Klezberg 15.05.2014 19:40:40 | |
---|
Tilasin eilen, just hain postista. 20 vuoteen en ole ostanut yhtään pedaalia, yhden PodXT:n kyllä 10 vuotta sitten. Tämä konsepti oli sen verran kiinnostava että ostin. Pikaisesti kokeilin, kitarana vanha Squier Strato jossa Kinmanin mikit, vahvistimena THR10C Deluxe-mallinnuksella (clean). Tuntuma: tosiaan antaa paljon säätövaraa omalle soundille, myös ihan siellä cleanin päässä. Lisää herkkyyttä oman soiton dynamiikalle. Overdrive-puolta en nyt vielä niin paljon kokeillutkaan. Tuntuu siis itselleni hyvältä hankinnalta tuon THR:n pariksi. Näytteitä en aio laittaa, kun en osaa soittaa, muuta kuin satunnaisen inspiraation sattuessa. huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin |
mattim 15.05.2014 20:18:06 | |
---|
Laitoin tilaukseen. Taydentää varmaan mukavasti tuota minun Bugera V22 vahvarini puhdasta kanavaa. Tuskin maltan odottaa ensi viikkoa. . |
Laulava Kylätohtori 15.05.2014 20:28:40 | |
---|
Imper: Höpöhöpö! "Kyseiseen pedaaliin päättyy soundin metsästyksesi! Varmasti. Ihan varmasti. Ainakin siihen asti kunnes et ole enää tyytyväinen siihen." Ai niin, tosiaan... Graalin Malja.... Uuuuhhhhh... Tämän vielä ostan ja sitten en enää koskaan mitään... Oikeasti.... Uskokaa nyt.... Hei, lopettakaa se nauraminen... All statements and arguments appearing in my writings are fictitious.
Any resemblance to truth, facts or reality is purely coincidental. |
Snapo 15.05.2014 20:32:51 | |
---|
Josko sitä neljäs säröpurkki lautaan...? "Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin." |
Klezberg 15.05.2014 20:48:16 | |
---|
Kokeilin nyt eri kitaroiden kanssa. Aika erilaiselta tuntuu kun vaihtaa kitaraa, varsinkin noilla maltillisemmilla säädöillä. Tokain ES-60:llä haettava ihan uudelleen asetukset, myös vahvistimen puolelta. huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin |
hemmo 15.05.2014 20:56:30 | |
---|
mattim: Laitoin tilaukseen. Taydentää varmaan mukavasti tuota minun Bugera V22 vahvarini puhdasta kanavaa. Tuskin maltan odottaa ensi viikkoa. ok, eikös noin vahvain ja spedu maksa öbaut saman verran? Kaikista löytyy ihana sielu, kun ihmiseen keskittyy. |
Tawsky 15.05.2014 21:10:43 | |
---|
Luin artikkelin ja tietyllä tavalla kyllä kiinnostus heräsi. Tässä vaan kun ollaan mitä ilmeisimmin korkeampien voimien kanssa tekemisissä, mietin onko tämmöiselle kasarihevin ystävälle tuommoisesta mitään iloa esimerkiksi soolojen boostaamiseen. saatanan paska ade -Traditional |
mattim 16.05.2014 05:28:41 | |
---|
hemmo: ok, eikös noin vahvain ja spedu maksa öbaut saman verran? Aikas tavalla ovat linjassa ;-) Matti . |
Confidentum 16.05.2014 15:02:42 | |
---|
Ei kiinnosta, liian hifi, liian vähän munnoo ja sehän lähtee sormista vaimitenseoli Jos on liian vähän keikkoja, on aivan liikaa aikaa nysvätä soundien kanssa |
Dumble vaati kuulemma vahvistimen tilaajilta soittonäytteet, jotta kaikki tumppusormet, rämpyttäjät ja mutakorvat eivät pilaa vahvistimen äänentuottokykyä. Teki siinä ihan oikein. Kyllä turinakitaransoitto ja sähkökitaralla tyylittely on kaksi ihan eri asiaa, ja niihin on eri laitteet saatavilla. Toisaalta molempia soittotyylejä, ja niille kuuntelijoita onneksi on. Itsellä on onneksi jäänyt vanhaa kalustoa rimputeltavaksi. |
JaaGeRMaisTeR 17.05.2014 21:14:18 | |
---|
Kyllä itteä alkoi kiinnostamaan tämä pedali. Jos tuosta saisi sen tarvitseman Od:n. Nykynen kun on ite kolvattu laama. Jää nähtäväksi tuleeko vaiko ei moista koskaan. |
phiit 17.05.2014 21:21:38 | |
---|
Hifisoundi: Dumble vaati kuulemma vahvistimen tilaajilta soittonäytteet, jotta kaikki tumppusormet, rämpyttäjät ja mutakorvat eivät pilaa vahvistimen äänentuottokykyä. Ja tässä kohtaahan touhu meneekin vitsiksi, saahan sitä maksaa muttei tuo nyt niiiiiiiin spesiaali laitos ole :) ~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~ |
Jytäurpo 17.05.2014 21:33:00 | |
---|
"You can't judge a book by looking at the cover" - Bo Diddley R.I.P. |
Confidentum 17.05.2014 21:53:47 (muokattu 17.05.2014 22:06:17) | |
---|
Hifisoundi: Dumble vaati kuulemma vahvistimen tilaajilta soittonäytteet, jotta kaikki tumppusormet, rämpyttäjät ja mutakorvat eivät pilaa vahvistimen äänentuottokykyä. Teki siinä ihan oikein. Kyllä turinakitaransoitto ja sähkökitaralla tyylittely on kaksi ihan eri asiaa, ja niihin on eri laitteet saatavilla. Toisaalta molempia soittotyylejä, ja niille kuuntelijoita onneksi on. Itsellä on onneksi jäänyt vanhaa kalustoa rimputeltavaksi. Juu, ei kannata kaikille myydä, jos priimaa pukkaa tulemaan Jos on liian vähän keikkoja, on aivan liikaa aikaa nysvätä soundien kanssa |
mitja 19.05.2014 09:51:35 | |
---|
|
Jytäurpo 19.05.2014 11:10:09 | |
---|
mitja: Niin, Dumble on siis se pulskempi kaveri joka istualtaan komppaa videossa... Tiedän juu. "You can't judge a book by looking at the cover" - Bo Diddley R.I.P. |
Sammo 19.05.2014 12:42:32 (muokattu 19.05.2014 12:43:19) | |
---|
Viikonloppu Simblen kanssa vietetty (=muutama tunti soittoa) -- vähän hämmentynyt olo. Oikeastaan se pitää vähintäänkin sen mitä lupasi, mutta viime kesästä odottaneena ehkä ei sitten päässyt enää yllättämään. Mulla on ennestään kahdessa eri laudassa (josita toinen ei ole valmis) Ethos Amp ja Alpha Drive ("Thanks, Ken!") ja useampi muu D-henkinen spedu on ollut ja nykyinen ykkösvahvistin on Two Rockin Studio Pro ja ennen oli Fuchsin ODS. En testaillut noita D-speduja Simlben kanssa mutta Simbleä ja Mad Professorin Royal Blue Overdrivea soittelin peräkkäin. Mitään tieteellisistä en yrittänyt, vaan Simblestä miellyttävä soundi ja yritin matchata RBOD:lla sen. Aika lähelle pääsi noin, Simble on isommilla säröillä (EJ/Bonamassa) vähän fuzzimaisempi kuin RBOD ja samalla isomman kuuloinen. Itse säädän särösoundin aina tallahumpparille optimaaliseksi ja kaulahumpparilla soitettaessa Simblestä lähti mun säädöillä huomattavasti parempi soundi. Luonnollisesti kun esikuvana/benchmarkina on ollut Peter Lerchen Dumble, on lopputuloskin lähempänä Lerchen soundia kuin esim. Robben Fordin soundia. Erityisen hyvää on tietenkin se että soundia voi lähteä rakentamaan täysin puhtaan soundin päälle, transparent on todella hyvä sana tuohon, itsellä on kuitenkin vaikea vielä mieltää miten countour- ja accent-säädöt toimii, varrattuna normi tone- tai treble/bass -säätöihin. Tuntuu myös että vahvistimen säädöt vaikuttaa paljon soundiin (duh, niinhän sen pitääkin mennä!!) -- itse tykkään kirkkaasta puhtaasta ja tummasta lead-säröstä, joten accent ja contour oli mulla optimissa aika pienellä. Voin olla väärässä mutta veikkaisin että Simblessä on puhdas signaali koko ajan ainakin jossain määrin läsnä siten että särötettyä lisätään puhtaan päälle(käänteinen Sparkle Drive, jossa särösoundin päälle voi sekoittaa puhasta). Jos asia on näin, niin se on uniikkii tapa tuottaa Dumble-soundia, verrattuna vaikkapa aitoon asiaan tai muihin D-henkisiin speduihin. Mutta kaiken kaikkiaan: hyvä Suomi, Kuusankoski ja Turenki!! Taylor, Tylerit ja Two Rock |
Klezberg 19.05.2014 13:26:38 | |
---|
Sammo: itsellä on kuitenkin vaikea vielä mieltää miten countour- ja accent-säädöt toimii, varrattuna normi tone- tai treble/bass -säätöihin. Tuntuu myös että vahvistimen säädöt vaikuttaa paljon soundiin (duh, niinhän sen pitääkin mennä!!) -- itse tykkään kirkkaasta puhtaasta ja tummasta lead-säröstä, joten accent ja contour oli mulla optimissa aika pienellä. Sama juttu noiden kahden säätimen kanssa. Accent tekee soundiin jotenkin terävämmän alun. Myöskin jos accent on pienellä, niin säröä saa kiertää auki enemmän. Contour tuntuu jotenkin vaikuttavan sustainiinkin, ainakin tuntuu siltä. Onko tuossa jotenkin kysymys siitä että contour vaikuttaa ennen säröä ja accent sen jälkeen? Mutta ei ne pelkkiä sävynsäätöjä ole. Ja joo... heti kun muuttaa vahvistimen säätöjä niin kaikki muuttuu ja pitää hakea uudestaan. Se on tavallaan hienoa, löytyy todella paljon vaihtoehtoja. huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin |
Laulava Kylätohtori 19.05.2014 13:33:24 | |
---|
^^ Ääretöntä säätämistä ja säätöjä, joiden tarkkaa toimintaa on hankala hahmottaa...? Kuulostaa pedaalilta suoraan painajaisistani. Onneksi en hätiköinyt tällä kertaa, vaan odotin. Ei sillä, varmasti mahtava laatupedaali, mutta kuulostaa vaan siltä, että ei todellakaan ole minun juttuni... T: 3 nappia max. All statements and arguments appearing in my writings are fictitious.
Any resemblance to truth, facts or reality is purely coincidental. |
Klezberg 19.05.2014 13:38:36 (muokattu 19.05.2014 13:42:35) | |
---|
Laulava Kylätohtori: ^^ Ääretöntä säätämistä ja säätöjä, joiden tarkkaa toimintaa on hankala hahmottaa...? Kuulostaa pedaalilta suoraan painajaisistani. Onneksi en hätiköinyt tällä kertaa, vaan odotin. Ei sillä, varmasti mahtava laatupedaali, mutta kuulostaa vaan siltä, että ei todellakaan ole minun juttuni... T: 3 nappia max. Level ja Sensitivity on ihan selkeät. Lähtötaso ja särön määrä. Accent on kyllä ihan selkeä käytössä, sillä saa soundiin terävyyttä ja attackia korostettua. Se on tuo Contour joka on vaikeampi lähinnä selittää. Mutta kyllä mä jotenkin hahmotan miten se vaikuttaa. Aika hienovaraisesti muuttaa äänen sävyä noin yleensä. huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin |