phiit 12.05.2014 08:25:02 (muokattu 12.05.2014 08:27:05) | |
---|
Seba: Eli et halua korvausta sävellyksistäsi tai niiden esittämisestä? :) tottakai siltä osin mistä se itelleni kuuluu mutta nykymallilla raha revitään aivan vääristä paikoista. ~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~ |
Seba 12.05.2014 08:37:02 | |
---|
phiit: :) tottakai siltä osin mistä se itelleni kuuluu mutta nykymallilla raha revitään aivan vääristä paikoista. Toki teosto kerää itselleen turhan kovan osuuden, mutta jos sun musiikkia soitetaan esim radiossa, livenä jne, niin mikäs muu taho sulle sitten tilittää kerätyistä rahoista osuuden? Mitä nämä väärät paikat on josta rahaa revitään? |
phiit 12.05.2014 08:43:10 | |
---|
Seba: Toki teosto kerää itselleen turhan kovan osuuden, mutta jos sun musiikkia soitetaan esim radiossa, livenä jne, niin mikäs muu taho sulle sitten tilittää kerätyistä rahoista osuuden? Mitä nämä väärät paikat on josta rahaa revitään? www.teosto.fi ~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~ |
Seba 12.05.2014 08:47:32 | |
---|
|
phiit 12.05.2014 08:50:04 | |
---|
Seba: Olipas varsin mahtavat perustelut :) Josko ottaisit ite selvää :) ~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~ |
Seba 12.05.2014 08:55:56 | |
---|
phiit: Josko ottaisit ite selvää :) Ajattelin vaan että yleensä jos jotain vastustetaan ja ollaan jotain mieltä jostain, heitetään juttuja väärästä paikasta rahan repimisestä jne niin ne perustuu johonkin tietoon/kokemukseen josta voisi ehkä kertoakin mistä antipatia juontaa juurensa että muutkin tietäisi. |
phiit 12.05.2014 08:58:15 (muokattu 12.05.2014 08:58:25) | |
---|
Seba: Ajattelin vaan että yleensä jos jotain vastustetaan ja ollaan jotain mieltä jostain, heitetään juttuja väärästä paikasta rahan repimisestä jne niin ne perustuu johonkin tietoon/kokemukseen josta voisi ehkä kertoakin mistä antipatia juontaa juurensa että muutkin tietäisi. Jep siksi kannattaa ottaa itse selvää ja muodostaa omat mielipiteet asioihin eikä mennä massan mukana ;) Voin olla ehkä liian tiukka tässä asiassa mutta ei voi mikään ~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~ |
phiit: Jep siksi kannattaa ottaa itse selvää ja muodostaa omat mielipiteet asioihin eikä mennä massan mukana ;) Voin olla ehkä liian tiukka tässä asiassa mutta ei voi mikään Tiukka kannattaakin olla, sillä päivittäin pitää soittaa itse jokaiseen Suomen ravintolaan ja radioasemalle, että onko oma biisi soinut siellä vai ei ja karhuta vielä esitystulot päälle. Siinä jos löysäilee, niin äkkiä loppuu vuorokauden tunnit kesken. Vai onko käytön mukaan maksaminen just se juttu mistä rahaa ei saisi repiä? Liian ilkeä hipiksi. |
Epämuusikko 12.05.2014 09:25:58 (muokattu 12.05.2014 09:29:00) | |
---|
Teosto on tosi jees. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
damn u 12.05.2014 09:30:27 | |
---|
phiit: Josko ottaisit ite selvää :) Tuolla sun argumentoinnilla annat sen kuvan että olet itse oikeasti aivan kujalla siitä miten nuo rahavirrat liikkuu. Jos yrität trollata, niin please, anna olla. Jos sinulla on todellakin joku ajatus tässä takana, niin kannattaisi esittää se. |
PJS 12.05.2014 09:38:34 | |
---|
phiit: Nimenomaan, on Teosto ajatuksena kaunis mutta kaikki ulkomusiikilliset touhut eivät aja ainakaan omaa asiaani joten ei tarvetta tukea ko laitosta. Mitkä ulkomusiikilliset seikat? Et diggaa teoston jäsenlehdestä? Teostolaisille ei sais varmaan maksaa palkkaakaan. |
phiit 12.05.2014 09:40:17 (muokattu 12.05.2014 09:43:22) | |
---|
damn u: Tuolla sun argumentoinnilla annat sen kuvan että olet itse oikeasti aivan kujalla siitä miten nuo rahavirrat liikkuu. Jos yrität trollata, niin please, anna olla. Jos sinulla on todellakin joku ajatus tässä takana, niin kannattaisi esittää se. No se on täysin sun ongelmas :) en trollaa ~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~ |
Numb 12.05.2014 09:43:56 (muokattu 12.05.2014 09:45:39) | |
---|
Epämuusikko: Teosto on tosi jees. Teosto on suomalaisille muusikoille elinehto. Jos sitä ei olisi, sellainen pitäisi luoda. phiit: No se on täysin sun ongelmas Ai se on meidän ongelmamme, että heittelet irtonaisia väitelauseita, joita et suostu perustelemaan mitenkään? Olkoon sitten niin. Mutta jos palataan tähän topiciin, eli voiton tavoitteluun musiikkialalla, niin tilannehan on samalainen kuin vaikkapa kirjallisuudessa - todella monet kirjoittavat. Heistä harvat julkaisevat. Julkaisevista harvoilla on kustantaja. Niistä, joilla on kustantaja, harvat tienaavat edes suomalaisen keskipalkan verran. Tai jääkiekossa. Monet pelaavat. Heistä harvat pelaavat joukkueessa. Joukkueessa pelaavista harvat saavat siitä tuloja. Tuloja saavista harvat elävät kiekkotuloillaan. Kiekkotuloistaan elävistä harvat ovat miljonäärejä. Tai kuvataiteessa. Tai... |
PJS 12.05.2014 09:44:06 | |
---|
Teoston vastustaminen on kyl vähän absurdia näin omasta näkökulmasta, kun näin varsin tuntemattomassa ruohonjuuribändissä omaa musaa esittävänä muusikkonakin on jo selkeästi hyötynyt taloudellisesti Teoston jäsenyydestä, ilman et mistään olis pitänyt tinkiä tai mitään ovia sulkea. |
phiit 12.05.2014 09:48:22 (muokattu 12.05.2014 09:55:28) | |
---|
Numb: Ai se on meidän ongelmamme, että heittelet irtonaisia väitelauseita, joita et suostu perustelemaan mitenkään? Olkoon sitten niin. "meidän"? edustatte toinen toisianne? mitä sanoinkaan tuosta massan mukana kulkemisesta ilman omia mielipiteitä? ;) kuten sanoin, olen tod näk aivan liian tiukka tässä asiassa mutta se on täysin mun ongelma :) ~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~ |
Numb 12.05.2014 09:56:04 | |
---|
phiit: "meidän"? Edustatte toinen toisianne, mitä sanoinkaan tuosta massan mukana kulkemisesta ilman omia mielipiteitä? ;) En ole koskaan pitänyt tarpeellisena olla eri mieltä pelkän eri mieltä olemisen vuoksi. Kirjoitan "meidän" koska olen nähnyt omaani vastaavia mielipiteitä muun muassa tässä ketjussa. Koska perusteluja ei kuulu, oletan, että niitä ei ole. Niinpä tämä riittää minulle tästä aiheesta. |
JCM 12.05.2014 09:56:08 | |
---|
morfin_mafer: Alla olevilla videoilla olen tehnyt paljonkin rahaa, koska myyn itse tehtyjä tietokoneohjelmia joita videoissa esitellään: https://www.youtube.com/channel/UCOujpZraDeTY9Jj8YOzFMMw Tosin videoiden kuvaamiseen ei tarvitse mitään kalliita vermeitä, Mitä mä just katsoin..? Hämmentävää settiä. |
phiit 12.05.2014 10:13:06 | |
---|
Numb: En ole koskaan pitänyt tarpeellisena olla eri mieltä pelkän eri mieltä olemisen vuoksi. Kirjoitan "meidän" koska olen nähnyt omaani vastaavia mielipiteitä muun muassa tässä ketjussa. Koska perusteluja ei kuulu, oletan, että niitä ei ole. Niinpä tämä riittää minulle tästä aiheesta. Parasta "laput silmille" A-ryhmää! Jatketaan harjoituksia :) ~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~ |
Seba 12.05.2014 10:28:34 | |
---|
phiit: Jep siksi kannattaa ottaa itse selvää ja muodostaa omat mielipiteet asioihin eikä mennä massan mukana ;) Voin olla ehkä liian tiukka tässä asiassa mutta ei voi mikään Juu oman mielipiteen varassa tässä mennäänkin. Enkä nyt mitään kamalaa vääryyttä näe, paitsi siinä että keräävät rahat, mutta pitää itse liian suuren osan niistä. Sitä mitä ne väärät paikat on mistä kerätään en äkkiseltään keksi. Jos julkisesti jonkun tuotoksia esitetään, niin ihan ok että niistä kerätään maksu ja tilitetään tekijöille korvaus. Olkoonkin pieni, mutta ilman ko tahoa ei tulisi sitäkään vähää kenellekään? |
Seba 12.05.2014 10:37:04 | |
---|
phiit: Parasta "laput silmille" A-ryhmää! Jatketaan harjoituksia :) Onko tässä nyt takana vitutus kun siellä nautitaan muiden teoksilla palkkaa, on lakimiesarmeijaa ja mustia mersuja? Vai mikä? Jokaisella saa ja pitääkin olla oma mielipide, mutta olisi ihan jees vähän perustellakin jos touhussa on mielestäsi jotain hämärää. Oikeastaan se nyt päällimmäisenä kiinnostaisi edes kuulla jotta mitä ne väärät paikat on josta rahaa revitään? Ihan vaan vaikka itseäni sivistäen näitä olisi hyvä tietää, mutta ne jotka tietää, ei kerro -argumentointi on hieman kömpelöä keskustelua. Ota selvää -perustelu viittaa siihen että et oikein itsekään tiedä miksi vastustat niin jyrkästi. |