Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: 1kitara, 2 vahvistinta. Miten onnistuu?
1
moscowiz
16.03.2014 18:32:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ajatuksena olisi kitaralla ajaa kahta vahvistinta yhtaikaa. Onnistuuko, tuleeko ongelmia?
 
Taustatietoa: soittelen avoimilla vireillä ja alin kieli on basson kieli. Eli blues-duossamme hoidan kitaristin ja basistin virkaa yhtaikaa. Kitaravahvistimena kokeilin pitkästä aikaa Fenderin Excelsioria, joka ei jaksa toistaa alapää taajuksia riittävästi vaikka 15" elementti onkin. Excelsiorissa olisi mulle "SE" soundi, joten siitä en haluaisi enää luopua. Pari muutakin vahvistinta mulla on ollut käytössä, mutta niistä en saa niin mieluista soundia pihalle. Bassojen puolesta riittäisivät kyllä. (Marshall Haze 15 nuppi ja Marsun 2x12" kaappi sekä Hayden Peacemaker 2x12"). Jonkin verran olen soitellut myös vanhan H/H bassostyrkkarin kautta, jossa myös ongelmana kitarasoundi, bassoa siitä tietenkin tulee riittävästi. Noissa kitaravahvistimissa ongelma liian hyvä soundi. Excelsiorissa on juuri oikeanlainen rupinen Lo-Fi soundi, jota en ole onnistunut em vahvistimista saamaan vaikka monenlaista fuzz-purnukkaa olen kokeillutkin
 
Miten yhdistää molempien hyvät puolet? Onnistuuko vai mitä ongelmia tiedossa? Mulla kun sähköhommista ymmärrys on samaa luokka kuin lokilla turboista, auttakaa viisaammat? Mielessä olisi että duunaan 1->2 laatikon johon kolvailen yhdestä liittimestä kahteen ulostuloon, mutta eihän se nyt niin helppoa voi olla. Vai onko?
 
-HP-
16.03.2014 19:02:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moscowiz: Ajatuksena olisi kitaralla ajaa kahta vahvistinta yhtaikaa. Onnistuuko, tuleeko ongelmia?
 
Taustatietoa: soittelen avoimilla vireillä ja alin kieli on basson kieli. Eli blues-duossamme hoidan kitaristin ja basistin virkaa yhtaikaa. Kitaravahvistimena kokeilin pitkästä aikaa Fenderin Excelsioria, joka ei jaksa toistaa alapää taajuksia riittävästi vaikka 15" elementti onkin. Excelsiorissa olisi mulle "SE" soundi, joten siitä en haluaisi enää luopua. Pari muutakin vahvistinta mulla on ollut käytössä, mutta niistä en saa niin mieluista soundia pihalle. Bassojen puolesta riittäisivät kyllä. (Marshall Haze 15 nuppi ja Marsun 2x12" kaappi sekä Hayden Peacemaker 2x12"). Jonkin verran olen soitellut myös vanhan H/H bassostyrkkarin kautta, jossa myös ongelmana kitarasoundi, bassoa siitä tietenkin tulee riittävästi. Noissa kitaravahvistimissa ongelma liian hyvä soundi. Excelsiorissa on juuri oikeanlainen rupinen Lo-Fi soundi, jota en ole onnistunut em vahvistimista saamaan vaikka monenlaista fuzz-purnukkaa olen kokeillutkin
 
Miten yhdistää molempien hyvät puolet? Onnistuuko vai mitä ongelmia tiedossa? Mulla kun sähköhommista ymmärrys on samaa luokka kuin lokilla turboista, auttakaa viisaammat? Mielessä olisi että duunaan 1->2 laatikon johon kolvailen yhdestä liittimestä kahteen ulostuloon, mutta eihän se nyt niin helppoa voi olla. Vai onko?

 
Periaatteessa kyllä, bassovahvistimesta vaan sitten vahvistimen omalla/erillisellä eq:lla pois kaikki taajuudet mitkä haluat tulevan vain Fenderistä.
 
En kyllä tiiä sit haittaako pienentynyt impedanssi jotenkin ja tarviiko bufferia väliin, tietävämmät saa kertoa mikäli tällä on vaikutusta.
 
Kuka väittää ettei kitara muka ole lyömäsoitin?
Laulava Kylätohtori
16.03.2014 20:02:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen onnistunut käyttämään kahta vahvistinta samaan aikaan käyttämällä Bossin TU-3:sta sekä TCE:n Flashbackia ja Hall of Famea. Kitarasta em. pedaaleiden inputtiin ja ulostuloista piuhat vahvistimiin.
 
Mitään en näistä(kään) ymmärrä, mutta hyvin toimi ilman hurinoita tai muita ongelmia...
 
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
askomiko
17.03.2014 01:32:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=221095
 
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Muovinen
17.03.2014 08:38:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Custom-Soundsin Backstagella oli tästä juttua:
 
http://backstage.custom-sounds.com/ … udat-osa-3-slash-12-maalenkin-purku
Painajaismainen
17.03.2014 09:19:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos sun ei tarvitse vaihdella vahvistimien välillä, helpoin ratkaisu lienee olisi Lehlen P-Split.
 
http://www.custom-sounds.com/lehle-psplit-p-1279.html?language=fi
 
Itsellänikin on kahden styrkkarin systeemi käytössä. Vaihtelen ja jaan signaalia Wobon ABY-boksilla.
 
http://woboge.com/boxes_abytm.html
 
phiit
17.03.2014 09:31:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tee itse http://www.uraltone.com/rakennussar … akennussarja-uusi-versio-12426.html tai sitten jo mainittu Boss TU-2 helpoin ratkaisu, saatpahan virittimen kaupan päälle.
 
moscowiz
17.03.2014 10:26:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos kaikille vastanneille. Alkaa kupletin juoni selviämään mullekin, eli avainsana on ABY. Sellainen löytyisi paikallisesta liikkeestä, Fenderin ABY pedal. Vallankin kohtuulliseen 34.90 hintaan. Onko jollakin kokemuksia ko purkista, onko käyttökelpoinen vai kannattaako katsella laadukkaampaa heti kättelyssä?
 
phiit
17.03.2014 10:43:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moscowiz: Kiitos kaikille vastanneille. Alkaa kupletin juoni selviämään mullekin, eli avainsana on ABY. Sellainen löytyisi paikallisesta liikkeestä, Fenderin ABY pedal. Vallankin kohtuulliseen 34.90 hintaan. Onko jollakin kokemuksia ko purkista, onko käyttökelpoinen vai kannattaako katsella laadukkaampaa heti kättelyssä?
 
Kyllä sä tuolla pärjäät mainiosti, osta pois!
 
s151669
17.03.2014 13:32:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pulttaa siihen bassokielen alle puolikas presarin mikkiä ja aja se oman piuhan kautta bassovahvariin ?
 
Antikitarasankari
Painajaismainen
17.03.2014 13:47:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa jakoboksia/splitteriä hommatessa huomioida nuo maalenkkiasiat. Suurimmassa osassa halvimpia ABY-laatikoita ei ole maalenkkikytkintä.
 
J.Nikkanen
17.03.2014 13:49:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

s151669: Pulttaa siihen bassokielen alle puolikas presarin mikkiä ja aja se oman piuhan kautta bassovahvariin ?
 
Tai hyödyntää jo olemassa olevia mikkejä ja pamauttaa modaten niille stereoulostulon.
 
Bassoa, säröllä tai ilman.
PJS
17.03.2014 14:47:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Painajaismainen: Kannattaa jakoboksia/splitteriä hommatessa huomioida nuo maalenkkiasiat. Suurimmassa osassa halvimpia ABY-laatikoita ei ole maalenkkikytkintä.
 
Niit halvimpii ei kuulu ostaa. Lehlet on hyvii.
 
Skip Zone: Soundcloudissa ja Faceboogiessa! Peace!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «