Kipponi 19.04.2014 19:46:57 | |
---|
RainingRedPaint: Itsekkin olen laulanut tuon saman biisin. Olen tainnut kyllä pistääkkin sen tänne mutta pistetään uudestaan https://www.youtube.com/watch?v=jjhkiQt-ZU8No nyt alkaa menemään niinkuin tämä biisi pitääkin laulaa(hauraalla herkällä soundilla). Hyvä et laitoit. Tässä maailmassa(universumissa) on lopulta vain yksi laki:Ylivoima vastaan alivoima.
Vahvempi ja älykkäämpi voittaa aina heikomman.
"Yhteinen etu vaatii"Lue:rikkaiden etu vaatii.Sekoomuksen hokema. |
soihtu55 19.04.2014 20:43:53 (muokattu 19.04.2014 20:48:31) | |
---|
RainingRedPaint: Itsekkin olen laulanut tuon saman biisin. Olen tainnut kyllä pistääkkin sen tänne mutta pistetään uudestaan https://www.youtube.com/watch?v=jjhkiQt-ZU8 Pidin, ja miksi. Ei mitään kikkailua selkeää laulantaa, sopiva vähäeleisyys juuri tähän kappaleeseen. plussaa**** Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja-
näin oletin kun se ei laulanut. -MR- |
sri-sri 19.04.2014 20:56:51 | |
---|
RainingRedPaint: Itsekkin olen laulanut tuon saman biisin. Olen tainnut kyllä pistääkkin sen tänne mutta pistetään uudestaan https://www.youtube.com/watch?v=jjhkiQt-ZU8 Tämä oli kyllä erittäin hieno! Nyt tunnen itseni ihan täydelliseksi idiootiksi, joka turhaan yrittää epätoivoisesti :D Kipponi: Pidän tästä elokuvasta ja biisistä.Tässä järjestyksessä. Nyt on käynyt sillain ikävästi, että kertosäe on mennyt väärään sävellajiin. Valitettavasti.Mulla on tämä biisi myös trubaduuri-vihossa ja näin on päässyt käymään(sen verran tuttu biisi). Yllättävän vaikeita tälläiset "alastomat"biisit laulaa. Kuuntelin vielä kerran joku tossa kertsissä mättää, sanokaa joku.Ilmeisesti laulat tätä dm-sävellajissa, mutta se ei ole nyt kohillaan.Dm-F-C-G. Hmmm, hyvin mahdollista, hyvä tietää... Turhauttavaa tässä on vain se, etten ymmärtänyt tuosta kommentista juuri mitään:/ En tiedä mitä tuo dm-sävellaji tarkoittaa tai mitä pitäisi lähteä korjaamaan, että se menee oikein. En tosiaan älyä musiikinteoriasta, nuoteista tai semmoisista yhtään mitään, elelen korvan varassa. Face palm... Tarkoitus olisi tätä asiaa yrittää tulevaisuudessa opiskella. |
Khassera 19.04.2014 21:16:21 (muokattu 19.04.2014 21:20:47) | |
---|
sri-sri: Turhauttavaa tässä on vain se, etten ymmärtänyt tuosta kommentista juuri mitään:/ En tiedä mitä tuo dm-sävellaji tarkoittaa tai mitä pitäisi lähteä korjaamaan "the dreams in which im dying...." lähtee askeleen liia korkealta munsta. Tämä siis pelkästään suhteellisen sävelen mukaan kuunneltuna. Eli kun pitäs olla yks askel alempaa. Acappellassa on äärimmäisen tärkeää handlata suhteellinen sävelkorkeus tai saattaa "eksyä" jos laulaa yhdenkin nuotin väärin. toim huom: "askeleen liian korkealta" voi olla väärä termi kun en itsekään tajua teoriaa lainkaan. Edit: kuuntelin uudestaan ja eipä tossa oikeastaan mun mielestä muuta häröä ole kuin että fraasien ekat nuotit ei osu ihan kohalleen. esim kertsin "i find it hard to tell you" tuo "i" osuu liian korkealle, mutta palautat sen sitten takasin säveleen, ja siitä johtuu että äänitys kuulostaa hassulta. Voin olla aivan kujalla, mutta siltä se musta kuulostaa. Eli ihan ok mutta jotku nuotit ei osu kohalleen = pitchy. Disclaimer: Pidätän oikeudet puhua paskaa ja huudella mitä sattuu mihin sattuu tietämättä mistään mitään. |
soihtu55 19.04.2014 21:21:57 | |
---|
sri-sri: Tämä oli kyllä erittäin hieno! Nyt tunnen itseni ihan täydelliseksi idiootiksi, joka turhaan yrittää epätoivoisesti :D
Hmmm, hyvin mahdollista, hyvä tietää... Turhauttavaa tässä on vain se, etten ymmärtänyt tuosta kommentista juuri mitään:/ En tiedä mitä tuo dm-sävellaji tarkoittaa tai mitä pitäisi lähteä korjaamaan, että se menee oikein. En tosiaan älyä musiikinteoriasta, nuoteista tai semmoisista yhtään mitään, elelen korvan varassa. Face palm... Tarkoitus olisi tätä asiaa yrittää tulevaisuudessa opiskella. ****** Sri- sri, kuuntelin nyt äsken myös sinun laulamasi versioin. Älä hätäänny, harjoittele, laula, harjoittele. Helposti sitä tulee verrattua muihin, se lienee luonnollista, mutta kuitenkin se sarka pitää aika yksin kyntää (raaka työ) ja ottaa kiitollisena vinkkejä osaavilta. Niitä näytät saaneenkin osaavilta. Tämä kappale ei ylipäätänsä ole minulle aiemmin tuttu, mutta jotenkin vain tuli tunne, että RainingRedPaint lauloi kipaleen niin kuin sen kuulu mennä. Koska en myöskään ole musiikin ammattialainen kuulemani perustuu vain siihen, että kuuntelen paljon musiikkia ja yritän oppia siitä jotain. Laulajana tuskin täytän edes keskitasoa. Eli meikäläisen arviot pitää suhteuttaa musiikin kuulijan tuntemuksiin. Ja muutoinkin on harmillista, että täällä kommentoidaan musiikkia ja laulamista niin vähän. sehän lienee muusikoiden netin yksi tärkeä tarkoitus kehittää musiikin tekoa eteenpäin monilla rintamilla Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja-
RainingRedPaint 19.04.2014 22:04:19 | |
---|
Oho kiitos kaikille :) Sri-Srille, älä luovuta vaan harjottele harjottele. Itsekkään en ole mitään virallista opetusta saanut. Ei sillä että olisin mikään erikoinen. Mutta kannattaa vaan jatkaa harjottelua. Pitääpä tehdä lisää covereita lähiaikoina. "Be Vigilant" |
sri-sri 19.04.2014 22:18:23 | |
---|
Khassera: "the dreams in which im dying...." lähtee askeleen liia korkealta munsta. Tämä siis pelkästään suhteellisen sävelen mukaan kuunneltuna. Eli kun pitäs olla yks askel alempaa. Acappellassa on äärimmäisen tärkeää handlata suhteellinen sävelkorkeus tai saattaa "eksyä" jos laulaa yhdenkin nuotin väärin. toim huom: "askeleen liian korkealta" voi olla väärä termi kun en itsekään tajua teoriaa lainkaan. Edit: kuuntelin uudestaan ja eipä tossa oikeastaan mun mielestä muuta häröä ole kuin että fraasien ekat nuotit ei osu ihan kohalleen. esim kertsin "i find it hard to tell you" tuo "i" osuu liian korkealle, mutta palautat sen sitten takasin säveleen, ja siitä johtuu että äänitys kuulostaa hassulta. Voin olla aivan kujalla, mutta siltä se musta kuulostaa. Eli ihan ok mutta jotku nuotit ei osu kohalleen = pitchy. Kiitos! Tämä valoitti huomattavalla tavalla, nyt tajusin mikä mättää. Tämäpä just tuossa ilman säestystä laulamisessa onkin hankalaa. Olen tätä samaa biisiä kokeillut myös laulutunnilla pianon kanssa ja se kyllä tunnosti siellä ihan erilaiselle, joten veikkaan sen menneen vähän enemmän oikeaan suuntaan siinä tilanteessa:) |
vellamoverikorva 20.04.2014 10:30:00 | |
---|
Minun mielestäni näitä kahta suoritusta ei voi mitenkään verrata keskenään, hyvät soundit ja musiikkitausta antavat aina todella paljon tasoitusta pelkkään miksaamattomaan lauluun verrattuna. Jo laulun kaiuttaminen saa sen aina kuulostamaan paljon paremmalta. |
Kipponi 20.04.2014 12:32:44 | |
---|
vellamoverikorva: Minun mielestäni näitä kahta suoritusta ei voi mitenkään verrata keskenään, hyvät soundit ja musiikkitausta antavat aina todella paljon tasoitusta pelkkään miksaamattomaan lauluun verrattuna. Jo laulun kaiuttaminen saa sen aina kuulostamaan paljon paremmalta. Ei se näin yksinkertaista voi olla.Jokainenhan olisi "hyvä" laulaja miksauksen jälkeen. Osittain silti olet oikeassa. Parhaat laulajat kuitenkin kuulostaa akustisestikin(ilman PA-ta) hyvältä. Vireisyys on kuitenkin mielestäni tärkein asia laulamisessa, jos et pysty laulamaan vireessä et ole laulaja.Siihen ei kaiun lisääminen auta yhtään. Tai no kuunnelkaa vaikka Jennifer Lopezin laulua niin...eihän se livenä aina vireessä pysy.Studiossa on helpompaa, kun ei tarvi putkeen välttämättä laulaa kuin yksi biisi. Eli oikeastaan live esiintyminen erottaa hyvät laulajat(paras testi). Tässä maailmassa(universumissa) on lopulta vain yksi laki:Ylivoima vastaan alivoima.
Sarchie 20.04.2014 15:38:33 | |
---|
Itelle tullu kehitystä jo pelkästään siinä että laulaa vaan ahkerasti ja päivittäin. Jossain vaiheessa mietin ku ei kehitystä tapahdu mutta harvemmin sitä tapahtuukaan jos laulaa kerran kolmessa päivässä. Ahkeraa harjottelua, ja reenaa oikeita asioita niin kyllä pikkuhiljaa alkaa huomaamaan että pystyy jo vähän omaa ääntä hallitsemaankin. I always wonder why birds choose to stay in the same place when they can fly anywhere on the earth, then I ask myself the same question. Harun Yahya |
Blues-äijä1 20.04.2014 16:21:18 | |
---|
|
Blues-äijä1 20.04.2014 16:37:30 | |
---|
|
jiiärrä 21.04.2014 11:22:27 | |
---|
|
Wallesmanni88 22.04.2014 17:03:02 | |
---|
sri-sri: Sulla on hyvin kiinnostava ääni. En sano tätä pahalla, mutta en ihan hyvälläkään, koska tuota pitää vähän sulatella ja miettiä:) Ja pitäisi ehkä kuulla muitakin biisejä. Volyymia kaipaisi ehkä lisää vai ylikorostuuko jotenkin äänityksessä kitaran ääni? Laulu vähän hukkui taustalle. Mitenkähän menis esim. Eddie Vedder? Laulatko muuten myös ilman vibraa ja kummin päin enemmän? Oletko sitä ihan harjoittelemalla harjoitellut? Kiinnostaa tuo vibran kehittelyprosessi laulajilla, koska itsellä se tapahtui vähän vahingossa ja asiaa kummemmin ajattelematta... Kiitos kohteliaisuudesta. Ja laulan myös ilman vibraa. Tossa videossa sen kanssa tuli leikittyä muistaakseni ihan huvikseen normia enemmän. Tarvisin laulukamat kyllä, kun kitara peittää tota laulua. On tuolla mun youtube kanavalla coveri Stone Temple Pilotsin - Plush kappaleestakin. Lisää tulee sitä mukaa kun jaksan niitä äänitellä. Ihan harjoittelemalla oon harjoitellut. Pearl Jam menee kyllä myös, ja on tullut viime aikoina sitä vedettyäkin trubaduurina. "In a closed society where everybody's guilty, the only crime is getting caught. In a world of thieves, the only final sin is stupidity." |
Loistava 24.04.2014 17:30:38 | |
---|
|
Khassera 24.04.2014 17:56:50 | |
---|
Disclaimer: Pidätän oikeudet puhua paskaa ja huudella mitä sattuu mihin sattuu tietämättä mistään mitään. |
Loistava: https://www.youtube.com/watch?v=ZopK4jWk1LA siinä ois näytettä :)Juu ei tästä jääny...maku suuhun.Oikean merkkisellä kitaralla(Ibanez) irkkumeininkiä tai jotain sinne päin? Tuo kirkko jäi vaivaamaan missä päin? Laulajien tasokin alkaa täällä nousemaan kohta kehtaa tänne mitään lähettää. Tässä maailmassa(universumissa) on lopulta vain yksi laki:Ylivoima vastaan alivoima.
EvilE 26.04.2014 12:06:28 | |
---|
|
soihtu55 26.04.2014 16:49:23 | |
---|
Loistava: https://www.youtube.com/watch?v=ZopK4jWk1LA siinä ois näytettä :) ***** Laulu, kitara ja mies samassa tunnelmassa. Ei kuitenkaan liian somassa. Pientä särmää äänessä kuitenkin , hyvä se. Luonnonkivi on kaunista. Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja-
Hansu E 18.05.2014 00:20:01 (muokattu 18.05.2014 15:24:30) | |
---|
Loistava: https://www.youtube.com/watch?v=ZopK4jWk1LA siinä ois näytettä :) ***** Laulu, kitara ja mies samassa tunnelmassa. Ei kuitenkaan liian somassa. Pientä särmää äänessä kuitenkin , hyvä se. Luonnonkivi on kaunista. Ihmeesti tämä osuus pysähtyi tämän biisin kohdalle, Soihdun repliikkiin. Biisihän on upea ja video ihan uppoava, jne. Itse amatöörisäveltäjänä olisin odottanut sävellykseen vielä yhtä, olisiko se sitten C-, vai D-osuus, eli yhtä erilaista säettä, että olisi ollut täydellinen musikaalisen rakenteensa puolesta. Mielipiteitähän on monia, ainakin tänä päivänä, jolloin nuoret tekevät omaa musiikkiaan näiden tuottajiensa painostamana, eli toistetaan jotain tarttuvaa ideaa alusta loppuun, eli kokonaisuus jää aika latistuneeksi. En tarkoita tätä sävellystä ao. esimerkkini puitteissa - kokonaisuushan on hieno - mutta silti jokin puuttuu, että kokonaisvaikutelma olisi täydellinen. Jos biisi on jo tuotettu ja julkaistu, ei asialle ehkä voi mitään, mutta erilaista lisäosuutta tämä olisi kuitenkin kaivannut, että se olisi todella lyönyt jalat alta. Hieno suoritushan tämä kyllä on, mutta jatkakaa silti tätä osuutta tässä saitissa? Miksi se tähän pysähtyi? |