Aihe: Metallica
1 2 3 4 5247 248 249 250 251497 498 499 500 501
Musta Arkipyhä
24.03.2014 13:05:42 (muokattu 24.03.2014 13:07:02)
J.Nikkanen: En näe tässä mitään virhettä. Levyt löytyy, fanikrääsät tullut hävitettyä ehkä, livenäkin bändi tullut nähtyä eli kyllä, lienen siis maksava asiakas?

Joo.YKSI sellainen.Metallicalla lienee muitakin? Voisko jopa olla ,että löytyy niitä jotka diggaavatkin? Vai keitä ne porukat siellä keikoilla on? Ja jos se porukka ei ole tyytyväistä niin bändihän kärsisi jo hirveästä yleisökadosta.Onko näin?
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Ruutukunkku
24.03.2014 13:06:43
Tuo youtubeen tehty uudelleen sovitus/tempon korjaus on jo aikas hyvän kuulonen. Tuli oikeasti Puppets ajat mieleen. Siitä löytyy jo sitä agressiota, mitä silloin oli soitannassa.

Eli kyllä sitä sisältöä sieltä tuntuu löytyvän. Nyt todellakin kaivataan bändiltä sitä sovittamista sovittamista sovittamista... Ja todellakin joku munat omaava tuottaja mukaan, joka sanoo suoraan että "nyt James, tuo on oikeasti paska riffi, unohda se ikuisesti.".

Ja vittu koko porukka treenaamaan. Tuohon Kirkan sähläilyyn ei ole mitään tekosyitä. Huomaa, että kitara on kädessä vain ja ainastaan keikoilla.
I can see clearly now, a painful vision indeed.
Burn
24.03.2014 13:15:08

PsychedelicWarlord: Joo.YKSI sellainen.Metallicalla lienee muitakin? Voisko jopa olla ,että löytyy niitä jotka diggaavatkin? Vai keitä ne porukat siellä keikoilla on? Ja jos se porukka ei ole tyytyväistä niin bändihän kärsisi jo hirveästä yleisökadosta.Onko näin?

Olisko sillä bändin mittavalla historialla mitään tekemistä sen kanssa, että jengi edelleen käy keikoilla? Vai kävisikö joku oikeasti edes ilmaiseksi kuuntelemassa tuon tason soittamista, jos vyön alla ei olisi 80- ja 90-luvun suursuosiota ja oikeasti hyviä levyjä? Iskisikö mikään 2000-luvulla tehty Metallica-levy yhtä isoon kuulijakuntaan millään tavalla, jos bändi tulisi pystymetsästä julkaisten St Angerin, Death Magneticin ja Lulun ekoina levyinään?
Perzzza: vitsit se on kovaa kamaa kun varaanit syo lihaa metsassa. LATAA NEREUS VELOITUKSETTA!
J.Nikkanen
24.03.2014 13:17:14
PsychedelicWarlord: Joo.YKSI sellainen.Metallicalla lienee muitakin? Voisko jopa olla ,että löytyy niitä jotka diggaavatkin? Vai keitä ne porukat siellä keikoilla on? Ja jos se porukka ei ole tyytyväistä niin bändihän kärsisi jo hirveästä yleisökadosta.Onko näin?

Öööh... Siis idea oli että ihan hyvin saan arvostella, ja arvostelua tuntuu tulevan myös keikkojen jälkeen keikoilla käyviltä immeisiltä ihan ympäri maailman. Siitä oli kyse, siihen vastasin, se että jengi haluaa kuunnella autotunetettua päin helvettiä soitettua paskaa on mulle melko samantekevää. Voisin itsekkein lähteä keikalle, mutta lähinnä fiiliksen ja biisien takia, en sen takia kuinka bändi ne sattuisi sillä kerralla tulkitsemaan.
Bassoa, säröllä tai ilman.
bedlam
24.03.2014 13:36:19 (muokattu 24.03.2014 13:42:19)

Ojankaivaja: Tässähän voisi vittuilla että montako sooloa olet itse tehnyt tai kuinka tiukasti ja "oikeaoppisesti" blackenedin soolon itse sitten vetäiset? (tai vedätkö ollenkaan kun laitetaan kunnon yleisön eteen) :D
Seuraavaksi tulee taas joku "vanhan liiton ammattilainen" kertomaan kuinka kuka tahansa 2päivää treenannut soittaa paremmin kuin nämä jätkät...

Oletkohan itse soittajamiehiä?

Sun mielestä oli naurettavaa trollausta kun joku väitti, että rummut soittaisi tuohon uuteen biisiin tiukemmin joku vuoden rumpuja soittanut jannu. Olen kuullut pari vuotta rumpuja treenanneiden vetelevän Dream Theateria menemään, joten ei tuo nyt IHAN älytön trolli ole.

Ja Blackenedin soolosta, itse asiassa se ON kohtuusimppeli soolo soittaa jopa tällaiselle mämmikouralle, joka ei sooloja koskaan ole kauheasti tykännyt soitella. Taisin opetella itse n. kaksi vuotta kitaransoiton aloittamisen jälkeen. Se lyhyt tilulilupätkä pikkutauon jälkeen tosin ei varmaan nykyään taivu, mutta senhän jättää kai Kirkakin suosiolla välistä.

E: voi myös olla hyvin mahdollista, että lankesin nyt itse trolliansaan.
http://www.petrilampela.net
phiit
24.03.2014 13:56:49
bedlam: Oletkohan itse soittajamiehiä?

Sun mielestä oli naurettavaa trollausta kun joku väitti, että rummut soittaisi tuohon uuteen biisiin tiukemmin joku vuoden rumpuja soittanut jannu. Olen kuullut pari vuotta rumpuja treenanneiden vetelevän Dream Theateria menemään, joten ei tuo nyt IHAN älytön trolli ole.

Ja Blackenedin soolosta, itse asiassa se ON kohtuusimppeli soolo soittaa jopa tällaiselle mämmikouralle, joka ei sooloja koskaan ole kauheasti tykännyt soitella. Taisin opetella itse n. kaksi vuotta kitaransoiton aloittamisen jälkeen. Se lyhyt tilulilupätkä pikkutauon jälkeen tosin ei varmaan nykyään taivu, mutta senhän jättää kai Kirkakin suosiolla välistä.

E: voi myös olla hyvin mahdollista, että lankesin nyt itse trolliansaan.

Ei Hammettin soolot oikeasti mitään vaikeita ole, Metallican biisithän on niitä millä esim kitaraa lähdetään opettelemaan juurikin niiden simppeliyden vuoksi ja sitten voidaanki jo siirtya haastavampiin bändeihin ja soittajiin kun on nuo perusjuntat hallussa.
Musta Arkipyhä
24.03.2014 14:57:30
Burn: Olisko sillä bändin mittavalla historialla mitään tekemistä sen kanssa, että jengi edelleen käy keikoilla? Vai kävisikö joku oikeasti edes ilmaiseksi kuuntelemassa tuon tason soittamista, jos vyön alla ei olisi 80- ja 90-luvun suursuosiota ja oikeasti hyviä levyjä? Iskisikö mikään 2000-luvulla tehty Metallica-levy yhtä isoon kuulijakuntaan millään tavalla, jos bändi tulisi pystymetsästä julkaisten St Angerin, Death Magneticin ja Lulun ekoina levyinään?

Pointtihan ei ollutkaan spekulointi sillä MIKSI yleisö edelleen käy Metallican keikoilla.Pointti oli se ,että se käy.Tää on vaan fakta.Mikäli se yleisö ei olisi tyytyväistä niin tuskin se siellä keikoilla kävisi.Vuodesta toiseen.

Se onko Metallican soitto jonkun mielestä kuraa vai ei on täysin toisen keskustelun aihe.
Musta Arkipyhä
24.03.2014 14:59:40 (muokattu 24.03.2014 14:59:59)
J.Nikkanen: Öööh... Siis idea oli että ihan hyvin saan arvostella, ja arvostelua tuntuu tulevan myös keikkojen jälkeen keikoilla käyviltä immeisiltä ihan ympäri maailman.

Niin arvostella saa.Sitähän en ole täällä kieltämässä.Mutta sinä ET edusta "maksavia asiakkaita" vaan pelkästään itseäsi mielipiteinesi.

Siitä on kyse.Ei siitä ,etteikö saisi kritisoida.
Musta Arkipyhä
24.03.2014 15:01:48
phiit: Ei Hammettin soolot oikeasti mitään vaikeita ole, Metallican biisithän on niitä millä esim kitaraa lähdetään opettelemaan juurikin niiden simppeliyden vuoksi ja sitten voidaanki jo siirtya haastavampiin bändeihin ja soittajiin kun on nuo perusjuntat hallussa.

Ei ne Metallican biisit nyt sieltä helpoimmasta päästä teknisestikään ole.Toki teknisyys ei ole mikään hvyyden mitta sekään.
Arkka
24.03.2014 15:18:25 (muokattu 24.03.2014 15:18:51)

Röntgen-Jeesus: http://www.rollingstone.com/music/n … tribute-hear-it-here-first-20140324

Dio-tribuutti

Pirun kova. Joskin Metallica-ketjussa kun pitää nillittää, niin olis vielä kovempi jollain Mercyful Fate medley -saundeilla. Mutta siis jees näinkin.
trashjones
24.03.2014 15:22:05 (muokattu 24.03.2014 15:44:07)
Röntgen-Jeesus: http://www.rollingstone.com/music/n … tribute-hear-it-here-first-20140324

Dio-tribuutti

Kovaa settiä, ihan vertailukelpoinen Mercyful Fate-medleyn kanssa.

E: Kyllä tän laatusta Metallica-levyä kuuntelis. Voisivat siirtyä taas kunnon heavy metalliin thrash-yritysten sijaan.

E2: Onhan tuo nyt rehellisesti sanottuna niin tajuttoman hyvä medley, etten ois uskonut Metallican enää tähän pystyvän.
"Kyseisessä kappaleessa myös James Hetfield soittaa kitaraansa ns. "ylös-alas" -näppäilytyylillä." - Wikipedia
Röntgen-Jeesus
24.03.2014 16:22:38

On kyllä kova medley. Ei ehkä ihan niin hyvin rakennettu ku Merciful Fate, mutta biisit on taas omasta mielestä hitusen verran parempia. Soundit on kohdallaan, soitto kulkee. Perkele, tätähän kelpaa tosissaan kuunnella.
Quru: Kaikki musiikki on ihan perseestä.
Sooth
24.03.2014 16:34:27
Mitä ihmettä! Tämä Medleyhän potkii ihan helvetin kovaa! Sounditkin melkoisen kohillaan ja Hetukan ääni on timanttia parhaimmillaan. Toki Mercyful-medley on omassa kastissaan. Mutta on kova, on tajuttoman kova.
Hetfield
24.03.2014 16:38:51

Tykkäsin kovasti. Hyvä meininki meneillään.
"I hope you've had all the children you want... 'Cause this is gonna blow your balls off."
FatSam
24.03.2014 17:57:36

Arkka: Pirun kova. Joskin Metallica-ketjussa kun pitää nillittää, niin olis vielä kovempi jollain Mercyful Fate medley -saundeilla. Mutta siis jees näinkin.

Tässä on kyllä esim. DM:iin verrattuna pirun kovat sounditki. Rummutki vähä potkii pitkästä aikaa. Bassoki melkein kuuluu joissain kohdissa :)
"Chillaa, senkin läskisami." -M4ss3 m/
bedlam
24.03.2014 18:14:52 (muokattu 24.03.2014 18:16:51)

Nyt en kyllä ymmärrä. Miks ei ne saa omiin tekemisiin tuollaista meininkiä, soitantaa ja soundeja kuin näihin tribuuttijutskiin. Toi kuulosti ihan hemmetin hyvältä! Ja bassokin kuului niinkuin basson kuuluukin kuulua. Kuka tän on tuottanut, onko se ainoastaan siitä nyt kiinni tää homma vai mitä ihmettä.
http://www.petrilampela.net
Arkka
24.03.2014 18:34:31

FatSam: Tässä on kyllä esim. DM:iin verrattuna pirun kovat sounditki. Rummutki vähä potkii pitkästä aikaa. Bassoki melkein kuuluu joissain kohdissa :)

Juu siis on nuo ehkä seittemäntoista kertaa paremmat saundit ku DM:llä.
the-Antero
24.03.2014 18:34:35

Röntgen-Jeesus: On kyllä kova medley. Ei ehkä ihan niin hyvin rakennettu ku Merciful Fate, mutta biisit on taas omasta mielestä hitusen verran parempia. Soundit on kohdallaan, soitto kulkee. Perkele, tätähän kelpaa tosissaan kuunnella.

Oisin odottanut tohon ehkä enempi biisejä? Joku 6 biisiä. Mutta tykkäsin kyllä. Stargazer toimi todella hyvin hetukan äänellä samoin kill the king! Eihän toi Mercyful medleytä ehkä voita mutta kova veto!
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Rhapa
24.03.2014 19:38:09
bedlam: Nyt en kyllä ymmärrä. Miks ei ne saa omiin tekemisiin tuollaista meininkiä, soitantaa ja soundeja kuin näihin tribuuttijutskiin. Toi kuulosti ihan hemmetin hyvältä! Ja bassokin kuului niinkuin basson kuuluukin kuulua. Kuka tän on tuottanut, onko se ainoastaan siitä nyt kiinni tää homma vai mitä ihmettä.

Tämä. Ihme juttu. Tää medley kuulostaa ihan törkeän hyvältä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)