phiit 12.05.2014 10:49:53 | |
---|
Seba: Onko tässä nyt takana vitutus kun siellä nautitaan muiden teoksilla palkkaa, on lakimiesarmeijaa ja mustia mersuja? Vai mikä? Jokaisella saa ja pitääkin olla oma mielipide, mutta olisi ihan jees vähän perustellakin jos touhussa on mielestäsi jotain hämärää. Oikeastaan se nyt päällimmäisenä kiinnostaisi edes kuulla jotta mitä ne väärät paikat on josta rahaa revitään? Ihan vaan vaikka itseäni sivistäen näitä olisi hyvä tietää, mutta ne jotka tietää, ei kerro -argumentointi on hieman kömpelöä keskustelua. Ota selvää -perustelu viittaa siihen että et oikein itsekään tiedä miksi vastustat niin jyrkästi. :) Noh esim "hyvitysmaksu" ja se mitä se kattaa sotii omia periaatteita vastaan täysin, saa olla eri mieltä tietenkin mutta itse näen tuon pelkkänä ahneutena. ~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~ |
Seba 12.05.2014 11:18:46 | |
---|
phiit: :) Noh esim "hyvitysmaksu" ja se mitä se kattaa sotii omia periaatteita vastaan täysin, saa olla eri mieltä tietenkin mutta itse näen tuon pelkkänä ahneutena. kyllä juu, mutta kun vaihtoehto on jäädä itsekin nuolemaan näppejään jos ei mitään ilmoita tai ole asiakas niin ei sekään ole kovin hyvä juttu. Toki siinä on omat kulunsa mitkä pitää kattaa jolla on helppo perustella hyvityksen osuus, ei sitä duuniakaan kukaan ilmaiseksi tee jotta valvotaan tekijänoikeuksia ja kerätään niistä maksuja joilla katetaan kulut, ja hyvitetään muruset, mutta kyllä sitä muusikkous olisi aika mahdoton ammatti ilman niitä. Tai siis musiikin tekeminen. Kyllähän sitä voi rahaa tienata humppaesana tanssilavoja kiertäen ja covereita soittaen ja edellä keikkaliksoilla, mutta olisihan se aika tylsää jos kaikki tekisi sitä. Ja pitäähän niistäkin tehdä ilmoitukset jotta biisien tekijät saa edes jotain siitä että niiden matskua esitetään 5000km päässä puukkohäissä. Ei sekään reilua olisi että saisi miten vaan käyttää muiden teoksia. |
phiit 12.05.2014 11:59:47 | |
---|
Seba: kyllä juu, mutta kun vaihtoehto on jäädä itsekin nuolemaan näppejään jos ei mitään ilmoita tai ole asiakas niin ei sekään ole kovin hyvä juttu. Toki siinä on omat kulunsa mitkä pitää kattaa jolla on helppo perustella hyvityksen osuus, ei sitä duuniakaan kukaan ilmaiseksi tee jotta valvotaan tekijänoikeuksia ja kerätään niistä maksuja joilla katetaan kulut, ja hyvitetään muruset, mutta kyllä sitä muusikkous olisi aika mahdoton ammatti ilman niitä. Tai siis musiikin tekeminen. Kyllähän sitä voi rahaa tienata humppaesana tanssilavoja kiertäen ja covereita soittaen ja edellä keikkaliksoilla, mutta olisihan se aika tylsää jos kaikki tekisi sitä. Ja pitäähän niistäkin tehdä ilmoitukset jotta biisien tekijät saa edes jotain siitä että niiden matskua esitetään 5000km päässä puukkohäissä. Ei sekään reilua olisi että saisi miten vaan käyttää muiden teoksia. Emmä siis meinaakaan sitä osuutta mikä kuuluu tekijälle vaan toi että rahaa oli se pieni tai iso summa revitään ihan vääristä paikoista nykymallilla. Siinä mielessä en aattelekaan omaa persettäni vaan ihan normaalia kuluttajaa :) ~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~ |
Seba 12.05.2014 13:22:03 | |
---|
phiit: Emmä siis meinaakaan sitä osuutta mikä kuuluu tekijälle vaan toi että rahaa oli se pieni tai iso summa revitään ihan vääristä paikoista nykymallilla. Siinä mielessä en aattelekaan omaa persettäni vaan ihan normaalia kuluttajaa :) Niin mutta esimerkkejä mistä niitä revitään kuluttajalta? |
phiit 12.05.2014 13:25:33 (muokattu 12.05.2014 13:46:40) | |
---|
Seba: Niin mutta esimerkkejä mistä niitä revitään kuluttajalta? No nyt sitte Google käteen ja hae hakusanalla "hyvitysmaksu", mikä ihmeen piltti palsta tästäkin on tullu kun ei minkään näköistä oma-alotteisuutta? :) Eikä tuo hyvitysmaksu nyt ole se ainoa asia tässä, esimerkki vain pikkuasiasta joka vesittää koko homman. En edes lähde tekijänoikeuslakiin ja sen lieveilmiöihin :( kaikki vaikuttaa kaikkeen. Mutta tää mun mielipide, jokasella oikeus omaansa :) ~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~ |
FatSam 12.05.2014 13:55:44 | |
---|
Ei saatanan saatana! Harvoin näkee näin huonoa keskustelua joltain osapuolelta. Ensin haukutaan teostoa, eikä perustella, sitte vähä naureskellaan muille keskustelijoille ja välillä käsketään googlaamaan perusteluita. "Chillaa, senkin läskisami." -M4ss3 m/ |
phiit 12.05.2014 14:08:44 (muokattu 12.05.2014 14:10:25) | |
---|
FatSam: Ei saatanan saatana! Harvoin näkee näin huonoa keskustelua joltain osapuolelta. Ensin haukutaan teostoa, eikä perustella, sitte vähä naureskellaan muille keskustelijoille ja välillä käsketään googlaamaan perusteluita. Ei tää keskustelua ole, ainoastaan toteamus itseltäni :) ja jos jaksaa lukea enempi niin huomaa etten "hauku" Teostoa vaan ainoastaan osaa sen toiminnasta joka liittyy ei-musiikillisiin asioihin. ~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~ |
Seba 12.05.2014 14:12:30 | |
---|
phiit: No nyt sitte Google käteen ja hae hakusanalla "hyvitysmaksu", mikä ihmeen piltti palsta tästäkin on tullu kun ei minkään näköistä oma-alotteisuutta? :) Eikä tuo hyvitysmaksu nyt ole se ainoa asia tässä, esimerkki vain pikkuasiasta joka vesittää koko homman. En edes lähde tekijänoikeuslakiin ja sen lieveilmiöihin :( kaikki vaikuttaa kaikkeen. Mutta tää mun mielipide, jokasella oikeus omaansa :) yleensä keskusteluun ja hyviin tapoihin kuuluu perustella näkemyksiään. Teostolinkit ja googlekehoitukset on vaan vitun paskaa keskustelua, ja jos ei jaksa tai osaa perustella, niin kannattaa alusta asti sitten olla ihan hiljaa. Piltit on syöty ja vaipoista luovuttu jo ennenkuin susta oli tietoakaan kun sulle sillä näyttää olevan enemmän väliä kuin itse asialla. Ihan tarpeeksi usein yritin nyt kysyä samaa kysymystä, etkä osannut siihen vastata, joten olkoon sitten tämä tässä mun puolesta. |
Krice 12.05.2014 14:12:43 | |
---|
Onkohan muuten muualla maailmassa missään käytössä samanlaista järjestelmää kuin Teosto? Vai onko se sosialistinen jäänne. |
phiit 12.05.2014 14:15:48 (muokattu 12.05.2014 14:16:40) | |
---|
Seba: yleensä keskusteluun ja hyviin tapoihin kuuluu perustella näkemyksiään. Teostolinkit ja googlekehoitukset on vaan vitun paskaa keskustelua, ja jos ei jaksa tai osaa perustella, niin kannattaa alusta asti sitten olla ihan hiljaa. Piltit on syöty ja vaipoista luovuttu jo ennenkuin susta oli tietoakaan kun sulle sillä näyttää olevan enemmän väliä kuin itse asialla. Ihan tarpeeksi usein yritin nyt kysyä samaa kysymystä, etkä osannut siihen vastata, joten olkoon sitten tämä tässä mun puolesta. Ota itse selvää / muodosta omat mielipiteesi. Varmaan se Piltti purkki sulle edelleen pitää jonku toisen avata :) ~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~ |
Numb 12.05.2014 14:16:08 | |
---|
Krice: Onkohan muuten muualla maailmassa missään käytössä samanlaista järjestelmää kuin Teosto? Vai onko se sosialistinen jäänne. Esimerkiksi USA:ssa on useampikin vastaava, BMI tai ASCAP vaikkapa. |
Seba 12.05.2014 14:20:34 | |
---|
phiit: Ota itse selvää / muodosta omat mielipiteesi. Varmaan se Piltti purkki sulle edelleen pitää jonku toisen avata :) Jos joku sanoo "Kato miten tän purkin voi avata" ja jättää sen pöydälle odottamaan että itse avaa sen kun toinen ei osaakkaan, niin otan kaapista bonan ja avaan sen itse ja jätän sen piltin sen mr knowitallin syötäväksi suosiolla. |
phiit 12.05.2014 14:23:44 (muokattu 12.05.2014 14:23:58) | |
---|
Seba: Jos joku sanoo "Kato miten tän purkin voi avata" ja jättää sen pöydälle odottamaan että itse avaa sen kun toinen ei osaakkaan, niin otan kaapista bonan ja avaan sen itse ja jätän sen piltin sen mr knowitallin syötäväksi suosiolla. :D voi silti käydä vaikka kirjastossa lainaamassa "purkinavaus for dummies" kirjan koska varmasti se purkki herättää mielenkiintoa uudelleen jossain vaiheessa kun nälkä jälleen yllättää. ~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~ |
Janus 12.05.2014 14:23:55 | |
---|
Numb: Esimerkiksi USA:ssa on useampikin vastaava, BMI tai ASCAP vaikkapa. Ruotsissa STIM, Saksassa GEMA, jne. - noitahan riittää, ja kaikki yhteistyössä keskenään. Teosto on siitä kätevä, että sen asiakkaan ei tarvitse erikseen liittyä esimerkiksi STIM:iin saadakseen tekijänoikeuskorvauksensa myös Ruotsista. |
Twinkle 12.05.2014 14:30:05 | |
---|
|
phiit: :D voi silti käydä vaikka kirjastossa lainaamassa "purkinavaus for dummies" kirjan koska varmasti se purkki herättää mielenkiintoa uudelleen jossain vaiheessa kun nälkä jälleen yllättää. No kiinnostutaan sitten kun pilttitehtailija tulee kaivelemaan mun taskuja "väärästä" paikasta :) |
phiit 12.05.2014 15:03:54 (muokattu 12.05.2014 15:06:44) | |
---|
Seba: No kiinnostutaan sitten kun pilttitehtailija tulee kaivelemaan mun taskuja "väärästä" paikasta :) Olen tasa-arvon kannalla mutten siltikään toisen miehen taskuun kättäni laita.. D:
:) ~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~ |
jannu 12.05.2014 15:07:10 | |
---|
phiit: "meidän"? edustatte toinen toisianne? mitä sanoinkaan tuosta massan mukana kulkemisesta ilman omia mielipiteitä? ;) kuten sanoin, olen tod näk aivan liian tiukka tässä asiassa mutta se on täysin mun ongelma :) Et sä vaikuta tiukalta, tyhmältä korkeintaan. "You really can't be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel |
jannu 12.05.2014 15:08:13 (muokattu 12.05.2014 15:08:33) | |
---|
Krice: Onkohan muuten muualla maailmassa missään käytössä samanlaista järjestelmää kuin Teosto? Vai onko se sosialistinen jäänne. Ei, Teosto on maailman ainoa tekijänoikeusjärjestö. Tekijänoikeudet ovat suomalainen keksintö. "You really can't be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel |
phiit 12.05.2014 15:13:05 (muokattu 12.05.2014 15:26:32) | |
---|
Ei sittenkään mitään :) ~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~ |