Hevitytteli 15.03.2014 14:31:38 | |
---|
Apuja kaivataan! Osaisiko joku kertoa tabit kohdasta 2:05-3:14? Haluaisin tehdä coverin ystävän muistolle, mutta tuon kohdan kanssa olen taistellut jo jonkin aikaa. MKL:n Laulaja-kitaristi sanoi minulle: "soinnut kyseisessä kohdassa ovat Em, D, Am ja B7. Kitarat Mustan Kuun Lapsien kappaleissa ovat aina D-vireessä." Olen itse opetellut nuo muut kohdat drop D:ssä. Itse en ole hyvä sointujen kanssa saatika keksimään niistä oikeita näppäilykuvioita. Olisin kiitollinen jos joku voi auttaa. Biisi: http://www.youtube.com/watch?v=wXVsVAj4EqkWhen the last tree is cut down,
the last river is poisoned,
the last fish is caught.
Then only will man discover,
That he can not eat money |
Monalisagrin: Edelleen niitä Jemmica Laamasen sointuja tarvisin :--) Ja Olavi Uusivirran Auringon Lapseen tarvis kans soinnut! Olavi Uusivirta - Auringon lapsi Capo 3 D Am Em Hukkui lapsi auringon jo mereen viisauden D Am C G Etsinnät jo tuloksettomiksi kauan sitten todettiin D Am Cmaj7 Ei laulut enää lauluja oo vuosiin ollutkaan Am G Ja nuo tiedemiehet kammioissaan Dm Aikaa koittaa tavoittaa C G Ja nuo kauppamiehet markkinoillaan Dm Cmaj7 Sielun hintaa korottaa indeksin mukaan D Am Em Nyt junat vailla kuljettajaa maailmaa liikuttaa D Am C G Yksi kertoi nähneensä sen Pikkupässissä sitä puheltiin D Am Cmaj7 Tarkemmin kun muisteli ei varma ollutkaan Am G Ja nuo kauppamiehet markkinoillaan Dm Kultaa koittaa valmistaa C G Ja nuo tiedemiehet kammioissaan Dm Cmaj7 Aikaa koittaa tavoittaa, muttei kiinni saa Solo: D - Am - Em - D - Am - C - G - D - Am - Cmaj7 Am G Ja nuo matkamiehet asemillaan Dm Aikatauluja tuijottaa Cmaj7 G Ja nuo ihmemiehet taikakaavuissaan Dm Maailmaa koittaa pelastaa Cmaj7 G Ja tuo lapsi auringon jossain odottaa Dm Uuden purren laulajaa Cmaj7 G Ja nuo soittomiehet kellareissaan Dm Yhtä pientä kudelmaa Cmaj7 Valmiiksi ei saa |
Vornanen 19.03.2014 20:43:07 | |
---|
AJ81: Kellään tietoa Froikkareitten Nattasia kattomassa eli Pekuulijenkkatwist-sävelmästä? No itse olen tapaillut ko. rallia tähän malliin: F C G C F C F G C E7 sanoin (Am)vaimolle, että lähren (E)jänkhälle jutalle kun (E7)mulla on mielessä (Am)Lappi (Am)muija sano: sinä senkin (E)äijänkutale (E7)nyt multa kiehahti (Am)sappi! kun (G)aina sinä menet niitten (C)kavereitten kanssa on ne (F)reenit ja kaljat ja (E)keikat (G)koskas sinä sellai(C)set kuin minä aiot (H7)huomioon ottaa (E7)seikat ruma-(F)rilluma-rei ruma (C)hilluja hei on (G)mielellänsä kun (C)muuli F C no kun (G)rinkassa painaa Pe(C)kuuli! F G C E7 (Am)kuukkeli katteli (E)kummissansa sitä (E7)rinkan kiiku(Am)tusta (Am)minä sanoin: onko sunkin (E)eukkosi vihanen kun (E7)sinunkin on silimäsi (Am)musta (G)ensin me syötiin ja (C)sitten me juotiin ja (F)sitten me juotiin (E)lissää (G)eihän sitä meikäläisen (C)paksummassa päässä puoli (H7)Pekuulia tunnu (E7)missään! ruma-(F)rilluma-rei ruma (C)hilluja hei mitä (G)riemuja rinkkaasi (C)sullot? F C no (G)ne on ne Pekuuli(C)pullot! F G C E7 kato (Am)mulla on semmoset (E)vehkeet alla ettei (E7)mikään ole sekuu(Am)lia (Am)makuupussi kestää vaikka (E)mimmoset hallat ja (E7)rommi on Pekuu(Am)lia mutta (G)kolmantena yönä ne (C)Pekuulit loppu kun (F)niitten juomisessa oli (E)semmone hoppu (G)sitten ei ryypät(C)tykään ja (H7)siitä mä en yhtään (E7)tykkää! ruma-(F)rilluma-rei ruma (C)hilluja hei miksi (G)murjotat murheis(C)sasi? F C no kun (G)tyhjänä on toti(C)klasi! F G C E7 (Am)viimein me päästihin (E)ihailemahan niitä (E7)nättejä Natta(Am)sia sitten (Dm)Tankavaaran kapakassa (Am)siliäksi pantihin (E)ryppysiä satta(Am)sia sitten (Dm)Tankavaaran kapakassa (Am)siliäksi pantihin (E)ryppysiä satta(Am)sia ruma-(F)rilluma-rei ruma (C)hilluja ei nyt ole (G)en enää köyhä enkä (C)kippee F C no kun (G)taskussa on pari (C)sibbee! F C G C F C F G Am Am(add9) Tuon viimeisen soinnun nimen oikeellisuudesta en ole varma, mutta otan sen kummiski näin: E 7 B 5 G 5 D 7 A 7 E 5 |
raakatane 24.03.2014 20:15:01 | |
---|
Jeke Waara: Pyhimys - Salainen maailma Tuon nimiseen kappaleeseen jos joku sattuisi tietämään tabeja yms ? Koitin hakua ja kaivelin, mutta lapio katkesi. http://www.youtube.com/watch?v=Oys_ruOuWMc Tuossa vielä kyseinen teos youtuben kautta. Kiitos. Ei olisi kellään näitä? Olen koittanut etsiä viikkoja eikä tässäkään ketjussa ilmeisesti ole |
Suomimies112 26.03.2014 09:39:38 | |
---|
Suvi Teräsniskan kappaleeseen "Loitsu" olisi sointujen tarvetta... itse yritin jotain haeskella mutta tuloksetta (ei onnistu amatööriltä) |
Punteri 27.03.2014 13:00:30 | |
---|
|
jussiohman 27.03.2014 17:09:01 | |
---|
Seuraaviin biiseihin tarttis apua: Arpiset Haavat (tähän löyty joku chordify-soinnutus mitä kone ei avaa) Silloin minä ensi kerran itkin Kuivalla kalliolla Kiitos jos vaikka yhteenkin sais vastauksen. naama sulaa rinnuksille |
73nd3r 27.03.2014 19:14:35 | |
---|
|
Painbox 31.03.2014 00:26:23 | |
---|
Olisin todella, todella kiitollinen jos joku voisi selvittää soinnut Jarkko Martikaisen jatkakaa soutamista kappaleeseen. Itse en tuohon valitettavasti millään pysty, mutta haluaisin kuitenkin soittaa ja laulaa tätä mahtavaa kappaletta. Linkki kappaleeseen: https://www.youtube.com/watch?v=xNEqqA-GeHc |
Kipponi 31.03.2014 13:03:50 | |
---|
dts9624: Sointuja kaipailisin Vuokko Hovatan (ja Johanna Kurkelan) esittämään kappaleeseen "Kosketusta Vailla Vapiseva Mies", Kiitos. Hah mun lempikappale.Koitas näillä.Intro: 4/4 Am/G/|Am|C/D/|Am|Am/G/|F/G|x2|Am|. Verse 1: Am/G/|Am|C/D/|Am|Am/G/|F/G/|x2 sama kuin introssa. Sitten pientä vaihtelua:Sanoisin preCh C/G/|F/G/|x3.Sit Ch:Fmaj|Fmaj7|Fmaj7/Am| G/Am. Vähän myöhään tulee, mutta noita ei netistäkään löytynyt joten siitä kokeilemaan. Kannattaa kokeilla vähän eri rytmityksillä ja painotuksilla. Tässä maailmassa on lopulta vain yksi laki:Ylivoima vastaan alivoima.
Vahvempi ja älykkäämpi voittaa aina heikomman.
"Yhteinen etu vaatii"Lue:rikkaiden etu vaatii.Sekoomuksen hokema. |
Joonas.H 02.04.2014 14:32:31 | |
---|
|
Kipponi 03.04.2014 11:00:35 | |
---|
Joonas.H: Nyt tarvitaan apua! Ei ole mitään hajua mitä Akkerman soittaa, tai yleensäkään tekee, että licki kuulostaa tuolta (palm mute+sweeppaus?) Anonymous II -kappaleen outrolickissä... Melko noin.Kuulostaa, että sweeppaa ohuilta-paksuille kielille päin. Pitää mun mielestä soittaa vielä mahdollisimman läheltä tallaa oikean soundin saamiseksi.Kokeilua... kokeilua. Tässä maailmassa on lopulta vain yksi laki:Ylivoima vastaan alivoima.
Vahvempi ja älykkäämpi voittaa aina heikomman.
"Yhteinen etu vaatii"Lue:rikkaiden etu vaatii.Sekoomuksen hokema. |
merrimoi 05.04.2014 01:46:55 | |
---|
Tarviisi soinnut SMG:n Se sitä ja se tätä biisiin! |
Kitahertta 07.04.2014 17:09:16 | |
---|
|
sustain65 07.04.2014 17:22:09 | |
---|
Kitahertta: Päivää, tämmöseen tarttis sointuja: http://m.youtube.com/watch?v=GaCve6p9oF0 Kiitti jo etukäteen! :) "Rautalankaa 1963" nuottikirjasta löytyy ko. kappale, tosin en alkanut kuuntelemaan tuota videota, joten en tiedä onko se yks'yhteen versio. |
jantteri M 08.04.2014 23:33:20 | |
---|
Kitahertta: Päivää, tämmöseen tarttis sointuja: http://m.youtube.com/watch?v=GaCve6p9oF0 Kiitti jo etukäteen! :) Am|Am|E7|E7|E7|E7|Am|Am|Am|A7|Dm7|Dm7|Am|E7|Am|Am x2 E7|E7|Am|Am|G|G|C|C|A|A|D|Dm|Am|E7|Am|am x2 sit tulee Am-runkusta kunnes *riffi* C5-B5-Bb5-Am ja taas |Am|A7|Dm7|Dm7|Am|E7|Am|Am x2 Ja nousu Am| Cm| D7| transoponoituu Gmolliin --> Gm|Gm|D7|D7|D7|D7|Gm|Gm|Gm|G7|Cm7|Cm7|Gm|D7|Gm|Gm loppu |
Vasari 11.04.2014 22:12:04 | |
---|
Hei, olisiko kellään kitaraa / musiikkia ylipäätään vähän paremmin hallitsevalla sointuja Raappanan Kauas pois -biisiin? Ei meinaa omat hakuilut kuulostaa ihan oikealta tän kanssa. Isot kiitokset jos apua löytyy! |
papitsu 12.04.2014 14:19:54 (muokattu 12.04.2014 14:21:58) | |
---|
Kauas pois Alkurimpautus G#7, ja sitten koko biisi tätä samaa: | A | B | C#m | C#m B | | A | B | E | G#7 | | A | B | C#m | C#m B | | A | A | G#7 | G#7 | Mielipiteeni on fakta. |
Vasari 12.04.2014 16:38:50 | |
---|
papitsu: Kauas pois Alkurimpautus G#7, ja sitten koko biisi tätä samaa: | A | B | C#m | C#m B | | A | B | E | G#7 | | A | B | C#m | C#m B | | A | A | G#7 | G#7 |
Kiitos! Täähän kävi nopeesti. |
Zalmizz 14.04.2014 17:15:15 | |
---|
Löytyskö keltään sointuja Osmo Ikosen Heaven or hell -biisiin? |