Aihe: Onnistuuko tällainen koti"studio"?
1
Paavo
18.05.2004 22:10:12 (muokattu 19.05.2004 01:04:43)
Mies, kitara ja harvemmin näkyvät kaverit-bändin innostamiseksi haluaisin tehdä omaksi iloksi demoja. Kotona pc:llä on kohtuullinen äänikortti ja piraattisoftia.

PC:tä ei kuitenkaan jaksaisi roudata kämpille, vaan haluaisin siellä äänitellä raitoja, jotka siirtäisin koneelle miksattavaksi. Mikä olisi tuollaiseen passeli (=edukas, helppokäyttöinen, riittävä) verme? Rumpujakin todennäköisesti äänitettäisiin, tosin käytössä on yksi kohtalainen, yksi paskaa ja yksi surkea yleismikki, eli ei ainakaan tähän saakka ole - ihme kyllä - saatu ihan zeppeliniä tehtyä.. ja joku B:n halpa mikseri siellä on kans.

Joku varmaan keksii ehdottaa mikin ostoa jne. Tämä kaikki OK, mutta tarkoitus olis tosiaan saada itselle ja vanhoille basisteille muisto/joululahja-taltiointi, ja budjetti on max. 500-600 € tuohon systeemiin.

Ja jos jonkun mielestä koko idea (jollain raiturilla vaan soittoa talteen ja PC:llä biisejä kasaan => jonkunnäköinen masteriraita raiturin mukana takaisin kämpille => soittoa talteen => jne.) on metsässä niin kiitollinen olen niistäkin kommenteista.

Työssäkäyvillä keski-ikäisillä ei aikaa ole varmaan illassa kuin esmes kitarat TAI laulut TAI rummut purkkiin, eli koko biisin raitoja ei tarvi saada samaan aikaan edes menemään.

Mod. huom: Muusikoiden.net ei luonnollisesti tue piratismia missään muodossa. Tämänkaltaiset viestit lukitaan.
-Mine is bigger than this
Antti1
18.05.2004 22:21:02 (muokattu 18.05.2004 22:22:48)
Luulen ettei kukaan ehdota mitään, koska harva lukee kahta riviä pidemmälle.

Jep. Teepä parannus ja luovu noista piraattisoftista. Netti on pullollaan aivan loistavia ilmaisohjelmia. Katotaan sen jälkeen uusiksi taas.

EDIT: Sanot olevasi työssäkäyvä keski-ikäinen. Luulisi sulla nyt sen verran pätäkkää olevan, jotta muutaman kuukauden säästöllä ainakin voit mieleisesi softan ostaa. Saisit ihan lailliset päivitykset ja tuetkin valmistajalta. Samalla myös omalta osaltasi takaat tuotteen jatkuvuuden.
"Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy
KeljuK
18.05.2004 22:37:08
... kohtuullinen äänikortti ja piraattisoftia.

..työssäkäyvillä keski-ikäisillä .

Öö- ei onnistu mitenkään.
deggis
18.05.2004 22:40:53

Itse olen kohta 18 ja just vingutan kolmatta kesätyötiliä tähän harrastukseen. Työllisen keski-ikäisen ohjaisin osoitteeseen www.digidesign.com .

Huono kommentti, sanon jo tässä vaiheessa, mutta pakko sanoa.
Mushroom Cut No13
Olli
19.05.2004 00:44:11 (muokattu 19.05.2004 00:45:04)

"Onnistuuko tällainen koti"studio"?"

onnistuu

En kyllä tajunnut sun tekstistä mitään.
En käytä hymiöitä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)