Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uutta interfacea hankkimassa.
1
Sahtikone
03.03.2014 20:34:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro,
 
Näitä interface/äänikorttiketjuja on tässä tullut "muutama" jo ennestään, mutta rohkenin silti laittaa oman ketjun pystyyn koska lähtökohta on hieman erilainen kuin useimmiten. -Minun ei tarvitse äänittää, joten etuasteiden laatu ei tällä kertaa ratkaise. Enemmän ratkaisee käytettävyys, toiston äänenlaatu ja pommin varmat ajurit (win 7 käyttikselle). Ainiin että mitäkö teen jos en tarvitse äänittää mitään. Teen elektronista, ns. vitummoista jytinää, jonka takia äänenlaatu on aika tärkeä juttu ja etuasteet sitten puolestaan vähemmän tärkeitä juttuja mulle.
 
Ok. Luulin että tein jo valintani, kun miellyin M-Audio Fast Track C400 interfaceen. Siistin simppeli ulkoasu, helpon nopea käytettävyys jne, mutta sitten luin äänenlaadusta sekä ajureista huonoa. Painoin hankinnalle jarrua ja tsekkasin uudestaan Thomannilta budjettiin sopivia interfaceja. Nyt minun pitäisi saada mielipiteitä, ja ihan mieluiten käyttökokemuksia 100€ - 200€ mötiköistä. -Uskon että siihen hintahaitariin hyviäkin laitteita saa, mutta tarjontaa on niin paljon että apuahan siihen tarvitsen.
 
Tässä laitteet jotka asetin haastamaan M-Audio Fast Track C400:n
 
Steinberg UR22
Mackie Onyx Blackjack
Focusrite Scarlett 2i2
(Native Instruments Komplete Audio 6)
 
NI:n Komplete on suluissa koska ei ihan mahdu budjettiin. Mutta jos se oikeasti on joka euron väärti, niin venytän budjetin sitten vaikka väkisin. Missä M-Audio ja NI Komplete pieksää muut, on tuo minua miellyttävä iso volumepotikka. Ja onhan tuo ihan hiton makean näköinenkin, tuo NI Komlete siis. -Ulkonäköä ei passaa väheksyä, se voi olla hyväkin innoittaja.
 
Nyt teknovelhot, soundinikkarit, gearheadit ja (koti)studiogurut, jelpatkaas kaveria hädässä. Mikä se näistä olisi hankinnan arvoinen, vai löytyykö listan ulkopuolelta musta hevonen joka lyö koko poppoon laudalta?
 
Riders on the storm.
freakingenius
07.03.2014 01:21:26 (muokattu 07.03.2014 01:22:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä on toi scarlett 2i2 ja mun mielestä on aivan hyvä. Peripheryn kitaristikin käyttää sitä (y) btw
Mun mielestä aika samaa tasoa kuin m-audio fastrack pro.
Scarletista löytyy vissii jotkut palkitut etuasteet ja phantom virtasyöttöwhatever mikeille jotka sitä tarvitsee.
+ onhan focusritessä kohtuu iso monitor volume säädin.
 
ganesha
07.03.2014 07:34:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Steinbergeissä on yleensä hyvät etuset ja muuntimet, vaikket etusia ehkä tarvitsekaan. Tosin kaikissa malleissa ei esim. ole midi-portteja (esim. MR816), tuosta sun himoitsemasta mallista en tiedä.
 
Sahtikone
07.03.2014 23:35:26 (muokattu 07.03.2014 23:37:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo toi Scarlett on noussu omassa listassa hyvinki korkeelle. Ainoa isompi miinus laitteessa on että ei taida saada kaksia monitoreja kiinni, ihan A/B vertailua ajatellen. MIDI ois hyvä olla, kun jossain vaiheessa tulee kuitenkin taas rautapuolta hankittua.
 
Ajuriongelmia näkyy monellakin merkillä olevan, varsinkin USB 3:n kanssa. Onneks on ihan suht toimiva setup, niin ei ole kiirettä sinällään uuden hankinnan kanssa. -Vaikka gas onkii julmettu, niin pitää vielä katsella tietoa näistä.
 
Kiitti vastauksista!
 
Riders on the storm.
mhelin
08.03.2014 12:45:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

USB interface ei välttämättä ole paras, tuossa käytössä latenssi saisi olla varmaan mahdollisimman pieni. RME Babyface on ehkä se paras USB ratkaisu kuitenkin, NI Komplete Audio 6 on myös hyvä. Behringerillä on uusia USB interfaceja jotka ovat suht. identtisiä esim. KA6 kanssa. Ebaysta löytyy myös pelkkiä DAC:eja, hakusanaksi xmos dac.
 
freakingenius
10.03.2014 17:15:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon saanu Scarlettiin kahet kajarit niin, että takana oleviin L + R paikkoihin päämonitorit ja kuulokeliitäntään toiset. Kuulokeliitäntään on tietenkin vaan yksi paikka joten studiomonitoreja ei saa kinni mutta esim. tietokonekajarit saa ( tai sellaiset joissa on vain yksi output ).
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «