TTV: Laitoin itelleni tilaukseen tuon VIHREÄN StodeHeadin :-) Noista erillispedaaleista on pelkästään positiivista sanottavaa, joten uskon nupinkin olevan samaa laatua. Kokemuksia seuraa noin viikon päästä ... Daa daa, tänään hain idän ihmeen postista, odotuksen korkealla tottakai! Ihmettelin, että miten ihmeessä alle 5 kilon nuppi painaa melkein 8 kiloa. Syy selvisi, kun avasin Tompan pahvilaatikon; StoneHead on pakattu puulaatikkoon, jossa styroxivuoraus!!! Joo, ihmettelin hetken ja sitten kaivoin ruuvimeisselin ja aloin avaamaan; 8 ruuvilla kansi kiinni :-) Pah, minä tilasin vihreän, sisällä oli musta :-( No, puhaltelin styroxin palaset pois ja nuppi kiinni ENGL:in 1x12" kaappiin... Öö, missäs tässä on poweripiuha?? Mukana ei tullut verkkopiuhaa vaan ainoastaan jostain powerconditionerista jaettavaan sähköön sopiva sovitinkaapeli? Nooh, onneksi piuhoja on omasta takaa, joten purkki saatiin sähköihin. Kun sähköt kytki päälle, kaapista alkoi kuulumaan vittumainen sirinä, ei sairaan voimakas, mutta kotisoitossa häiritsevä. Siihen ei vaikuttanut mikään volumepotikka, ei kitara, ei mikään, ..., surina on siis ominaisuus :-( Tässä vaiheessa olin jo valmis soittamaan Thomannille palautusta varten, mutta päätin koitttaa kuitenkin saundit, kun olin jo näin pitkällä. Ja sehän kannatti; saundit olivat todella laadukkaat. Putkimainen särö on just niin hyvä kuuloinen kuin mitä AMT:n erillispedaaleista olin jo tottunut kuulemaan. 4 kanavaa, joista clean/crunch jakavat saman EQ:n ja vastaavasti Lead1/Lead2 oman EQ:n. Kaikki potikat toimivat hyvin, eikä vahvistimesta tullut enään minkäänlaista lisäkohinaa taikka surinaa edes täysillä gaineilla. Eli, hemmetin hyvin suunniteltu etuasteiden osalta. Crunch on todella reunarosoa, kun taas puhdas on heleä kuin mikä. Leadit taas kuulostivat hyvin ENGL:mäiseltä, mikä on pelkkää plussaa. Summa summaarun, saundit todella hyvät ja realistisen tuntuiset, roson putsaus kitaran volallakin toimii mainiosti. Mutta mutta, koska tää on itelle kotisoittoon, se häiriösuhina kyrpi edelleen ja päätin koittaa syöttää vempeleeseen sähköt Furmanin tehojakajan kautta; sama tulos, eli ei johdu verkkopuolen häiriöistä. Ilmeiseseti AMT:n päätehakkuri tekee pienen pohjakohinan lähtöön, jota eivät ole saaneet suodettua. Positiivista kohinassa on se, ettei sen suuruus riipu volumeasetutksista tai gaineista, eli vähänkin kovemmalla soitettaessa siitä ei ole mitään haittaa. Koska kohina kuitenkin häiritsee mua, niin tää pömpeli saa lähteä takaisin Thomannille, paluupostiin saavat laittaa Savagen .... Profiilissani kuva nupin puulaatikosta :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |