Aihe: Soitinkauppa kuolee silmiemme edessä
1 2 3 4 520 21 22 23 24
YarZoo
05.03.2014 10:42:23 (muokattu 05.03.2014 11:03:11)
steelduck: Kivijalkakauppojakin on monenlaisia. Ne jossa on se murahteleva sitruunan syönyt myyjä joka katsoo tekevänsä sinulle suuren palveluksen, kun nostaa ahterinsa tuolista ja ojentaa sen kielisatsin pölyisestä hyllystä röökiaskin takaa. Ne sietääkin kuolla...

No tämä, onneksi nämä on jo tippuneet markkinoilta lähes viimeistä persikaania myöten! Näillä oli vielä tapana lytätä ilmaisuaan kehittäämään pyrkinyt ja uutuustuotetta tiedustellut asiakas tyyliin "No en ole moisesta kuullutkaan, mitä sä sellasella teet".

Minä uskon kivijalan renesanssiin. Thomann on jo monessa jutussa kalliimpi ja meikäläiset kauppiaat on ottaneet huiman loikan asiakaspalvelussa. Sitä ovea tasaiseen nitkuttavaa tarvikeostajaa on alettu arvostaa ja on ymmäretty alkaa markkinoimaan ihan tuloksellisesti kalliimpaakin tavaraa ko. asiakkaille. Helppoa on kietaista pikasiivu asiaan perehtymättömältä soitinpaketin ostajalta, tämä vaan saattaa olla seuraavan kerran vasta 5 vuoden päästä tiskin takana köhimässä.

e. Tuota peruspedaalien hintaa on tullut kyllä itsekin ihmeteltyä. Omalla kohdallani kitarankielet on iso kuluerä ja niissä on kotimaassa kipupisteen omainen tilanne, vaikka kuinka mielelläni ne täältä ostaisinkin. Tilattuna yleisemmin käyttämäni kielisetti maksaa 5,20 eur ja täällä alennustenkin jälkeen hinta tuppaa jäämään 7,50 tuntumaan ostomäärästä riippumatta.
S.N.A.F.U
steelduck
05.03.2014 11:12:26

Joo, myyminen ja palvelu on kyllä harpannut huiman loikan viime vuosina. Poikani haki ES-335:sen kitarapajalta huollosta ja soittelin sinne kysyäkseni, että sopiiko että poika hakee vaikka minä vein.

Sopihan se ja muistivat vielä minun kyselleen Dittoa ja kysyivät että laitetaanko semmoinen pojan mukaan.. laitettiin. :) Hyvin muistettu ja tuli asiakkana hyvä "muistettiin mitä olin aikaisemmin kysellyt, olen siis tärkeä"-kokemus. (vähänkö olen helppo) Ne on pikku asioita, millä asiakas pidetään tyytyväisenä ja aktiivisena ostelijana.
Osteri
05.03.2014 11:17:55
Kun katsoo täälläkin roikkuvien porukoiden soitinarsenaalia, niin mihin me enää tarvitsemme tavallisen tavaran musakauppaa johon mennä ostamaan lisää keskinkertaista tavaraa? Torillakin kitaroita on jatkuvasti saatavilla 900-1000 kpl ja muuta tavaraa samassa suhteessa.
Pointtini on että Suomi on jo niin täynnä kamaa, että kivijalasta sitä on vaan tällaisille kyllästetyille markkinoille vaikeaa enää tarjota. Nettikauppa tuntuu markkinoille riittävän, kaman paikallista varastointia ei kukaan halua maksaa tuotteen hinnassa. Kalliimpi ja erikoisempi "high-end" vielä toimiikin muutamalla kivijalkaliikkeellä, koska siinä liikkeenharjoittaja voi tuoda jotain lisäarvoa palvelullaan ja tiedoillaan ja tuotteiden hinta kestää sen. Tämän ostajakunta onkin sitten hyvin pieni osuus kokonaismarkkinasta.

Harmillistahan se on että alalla kuin alalla ihmisen työ vähenee ja digitaalit tulee tilalle. Näin se vaan menee......
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
jhlamm
05.03.2014 11:17:58
Alkuperäisessä tekstissä on kyllä pohjansa. Kyllähän Thomannin kaltaisen suurliikkeen on helppo pitää hinnat alhaisina. Tilanne vastaa osittain S-ryhmä+K-kaupat vs pikkuliikkeet tilannetta. Ainoa syy miksi toisinaan asioin läheisessä Siwassa on pikkutavaran tarve, suurostoksia varten suunnataan Prismaan. Itse en suostuisi ottamaan syytä tästä kuolemasta, sillä itse en halua opiskelijan varantoja tuhlata tarpeettomasti.

Tämä sanottuna olen itse pohtinut asiaa aikaisemmin ja päätynyt (paino sanalla) omalla kohdallani seuraaviin asioihin:

- Thomann on helppo ja yksinkertainen uutta tavaraa ostaessa. Odotusaika on vähäisempi kuin monesti kivijalkaliikkeessä. Postikulut vain 20e max.
- Itse vasta viime aikoina havaitsin, että kivijalka myy myös thomannin hintaan.
- Kivijalkaliikkeessä on (ainakin omassa paikallisessa) mukava ja osaava palvelu (vaikka en taida vakioasiakasta lähelläkään olla).
- Tuen suomalaista työtä siinä missä kykenen ja näen kannattavaksi. Kärsivänä osapuolena ovat yrittäjät ja pahimmassa tapauksessa heidän työntekijänsä, jotka vain yrittävät palkkansa tehdä ilman sanan mahdollisuutta.

Nykyisin en juurikaan osta uutta tavaraa, vaan mnetin tori on minun thomannini. Kivijalkaliikkeestä ostan kielet, plektrat, piuhat ja kaikki pienet asiat, koska haluan tukea suomalaista työtä, enkä näe tarvetta tilata pientä tilpehööriä maailmalta (Hesasta). Ehkä olen sen verran konservatiivinen, että arvostan paikallisuutta niin paljon, että voin tukea sitä kykyni mukaan.
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
hollstro
05.03.2014 11:47:34

Osteri: Kun katsoo täälläkin roikkuvien porukoiden soitinarsenaalia, niin mihin me enää tarvitsemme tavallisen tavaran musakauppaa johon mennä ostamaan lisää keskinkertaista tavaraa? Torillakin kitaroita on jatkuvasti saatavilla 900-1000 kpl ja muuta tavaraa samassa suhteessa.
Pointtini on että Suomi on jo niin täynnä kamaa, että kivijalasta sitä on vaan tällaisille kyllästetyille markkinoille vaikeaa enää tarjota. Nettikauppa tuntuu markkinoille riittävän, kaman paikallista varastointia ei kukaan halua maksaa tuotteen hinnassa. Kalliimpi ja erikoisempi "high-end" vielä toimiikin muutamalla kivijalkaliikkeellä, koska siinä liikkeenharjoittaja voi tuoda jotain lisäarvoa palvelullaan ja tiedoillaan ja tuotteiden hinta kestää sen. Tämän ostajakunta onkin sitten hyvin pieni osuus kokonaismarkkinasta.

Harmillistahan se on että alalla kuin alalla ihmisen työ vähenee ja digitaalit tulee tilalle. Näin se vaan menee......

Olen muuten samaa mieltä, mutta et ota huomioon kasvavaa muusikkosukupolvea joka ei viellä ole hommannut ensimmäistä soitintaan. Sieltä se volyymi osaltaan tulee ja se selittää myös valtavan määrän halpistavaraa jota musaliikkeet on pullollaan.

Kivijalkamyymälöiden paras puoli on se että tavara mikä siellä on on kokeiltavissa ja heräteostoksia voi tehdä. Nettikauppojen osalta palautuskustannukset/B-stock ovat kuluja joita kivijalka ei joudu juurikaan kantamaan.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
phiit
05.03.2014 11:53:25 (muokattu 05.03.2014 11:53:39)
jhlamm:

Kivijalkaliikkeestä ostan kielet, plektrat, piuhat ja kaikki pienet asiat, koska haluan tukea suomalaista työtä, enkä näe tarvetta tilata pientä tilpehööriä maailmalta (Hesasta). Ehkä olen sen verran konservatiivinen, että arvostan paikallisuutta niin paljon, että voin tukea sitä kykyni mukaan.

Ei niitä kieliä ja plektroja kuitenkaan suomessa tehdä ;) Thommannilta kielet 1e / setti kitaralle, miksi maksais 5-10x summaa kivijalkakaupassa kun ihan samaa kamaa ovat. Ei mee jakeluun, "suosi suomalaista" kun ei takaa mitään muuta kuin köyhemmän lompakon.
PIM
05.03.2014 11:54:32 (muokattu 05.03.2014 11:55:31)
jhlamm:
- Tuen suomalaista työtä siinä missä kykenen ja näen kannattavaksi. Kärsivänä osapuolena ovat yrittäjät ja pahimmassa tapauksessa heidän työntekijänsä, jotka vain yrittävät palkkansa tehdä ilman sanan mahdollisuutta.

Tässä suomalaisen työn tukemisessa on se vittumainen aspekti, että se sälytetään kokonaan perusduunarin harteille samoin kuin veronmaksukin ja porhot siirtävät usein vielä kotimaasta keräämät massinsa veroparatiiseihin ja ostelevat kalliimat tavaransa reissatessaan ulkoimailla. Näin siis äärimmilleen kärjistettynä.
En tyytynyt tavanomaiseen.
Hynkel
05.03.2014 12:23:49
steelduck: Joo, myyminen ja palvelu on kyllä harpannut huiman loikan viime vuosina. Poikani haki ES-335:sen kitarapajalta huollosta ja soittelin sinne kysyäkseni, että sopiiko että poika hakee vaikka minä vein.

Sopihan se ja muistivat vielä minun kyselleen Dittoa ja kysyivät että laitetaanko semmoinen pojan mukaan.. laitettiin. :) Hyvin muistettu ja tuli asiakkana hyvä "muistettiin mitä olin aikaisemmin kysellyt, olen siis tärkeä"-kokemus. (vähänkö olen helppo) Ne on pikku asioita, millä asiakas pidetään tyytyväisenä ja aktiivisena ostelijana.

Meikäläistä kohdeltiin kuninkaallisena tässä jokin aika sitten, kun kävin Gretschiä vaihtamassa. SG-kaasu saatiin tyydytettyä ja palvelu oli kyllä kivaa. Eräs tälläkin foorumilla kirjoitteleva tonekuningas tsekkasi kitaran ja toisen kanssa lyötiin kaupat lukkoon. Pääsin vielä hypistelemään vintage stratoa ja koin oloni suorastaan tervetulleeksi.

Ihan varmasti menen uudestaan, ja vaikka tällä kertaa tuli tehtyä vaihtokauppaa, olen kantanut Pajalle vuosien aikana aika paljon käteistäkin. Ja kannan myös jatkossa.
Ukonete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají.
Osteri
05.03.2014 12:41:03 (muokattu 05.03.2014 12:41:44)
A-L: Kivijalkamyymälät kun usein suhtautuvat nihkeästi vaihtokauppoihin.

Niin, tästä tulikin mieleeni kivijalkojen rotu joka on jo hävinnyt: käytettyihin soittimiin keskittynyt kivijalkaliike. Jos siinä samassa olis vielä kitarahuolto niin olishan aika hieno yhdistelmä. Ajatelkaa, 50% nykyisin mnet.torilla olevista kepakoista olisi käsin kosketeltavissa tässä kaupassa... missä lie sitten sijaitseekin. Wau.

Mulla ei ole mitään käsitystä voisiko tällaiselta pohjalta toimiva kauppa edes menestyä. Hinnathan tuolla olisivat ilmeisen alhaisia ja kate mahdollisesti hyvin pieni. En tiedä, mutta oikein kiinnostava aarre-aittahan sellainen voisi olla.
Kuka ottaisi riskin ja kokeilee?
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
phiit
05.03.2014 12:41:56
Osteri: Niin, tästä tulikin mieleeni kivijalkojen rotu joka on jo hävinnyt: käytettyihin soittimiin keskittynyt kivijalkaliike. Jos siinä samassa olis vielä kitarahuolto niin olishan aika hieno yhdistelmä. Ajatelkaa, 50% nykyisin Torilla olevista kepakoista olisi käsin kosketeltavissa tässä kaupassa... missä lie sitten sijaitseekin. Wau.

Mulla ei ole mitään käsitystä voisiko tällaiselta pohjalta toimiva kauppa edes menestyä. Hinnathan tuolla olisivat ilmeisen alhaisia ja kate mahdollisesti hyvin pieni. En tiedä, mutta oikein kiinnostava aarre-aittahan sellainen voisi olla.

Soitin-Huttunen.. ainiin meni jo
Vellu64
05.03.2014 12:56:00
Turussa saa ihan kaikista musiikkiliikkeistä tingattua aina T-kaupan hintaan, jos ei ole jo valmiiksi halvempi hinta.
Valikoimaa on ja saa hyvää palvelua. Joskus joutuu hieman jonottamaan.
Minusta mitään ahdinkoa ei ole näkyvissä, kun on vieraillut liikkeissä.
Kiireisiltä vaikuttavat joskus. Se on luonnollista, kun pitää pyörittää samalla verkkokauppaa ja yksittäisen tuotteen kate on varmaankin pieni. Myyntivoitto tulee ehkä isoista tavaravirroista vasta. Näyttävät pärjäävän kuitenkin kilpailussa.
Useimmissa liikkeissä on useampi myyjä vielä samaan aikaan töissä opastamassa. Sekin kertoo, että ihan hyvin pyyhkii alalla.
Vertailuksi paikallinen isoon vähittäisketjuun kuuluva ruokakauppa:
1 kpl henkilöitä vuorollaan töissä. Hän on silloin myymäläpäällikkö, myymälänhoitaja, varastopäällikkö, varastomies, kassaneiti, veikkaustytteli ja portsari. Lisäksi pakettilähetyksiäkin tulee sinne. Eli hän toimii myös postivirkailijana.
Jabe
05.03.2014 13:40:21

Hyvä kirjoitus, ja edellä on jo monta hyvää kommenttia.

Itselle tulee mieleen sanoa tähän liittyen sekin, että kyllähän kivijalkakaupalle jää nykytilanteessakin mahdollisuuksia omassa strategiassaan erikoistua, ja tuoda asiakkaalle semmoista lisäarvoa mitä nettikauppa ei ikinä pysty tuottamaan. Esimerkiksi Custom-Soundsin pedalboard/kitararigi -osaaminen taitaa juurikin parhaimmillaan olla sitä. Tai toisena esimerkkinä: olen erittäin tyytyväinen siihen että olen omat kaksi Martin -akkariani ostanut juuri Kitarapajalta. Niiden "käyttöönottosäädöt", mikitykset ja huollot ovat hoituneet parhaalla mahdollisella tavalla; niin että olen käynyt itse ne hommat läpi asiantuntijan kanssa, kasvotusten.

Jos ei hinnoilla, valikoiman laajuudella tai nopeilla toimitusajoilla pysty kilpailemaan, niin sitten kait täytyy tehdä strategia, jossa jollain muulla näkökulmalla tuotetaan asiakkaalle se lisäarvo, jolla ne asiakkaat pidetään. Pelkkä "testausmahdollisuus" ei taida siihen enää riittää - todellinen asiantuntijuus hyvin mietittynä kyllä.
PIM
05.03.2014 13:50:00 (muokattu 05.03.2014 13:53:08)
Osteri: Niin, tästä tulikin mieleeni kivijalkojen rotu joka on jo hävinnyt: käytettyihin soittimiin keskittynyt kivijalkaliike. Jos siinä samassa olis vielä kitarahuolto niin olishan aika hieno yhdistelmä. Ajatelkaa, 50% nykyisin mnet.torilla olevista kepakoista olisi käsin kosketeltavissa tässä kaupassa... missä lie sitten sijaitseekin. Wau.

Kitarakuu Tampereen Kalevassa on juuri tälläinen liike. Ajantasaiset sivut löytyy myös netistä ja facesta, että kaupankäynti onnistuu myös nykyaikaiseti etänä jos ei pääse paikanpäälle sormeilemaan soittimia.
Antti1
05.03.2014 13:54:24
Vellu64: Turussa saa ihan kaikista musiikkiliikkeistä tingattua aina T-kaupan hintaan, jos ei ole jo valmiiksi halvempi hinta.

Niinno, riippuu kovasti romusta. Mistä saa, mistä ei - riippuu katteista hyvin paljolti.

Valikoimaa on ja saa hyvää palvelua.

Valikoima on mun mielestä melko huono, lähes ikinä en löydä etsimääni. Palvelu on myös useammin ollut ala-arvoista hyvän sijaan.

Joskus joutuu hieman jonottamaan... ...Kiireisiltä vaikuttavat joskus.

Eräänäkin kertana myyjät olivat kiireisiä keskustelemaan keskenään, palvelua kysyessäni sain turhautuneita olankohautteluita, silmien pyörittelyä ja muita hyödyllisiä eleitä, sekä kehoituksen testata ihan itse kaikki kaupasta löytyvä.

Turun puljujen suhteen olen usein menettänyt toivoni, kun etsimääni tavaraa ei juuri koskaan ole, tai sit ne myydään erittäin kalliilla ja huonommalla takuulla. Vika saattaa olla toki "erikoisissa" tarpeissanikin, mutta lopputulos on silti sama. En enää edes jaksa käydä niissä, ellei ole joku poikkeuksellinen hätä esimerkiksi keikkaromujen suhteen ja pakko saada ihan mikä tahansa vastaava juttu mahdollisimman nopeasti. Yleensä olen tavannut siitä syystä ostaa romppeeni mahdollisuuksien mukaan käytettynä, tai sit halvimmasta paikasta, joka on lähes poikkeuksetta ollut ulkomailta. Joskus tosin Suomestakin, mutta nettikaupasta jokatapauksessa. Thomannilta on näköjään omissa tilauksissa tullut 145 erilaista tuotetta, jonkun muun järjestämissä kimppatilauksissa varmaan puolet lisää. Muista kaupoista ei hajuakaan. Turun puljuista ei juuri mitään, koska em. syyt.
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
zedder
05.03.2014 14:31:21
Kun kerran netistä kuitenkin etsitään tietoja tuotteista niin liekö suuri ihme että samalla sitten tilataan sieltä jossa tavaraa on "hyllyssä" (usein ulkomailta). Lisäksi suomalaisten luonteenpiirteet huomioiden kaupantekoa helpottaa se ettei tarvitse henkilökohtaisesti anella jotakuta "puotipuksua" erikseen jotakin sinulle tilaamaan. Jos kyseessä on jokin erikoisempi tuote, esim. "marginaaliselle" kohderyhmälle suunnattu kitara, voi kauppiasta harmittaa mikäli kauppoja ei lopulta synnykkään ja "keppi" jää vuosiksi seinälle roikkumaan. "T-kaupalla" ei tällaista ongelmaa ilmeisesti ole ja heillä pyörii B-Stock -bisnes ilmeisen hyvin.

Jokin merkitys hankintapaikan valinnassa on myös takuilla; "T-kauppa" antaa tuotteille 3v takuun mikä ylittää usein valmistajan myöntämän ajan ja taitaapa brittiläinen "DV-kauppa" pistää vielä tuostakin vuodella paremmaksi.

Itse olen ostellut paikallisista kivijalkaliikkeistä lähinna pikkusälää ja Boss:in pedaaleja (joiden hinnat ovat olleet kilpailukykyisiä näiden tuotteiden osalta), mutta kitaroiden hankinta on omalla kohdallani kohdistunut Thomannin, torin sekä eBay:n valikoimiin.

--

Tuo markkinoiden kyllästyminen on kyllä mielenkiintoinen juttu: Jos koko ajan tuotetaan markkinoille lisää soittimia eivätkä vanhat kulu/tuhoudu soittokelvottomiksi, niin joskus on kai pakko tulla kyllästymispiste vastaan. Keräijöidenkään kokoelmat eivät varmaankaan voi paisua loputtomiin, ainakaan esim. japanilaiset laadukkaat käyttösoittimet tuskin niihin uppoavat. Sähkökitaroiden kehitys on ollut melkoisen olematonta (kts. esim Gibsonin vuoden 2014 uutuusmallit) joten päivitystarpeethan eivät tee niistä kelvottomia kuten käy elektroniikan kohdalla.
Mitä kävi, ketä tietää? Jacksoneita, Gibsoneita, Pomoja, Wunderbaumeja ja marsujen vikinää.
jhlamm
05.03.2014 14:47:25
phiit: Ei niitä kieliä ja plektroja kuitenkaan suomessa tehdä ;) Thommannilta kielet 1e / setti kitaralle, miksi maksais 5-10x summaa kivijalkakaupassa kun ihan samaa kamaa ovat. Ei mee jakeluun, "suosi suomalaista" kun ei takaa mitään muuta kuin köyhemmän lompakon.

No kyllä tompan setti halvempi on, mutta kyseiset kielet ovat oman testauksen pohjalta huonompia kuin nykyisin käytössä oleva skullsit ja d'addariot. Niiden hinnassa ei sitten suurta eroa olekaan. Mutta totta, että halvempi thomann on, ja siksi sieltä suuremmat hankinnat onkin tullut tehtyä (ellei käytettynä ole ostettu).

PIM: Tässä suomalaisen työn tukemisessa on se vittumainen aspekti, että se sälytetään kokonaan perusduunarin harteille samoin kuin veronmaksukin ja porhot siirtävät usein vielä kotimaasta keräämät massinsa veroparatiiseihin ja ostelevat kalliimat tavaransa reissatessaan ulkoimailla. Näin siis äärimmilleen kärjistettynä.

Joo eihän porhot rahaa Suomeen tuo. Mutta kyse ei ole minusta koko valtion tukemisesta vaan juurikin sen yhden musiikkiliikkeen ja sen työntekijöiden. Jos Marimekko tai Iittala tekee konkurssia niin ei minua kiinnosta...

Ja jatkona vielä tuohon aikaisempaan mietintään: kun liikkeet nyt alkavat nuupahdella, on liikkeiden pakko vastata tähän. Todennäköisesti muutamat pystyvät vastaamaan kysyntään ja vaatimuksiin.
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
phiit
05.03.2014 14:54:50 (muokattu 05.03.2014 14:55:12)
jhlamm: No kyllä tompan setti halvempi on, mutta kyseiset kielet ovat oman testauksen pohjalta huonompia kuin nykyisin käytössä oleva skullsit ja d'addariot. Niiden hinnassa ei sitten suurta eroa olekaan. Mutta totta, että halvempi thomann on, ja siksi sieltä suuremmat hankinnat onkin tullut tehtyä (ellei käytettynä ole ostettu).

Ei edes ole, nopeammin varsinkin d'addariot tummuu ja menee tuhnuks. Ottaen kuten jo ennenki sanottu huomioon ei noita kielitehtaita maailmalla kuitenkaan kovin montaa ole. Eri merkkisiä kieliä kyllä löytyy aika paljonkin ;) Sama asia kuin vahvistinputkissa..
PIM
05.03.2014 15:12:27 (muokattu 05.03.2014 15:14:18)
phiit: Ei edes ole, nopeammin varsinkin d'addariot tummuu ja menee tuhnuks. Ottaen kuten jo ennenki sanottu huomioon ei noita kielitehtaita maailmalla kuitenkaan kovin montaa ole. Eri merkkisiä kieliä kyllä löytyy aika paljonkin ;) Sama asia kuin vahvistinputkissa..

Siksipä valintani on ollut kohta jo 25 vuotta Optima Gold. Ne kestää. Ja siinä varmaan syy, etteivät kivijalkakaupat ole koskaan erityisemmin innostuneet kaupittelemaan näitä, kun puolet halvempia tavallisia saa myydä kymmenen kertaa enemmän.
AngieRainbow
05.03.2014 15:23:39
PIM: Kitarakuu Tampereen Kalevassa on juuri tälläinen liike. Ajantasaiset sivut löytyy myös netistä ja facesta, että kaupankäynti onnistuu myös nykyaikaiseti etänä jos ei pääse paikanpäälle sormeilemaan soittimia.

Mulla on ainakin Kitarakuusta hvyä fiilis. Seppo on tosi jees ja huolsi minulle vahvistimen ja pedaalin erittäin kohtuulliseen hintaan. Tossahan on juuri semmoista käytettyjen soittimien ja vahvistimien kivijalkameininkiä yhdistettynä ystävälliseen ja asiantuntevaan asiakaspalveluun.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)