Aihe: Jalkapallon MM-kisat 2014
1 2 3 4 5 668 69 70 71 72
pekkap82
02.06.2014 20:24:58
Parasite: Englanti taitaa perinteiseen tapaan jäädä joko neljännes- tai puolivälieriin.

Englannin menestyshän on ollut viimeiset vuosikymmenet minusta aika hyvin suhteessa pelaajien tasoon. Mutta sille en ole kuullut koskaan minkäänlaista selitystä, miksi he karsiutuivat vuosien '74 ja '78 MM-lopputurnauksista, vaikka englantilaiset seurajoukkueet voittivat vuosien '68-'73 Uefa cupit ja '77-'82 Euroopan cupit. Siihen aikaan seurojen kaikki pelaajat oli kuitenkin britteinsaarelaisia ja heistä englantilaisia ehkä 80%. Tosin se pitää muistaa, että MM-kisoihin pääsi muutama eurooppalainen maa vähemmän kuin nykyisin, mutta Puolakin pelasi molemmissa turnauksissa.
dipshit
03.06.2014 02:25:39
Vaihtovirta: Jokos tänne on nuo lähetysajat linkattu?

http://yle.fi/urheilu/tassa_on_jalk … elut_suorina_ylen_kanavilla/7118953

Ainoastaan Englanti-Italia harmittaa, että tulee noin myöhään, muuten pelit tulee aikalailla loistavaan aikaan..

e: niin juu ja jos kiinnostaa urheilusanomien ilmainen futisliite niin tuolta saa suht helposti http://mmfutis.urheilusanomat.fi/?u … 80x400&utm_campaign=Ursammfutis

18/20 meni eilen väsyneenä, eikä kyllä jaksanut uudestaakaan kokeilla...

Ensisilmäyksellä näytti vaikealta, mutta sain tulokseksi kuitenkin 19/20. Nyt on avatarkin päivitetty asianmukaiseksi.
Funkånaut
03.06.2014 13:44:36

dipshit: Nyt on avatarkin päivitetty asianmukaiseksi.

Itse kanssa tein samalla tavalla.
Vain kolme kertaa olen joutunut käyttämään ehkäisyä, eikä kertaakaan ole tullut minkäänlaista sukupuolitautia. Minä olen koirilta oppinut, että ensin pitää haistaa ennen kuin saa maistaa. - Pekka Siitoin
LordWinter
04.06.2014 13:24:10
Pari peliä saatan jopa katsoa ja Brasiliaa voisi kannattaa ja Portugalille toivoa epämenestystä. Toivottavasti myös Miroslav Close jää maaleitta ja the one and only Ronaldo saa pitää maaliennätyksensä.
"Hahaha, kiristääkö esarista, onko toistuvia tulehduksia? Annas kun Tohtori Jutku silpoo peniisi." -Röntgen-Jeesus
Funkånaut
04.06.2014 14:04:34

LordWinter: Pari peliä saatan jopa katsoa ja Brasiliaa voisi kannattaa ja Portugalille toivoa epämenestystä. Toivottavasti myös Miroslav Close jää maaleitta ja the one and only Ronaldo saa pitää maaliennätyksensä.

Itse toivon Klosen tekevän just pari maalia, että ennätys siirtyisi Saksaan. :)
Vain kolme kertaa olen joutunut käyttämään ehkäisyä, eikä kertaakaan ole tullut minkäänlaista sukupuolitautia. Minä olen koirilta oppinut, että ensin pitää haistaa ennen kuin saa maistaa. - Pekka Siitoin
Tuomoo
05.06.2014 00:20:45
Tämä taitaakin olla se virallinen ketju, onhan tämä sentään Mediapalstalla.

Ikävään aikaan tulee suuri osa noista peleistä, ei oikein passaa työssäkäyvän tuijotella keskellä yötä pelejä, mutta onneksi iltapelit sentään tulee inhimilliseen aikaan.

Edelliset MM-kisat menivät hieman ohi suun, en ehtinyt paljoakaan katsoa, finaali taisi olla ainoa katsomani peli. Näissä kisoissa aion hieman ryhdistäytyä.

Palataanpa ajassa hieman taaksepäin. Muistan vielä elävästi sen hetken, kun vuonna 2002 avasin eräänä päivänä telkkarin, ja jäin katsomaan jalkapallopeliä. Ikinä aikaisemmin en ollut ainoatakaan jalkapallopeliä katsellut, enkä jalkapalloa lajinakaan hirveämmin arvostanut, itse kyllä tykkäsin palloa potkia kavereiden kanssa. Kuitenkin tuona päivänä päässäni tapahtui jotakin mystistä, ja jäin tuijottamaan tuota peliä, jotta voisin kehuskella yhdelle jalkapallofanaatikkokaverilleni, että katsoin sentään minäkin yhden pelin. Tuo peli sattui olemaan niinkin eksoottinen kuin Etelä-Korea - Puola. Siihen aikaan ei internetistä hirveän paljoa osannut nuori pojannulikka kuvitellakaan tietoa löytävänsä, joten kaivoin juuri lahjaksi saamani kännykän esiin, ja soitin tälle jalkapallofanaatikkokaverilleni, ja kysyin että onko Etelä-Korea hyvä vai huono joukkue. Kaveri naureskeli, että ihan paskahan se on, ei niillä ole mitään toivoa. Samalla Etelä-Korea iski maalin. Tuosta hetkestä tuumasin, että näissä kisoissa fanitan Etelä-Koreaa. Taisinpa katsella heidän jokaisen pelinsä tuossa turnauksessa.

Koska Etelä-Korea ei päässyt finaaliin, siirryin kannattamaan Brasiliaa, ja toivoin että saksalaiset häviäisivät. Niinhän siinä sitten kävikin.

Takaisin tähän vuoteen. Pahahan tähän on lähteä tuloksia veikkaamaan, arvaamattomia joukkueita ja pelaajia on turnaus täynnä. Brasilia toki on kova, ja kuitenkin kotiyleisön edessä, mutta toki tuosta yleisöstä saattaa aiheutua hienoisesti painetta. Saksa on myös vahva ehdokas kärkikahinoihin, mutta ehkä näissä kisoissa asetun itse kannattamaan joko Alankomaita tai Uruguayta. Englanti jää alkusarjoihin.
20.8. 22:54:21 NEVÖ FOGET
jra
05.06.2014 01:59:18 (muokattu 05.06.2014 02:04:15)
"On siellä muitakin joukkueita."

http://yle.fi/urheilu/fanikone_-_keta_kannattaa_kannattaa/7265756

E: Paitsi, että Yle käyttää tuossa jotain NSA-mainoshelvettihärpäkettä, jonka Chromessa joku asetus blokkaa helvettiin, vaikka adblockin ko. sivulta disabloisikin. Pitäkää kisanne, kun ei edes joukkuetta tuoda tarjottimella eteen.
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
Dr. Funkenstein
05.06.2014 12:58:23
Itse kannatan Saksaa perinteiden mukaisesti ja huudan myös Japanin puolesta henkilökohtaisista syistä. Innolla odotan kisoja, kyllä.

Kaljaa ja jalkapalloa melkein 24/7. Aah.
Alfons Åberg
05.06.2014 16:40:06
Avatarissahan se oma suosikki jo onkin.
"Linkkejä artikkeleihin tai tutkimuksiin, joissa Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi" -Jazzmies
Leatherman
05.06.2014 19:00:49
Belgia all the way tänä vuonna. Symppispisteet pudotetaan kuten aina Chilelle ja parhaimmat itkuntunteet saa kokea Englantia kannattaessa.
"Wisest men follow their own erections" -Euripides
Loijaa
06.06.2014 16:06:15

Katson mahdollisimman monta peliä ihan vaan nähdäkseni hyvää futista, ja sympatiat asettuvat yleensä jommalle kummalle pelin edetessä. Argentiina ja Englantihan ne minun ikisuosikkini ovat. Pitäiskö alkaa fanittaa Irania, kun siellä on suomalainen fysiikkavalmentaja..
we want the world and we want it now
Antti1997
06.06.2014 17:38:20
Loijaa: Katson mahdollisimman monta peliä ihan vaan nähdäkseni hyvää HD-kuvaa.

Kerrankin.
"...mutta eihän sellainen mitään oikeaa pyöräilyä ole." -Sompi
masterhat
07.06.2014 09:11:18 (muokattu 07.06.2014 09:11:48)
tuleeks nää yl hd:ltä?

ei meinaa enää 52" muu urheilu maistua, kuin hd, sen verran tarkempaa se kuva on!
tosin nyt joutuu kyl stanley cupin pleijareita kattomaan viasat hockey finlandi kautta, koska Selänne on kommentaattorina peleissä, vaikkei olekaan hd-kuvaa
hd-puolella sitten ruotsiselostus, enkä osaa kytkeä sitä pois, jotta vois mennä alkuperäisellä :D

mutta mutta, eli yle HD:lta näkyy pelejä ja mihin aikaan suomen aikaa pelit tulevat?

kai sitä vois urguaylle betsaa voittoa muutaman kybän, ja varmaan espanjalle vaikka :D
Vaihtovirta
07.06.2014 11:48:41
masterhat: tuleeks nää yl hd:ltä?

Juu HD:nä taitaa näkyä kaikki pelit.

Jopas joutuu ukkoa lasarettiin juuri ennen kisoja, Reus ja Ribery viimeisimpinä..Siihen kun lisätään noin tusinan verran huippupelaajia joiden osallistuminen on epävarmaa, niin saas nähdä kuinka vaikuttavat voimasuhteisiin..
Alfons Åberg
07.06.2014 12:07:08
Pistin kaksi vetolappua. Paljastan sitten mille maille, jos voitto napsahtaa.
"Linkkejä artikkeleihin tai tutkimuksiin, joissa Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi" -Jazzmies
DM
07.06.2014 13:09:19
Presidentti: Pistin kaksi vetolappua. Paljastan sitten mille maille, jos voitto napsahtaa.

Olet kova veto ukko. Epäilemättä olet veikannut myös aiemmat arvokisat jo oikein.

Veikkaus näemmä tarjoaa ihan hyvää kerrointa Argentiinalle, 5.5. Voisi sinne kympin lahjoittaa niin saa karjua astetta kovemmin matseja katsoessa. Maalikuninkaaseen täytyy vielä katsella joku hehtaarihaku.
If you find yourself lost in the woods, fuck it, build a house. "Well, I was lost, but now I live here!" -Mitch Hedberg
Alfons Åberg
07.06.2014 14:45:52
DM: Olet kova veto ukko. Epäilemättä olet veikannut myös aiemmat arvokisat jo oikein.

Edellisissä kisoissa oli kymppi Hollannin puolesta ja lähellä se olikin, mutta loppuottelussa Espanja oli parempi.
sahkuifk
08.06.2014 08:42:40
Messi Menninkäinen dominoi maalipörssiä niin pitkään kuin joukkueensa pelaa, toivottavasti pitkään.
Silloin pitää puskee kun reikä on ruskee.
Antti1997
09.06.2014 19:57:45
masterhat: tuleeks nää yl hd:ltä

Siis eikös kaikki Ylen kanavat näy joka tapauksessa HD:na ilmaiseksi.
"...mutta eihän sellainen mitään oikeaa pyöräilyä ole." -Sompi
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)