phiit 11.03.2014 14:47:30 | |
---|
Volle: Mä tilasin noita taannoin muun sälän mukana pari settiä. Ekassa oli pirtsakasti joka kieli eri sävyinen. Onko toi väri-ilmiö yleinen vai osuko mulle maanantaisetti? :D Saundissa ei muistaakseni valittamista. Verrokkina tosin oli samassa kitarassa ilmeisesti vuosia olleet ruosteiset narut. Toinen setti vielä kokeilematta. Saattaa niissä joskus olla jotain pientä värifeelua, soundiin tai tatsiinhan ei moinen vaikuta. Jos tuollainen jotain haittaa niin... enpä ees kommentoi :) |
Mr. Speed 11.03.2014 14:50:24 | |
---|
phiit: Saattaa niissä joskus olla jotain pientä värifeelua, soundiin tai tatsiinhan ei moinen vaikuta. Jos tuollainen jotain haittaa niin... enpä ees kommentoi :) Kielet on aika näkyvät osat, ja jos värifeelu on selkeä, niin itsestä tuntuisi ainakin hölmöltä tehdä monen tonnin instrumentissa kompromissi muutaman euron säästön takia. Itse käyttelen Daddarion kieliä, eikä pahaa sanottavaa. En mä noita joka kuukausi jaksa vaihtaa, mutta eipä tuo uusien kielien kirkkaus olekaan itselle mikään juttu, kun kitarat soivat muutenkin todella hyvin. http://www.sieni.us/?id=38 |
Kefiiri 11.03.2014 14:50:52 | |
---|
Volle: Mä tilasin noita taannoin muun sälän mukana pari settiä. Ekassa oli pirtsakasti joka kieli eri sävyinen. Onko toi väri-ilmiö yleinen vai osuko mulle maanantaisetti? :D. Tämä alkaa mennä ohi aiheen, mutta ensimmäisissä hommaamissani HB-kielissä oli ilmeisesti jotain suojaöljyä, kun sormet mustuivat soittaessa. Jälkimmäisessä erässä moista ilmiötä ei ollut. Värieroja en ole huomannut, mutta voi olla että noiden halvimpien kielten ominaisuudet hieman vaihtelevat valmistuserästä riippuen ;) En ole musiikin asiantuntija. |
Laulava Kylätohtori 11.03.2014 14:51:10 | |
---|
Eroaako HB:n kielet D'addarioista? Jos siis annettaisiin kaksi samanlaista kitaraa testiin, mutta toisessa olisi HB:t ja toisessa D'addaariot, niin huomaisinko eroa? Tai jos HB:ta väitettäisiin D'addarioiksi, niin menisikö täydestä? Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
phiit 11.03.2014 14:52:52 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Eroaako HB:n kielet D'addarioista? Jos siis annettaisiin kaksi samanlaista kitaraa testiin, mutta toisessa olisi HB:t ja toisessa D'addaariot, niin huomaisinko eroa? Tai jos HB:ta väitettäisiin D'addarioiksi, niin menisikö täydestä? Et varmasti huomaisi mitään eroa. |
Myrkky Nuoli 11.03.2014 14:55:32 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Eroaako HB:n kielet D'addarioista? Jos siis annettaisiin kaksi samanlaista kitaraa testiin, mutta toisessa olisi HB:t ja toisessa D'addaariot, niin huomaisinko eroa? Tai jos HB:ta väitettäisiin D'addarioiksi, niin menisikö täydestä? Äkkiseltään fiilis oli minusta näissä kahessa aika samanlainen, en pidä kummistakaan. Nää on tosin niitä juttuja, jotka saattaa olla enemmän henkimaailman asioita, mut mut.. Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä. |
Twinkle 11.03.2014 14:56:30 | |
---|
Volle: Mä tilasin noita taannoin muun sälän mukana pari settiä. Ekassa oli pirtsakasti joka kieli eri sävyinen. Onko toi väri-ilmiö yleinen vai osuko mulle maanantaisetti? :D Siitä en tiiä, itelleni ei ole tullut värivirheitä vastaan mutta käytän niitä aika vähän, sen takia että 011-049 setti on omaan lapaseen melkeinpä se paras. Mr. Speed: Kielet on aika näkyvät osat, ja jos värifeelu on selkeä, niin itsestä tuntuisi ainakin hölmöltä tehdä monen tonnin instrumentissa kompromissi muutaman euron säästön takia. Toisaalta, ne on kuluva osa ja niitä pitäisi vaihtaa melko tiuhaan. Jos on useampi mela niin kielistä tulee kyllä kuluerä. |
PIM 11.03.2014 14:57:07 | |
---|
En tyytynyt tavanomaiseen. |
Mr. Speed 11.03.2014 14:57:47 | |
---|
Myrkky Nuoli: Äkkiseltään fiilis oli minusta näissä kahessa aika samanlainen, en pidä kummistakaan. Nää on tosin niitä juttuja, jotka saattaa olla enemmän henkimaailman asioita, mut mut.. Mulle kielissä tärkeintä on tasalaatuisuus. Omaan näppiin ja kaikki tuntuu about samalta, oli ne sitten DR:ää, Daddariota, Ernie Ballia tai vaikkapa Dean Markleyta. Daddariot on suht halpoja ja tähän asti ovat olleet tosi tasalaatuisia. Erno pallit ovat tuntuneet harkiltä katkeilemaan ja muutenkin paksummat punomattomat tuntuu muutenkin rutisevan kiristäessä. http://www.sieni.us/?id=38 |
phiit 11.03.2014 14:58:30 (muokattu 11.03.2014 14:59:28) | |
---|
|
Mr. Speed 11.03.2014 14:59:46 | |
---|
phiit: Onko suihkutilatkin kullattuja? (oli pakko... nyt häivyn täältä :D) Kyllä ainakin kultaisen suihkun jälkeen! http://www.sieni.us/?id=38 |
Myrkky Nuoli 11.03.2014 15:01:15 | |
---|
Mr. Speed: Mulle kielissä tärkeintä on tasalaatuisuus. Omaan näppiin ja kaikki tuntuu about samalta, oli ne sitten DR:ää, Daddariota, Ernie Ballia tai vaikkapa Dean Markleyta. Daddariot on suht halpoja ja tähän asti ovat olleet tosi tasalaatuisia. Erno pallit ovat tuntuneet harkiltä katkeilemaan ja muutenkin paksummat punomattomat tuntuu muutenkin rutisevan kiristäessä. Mää en saa mitään kieliä katkeemaan vaikka miten jyystän ja hakkaan, mutta minusta esim. DR:n ja Dean Markleyn/Daddaarion välillä on jännityksessä niin iso ero, että tuntuu kuin DR:t ois pykälää ohuempi setti. Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä. |
Mr. Speed 11.03.2014 15:02:38 | |
---|
Myrkky Nuoli: Mää en saa mitään kieliä katkeemaan vaikka miten jyystän ja hakkaan, mutta minusta esim. DR:n ja Dean Markleyn/Daddaarion välillä on jännityksessä niin iso ero, että tuntuu kuin DR:t ois pykälää ohuempi setti. En mäkään soitossa juurikaan kieliä katko, mutta virittäessä Ernie Ballit tosiaan rutisee ja ovat olleet herkempiä katkeamaan kuin muut brändit. http://www.sieni.us/?id=38 |
Myrkky Nuoli 11.03.2014 15:05:23 | |
---|
Mr. Speed: En mäkään soitossa juurikaan kieliä katko, mutta virittäessä Ernie Ballit tosiaan rutisee ja ovat olleet herkempiä katkeamaan kuin muut brändit. Mää taas oon käyttäny ernie palloja viimeset 5v, enkä oo katkassu vielä ensimmäistäkään muutakun yhen kitaran kanssa, jossa oli tallassa vikaa joskus 4v sitten. Saatika huomannu minkään sortin rutinoita tai muuta epäilyttävää. Mut nää on taas näitä.. Omien kokemusten mukaan sitä pitää mennä. Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä. |
Mr. Speed 11.03.2014 15:06:21 | |
---|
Myrkky Nuoli: Mää taas oon käyttäny ernie palloja viimeset 5v, enkä oo katkassu vielä ensimmäistäkään muutakun yhen kitaran kanssa, jossa oli tallassa vikaa joskus 4v sitten. Saatika huomannu minkään sortin rutinoita tai muuta epäilyttävää. Mut nää on taas näitä.. Omien kokemusten mukaan sitä pitää mennä. Niinhän se on. Mä taas käyttelin noita useammankin satsin kun tuli tilattua. Eri kitaroissa oli samaa vaivaa, jota taas ei oo noissa Daddarioissa ollut nyt kun oon niitä useemman vuoden käyttänt. http://www.sieni.us/?id=38 |
hjukke 13.03.2014 16:51:42 | |
---|
Nyt pitää taas nostaa lätsää Paikallisen kivijalkamyymälän Bossille. Tuoreehko piuhani meni sököksi hiljattain keikalla, herra kolvasi samantien kuntoon, edes kuittia ei kysytty. Takuuna. Tylsää olisi ollut 40e johtoa odottaa "saapuvkasi holanitiosta" tai lähetellä vaikke Germanium-veljille. Muusikoiden net, encylopedicus maxcimus, wiisaiten ciria. |
askomiko 13.03.2014 17:56:05 (muokattu 13.03.2014 17:56:14) | |
---|
Meillä oli täällä Joensuussa tässä jonkin aikaa sellainen tilanne että kaupungissa ei ollut yhtään musakauppaa kun molemmat lopettivat ikäänkuin yllättäen lähes yhtäaikaa. Kyllä vitutti. Itellä harrastus on aika stabiilia ja valtavia hankintoja ei tule enää kovin usein tehtyä, mutta kun perusjuttuja, piuhanpätkää ja kieliä joutuu hakemaan jostain etämyyntinä niin viimeistään herää että eikö tämän kokoinen kylä saa yhtä kauppaa elätettyä? No, onneksi nyt on taas. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
Bf109 13.03.2014 20:37:46 | |
---|
Kefiiri: Tämä alkaa mennä ohi aiheen, mutta ensimmäisissä hommaamissani HB-kielissä oli ilmeisesti jotain suojaöljyä, kun sormet mustuivat soittaessa. Akkarissa käyttämäni GHS:n Vintage Bronze tekee saman. |
Minusta internet ei ole ainoa muutos, vaan onhan siinä mukana toisenlaistakin rakennemuutosta. Varmaan monet vähän vanhemmat muistavat minkälaisia kyläkauppojakin oli olemassa vielä 80-luvulla. Sen homman täytyi olla paljon kannattavampaa kuin nykyinen kauppa, jossa kilpailu on niin kovaa ja myyntikatteet pienemmät, että vain suurimmat selviävät. |
carmake 14.03.2014 09:03:02 | |
---|
Laitetaanpas tänne hieman suomalaisesta palveluosaamisesta esimerkkiä: Tilasin Custom Soundsilta pedaalilautaan välijohtoja plugeineen. Yksi plugin "hattu" oli jäänyt paketista pois ja tästä informoin EILEN ILTAPÄIVÄLLÄ liikettä. Mainitsin erikseen että minkäänlaisiin toimenpiteisiin ei tarvitse ryhtyä, laittavat vaikka osan seuraavaan pakettiin kun taas jotain puljusta tilaan. TÄNÄ AAMUNA postilaatikosta kuitenkin löytyi kirje, mistä löytyi puuttuva osa. Hämmästykseni oli kyllä vähintään suuri ja tästä toivuttuani päätin jakaa tämän tiedon myös teille muille Mnetin käyttäjille. Kiitos Custom Soundsille loistavasta palvelusta, välillä on hienoa olla suomalainen. |