Aihe: Italialaiset kitaravahvistimet 1 2 | |
---|---|
![]() 06.06.2014 06:44:07 | |
Sellainen muinaismuisto kuin FBT kitaravahvistin oli miun ensimmäinen putkikombo 60-luvun puolivälin paikkeilla. Hinta oli silloin muistelen 1200 mk. Watteja oli parikymmentä, 10" kovaääninen ja "hallikaiku" sekä tremolo lisäherkkuina. Kirkasääninen vahvistin josta riitti tarpeeksi mökää rokkirumpalin päihittämiseen. tv juho (P.S. avatarissani on em. FBT:n kuva) | |
![]() 06.06.2014 09:47:49 | |
Brunetti 059 nuppi löytyy. Oikein makia peli! "plexi mode" päällä kun soittelee niin lyhenee puoli metriä ja alkaa mumisemaan australian aksentilla :) Tuossa on 100W pääte EL34:lla ja 20W pääte EL84:lla. Päätettä pystyy vaihtaa vaikka lennosta. On mulla brunetin 1x12" V30 kaappikin satunnaisessa käytössä tuolla 20W päätteellä ajettuna. Laadukas sekin. You might be a cunning linquist but I'm a master debator. | |
![]() 06.06.2014 23:53:44 | |
Tavallaan sattuman kautta oon näihin Italian ihmeisiin tutustunut. Kokeilin myös italialaisia kieliä. Pidin niistä, yleensä en koe että kielillä on ihan hirveän isoa eroa just on suht samanlaiset setit. Nämä soivat mun käsittelyssä poikkeuksellisen pitkään. Verrattuna aikaisenpiin kielisetteihin mitä olen käyttänyt. Nämä vahvistimet on mun mielestä tolkuttoman monipuolisia, meni itsellä hetki päästä tuon Dv Markin maailmaan sisälle. Nyt tuntuu siltä että en ole ihan hetkeen vahvistinta vaihda Yhteinen vitutus yhdistää | |
![]() 20.08.2014 00:19:07 | |
Pertsa: Mulla on 1,5 vuotta ollut The Valve 2/50 -nuppi. Tuntuu olevan ainakin Suomen maalla melko tuntematon laitos, josta ei paljon juttua löydy. Hieno vahvistin niin soundillisesti kuin esteettisesti, joka ei ole lähdössä mihinkään. Nordsoundista tämäkin on hommattu. Suosittelen erittäin lämpimästi tutustumaan, jos mahdollista. Kokeilin ensin tuota 28W Brutusta, mutta tämä oli mielestäni huomattavasti parempi ja jäi kotiin. Etusessa 3xECC83 ja päätteessä 2xEL34. Monipuolinen vahvari, josta löytyy runsaasti säätövaraa. Kaksi kanavaa (clean/od), normaalien sävynsäätimien lisäksi presence ja resonance, parallel/series luuppi, tehon puolitus (pentode/triode). Myös triode -moodi soi hyvin. Jousikaiku löytyy. Lisäksi erittäin hyvänä ominaisuutena takapaneelissa on pienen luukun takana kummallekin pääteputkelle oma bias -mittapiste ja säätötrimmeri, joilla on helppo säätää bias kohdilleen ilman kotelon purkuhommia. Viime aikoina ei ole tullut juuri särö-purkkeja käytettyä - ainoastaan Timmy -pedaali loopissa soolojen volumen nostoon. Särökanavassa on master volume, joka kuulostaa hyvältä mun makuun jopa ihan makuuhuonevolumella, Hirveästi kiinnostaisi kokeilla The Valven Bimboa, joka on plexi-marsuun perustuva 5W kone, jossa lisäksi portaaton keinokuorma tms. Clippien perusteella soi tosi hyvin myös hiljaa. Kaiken kaikkiaan The Valve on ollut mulle todella positiivinen yllätys, joka ansaitsisi paljon enemmän huomiota. Ostin Ruotsista pari viikkoa sitten tuon The valve bimbon käytettynä. Pyynti oli 4000 kr, jonka maksoin testin jälkeen mielelläni. Nordsoundissa tuo taitaa olla siinä 800-900 euroa. Pleximarsua en ole päässyt ikänä kokeilemaan, mutta mielestäni tässä on oikein terveet saundit. Rock ja blues säröt löytyy vaivatta, puhdastakin saa hyvin kun volumea kitarasta laskee. Hieman soittonautintoa häiritsee roadcoreni tunkkaiset mikit, mutta kunhan saan ne vaihdttua P.A.F tyyppisiin, niin... Keinokuorma toimii odotetusti ja voin kämpillä soitella työkavereita pahemmin häiritsemättä. Mutta ylistykset sikseen, jos jossain näette niin suosittelen varauksetta testaamaan. Tuossa taisi olla jokin autobias päätteessä, eli ilmeisesti voi "lennosta" vaihtaa pääteputkea? Taitaa kelpuuttaa ainakin EL34, 6L6, 6V6 ja KT77. Osaako joku luonnehtia noita pääteputkia soundillisesti, itse olen aika aloittelija putkivahivstimien kanssa. Jostain muistaisin lukeneeni että EL34 on marshall tyyppinen ja 6L6 enempi Fender tyyppinen. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)