Arkka 16.05.2014 17:25:42 | |
---|
vesinorsu: Juu eiköhän seppä ole kärsinyt jo tuon 600 e edestä :) Juttu jos mennyt vielä ylexille kaiken kansan nähtäväksi. Ja olihan syytä hieman ehkä kitaran omistajassakin, kun jätti arvopelinsä tuollaiselle lusmulle. Naaman menetys ja häpeä on aika hyvä rangaistus jo. Vähän kuin jalkapuu tms :) Ois ollu itselläkin parikertaa kitarakaupoissa ollu aihetta ottaa yhteyttä vaikka iltalehteen. Oppirahoja olen maksanut minäkin. Muuten samaa mieltä, mutta ei ole kyllä yhtään omistajan syytä. |
tender.insanity 16.05.2014 17:58:10 (muokattu 16.05.2014 17:59:03) | |
---|
Arkka: Muuten samaa mieltä, mutta ei ole kyllä yhtään omistajan syytä. Sossusukupolvi on tottunut siihen, että muut kustantaa omat mokat. Itsekin sitä mieltä että jos työtilauksen tekee epämääräisestä paikasta pimeänä ja jos ei jälki ole priimaa, niin voi itsekin peiliin katsoa. Jos tahtoo kunnon jälkeä, niin oikeasta alan firmasta vain ja kaivaa kuvettaan. Tietysti, jos kitaran ainoa arvo on tunnearvo, niin helposti sitä voi ajautua yrittämään sieltä missä aita on matalin. Edit: ai niin.. Tsekatkaa allekirjoitus |
Old Joe 16.05.2014 21:57:16 | |
---|
Arkka: Muuten samaa mieltä, mutta ei ole kyllä yhtään omistajan syytä. No jaa, kosteissa merkeissä tutustuttiin ja sovittiin asioita, joita sitten jälkeen päin koitetaan muistella, että mitä tuli sovittua. Ei ollut kovin hyvä alku tapahtumille. Asioilla tuppaa olemaan vähintäänkin kaksi näkökulmaa. Kitara on pilattu, siitä ei liene erimielisyyttä, tai ehkä tekijä pitää tulosta onnistuneena :) Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä. |
Arkka 16.05.2014 22:06:13 | |
---|
Blame the victim much? ;) No joo, ehkä olisi selkeämpi puhua korvausvelvollisuudesta kuin syyllisyydestä. Oletteko sitä mieltä, että sekin jakaantuu? Pitää myös huomioida, että käytännössä monet soitinpajat on alkuvaiheessa olleet enemmän tai vähemmän epämääräisiä ja olisivat sellaisina pysyneet, ellei tilauksia olisi tullut. Ei mun mielestä siitä pidä sättiä, että antaa mahdollisuuden. |
Gabe 16.05.2014 22:12:05 | |
---|
Old Joe: ehkä tekijä pitää tulosta onnistuneena :) Sehän tässä tarinassa taitaakin olla se surullisin juonne. :) Mutta joo, kylläa aloittajakin saa vähän peiliin katsoa ja maksella niitä oppirahoja. Ikinä ei ilman työmääräystä/kuitteja ym. jätetä kitaraa huoltoon. Epäilyttävän halpa on yleensä epäilyttävä eikä pihistelystä koidu monesti muuta kuin lisää kuluja. |
Klezberg 16.05.2014 22:22:10 (muokattu 16.05.2014 22:26:25) | |
---|
Old Joe: No jaa, kosteissa merkeissä tutustuttiin ja sovittiin asioita, joita sitten jälkeen päin koitetaan muistella, että mitä tuli sovittua. Ei ollut kovin hyvä alku tapahtumille. Oliko tälle väitteelle jossain perusteita? Aloitusviestin mukaan tapasivat joulukuussa juhlissa, ja töistä sovittiin maaliskuussa. Siinä ehtinee selvitä välillä? Se tästä toki kannattaa oppia että töistä kannattaa sopia kirjallisesti. Jos haluaa pelata varman päälle. huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin |
novo 16.05.2014 22:24:50 | |
---|
Gabe: Sehän tässä tarinassa taitaakin olla se surullisin juonne. :) Mutta joo, kylläa aloittajakin saa vähän peiliin katsoa ja maksella niitä oppirahoja. Ikinä ei ilman työmääräystä/kuitteja ym. jätetä kitaraa huoltoon. Epäilyttävän halpa on yleensä epäilyttävä eikä pihistelystä koidu monesti muuta kuin lisää kuluja. Tjaa, enpä oo kyl ikkään mittää työmäräyksiä lapulle vääntäny, oon varmaan siis tyhymä jätkä. Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.." |
Gabe 16.05.2014 22:28:01 | |
---|
novo: Tjaa, enpä oo kyl ikkään mittää työmäräyksiä lapulle vääntäny, oon varmaan siis tyhymä jätkä. Mulle on sellainen kirjoitettu aina erikseen ilman pyytämistä. Mutta jos vie ammattimiehelle joka maksaa veronsa ja antaa kuitit niin harvoin mitään katastrofia tarvitsee pelätäkään. |
TerryNation 16.05.2014 22:30:30 | |
---|
Nyt joutu tässä ketjussa Janne vähän liikaa kyllä tapetille kun toi oman mielipiteen esille. Varsinkin kun siellä joku kirjoitteli, että "kitarateknikon" ILMEINEN kaveri muuttelee lausuntojaan päivittäin. Hei haloo itehä työ siellä haluutte kuulla enemmän ja enemmän tästä ilmeisesti ainoasta tapauksesta jossa asiakas on tyytyväinen saamansa palveluun. Fireproven yhtye (joka on muuten helvetin kova bändi) sai toki tästä paljon julkisuutta mutta jotenkin tuntuu älyttömältä hyökätä sen ihmisen kimppuun joka on ollut tyytyväinen keppiinsä. Taasen tämä tapaus mistä koko homma lähti, ei sitä voi paljon millään puolustella. Soittimilla on sielu ja kun se tuhotaan noin perusteellisesti se on aivan kauheaa. Oli vaan outoa lukea sivukaupalla kommentteja ihmistä "vastaan" jolla nyt näköjään sattui paras pulla koskaan kun sai tuosta puljusta sitä mitä haki. Rauhoittukaa nyt hyvät ihmiset vähän. |
novo 16.05.2014 22:31:47 | |
---|
Gabe: Mulle on sellainen kirjoitettu aina erikseen ilman pyytämistä. Mutta jos vie ammattimiehelle joka maksaa veronsa ja antaa kuitit niin harvoin mitään katastrofia tarvitsee pelätäkään. Paasosella nuit on käänynnä, sitten myös eräällä dadaajalla ja nytten on kolme soitinta kyseisen dadaajan koulutoverin käsissä. Nauhatkin vaihettu yhteen, jännä nähä et tuliko sutta vai joensuuta. Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.." |
phiit 16.05.2014 22:32:24 | |
---|
TerryNation: Nyt joutu tässä ketjussa Janne vähän liikaa kyllä tapetille kun toi oman mielipiteen esille. Varsinkin kun siellä joku kirjoitteli, että "kitarateknikon" ILMEINEN kaveri muuttelee lausuntojaan päivittäin. Hei haloo itehä työ siellä haluutte kuulla enemmän ja enemmän tästä ilmeisesti ainoasta tapauksesta jossa asiakas on tyytyväinen saamansa palveluun. Fireproven yhtye (joka on muuten helvetin kova bändi) sai toki tästä paljon julkisuutta mutta jotenkin tuntuu älyttömältä hyökätä sen ihmisen kimppuun joka on ollut tyytyväinen keppiinsä. Taasen tämä tapaus mistä koko homma lähti, ei sitä voi paljon millään puolustella. Soittimilla on sielu ja kun se tuhotaan noin perusteellisesti se on aivan kauheaa. Oli vaan outoa lukea sivukaupalla kommentteja ihmistä "vastaan" jolla nyt näköjään sattui paras pulla koskaan kun sai tuosta puljusta sitä mitä haki. Rauhoittukaa nyt hyvät ihmiset vähän. Vanha sanonta, älä koske toisen miehen keppiin! ~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~ |
Mr. Speed 16.05.2014 22:32:54 | |
---|
novo: Tjaa, enpä oo kyl ikkään mittää työmäräyksiä lapulle vääntäny, oon varmaan siis tyhymä jätkä. Olishan Artun pitänyt muistaa kirjottaa rakentajalle lappu siitä, että nauhoja ei sitten pistetä miten sattuu. http://www.sieni.us/?id=38 |
novo: Tjaa, enpä oo kyl ikkään mittää työmäräyksiä lapulle vääntäny, oon varmaan siis tyhymä jätkä. Niin. Työmääräys on vähän niinku ravintolassa kun ruokaa tilaat seurueelle ja tarjoilija itse kirjoittaa itselleen ja keittiöön lapulle, mitä tulee ja missä muodossa. Muuten voi unohtaa tai mennä sekaisin. Mutta on näitä asioita välillä vaikea ymmärtää. |
TerryNation 16.05.2014 22:35:23 | |
---|
Sitäpaitsi jos Joensuussa haluaa kitaransa huollattaa kannattaa kääntyä Kallisen Kimmon puoleen. Kimmolla on Kimmon Soitin niminen liike Joensuun keskustassa. Taas jos on sähköongelmia niin Pekka Kurki on omiaan niihin hommiin. Kummallakin on kymmeniä vuosia lasissa noissa hommissa. |
novo 16.05.2014 22:37:42 (muokattu 16.05.2014 22:38:19) | |
---|
tender.insanity: Niin. Työmääräys on vähän niinku ravintolassa kun ruokaa tilaat seurueelle ja tarjoilija itse kirjoittaa itselleen ja keittiöön lapulle, mitä tulee ja missä muodossa. Muuten voi unohtaa tai mennä sekaisin. Mutta on näitä asioita välillä vaikea ymmärtää. Ei ne mulle ikinä sitä raflassakaan näytä. Tiiä mitä sinne kirjottaavat. Ei sullakaan kyllä hyvin mene. E: soitatko sää jossai bändisä? Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
tender.insanity 16.05.2014 22:50:48 | |
---|
novo: Ei ne mulle ikinä sitä raflassakaan näytä. Tiiä mitä sinne kirjottaavat. Ei sullakaan kyllä hyvin mene. E: soitatko sää jossai bändisä? Tajusit näköjään pointin, että se et ole sinä joka niitä työselosteita kirjoittaa. Hankalia asioita. |
novo 16.05.2014 22:55:45 | |
---|
tender.insanity: Tajusit näköjään pointin, että se et ole sinä joka niitä työselosteita kirjoittaa. Hankalia asioita. No ei tuokaan kyllä pidä paikkaansa, mutta hyvä et sie tiiät meikäläisen kitaroiden huoltamisesta enemmän kuin mie. Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
Laulava Kylätohtori 16.05.2014 22:57:04 | |
---|
phiit: Vanha sanonta, älä koske toisen miehen keppiin! Yritätkö pakottaa minua selibaattiin? All statements and arguments appearing in my writings are fictitious.
Any resemblance to truth, facts or reality is purely coincidental. |
tender.insanity 16.05.2014 23:02:12 | |
---|
novo: No ei tuokaan kyllä pidä paikkaansa, mutta hyvä et sie tiiät meikäläisen kitaroiden huoltamisesta enemmän kuin mie. Eiköhän tässä ketjussa ole käynyt ilmi miten jyväskylän pojat kitararemppansa hoitaa :-D |
novo 16.05.2014 23:04:39 | |
---|
tender.insanity: Eiköhän tässä ketjussa ole käynyt ilmi miten jyväskylän pojat kitararemppansa hoitaa :-D Samalla yleistyksellä Timo Tolkki osoittaa kui tervettä porukkaa kikkelihevikitaristit ovatkaan. Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."