Twinkle 11.03.2014 13:50:51 | |
---|
Rämppy: Näin päivätöissä käyvän kannalta sellainenkin pikkujuttu kuin aukioloajat. Jos kivijalkakauppa menee viimeistään klo 18 kiinni, niin monilla on turhan haastavaa ehtiä työpäivinä kaupoille. Sitä sitten helposti tilaa nettikauppiaalta tämänkin takia. no tämäkin juu, joskus esim. on ollut miettimistä että miten ehtii Uraltonelle käymään, se menee jo klo 17.00 kiinni, mikä on keskimäärin se aika jolloin omat työt loppuu. Vaikka on töissä melkein helsingin keskustassa, niin ei pysty lounastauollakaan käymään kun pelkästään julkisilla liikkeelle ajaminen vie pahimmissa tapauksessa kolme varttia yhteen suuntaan. Suomalainen nettikauppa on helppo siinäkin mielessä, että kaikki kamat voi ohjata smartpostiin ja käytännössä niitä voi hakea niin pitkään kuin lähi-Alepa on auki, eli lähes päivittäin aina klo 23.00 asti. Matkahuollon paketin taas voi ohjata lähi-Siwaan, sinne mahtuu isompikin aski. |
phiit 11.03.2014 13:52:08 | |
---|
Myrkky Nuoli: Itselläni on eri näkemys ja erilaiset kokemukset, mutta kaikin mokin siulla on oikeus omaasi. Oot vaan ensimmäinen jonka kuulen noita kehuvan. Ei siis oikein argumentaatiovälineenä toimi. Mites ihan käytännön kokemus? Tomii keikoilla kun kieliä kuitenkin vaihtaa sen 1-2 keikan välein. Miksi ihmeessä maksais 4x hintaa kun HB:illakin pääsee maaliin ;) |
Twinkle 11.03.2014 13:53:59 | |
---|
Myrkky Nuoli: Itselläni on eri näkemys ja erilaiset kokemukset, mutta kaikin mokin siulla on oikeus omaasi. Oot vaan ensimmäinen jonka kuulen noita kehuvan. Ei siis oikein argumentaatiovälineenä toimi. Noi harrikan kielet on just hyviä, niiden ainoa ongelma on se että vahvuuksia on hirveän vähän. |
Myrkky Nuoli 11.03.2014 13:56:23 | |
---|
phiit: Mites ihan käytännön kokemus? Tomii keikoilla kun kieliä kuitenkin vaihtaa sen 1-2 keikan välein. Miksi ihmeessä maksais 4x hintaa kun HB:illakin pääsee maaliin ;) Ihan käytännön kokemuksista oli kyse kun käytin sanaa "kokemukset." Ite en kyllä tommoseen vaihtoväliin ryhdy. Mulla on kielet kitaroissa useamman kuukauden, jonka jälkeen ne rupeaa kuulostamaan ankealta tai valumaan pois vireestä. Sillä mennään toki maaliin millä pääsee, ei siinä mitään. Monet on tavat. Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä. |
phiit 11.03.2014 14:00:44 (muokattu 11.03.2014 14:03:59) | |
---|
Myrkky Nuoli: Ihan käytännön kokemuksista oli kyse kun käytin sanaa "kokemukset." Ite en kyllä tommoseen vaihtoväliin ryhdy. Mulla on kielet kitaroissa useamman kuukauden, jonka jälkeen ne rupeaa kuulostamaan ankealta tai valumaan pois vireestä. Sillä mennään toki maaliin millä pääsee, ei siinä mitään. Monet on tavat. No se on vähän pakko kun Rotosoundit bassossa menee nopeammin kuminauhaks kuin HB:t, kestivät max 2 keikkaa kun taas HB:illa vetelee sen 3-4 helposti ja edelleen pysyy suht freeseinä samalla lyömisellä. Hintaeroakin kun näillä on ihan kohtuullisesti. Kitarapuolella menee vaihtoon joka keikan jälkeen ihan periaatteen vuoksi. |
Myrkky Nuoli 11.03.2014 14:04:23 | |
---|
Varmaan käyttäisin itekin halvimpia mahollisia jos vaihtofrekvenssi ois tuo, mutta ei oo kyllä ollu tarvetta, vaikka soitan melkein jokaista kitaraani joka päivä. Useammin menee jonkun sähköjen kanssa pelleilyn takia varmaan kielet vaihtoon kun ihan oikeista syistä. Vähän tekis mieli heittää "ehkä ei tarttis jatkuvasti vaihella" -huumoria tähän, mutta etköhän sie tekijämiehenä oo kokeillut jos jonkimmoisia kieliä :) Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä. |
phiit 11.03.2014 14:12:32 | |
---|
Myrkky Nuoli: Varmaan käyttäisin itekin halvimpia mahollisia jos vaihtofrekvenssi ois tuo, mutta ei oo kyllä ollu tarvetta, vaikka soitan melkein jokaista kitaraani joka päivä. Useammin menee jonkun sähköjen kanssa pelleilyn takia varmaan kielet vaihtoon kun ihan oikeista syistä. Vähän tekis mieli heittää "ehkä ei tarttis jatkuvasti vaihella" -huumoria tähän, mutta etköhän sie tekijämiehenä oo kokeillut jos jonkimmoisia kieliä :) Tekijä ja tekijä, aika harvakseltaan noita keikkoja tällä hetkellä on mutta kerta omasta pussista maksetaan ni näillä mennään. Voipahan huoletta vaihdella jos ei muuta iloa irtoa :) |
Kefiiri 11.03.2014 14:13:58 (muokattu 11.03.2014 14:15:26) | |
---|
Myrkky Nuoli: Vähän luulen, että jäät meleko yksin noitten HB-kielien kanssa Ei ollenkaan... ne tosiaan toimivat ihan siinä missä muutkin. En oikein keksi syytä miksi kielistä varta vasten pitäisi maksaa enemmän. En ole musiikin asiantuntija. |
Kefiiri: Ei ollenkaan... ne tosiaan toimivat ihan siinä missä muutkin. En oikein keksi syytä miksi kielistä varta vasten pitäisi maksaa enemmän. No perhana. Onneks viihdyn altavastaajan asemassa. Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä. |
Kefiiri 11.03.2014 14:20:17 | |
---|
Myrkky Nuoli: No perhana. Onneks viihdyn altavastaajan asemassa. Oho, tämähän olikin se soitinkauppaketju eikä kitarankieliketju. Kieliä voisi kyllä ostaa kivijalkakaupasta kalliimmalla, jos se sen turvin pysyisi pystyssä. Niin usein en kieliä vaihda että siitä konkkaan menisin. En ole musiikin asiantuntija. |
PIM 11.03.2014 14:20:46 | |
---|
phiit: Tuolla hinnalla saa jo 200 settiä kieliä Thomannilta ;) Tuutko vaihteleen ne mulle? En tyytynyt tavanomaiseen. |
phiit 11.03.2014 14:24:51 | |
---|
PIM: Tuutko vaihteleen ne mulle? En, mutta voin punoa niistä vaikka riippukeinun? :) |
PIM 11.03.2014 14:26:21 | |
---|
phiit: En, mutta voin punoa niistä vaikka riippukeinun? :) Sulla on metkat huvittelutavat, kitarankielien vaihtelu ja riippukeinujen punominen. ;) En tyytynyt tavanomaiseen. |
phiit 11.03.2014 14:29:45 | |
---|
PIM: Sulla on metkat huvittelutavat, kitarankielien vaihtelu ja riippukeinujen punominen. ;) Ei se musta hauskaa ole :( |
Laulava Kylätohtori 11.03.2014 14:30:44 | |
---|
Luulen, että pienien ja/tai nettikaupattomien liikkeiden kohtalo on aika ankea. Pitäisi olla nettikauppa kilpailukykyisin hinnoin "bulkkikamaa" varten ja jos vielä haluaa sihen päälle kivijalkakaupan, niin jotan erikoistumista pitäisi olla. Jotain, mikä tuo soittajille oikeasti lisäarvoa, eikä ole nettikaupoista saatavissa. Tosin erikoisuus ei vielä yksinään riitä, vaan sille pitää löyty myös markkinoita. Pelkkä perustavara ei tänä päivänä taida riittää kivijalkakaupalle. Maailma muuttuu ja se vain on alussa mainittujen liikeiden kohtalo, että jos ei pysty uudistumaan, niin noutaja kutsuu. Business as usual, turha siitä on yrittäjien itkeä... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
p130 11.03.2014 14:31:04 | |
---|
Muovinen: Minulle on myös ehdotettu kamaa lainaan Oulun soitin ja tarvikkeesta, enkä ole mikään ahkera kävijä edes. Pärstäkerroin kunnossa? Joskus pyysin tilaamaan kyseiseen putkaan kitaramikkiä, ei onnistunut kun ei ole kuulemma rahaa lunastaa. Rampan yleisellä palveluasenteella joutaa kuollakin, mielellään hitaasti ja kivuliaasti. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |
PIM 11.03.2014 14:37:06 | |
---|
phiit: Ei se musta hauskaa ole :( No tykkäät kuitenkin niitä vaihdellä. Minä taas en ja siksi käytän Optimoita. En tyytynyt tavanomaiseen. |
Laulava Kylätohtori 11.03.2014 14:37:45 | |
---|
Nyt pitää antaa plussaa kotimaiselle nettikaupalle. Tilasin eilen tavaraa klo 16:00 ja paketti olisi nyt jo noudettavissa. Aika nopeaa toimintaa. Ja liike oli Custom-Sounds... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
phiit 11.03.2014 14:39:37 | |
---|
PIM: No tykkäät kuitenkin niitä vaihdellä. Minä taas en ja siksi käytän Optimoita. Haiskahtaa laiskuudelta ;) |
Volle 11.03.2014 14:41:16 | |
---|
Twinkle: Noi harrikan kielet on just hyviä, niiden ainoa ongelma on se että vahvuuksia on hirveän vähän. Mä tilasin noita taannoin muun sälän mukana pari settiä. Ekassa oli pirtsakasti joka kieli eri sävyinen. Onko toi väri-ilmiö yleinen vai osuko mulle maanantaisetti? :D Saundissa ei muistaakseni valittamista. Verrokkina tosin oli samassa kitarassa ilmeisesti vuosia olleet ruosteiset narut. Toinen setti vielä kokeilematta. |