Heissi 19.12.2013 18:43:10 | |
---|
"We live in a world where people will have a GPS and a crucifix on the same dashboard." - Doug Stanhope
E N O K K I O . C O M |
Henkeen ja Vereen 19.12.2013 21:55:10 | |
---|
I like people who shake other people up and make them feel uncomfortable.
-J.Morrison- |
Börje 23.12.2013 00:25:53 (muokattu 23.12.2013 00:26:36) | |
---|
Wolfgang: Miulla on ikäviä uutisia: sinulla on huono huumorintaju ja väärinkäytät anglismeja. Toinen vaihtoehto on, että itselläni on huono sarkasmitutka tahi trollitunnistin. Toi "abiristeily" oli kyllä taas erittäin hyvä esimerkki Hedbergin "komiikasta". Vitsit loistavat poissaolollaan, hassusti imitoidaan teinejä. Välillä pitää muistaa sanoa jokaisen suomalaisen stand up -koomikon punch line: "Ihan oikeesti". Mutta jos nyt ei ihan negaamiseksi menisi, niin laitetaanpa linkki toimivaan stand uppiin: http://www.youtube.com/watch?v=uJpD1DfMtkY Sean Lock on meikäläiselle siitä harvinainen suosikki, että vitsit ovat suhteellisen kilttejä, eivät ota kantaa tai pyri herättämään ajatuksia. Silti toimii. Mä en ny pysty kattoon näitä linkkejä, mutta kerron sulle, että stand upissa on usein myös kyse esiintymisestä. Sulle ilmeisesti riittää huumorilsi joku kilon poliisi- tyylinen virsikirja. |
Wolfgang 23.12.2013 12:35:45 (muokattu 23.12.2013 12:41:55) | |
---|
Börje: Mä en ny pysty kattoon näitä linkkejä, mutta kerron sulle, että stand upissa on usein myös kyse esiintymisestä. Sulle ilmeisesti riittää huumorilsi joku kilon poliisi- tyylinen virsikirja. En ole kilon poliisia lukenut, niin en osaa sanoa. Esiintyminen on toki tärkeää. Sen lavapersoonan kuuluu olla sellainen, että se tukee vitsejä. Todella musta huumori saattaa olla pelkästää ilkeää jos lavapersoona ei ole hallussa. Mutta sen esiintymisen lisäksi, myös itse huumori pitäisi olla löydettävissä stand upissa. Ja se on se aspekti, joka esim. Sami Hedbergiltä uupuu. "Lukee mun luku taidolla, että yleinen keskustele eli saa puhua ihan mistä huvittaa" -Janizio |
LordWinter 14.01.2014 16:05:56 | |
---|
Kukkis 77: Sami Hedberg on vähän sellainen vitsihuumorin Nickelback. Vitsihuumori on muutenkin sellaista lampaiden huumoria. Odotetaan lavalla olevan tyypin sanovan jotain hassua ja sitten nauretaan koska se oli hauskaa ja hauskalle pitää nauraa. "Joo, tunnelma menee siinä vaiheessa viimeistään pilalle kun kesken kiihkeän huuman joutuu laittamaan kondomia suojaksi, mulla menee suuriosa ajasta ja yleensä penis pääsee vähän lerpahtamaan ennenkuin olen saanut kivekset myös kondomin sisälle." -Rhesus |
Tawsky 15.01.2014 12:45:20 | |
---|
LordWinter: Vitsihuumori on muutenkin sellaista lampaiden huumoria. Odotetaan lavalla olevan tyypin sanovan jotain hassua ja sitten nauretaan koska se oli hauskaa ja hauskalle pitää nauraa. Jimmy Carr kertoo vitsejä joille voi nauraakin, toisaalta senkin showsta sais musta paremman jos siinä olis semmosta jatkuvuutta. "Kyllä nyt jää Jonekin toiseksi, ADEHD on uusi päällikkö äiä" -Stradlin |
Wolfgang 15.01.2014 13:28:05 | |
---|
LordWinter: Vitsihuumori on muutenkin sellaista lampaiden huumoria. Odotetaan lavalla olevan tyypin sanovan jotain hassua ja sitten nauretaan koska se oli hauskaa ja hauskalle pitää nauraa. Tämä nyt on vähän niin kuin sanois, että rock-konsertit ovat vähän sellaista lampaiden huvia. Odotetaan pändin soittavan jotain hyvää ja sitten diggailaan, koska se oli hyvää ja hyvää pitää digata. Pointtina siis, että jos vitsi on hyvä, niin kyllä sille nauraa. Stand up on muutenkin laji, jossa on hankala luoda huumoria muuten kuin niiden vitsien keinoin. On tietenkin erikseen "one liner" -koomikoita, joilla ei ole jutuissaan jatkumoa vaan vitsiä tulee vitsin perään. Joku Louie CK olisi ehkä esimerkki koomikosta, jonka komiikka ei perustu varsinaisille vitseille vaan enemmänkin vinksahtaneille ajatuksille. Mutta kyllä sieltäkin ne punch linet löytää. "Lukee mun luku taidolla, että yleinen keskustele eli saa puhua ihan mistä huvittaa" -Janizio |
Niq 15.01.2014 13:46:54 (muokattu 15.01.2014 13:48:19) | |
---|
Hoho. Määrittäkää vielä enemmän, niin olette saletisti Jazz. On vain yksi tapa tehdä musaa ja huumoria, muuten ei voi kuunnella tai nauraa. Antakaa mun kaikki kestää. Mä tykkään älykköhuumorista, nörttihuumorista, brittihuumorista, kakkahuumorista, pieruhuumorista, kummelihuumorista, spedehuumorista, härskistä huumorista, oikeestaan mistä vaan. Ja Hedberg on hauska. Ei se mitään vitsejä tarvii, koko mieshän on kuin luotu kehonkieleltään ja ajatuksenjuoksultaan _viihdyttämään_ ihmisiä. Ei sen keikalle oo pakko mennä, tai selata youtubesta sen videoita jos ei kiinnosta. :) EDIT: Ja sanottakoon, että diggailin miehen esityksiä jo kauan ennen miljoonayleisön tajuamista. Ekat demot oli parhaita jne. |
Wolfgang 15.01.2014 14:13:27 | |
---|
Niq:Ei sen keikalle oo pakko mennä, tai selata youtubesta sen videoita jos ei kiinnosta. Tän vois melkeen linkittää tuonne Ärsyttävät sanonnat -ketjuun. "Ei oo pakko kattoa!!1!". Kukaan ei väittänyt, että Hedbergin esityksiä olisi pakko katsoa. Sanottiin vain, että ne ovat huonoja. "Lukee mun luku taidolla, että yleinen keskustele eli saa puhua ihan mistä huvittaa" -Janizio |
Niq 15.01.2014 15:23:42 (muokattu 15.01.2014 15:25:06) | |
---|
Wolfgang: Tän vois melkeen linkittää tuonne Ärsyttävät sanonnat -ketjuun. "Ei oo pakko kattoa!!1!". Kukaan ei väittänyt, että Hedbergin esityksiä olisi pakko katsoa. Sanottiin vain, että ne ovat huonoja. Toki näin. Mutta kannattaako sen dissaamiseen noin kauheesti voimavarojaan tuhlata. Jos ei pidä, ei pidä. Aika moni kuitenkin keikoilla nauraa noille jutuille. Ja komiikka jos joku, on parhaimmillaan livenä. Joku Jope Ruonansuukin on vähän semmonen ehe-ehe telkkarissa, mutta tuskin pystyisin nauramatta katselemaan ravintolakeikalla pikku pöhnissäni. Tai kuka ylipäänsä lähtee kädet puuhkassa ja naama mutrulla klubille tsekkaamaan stand uppia "vittu mitä paskaa kun ei oo billy burr!!121!". EDIT: Tarkoitin vain, että kannattaako sitä nyt vaan sen takia dissata, kun se myy jäähallin täyteen, siksihän te siinä hymistelette, kun se ei oo joku tuntematon jätkä jostain joka kuoli joskus. |
Kukkis 77 15.01.2014 15:38:15 (muokattu 15.01.2014 15:38:25) | |
---|
Niq: Tarkoitin vain, että kannattaako sitä nyt vaan sen takia dissata, kun se myy jäähallin täyteen, siksihän te siinä hymistelette, kun se ei oo joku tuntematon jätkä jostain joka kuoli joskus. Eiks tässäkin oo vähän sama kuin esim: Markettilager vs. Chiapatta Kikuju Pale Ale Pyttipannu vs. Le Courvoisier batong l'e Moussoire Plimplom Metallica vs. Balthazar Öriöri Gorgoromordor Anonyvenomous Ugri Örr jne. "Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin" -Aki Kaurismäki |
Wolfgang 15.01.2014 16:04:42 | |
---|
Niq: Toki näin. Mutta kannattaako sen dissaamiseen noin kauheesti voimavarojaan tuhlata. Jos ei pidä, ei pidä. Aika moni kuitenkin keikoilla nauraa noille jutuille. Ei hätää, ei tähän paljoa voimavaroja kulu. Ja olen kipeenä, niin ei oikeen ole parempaakaan tekemistä. Ei sillä, että dissaaminen koskaan huonoa ajanvietettä olisi. EDIT: Tarkoitin vain, että kannattaako sitä nyt vaan sen takia dissata, kun se myy jäähallin täyteen, siksihän te siinä hymistelette, kun se ei oo joku tuntematon jätkä jostain joka kuoli joskus. Se olis kyllä huono syy dissata. Tosin jos Sami Hedberg olisi täysin tuntematon koomikko, jonka naamaan ei tarvitsisi törmätä kaupungilla liikkuessa, ei se varmaan jaksaisi ärsyttääkään. Ja ainakin meikäläisen suosikkikoomikoista suuri osa on hengissä ja ne kuolleetkin varsin tunnettuja. "Lukee mun luku taidolla, että yleinen keskustele eli saa puhua ihan mistä huvittaa" -Janizio |
AnonHero 15.01.2014 19:35:35 | |
---|
Hannibal Buress on kova. Uusista koomikoista ehkä suosikkini tällä hetkellä. |
Sami Hedberg on oikeasti hauska mies. Muutaman kerran oon ollut keikalla, eikä kierrätys ole havaittavissa vitseissä. Toisin kuin monen muun artistinkohdalla. Esim tää tosi suosittu Niko Kivelä on mun mielestä vähän hanurista. Samaa löylyä joka keikalla ja viimeksi taisi jonkun jutun aloittaa että tää juttu on youtubesta katsottu 200 000 kertaa mut mä kerron sen nyt. Eih. Mutta, kävin tammikuussa katsomassa Michael Winslowia. Huh. Alkulämpö Rudi Rok ei ollut hauska ekalla kertaa, eikä asiaa auta että heitti lähes sanalleen saman setin Michael Winslowin lämppärinä kuin aikaisemmin kerran miehen näheenä. Winslow itse oli just niin mahtava kuin kuvittelinkin. Todella uniikki mies. En mä aikoinaan osannut ajatella että se oikeasti tekisi ne äänet poliisiopistoissa, mutta kyllä se perkele vaan tekee ne. Ihan käsittämätön äijä. Eikä tarvinnut huumoria repiä alapäästä, mikä tuntuu olevan matalin aita koomikoille. Nätisti tuli Star Wars dubattuna efekteineen. Bruce Lee efekteineen ja orietalmusiikkeineen. Tietty Jimi Hendrix ja taisi se Led Zeppelinkin lähteä melko nätisti. |
Tawsky 07.03.2014 21:23:55 | |
---|
Joskus tuli tutustuttua Jim Jeffriesiin mutta nyt on tullut katseltua äiän juttuja enempi. Aivan loistavaa settiä, pakostikin yks mun suosikeista. Ei voi olla tykkäämättä jos on mustan huumorin ystäviä: http://www.youtube.com/watch?v=BApbpfwPFeg"Kyllä nyt jää Jonekin toiseksi, ADEHD on uusi päällikkö äiä" -Stradlin |
Wolfgang 08.03.2014 21:12:40 | |
---|
ADEHD: Joskus tuli tutustuttua Jim Jeffriesiin mutta nyt on tullut katseltua äiän juttuja enempi. Aivan loistavaa settiä, pakostikin yks mun suosikeista. Ei voi olla tykkäämättä jos on mustan huumorin ystäviä: http://www.youtube.com/watch?v=BApbpfwPFeg Suosittelen myös Jefferiesin Legit-sarjaa. Ainakin yksi kausi sitä on toistaiseksi tullut. Vissiin Suomessakin näkynyt, mutta en muista millä nimellä. "Lukee mun luku taidolla, että yleinen keskustele eli saa puhua ihan mistä huvittaa" -Janizio |
Juntunen 10.03.2014 12:22:40 | |
---|
Sunnuntaikrapulassa tuli fiilisteltyä läpi 5 keikallista Eddie Izzardia. Alku-uran "transupätkät" on hauskoja ja myöhempi 2000-luvun setti taas jotenkin jämäkämpää ja kantaaottavampaa. Onkohan tuo jotenki yleisempi kehityskulku koomikoilla, että mennään kielihuumorista ja lyhemmistä vitseistä tollaseen kantaaottavaan ja pidempään rakennettuun tarinointiin. Carlinhan oli tästä ihan malliesimerkki. |
NHR 10.03.2014 14:25:15 | |
---|
Juntunen: Sunnuntaikrapulassa tuli fiilisteltyä läpi 5 keikallista Eddie Izzardia. Alku-uran "transupätkät" on hauskoja ja myöhempi 2000-luvun setti taas jotenkin jämäkämpää ja kantaaottavampaa. Onkohan tuo jotenki yleisempi kehityskulku koomikoilla, että mennään kielihuumorista ja lyhemmistä vitseistä tollaseen kantaaottavaan ja pidempään rakennettuun tarinointiin. Carlinhan oli tästä ihan malliesimerkki. En tiedä, mutta tuli noista esimerkeistä mieleen sellainen ero, että Izzardin showt ovat jotenkin paljon "vapautuneemman" oloisia, ikäänkuin jatkuvassa liikkeessä, ei kahta täysin samalaista keikkaa samankaan kiertueen aikana, kun taas Carlinin jutut vaikuttavat hyvinkin tarkkaan käsikirjoitetuilta. Tykkään kyllä kummankin ukon jutuista kuin hullu puurosta, mutta muistan joskus oikein hämmästyneeni kuinka sanasta sanaan Carlinin tarinat toistuivat eri keikoilla kuvatussa materiaalissa. Vai mahtaako se olla pikemminkin sääntö kuin poikkeus? Ehkä Izzardin tyyli onkin se poikkeuksellisempi? En tiedä. "Pääkallo löytyy jalkoineen varrelta virran" |
Juntunen 10.03.2014 14:47:06 | |
---|
NHR: En tiedä, mutta tuli noista esimerkeistä mieleen sellainen ero, että Izzardin showt ovat jotenkin paljon "vapautuneemman" oloisia, ikäänkuin jatkuvassa liikkeessä, ei kahta täysin samalaista keikkaa samankaan kiertueen aikana, kun taas Carlinin jutut vaikuttavat hyvinkin tarkkaan käsikirjoitetuilta. Tykkään kyllä kummankin ukon jutuista kuin hullu puurosta, mutta muistan joskus oikein hämmästyneeni kuinka sanasta sanaan Carlinin tarinat toistuivat eri keikoilla kuvatussa materiaalissa. Vai mahtaako se olla pikemminkin sääntö kuin poikkeus? Ehkä Izzardin tyyli onkin se poikkeuksellisempi? En tiedä. Kyllä ne samat jutut toistu Izzardillakin noissa isommissa esityksissä, oli lähiajoilta NY:n ja Lontoon keikat taltioitu (muistaakseni 2003 tms) ja molemmissa samat lavasteet, asu ja ainakin alkupään jutut. Carlinhan oli tosi kova käsikirjottamaan ja se teki ne aika tarkkaan ja pieteetillä. Izzard vaikuttaa jotenki improavan enemmän. Tai semmonen vaikutelma tulee ainaki. Se näyttää välillä että se on ihan oikeasti avoimen pihalla siitä mitä sillä pitikään puhua, kun juttu karkaa ja rönsyää. Tulee hauskaa ja tahattoman näköistä yleisöinteraktiota kun se joutuu kyselemään että mistä hän olikaan puhumassa. Nykyaika haasteellista kun jengi kattelee netistä näitä. Käy jutut nopeesti tutuiksi vaikka vaihtais manteretta välissä. |
NHR 10.03.2014 14:51:55 (muokattu 10.03.2014 14:56:56) | |
---|
Juntunen: Izzard vaikuttaa jotenki improavan enemmän. Joo, tämä oli juuri se sana, mitä edellä hain, mutten löytänyt. E: Ja samat jutut toki toistuvat jossain määrin, mutta eivät tule niin sanasta sanaan samanlaisina kuin Carlinilla. Minusta on ainakin hauska seurata näitä pieniä eroavaisuuksia eri YouTube-pätkissä. Izzard on muistaakseni itsekin jossain haastattelussa maininnut tuosta settinsä "elämisestä", että kiertueen ekat ja viimeiset keikat ovat periaatteessa jo täysin erilaisia; toisaalta edellisen kierueen viimeinen keikka saattaa olla hyvinkin samanlainen kuin seuraavan eka... ;) "Pääkallo löytyy jalkoineen varrelta virran" |