Herrah 12.05.2014 08:31:38 | |
---|
Anonymous-jazz: Pakisto = Umpusurkeaa ja ei MM-tasoa Hyökkäys = Liian heikkotasoista MM-kisoihin. Joten siksi Leijonien turnaus päättyy suoraan alkulohkoon. Vau mikä analyysi |
Herrah: Vau mikä analyysi Ja vielä jokerifanilta :D. Tuosta taklauksesta vielä, osui päähän joo, mutta on sillä taklattavallakin vastuu. Come with me for fun in my buggy |
Vaihtovirta 12.05.2014 09:49:23 | |
---|
DirtyFingers: Ja vielä jokerifanilta :D. Tuosta taklauksesta vielä, osui päähän joo, mutta on sillä taklattavallakin vastuu. No tossa taklauksessa ei kyllä ollut taklattavalla mitään vastuuta. Täysin pimeestä kulmasta, kyynärpäät ylhäällä ja jalat ilmassa, että varmasti tuntuu..Tollasissa tilanteissa käy oikeasti vielä jossain vaiheessa pahasti jos noita pellejä ei saada kuriin... |
Booombox 12.05.2014 10:35:58 | |
---|
|
aivokuolio 12.05.2014 11:08:57 | |
---|
Vaihtovirta: No tossa taklauksessa ei kyllä ollut taklattavalla mitään vastuuta. Täysin pimeestä kulmasta, kyynärpäät ylhäällä ja jalat ilmassa, että varmasti tuntuu..Tollasissa tilanteissa käy oikeasti vielä jossain vaiheessa pahasti jos noita pellejä ei saada kuriin... Tottakai taklattavankin pitää olla hereillä sen suhteen mitä ympärillä tapahtuu. Jormakka vetää niska kyyryssä 180 asteen käännöksen kiekollisena pelaajana ja katse liimattuna kiekkoon kokoajan. Venäläinen lähti hakemaan isoa pommia mutta ei minun mielestä mitenkään tähdännyt päähän. |
Bongowing 12.05.2014 11:09:11 | |
---|
Anonymous-jazz: Ei tolla jengillä mennä minnekään puolivälieriin. Korkeintaan puolivaloillaeriin, mutta sellaisia välieriä ei ole MM-kisoissa. Pakisto = Umpusurkeaa ja ei MM-tasoa Hyökkäys = Liian heikkotasoista MM-kisoihin. Joten siksi Leijonien turnaus päättyy suoraan alkulohkoon. Tilannehan on toki Suomen osalta ollut aina tämä, eli että paperilla jengi on selkeästi huippumaita heikompi. Niin oli esim. taas Sotshissa, mutta kolmanneksi parhaita oltiin silti. Niin se on näissäkin kisoissa. Jos Suomella ei nyt ole läheskään se paras joukkueellinen mukana, niin ei ole muillakaan mailla. Joten siksi tuo on vähän huono perustelu, että materiaalin taso ei ole sitä tai tätä. But where the heck is magenta? |
Vaihtovirta 12.05.2014 11:14:05 (muokattu 12.05.2014 11:17:28) | |
---|
aivokuolio: Venäläinen lähti hakemaan isoa pommia mutta ei minun mielestä mitenkään tähdännyt päähän. Ei niin. Kyynärpäät oli sen verran ylhäällä, että tais tähdätä hallin kattoon. http://www.youtube.com/watch?v=N44w1OBulW8 Jos toi ei ole hakemalla haettu isku päähän ja sitä kautta tahallinen vahingoittamisyritys, niin Elvis elää ja Putin on hyvä jätkä! |
evo 12.05.2014 12:09:59 | |
---|
Mitä h****ä noi säännöt on tollasta semantiikkaa, että "jos kyynärpää liukuu päätä kohti kyseessä ei ole päähän kohdistuva taklaus". Vaatiipa hirveetä ruudinkeksijää tyrmätä silläkin tavalla. Säännöt seurausperusteiseksi, ja salittaisiin pikkuhärnäämiset/koukkaamiset kevyemmin, peli olis paljon parempaa. Nykymeno on niin kieroa, tappeluista heti pihalla ja noi on OK "kun ei mennyt suoraan päähän". Ja Ruutu kisoihin nyt. |
Dr. Funkenstein 12.05.2014 12:14:13 | |
---|
Vaihtovirta: Jos toi ei ole hakemalla haettu isku päähän ja sitä kautta tahallinen vahingoittamisyritys, niin Elvis elää ja Putin on hyvä jätkä! Tätä mäkin eilen pöyristelin ja nyt kun tota kattoo uusiksi, niin onhan toi nyt aika helvetin selkee sikailu. |
AP 12.05.2014 12:15:10 | |
---|
LordWinter: Ei minulla juuri kokemusta olekaan, viittasin vain viimevuotisiin maailmanlopun ajankohtaveikkauksiisi, joista muistaakseni meni väärin enemmän kuin satunnaisesti arvaamalla olisi mennyt :D. Samoin käy tänä vuonna, kyllä Suomi Saksan ja Sveitsin voittaa. Paree olis. Muuten on motivaatio kovilla katsomiseen. Eihän tuolta välttämättä taitoa puutu, mutta pelitapaa tai -malttia hkä. Peli on taas sitä hosumista ja kiirehtimistä ja jotenkin pakka vain on levällään. Sitten menee maltti ja tulee rangaistuksia. Mutta mikä mahtaa olla, että nyt on vähän kylmä rinki persiissä maalivahtien suhteen, kummankaan otteet eivät ole ihan vakuuttaneet, vaikka miten hyviä pelastuksia on tullut. "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
Quru 12.05.2014 12:16:08 (muokattu 12.05.2014 12:16:37) | |
---|
evo: Mitä h****ä noi säännöt on tollasta semantiikkaa, että "jos kyynärpää liukuu päätä kohti kyseessä ei ole päähän kohdistuva taklaus". Vaatiipa hirveetä ruudinkeksijää tyrmätä silläkin tavalla. Säännöt seurausperusteiseksi, ja salittaisiin pikkuhärnäämiset/koukkaamiset kevyemmin, peli olis paljon parempaa. Nykymeno on niin kieroa, tappeluista heti pihalla ja noi on OK "kun ei mennyt suoraan päähän". Ja Ruutu kisoihin nyt. Tuomarilinjaa täytyy kyllä ihmetellä. Päähän kohdistunut turha taklaus hypyn kera ja pelaaja paareilla pois, ei jäähyä. Peli jatkuu ja samoin tein suomalaiselle hipaisusta kiinnipitämisrangaistus. Kiinnipitämistenkin kohdalla tuli muutenki aika värikkäitä tuomioita. Olkoon linja mikä vaan, olisi edes tasainen. Ruudulle olisi kyllä käyttöä, saattaisi pysyä jopa mukana. Karalahden niitit ei paljln auta kun ennen osumaa kiekko on jo maalissa. Veksu: "Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa Kodin Ykkösen tämän viikon plussatarjousta, jossa myydään OBH-Nordica RW5000 rikkaimuria hintaan 199e (ilman Plussa-korttia 119e)?" |
Funkånaut 12.05.2014 12:44:26 | |
---|
aivokuolio: Tottakai taklattavankin pitää olla hereillä sen suhteen mitä ympärillä tapahtuu. Jormakka vetää niska kyyryssä 180 asteen käännöksen kiekollisena pelaajana ja katse liimattuna kiekkoon kokoajan. Venäläinen lähti hakemaan isoa pommia mutta ei minun mielestä mitenkään tähdännyt päähän. Nå jaa, Jormakan asento ei dramaattisesti muuttunut parin viime sekunnin aikana. Joten päähän taklaaminen ei ole silloin vahinko. Varsinkaan, jos ponnistetaan ja nostetaan kyynärpää/kädet ylös. Olisihan tuossa voinut vetää vaikka kunnon perspommin tai kädet alhaalla, niin suomalaisetkin kehuisivat taklausta hienoksi ja reiluksi. Vain kolme kertaa olen joutunut käyttämään ehkäisyä, eikä kertaakaan ole tullut minkäänlaista sukupuolitautia. Minä olen koirilta oppinut, että ensin pitää haistaa ennen kuin saa maistaa. - Pekka Siitoin |
Funkånaut 12.05.2014 12:54:52 | |
---|
Quru: Tuomarilinjaa täytyy kyllä ihmetellä. Päähän kohdistunut turha taklaus hypyn kera ja pelaaja paareilla pois, ei jäähyä. Peli jatkuu ja samoin tein suomalaiselle hipaisusta kiinnipitämisrangaistus. Kiinnipitämistenkin kohdalla tuli muutenki aika värikkäitä tuomioita. Olkoon linja mikä vaan, olisi edes tasainen. Tuomarina Suomen tappaja Vinneborg, niin en ihmettele ollenkaan tuota linjaa tai sen puutetta. Vain kolme kertaa olen joutunut käyttämään ehkäisyä, eikä kertaakaan ole tullut minkäänlaista sukupuolitautia. Minä olen koirilta oppinut, että ensin pitää haistaa ennen kuin saa maistaa. - Pekka Siitoin |
aivokuolio 12.05.2014 13:11:28 (muokattu 12.05.2014 13:11:54) | |
---|
Quru: Tuomarilinjaa täytyy kyllä ihmetellä. Päähän kohdistunut turha taklaus hypyn kera ja pelaaja paareilla pois, ei jäähyä. Hyppyä tuosta ei kyllä löydy kaivamallakaan. Eiköhän tosta taklauksesta sitten jauheta loppukisojen ajan jos pelillinen ilme ei paremmaksi muutu. Vanha kunnon ryssäviha ainakin leimahti heti käyntiin tuolla sosiaalisen median puolella ja hommaa lietsoo tämä yks Maikkarin palkkaama papukaija jolla tuntuu olevan vuosi vuodelta vähemmän ja vähemmän käsitystä itse pelin kulusta. Hieno esimerkki eiliseltä oli se tilanne jossa Kontiola pudotti syystä tai toisesta hanskansa pienen painin päätteeksi. Ovechkin kävi kapteenin roolissa täysin oikein neuvottelemassa Konnalle isomman rangaistuksen ja Mertaranta huutaa suu vaahdossa että hankkikaa Ovechkinille nyt sääntökirja kun kokoajan pitää olla papattamassa. Jos pamput kattoo että se kohuttu taklaus oli liian törkeä, rangaistusta tulee sitten pelin tai parin verran. Jäähyä ei kuitenkaan voi viheltää hidastusten perusteella eli jos tilanne menee tuomareilta ohi pelitilanteessa niin se on myöhäistä. Niin tai näin, Venäjä tako eilen neljä maalia ja Suomen peli oli suurimmilta osin ihan yhtä sekaisin kuin avausmatsissakin. Kolmas erä oli kuitenkin pelillisesti turnauksen paras vaikka kiekko ei millään suostunut sisään menemään. Valoa on siis tunnelin päässä vaikka se aika himmeästi näkyykin. Suomelta puuttuu nyt se liideri joka ottaa jengin reppuselkään ja vääntää momentumin Leijonille vaikka väkisin. Kontiola väläyttelee paikotellen että hänestä tohon hommaan vois olla mutta kun vierellä on toistaiseksi täysin näkymätön Leksa ja uninen, mailaa liikaa puristava Lehterä niin minkäs teet. |
DM 12.05.2014 13:58:15 | |
---|
Oon varmaan kommunisti, mut ei toi tahalliselta päähän tähdätyltä taklaukselta vaikuttanut. En silti tunne mitään sympatiaakaan venäläistä kohtaan tuossa. Oikeanlainen play hard hit hard-mentaliteetti kun iskostuu mieleen, noita tilanteita tulee - ei nähdä mahdollisuutta satuttaa vastustajaa, vaan taklata kovaa. Scott Stevens näitä jakoi aikanaan mm. http://www.youtube.com/watch?v=oSlGxRzpyIQ Game on kuitenkin nykyään eri ja peliä pyritään siistimään urakalla, mikä on hyvä. Kyllä mun mielestä dumareiden olisi tuosta kuulunut rangaistusta jakaa. Vaikka kuinka tulkittaisiin sääntökirjaa niin helvetti sentään - äijä viedään paareilla pihalle. If you find yourself lost in the woods, fuck it, build a house. "Well, I was lost, but now I live here!" -Mitch Hedberg |
Scrobble 12.05.2014 14:44:30 (muokattu 12.05.2014 14:46:10) | |
---|
Jormakka oli ainakin osasyyllinen kohtaloonsa, ei vaan voi surffailla avojäällä tuolla lailla. Olihan se silti turha ja ruma taklaus pimeästä kulmasta mutta ehkä joku kokeneempi kiekkoilija olisi välttänyt loukkaantumisen. Häiritsee ihan helvetisti nämä äärimmäisen puolueelliset selostajat joita Suomessa on. Ei ihme, että peruskarjalalippis ei keskimäärin ymmärrä lajista ja sen säännöistä yhtään mitään, kun ne kuuntelee ja uskoo kaiken, mitä Mertaranta sanoo. "There's only two things I hate in this world. People who are intolerant of other people's cultures and the Dutch"
-Michael Caine |
thaapala 12.05.2014 15:17:17 (muokattu 12.05.2014 15:18:34) | |
---|
Funkånaut: Olisihan tuossa voinut vetää vaikka kunnon perspommin tai kädet alhaalla, niin suomalaisetkin kehuisivat taklausta hienoksi ja reiluksi. Jaa-a, jaa-a... Siinä ja siinä, näyttäs kyllä kyynärpää sen kontaktin osuessa olevan vielä alhaalla. Mitään hyppyä tosta ei kyllä saa haettua mitenkään. E: Nojoo, olis ton niitin kyllä puhtaammin kroppaankin voinut kohdistaa. Olen miettinyt |
Funkånaut 12.05.2014 15:32:16 | |
---|
thaapala: Jaa-a, jaa-a... Siinä ja siinä, näyttäs kyllä kyynärpää sen kontaktin osuessa olevan vielä alhaalla. Mitään hyppyä tosta ei kyllä saa haettua mitenkään. Ei ne kädet ylös nouse, ellei niitä päästä nostamaan tai nosta. E: Nojoo, olis ton niitin kyllä puhtaammin kroppaankin voinut kohdistaa. Ehdottomasti tämä. Ois ollut komee niitti ja jengi olisi vain hurrannut. Tämmöinen vaan tuotti porua. Mutta, Juti ja Tretjak ovat wanhan koulukunnan herrasmiehiä. http://www.iltasanomat.fi/mmkiekko/art-1288687895793.html?pos=ok-nln Vain kolme kertaa olen joutunut käyttämään ehkäisyä, eikä kertaakaan ole tullut minkäänlaista sukupuolitautia. Minä olen koirilta oppinut, että ensin pitää haistaa ennen kuin saa maistaa. - Pekka Siitoin |
evo 12.05.2014 16:05:56 | |
---|
DM: Scott Stevens näitä jakoi aikanaan mm. http://www.youtube.com/watch?v=oSlGxRzpyIQ Meikäläisen puusilmillä nuo verrattuna Shipateshviin, Stevensillä näyttää pysyvän kyynärpää aika hyvin kyljessä kiinni ja painaa vaan voimalla, mutta Shipatshevin taklauksessa kyynärpää jatkaa matkaa osuman kohdalla/jälkeen. |
LordWinter 12.05.2014 16:19:36 (muokattu 12.05.2014 16:33:36) | |
---|
aivokuolio:Kontiola väläyttelee paikotellen että hänestä tohon hommaan vois olla mutta kun vierellä on toistaiseksi täysin näkymätön Leksa ja uninen, mailaa liikaa puristava Lehterä niin minkäs teet. Leksan vois huitaista vaikka kolmosketjuun tuolta, Lehterän samaten. Ei tuosta mitään tule, Päällikkö ykkösketjuun vaikka yksinään jos ei muuten. "Hahaha, kiristääkö esarista, onko toistuvia tulehduksia? Annas kun Tohtori Jutku silpoo peniisi." -Röntgen-Jeesus |