (muokattu 27.06.2014 05:43:58)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt sitten tositoimiin. Tämän muutaman vuoden takaisen työni nimi on Virka. Olen teoksesta erityisen ylpeä: https://docs.google.com/file/d/0B4jqG5lpfiHWQmJSSnVCYVlEVzg/edit?pli=1
 
Toinen on vanhempaa tuotantoa, syksyltä 1999. Sen nimi on Kristillinen ruokailuhetki pohjois-pohjanmaalaisittain: https://drive.google.com/file/d/0B4 … iHWT09TYjhPMDBoLUk/edit?usp=sharing
 
On huikeaa huomata, kuinka paljon sekä tarinankerrontani että piirrostekniikkani on reilussa kymmenessä vuodessa kehittynyt.
 
Elämäni on toisen kerroksen huoneisto, jonka avonaisesta ikkunasta heitellään huonoja CD-levyjä lumihankeen.
carnation
26.06.2014 17:32:48 (muokattu 26.06.2014 17:36:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tein joskus vuosia sitten veljeni kanssa progesarjakuvan, jossa seikkaili mm. Peter Gabriel ja Mike Oldfield. Se oli kaikessa typeryydessään kohtalaisen onnistunut. Olen linkittänyt sen tänne pariinkin otteeseen, vaan nyttemmin se on kadonnut jonnekin historian alkuhämäriin. Sanokaa nyt, että edes jollain on se vielä tallessa?
 
Yläasteella piirsin samuraisarjakuvaa, jonka pääosassa oli suuri ja maineikas soturi nimeltään Fängi Tokusawa. Minulla on sellainen muistikuva, että kaapista saattaa löytyä, täytyy tutkia tässä joku päivä.
 
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Kukkis 77
27.06.2014 03:59:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varmaankin ainoa piirtämäni sarjakuva:
 
http://media.riemurasia.net/albumit … dia/uk/myg/cnd9/20891/381962023.jpg
 
Sittemmin minut palkattiin maatilalle luomaan paskaa.
 
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin" -Aki Kaurismäki
SnowCrow
27.06.2014 10:39:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kukkis 77: Varmaankin ainoa piirtämäni sarjakuva:
 
http://media.riemurasia.net/albumit … dia/uk/myg/cnd9/20891/381962023.jpg
 
Sittemmin minut palkattiin maatilalle luomaan paskaa.

 
Mitä hittoo, tää on sun tekemä? :D Täähän on legenda!
 
Volcom
27.06.2014 11:00:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SnowCrow: Mistäs löytyy mnetin Metallica-sarjakuvia? :D
 
Tämä oli legenda jo ennen kuin syntyikään
 
"Music comes first; lyrics are secondary"
apropoo
27.06.2014 11:45:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joskus tuli kehiteltyä paljon ideoita ja jonkinnäköistä piirustustaitoakin on, mutta kun se kaatuu siihen, ettei jaksa väsätä kun yhden kuvan. Ei jaksa kiinnostaa niinkuin soittaminen. Palaan ehkä aiheeseen vielä kuitenkin. Lihavat/lihaksikkaat viiksimiehet niissä seikkailee. Nussimista ja tappamista. Siitä juoniaihiota...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «