Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitaranosien tilaus eBaystä?
1
Vihapiirakka
22.03.2014 22:15:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko porukalla paljon kokemusta, tuleeko osat ehjänä, onko hinta/laatusuhde kohdallaan, toimitus? Katselin että aika monenmoista osaa joka puolelta maailmaa ja alkoi kiinnostamaan että jos sieltä tilatuista osista saisi valmiin kepin.
 
Alex_K
23.03.2014 06:53:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ebaysta yleisesti ottaen noin 100 ostoksen verran (ja kaikki plussaa) ja voin sanoa että yksikään tuote ei ole tullut rikkinäisenä kotiin, eikä yhtäkään ole jäänyt välille.
 
Muutama neutraali ääni on tullut annettua, mutta pääosin sieltä saa kamaa hyvään hintaan.
 
Kitaraosista olen tilannut ainoastaan 9v paristokotelon wolfin les paulia ajatellen. Muuten olen saanut lähikaupasta kaikki oikeastaan.
 
Rungoista en osaa sanoa muuta kuin joissain on kyllä isot postikulut.
Muistathan 20€ tullausrajan.
 
joseplluissans
23.03.2014 11:45:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon tilaillu helmiäisiä, rautaosia (tallan, holkkeja yms.) ja kirjoja, kaikki tullu perille. Tällä viikolla lähti eka "isompi", eli yli 20€ tilaus jenkeistä, saas nähä miten käy...
 
Basisti, ei siitä mihinkä pääse...
rrroope
24.03.2014 10:19:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ebaysta tilaamista on vaikea yleistää, sillä kyse ei ole yhdestä kaupasta vaan isosta joukosta yksittäisiä kauppiaita ympäri maailmaa. toistaiseksi ei oo tullu mitään ongelmia, kunhan muistaa, että halpa rauta kiinasta on ihan oikeasti halpaa rautaa kiinasta. samoin halvat työkalut on yleensä tosiaan aika halpoja työkaluja vaikka kuva antaisi muuta olettaa.
 
Junkers
24.03.2014 20:18:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tilasin hassuuttani hiljattain ameriikasta CNC-jyrsityn kitarabodyn. Tuli perille parissa viikossa ml parin päivän tullissa istuskelu. Ihan hyvän tuntuinen puunkappale se oli, kaikkiaan maksoi vähän reilun satasen eskoissa. Ei nyt aivan suoraan pääse maalailuhommiin, mutta suht vähällä työllä onnistunee. Onhan siellä palautejärjestelmä, niistä voinee aika pitkälle päätellä että kannattaako asioida.
 
~J~
 
B-tone-flat
25.03.2014 08:26:21 (muokattu 25.03.2014 08:28:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Postikuluineen yli 22€ mutta alle 150€ tilauksesta menee vain alv 24%. Tämän jälkeen tulee sitten tullit jotka nekin yleensä ovat vain muutamien prosenttien luokkaa. Loppujen lopuksi tullauksesa kalleinta on alv ja kohtuuttomat postikulut.
 
Marshall Amps have a Black Tone
ilmaseppa
26.03.2014 08:29:55 (muokattu 26.03.2014 08:31:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kymmeniä kauppoja tehneenä ei ole minullakaan ollut ongelmia. Olen ostanut osia ja kokonaisia kitaroita liikkeistä ja yksityisiltä. Katsoo vaan että myyjän palaute on ollut hyvää. Usein tavara on tullut Ameriikasta tai Kiinasta. Kannattaa myös tsekata eurooppalaisia ebay sivustoja. Esim Saksan ja Englannin soittovehjetarjonta on laajaa, eikä mene alvia. Paypal on kaikkein näppärin maksumenetelmä. Kun on päättänyt jotain ostaa, niin minuutin päästä se on ostettu ja maksettu.
 
Seppä Ilmarinen
JPHe
26.03.2014 09:18:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ebay PayPallin kanssa on paremmin toimiva kuin Huuto.net omien kokemuksieni myötä. Paypal kuitenkin takaa maksun siltä varalta, että kauppias on huijari. Itse olen tilannut jopa 1000€ rumpupellit ja yhden 800€ kitaran ilman ongelmia. Ebaysta löytyy kyllä kaikki tarpeellinen ja säästää yleensä verrattuna suomen kauppoihin. Esim viimeksi tilasin Kärscheriin varaosia 30% halvemmlla postikuluineen Saksasta, kuin mitä paikallinen varaosakauppias olisi tuotteesta halunnut. Toki ongelmia voi olla käytettyjen tavaroiden kanssa, kun kuntomääritys on aina hieman epämääräinen. Tästä syystä ostan vain uusia tuotteita. Ebayssa osa kauppiasta tarjoaa myös tullausta, eli jenkeissä hoitavat tullauksen Suomeen jo kaupantekohetkellä.
 
joseplluissans
01.04.2014 17:52:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osat tuli, ei joutunu tulliin. Osien yhteishinta oli 19,88$ eikä postimaksua merkitty mihinkään. Mutta hyvin meni ja nopea toimitus. Myyjä oli philaluthiertools.
 
Basisti, ei siitä mihinkä pääse...
phiit
07.04.2014 08:45:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myös täältä ääntä eBay kaupoille, tulliin ei ole eBaysta ostamat tavarat jääneet kertaakaan vaikka arvo reilusti yli tuon rajan. Ei ikinä ongelmia ja aina tullut mitä pitänytkin.
 
Vihapiirakka
07.04.2014 09:11:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos kaikille kokemuksiensa jakamisesta. Eli olettaen että kaikki sujuu niinkuin pitää, niin sieltä tulisi ehjänä kitaran body ja kaula, mikäli sellaisia olen tilaamassa sieltä päin? Ja tosiaan katellu noita vähän, nii postikulut on kyllä aika huikeita osassa tuotteista :D
 
phiit
07.04.2014 10:24:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lihis96: Kiitos kaikille kokemuksiensa jakamisesta. Eli olettaen että kaikki sujuu niinkuin pitää, niin sieltä tulisi ehjänä kitaran body ja kaula, mikäli sellaisia olen tilaamassa sieltä päin? Ja tosiaan katellu noita vähän, nii postikulut on kyllä aika huikeita osassa tuotteista :D
 
Postikulut on eikä niille oikeen mitään voi mutta silti voi monesti päästä halvemmalla.
 
Alex_K
07.04.2014 10:24:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos les paul body kiinnostaa, niin: http://www.ebay.com/itm/Unfinished- … tar_Accessories&hash=item3f3358eecb
 
Kympin postikulut ja 4 päivää huutoa jäljellä. Voit saada hyvälläkin hintaa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «