![]() 13.05.2014 11:24:25 | |
---|---|
Laatu sama. Ainakin pintakäsittelyssä on eroja. Studioiden lakkaus on omien havaintojeni mukaan (noin 10 kpl) yleisesti ottaen kiireisemmin tehty, eli lakkapinnan ei ole annettu kerrostuksen välillä kuivua, vaan se on tahmainen. Stankuissa, Deluxeissa ja Historic-kepukoissa en ole kyseiseen onkelmaan törmännyt. "Nuori vihainen tosi cool rockmies" - Big Papa | |
![]() 13.05.2014 12:01:16 (muokattu 13.05.2014 12:03:43) | |
Purpelo: Terve, Nyt on iskenyt valtaisa tarve investoida Les Pauliin. Tällä hetkellä löytyy Ibanezin floikallinen ja vähän tummasoundisempi keppi. Siihen rinnalle tahtoisin kirkkaaman ja vähän enemmän rockahtavamman kitaran. Les Paul nyt hankinnan mahdollisen kohteena osittain ihan maineensa perusteella. Käsittääkseni kyseiset kitarat ovat aika monipuolisia ja taipuvat kohtuu hyvin Rockista Metalliin, Bluesiin ja moniin muihin tyyleihin. Pääasiassa tulee soiteltua metallia ja rockia, mutta kun tuo metallikeppi jo löytyy. Les Paulia on saatavilla monen näköistä ja hintaista. Olen Thomanin ja DLXn verkkosivuilta katsellut minkälaista keppiä on saatavilla ja päällimmäisenä tunteena on hämmennys. Les Pauleja on miljoona, joissa kaikissa on lähes samoja ominaisuuksia. Kaipaisinkin nyt siis LP-kitaroihin perehtynyttä kommenttia kysymykseen; minkälainen LP sopisi parhaiten rockiin ja taipuisi tarvittaessa myös vähän raskaammallekin puolelle? Jos rockia pitää vielä tarkemmin määritellä niin luonnehtisin sitä moderniksi rockiksi. En siis hae klassista 60-luvun soundia. Mikit vaikuttavat asiaan tietysti paljon, joten mikä/mitkä mikit ovat sellaisia, jotka mun tarkoitukseeni parhaiten sopisivat? Hintaluokka on 1500€ kieppeillä ja toriakin olen tuossa muutaman päivän jo ihmetellyt. Jos jostain saat käsiisi vuosimallia 2012 LP Standardin käytetynä tuohon hintaan niin harkitse. Käypi tuohon muutkin vuosimallit kuten 2013 tai aikaisemmat. Mulla itellä on tuo 2012 standardin malli ja hemmetin hyvä se vaan on, toki olen tämän puolesta hehkuttanut jo useampaan otteeseen pitkin internettiäkin ;D Tässä sulle kyseisestä tekemä artikkelini http://muusikoiden.net/artikkelit/1804 PappaSFin | |
![]() 13.05.2014 14:41:44 | |
Gibsonin Les Paul Studioissa on myös käsittääkseni tuo kansi hieman ohuempi kuin tyyriimmissä kanssasisarissaan. Itselläni on ollut yksi ns. normaali Studio noin vm. -96 sekä vastikään talosta poistunut 50's Tribute Studio. Kumpikin ollut mainioita pelejä. Käsittääkseni (mutua ja kuulopuhetta) näissä halvimmissa studioissa on hardwaressakin jossain määrin säästetty, esim. tuossa 50's Tributessa ei ole Switchcraftin mikkivalitsin vaan jokin Kiinalaisvalmisteinen valitsin. Mutta toimi se sekin ihan hyvin sen pari kolme vuotta, mitä se minulla oli käytössä. Täytyy myöntää, että tuosta 50's Tributesta luopuminen otti koville, koska oli niin hyvä kitara kaikinpuolin, mutta pääsi kyllä hyvään kotiin. Itse jos olisin valitsemassa Gibsonin Les Paulia, niin valitsisin sellaisen mallin, jossa ei ole ns. "printattua piirilevyä (PCB)", koska mikrofonien vaihtaminen ja muu modaaminen tulee helpommaksi ja mahdollisesti myös halvemmaksi. ja nimenselvennys | |
![]() 13.05.2014 16:30:14 | |
Arms: Gibsonin Les Paul Studioissa on myös käsittääkseni tuo kansi hieman ohuempi kuin tyyriimmissä kanssasisarissaan. Näin on, se on ihan tuolta Studio-mallien alusta (1983) asti ollut sen 1/8 tuumaa ohuempi. Mikkiswitchien tilanteesta en sen paremmin osaa sanoa, mutta pennun -95 Studiossa ja muutamassa vähän uudemmassa on ns. "halfmoon"-switchit, japanilaisia. Josko sitten noihin "vielä halvempiin" on jotain muuta laitettu, en osaa sanoa. Mikkiswitchi- ja muu rauta/elektroniikkakustannus ei valmistajalle kuitenkaan ole esim. pintakäsittelykustannuksiin verrattuna kovin merkittävä, eli suomeksi: nuo kaikki faded- ym. "kevennetyllä" pintakäsittelyllä olevat tulee valmistuksen osalta paljon halvemmiksi. Ja tässä siis puhutaan ns. tehdashinnasta, millä nuo Gibsonitkin lähtevät sinne innokkaille soittajille muutamankin välikäden kautta.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1 | |
![]() 17.05.2014 21:58:28 | |
fox: nuo kaikki faded- ym. "kevennetyllä" pintakäsittelyllä olevat tulee valmistuksen osalta paljon halvemmiksi. Sitä vaan tuosta pintakäsittelystä, että uusissa Gibsoneissa ei ole enää sitä tahmeaa lakkaa. Olikohan v. 2008 kun Gibson julkaisi LP standardin lisäksi traditionalin. Tänä vuonna Gibsonilta ilmestyy yli 60 erilaista skebaa, LP-malleista uusintajulkaisuna mm. recording. On varaa mistä valita. Insanely happy | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)