Aihe: Hääkeikan äänentoisto kysymyksiä
1 2
rintapek
01.06.2014 13:05:48

musamies:

Laitteet eivät ole tässä pääosassa muuten kuin vähällä laitemäärällä on tarkoitus selvitä
Biisivalinnat on myös aika perusteellisen tarkastelun alla.

Meinasin ihan stagepianolla vasuribassomeiningillä, yksi subbari, kaiuttimet taakse, matala volume, rumpali mukana sutein ja risukapuloin. Voi tulla myös kevyempää ihan pianotyylin soittoa. "Yllätysesiintyjiin" aion varautua ylimääräisellä mikillä.

Eli äänentoistokysymyksiä pyritään tässä tapauksessa ratkottua ohjelmistovalinnalla

Räyhäkkyyttä voi sitten toteuttaa siellä missä sitä tarvitaan.

No koskas ne laitteet olis pääosassa? Mut miks lähteä riisutulla kalustolla liikenteeseen jos ei o pakko?

Mun mielestä taas sekä tilaajan, että bändin kannalta on huomattavasti asiallisempaa, et bändin ohjelmisto ja tyylisuunta on kasassa ennenkuin keikasta sovitaan.

Ensimmäiselle kierrokselle lähtijät ovat yleensä aikas nuoria ja hanuripartioiden ja perinteisemmän iskelmähutun suosio on hiipumassa. Metalliväki ja vaik örinäpunkin ystävätkin astuvat avioon, mut en ole koskaan semmoisissa häissä soittanut. Osattiin kiltisti myydä eioota tilaisuuksiin, mis musamaut ei ollu bändin toteutettavissa. Tai sit ei saatu keikkaa. Tai ei edes kysytty.

Itte tilaisuus sanelee yhdet reunaehdot, juhlapaikka omansa. Jos bändi ei noihin pysty taipumaan, niin ei kande myydä keikkaa. Ei häät mitenkään hissuttelua tarkoita. Bändi vetää mitä ja miten on sovittu.
musamies
01.06.2014 13:21:58
rintapek: No koskas ne laitteet olis pääosassa? Mut miks lähteä riisutulla kalustolla liikenteeseen jos ei o pakko?

Pääosaan ne voi joutua jos niitä on roudareiden määrään nähden paljon ja ovat isoja ja painavia. Itsellä näin pääsi käymään ennen kuin rupesin käyttämään digikosketinsoittimia ja käytössä oli oikeaa Hammondia ja Rhodesia. Myöskään mitään kompakteja äänentoistolaitteita ei ollut ennen itsellä missään muodossa vaan jos jotain oli, kaksin kannettavia rohjakkeita.

Mun mielestä taas sekä tilaajan, että bändin kannalta on huomattavasti asiallisempaa, et bändin ohjelmisto ja tyylisuunta on kasassa ennenkuin keikasta sovitaan.

Mä muutan näitä sen mukaan minkälaisia on pääsolistit. Jos mä soitan, lähtökohtasesti soitan sen mitä solisti laulaa. Jos olenkin itse pääosassa, tulee räätälöity ohjelmisto.

Ensimmäiselle kierrokselle lähtijät ovat yleensä aikas nuoria ja hanuripartioiden ja perinteisemmän iskelmähutun suosio on hiipumassa. Metalliväki ja vaik örinäpunkin ystävätkin astuvat avioon, mut en ole koskaan semmoisissa häissä soittanut. Osattiin kiltisti myydä eioota tilaisuuksiin, mis musamaut ei ollu bändin toteutettavissa. Tai sit ei saatu keikkaa. Tai ei edes kysytty.

Huomannu muutoksen! Nyt on hyvä kun ohjelmistoa on laajalla aikajänteellä. Edellisissä pikku treeneissä totesin, että tässä oli biisejä noin 100 vuoden ajalta.

Jos jotain "uutta" haluaisin mukaan, se on vanha oikea discomusa, joka on todella hauskaa. Se ei ole vahvasti ohjelmistossa koska enempi Kuolleet lehdet, Moskovan valot yms. on helpompi toteuttaa jos on hyvin pienellä porukalla.

Toivotaan, että tulevaisuudessa myös muikeinta 1970-luvun discoa saa mukaan vaikka vähän nuoremmille...
Vessajono
04.06.2014 02:04:52
rintapek: Metalliväki ja vaik örinäpunkin ystävätkin astuvat avioon, mut en ole koskaan semmoisissa häissä soittanut.

Mä olen soittanu useammissakin sellasissa ja sillä pitikin kommentoimani noita vispilälausuntoja. Muutos on tosiaan havaittavissa - viime lauantainakin vedettiin Rammsteinia häävalssina.

Toki meidänkin rumpalilla on aina sudit mukana, koska pakkohan niitä Metsäkukkia on sieltä kutitella niille kolmelle vanhemmalle sedälle ja tädille sen obligatorisen perinteistä tanssimusaa edustavan ykkössetin aikana. Suuremmat aplodit tosin on yleensä saatu jollain Immigrant Songilla.
Funkånaut: enemmän NYT LÄHTEE SAATANAA!
rintapek
05.06.2014 08:49:22

Vessajono: Mä olen soittanu useammissakin sellasissa ja sillä pitikin kommentoimani noita vispilälausuntoja. Muutos on tosiaan havaittavissa - viime lauantainakin vedettiin Rammsteinia häävalssina.

Toki meidänkin rumpalilla on aina sudit mukana, koska pakkohan niitä Metsäkukkia on sieltä kutitella niille kolmelle vanhemmalle sedälle ja tädille sen obligatorisen perinteistä tanssimusaa edustavan ykkössetin aikana. Suuremmat aplodit tosin on yleensä saatu jollain Immigrant Songilla.

Sudit tai riisikepit ei o mikään rumpalin vaimennin vaan saundipoliittinen valinta.
musamies
05.06.2014 11:01:46
Vessajono: Toki meidänkin rumpalilla on aina sudit mukana, koska pakkohan niitä Metsäkukkia on sieltä kutitella niille kolmelle vanhemmalle sedälle ja tädille sen obligatorisen perinteistä tanssimusaa edustavan ykkössetin aikana. Suuremmat aplodit tosin on yleensä saatu jollain Immigrant Songilla.

Sudeista on varsin paljon hyötyä jos soitetaan sellaisia vanhan liiton biisejä, joita allekirjoittanut mielellään soittaa. Jos itse olisin rumpali, panostaisin siihen, että vaihtoehtoa on joka tilanteeseen. Sellaiset pehmeät pallukat voi olla myös hyödylliset tietyissä jutuissa.

Minun mielestä se tuleeko perinteistä tanssimusaa vai jotain muuta ei ole pääasia vaan jos se on hyvällä ehkä häihin mieluiten iloisella meiningillä ja tilanteeseen sopivalla tavalla tehtyä, niin silloin homma toimii.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)