Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Riittävä bassovahvistin bänditoimintaan.
1
CliffHarris
26.04.2014 19:03:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli mulla olisi bassovahvistin, mahdollisesti kombo, hakusessa. Haluan korostaa, että olen aloittelija näissä hommissa, eli kaikenlaiset vinkit otetaan vastaan. Vahvistin tulee treenikäyttöön, mutta tulevaisuudessa mahdollisesti teemme pienimuotoisia keikkoja, että saisi kyllä riittää niihinkin. Tai vuokrakamoilla sitten saisi enemmän ääntä tarvittaessa. Treenikämppämme on noin 40 neliötä.
 
Tärkein lienee se, että kitaristimme kombovahvistin on 2x60W. Eli sellainen jonka ääni pärjää tälle. Saa tietysti olla isompikin, saahan ääntä aina pienemmälle. Rokkia ja heviä pääasiassa soitetaan. Eli jotain merkki ja malli tipsejäkin saa laittaa. Olen ymmärtänyt, että bassovahvareissa watteja tarvitaan kuitenkin reilusti enemmän. Noh, kertokaa te viisammat.
 
Sir Henry
26.04.2014 19:50:41 (muokattu 27.04.2014 11:25:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

CliffHarris: Eli mulla olisi bassovahvistin, mahdollisesti kombo, hakusessa. Haluan korostaa, että olen aloittelija näissä hommissa, eli kaikenlaiset vinkit otetaan vastaan. Vahvistin tulee treenikäyttöön, mutta tulevaisuudessa mahdollisesti teemme pienimuotoisia keikkoja, että saisi kyllä riittää niihinkin. Tai vuokrakamoilla sitten saisi enemmän ääntä tarvittaessa. Treenikämppämme on noin 40 neliötä.
 
Tärkein lienee se, että kitaristimme kombovahvistin on 2x60W. Eli sellainen jonka ääni pärjää tälle. Saa tietysti olla isompikin, saahan ääntä aina pienemmälle. Rokkia ja heviä pääasiassa soitetaan. Eli jotain merkki ja malli tipsejäkin saa laittaa. Olen ymmärtänyt, että bassovahvareissa watteja tarvitaan kuitenkin reilusti enemmän. Noh, kertokaa te viisammat.
 
CliffHarris
26.04.2014 20:02:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta