Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Roots »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Gretsch dobro mallintaja?
1
SamUray
05.05.2014 16:07:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei!
 
Onko kukaan kuullut uudesta Gretschin dobro-mallintajasta? Laitteen pitäisi huhujen mukaan olla jokin efektiboksi mikä mallintaa resonaattorin soundia. Monet dobroihemmot kuulemma käyttävät ja ovat ylistäneet vehjettä. Itse en löytänyt mitään infoa netistä. Onko kukaan muu kuullut moisesta?
 
fly high by the light of the moon
Demo Harrison
08.05.2014 12:22:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ai tuollaisiakin on joskus keksitty? No, on näemmä, kun huomasin netissä jotakin keskustelua Bossin Bo-Bro-dobrosimulaattorista. Ei liene ollut semmoista markkinoilla vähään aikaan.
 
Muistaakseni Jarmo Nikku kertoi joskus Riffi- tai Rytmi-lehdessä miten olivat simuloineet dobro-saundin eräässä äänityssessiossa. Otettiin signaali akustisen piezosta Pignose-styrkkariin, joka miksattiin sitten akustiseen omaan, mikillä napattuun saundiin.
 
Jos Jarmo Nikku itse tai joku muu tietävä on täällä paikalla, niin korrektoikaa toki minua, sillä saatan muistaa väärin. Enkä ole toistaiseksi kokeillut tuota itse, kun en omista Pignoseakaan - mutta kai sitä voisi kokeilla jollakin muullakin pikkustrykkarilla.
 
"Näitä laulan joita tiiän..."
Sammo
08.05.2014 13:00:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fishmanillä on Aura-sarjassa Jerry Douglas -nimikko spedu. Tuo tosin ei ilmeisesti ole varsinainen mallintaja, vaan resonaattorin sisäinen mikin soundi "mallinnetaan" studiomikitettyä soundia vastaavaksi.
 
http://www.fishman.com/product/jerr … signature-series-aura-imaging-pedal
 
Taylor, Tylerit ja Two Rock
SamUray
12.05.2014 11:57:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyseessä oli juurikin tuo Jerry Douglasin spedu. Kuulostaa ihan mielenkiintoiselta vehkeeltä. Itselläni on kitarana Rebublic Tricone johon olen asentanut Nationalin Slimline mikin. Mikin soundi ei kuitenkaan anna melestäni riittävää "räminää". . Olen tavannut asettaa kartioiden kohdalle puikkokonkan tai sm 57:n tuon slimlinen lisäksi. Lavapreesenssi vaan hiukan kärsii kun pitää jäkittää samoilla jalansijoilla ja voi niitä äänimiesten reaktioita....Täytynee ehkä kokeilla Fishmannina aidomman soundin löytämiseen.
 
fly high by the light of the moon
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «