Aihe: polyfonisten soitto-aanien tekeminen
1
meekz
16.05.2004 16:28:57
oon nyt jo jonkin aikaa etsinyt softaa tai softan nimea milla voisi alkaa tehda itse noita polifonisia aania.

mutta kun ei loydy!

mitaa vinkkeja?
I'm a mushroom cloud layin' muthafuka, muthafuka!
jPekka
16.05.2004 22:15:34

Sorruin itse perjantaina ostamaan tuollaisia soittavan puhelimen ja pitihän tuommoinen saman tien kokeilla. Testikappaleeksi otin Peter Gabrielin "Intruderin" rumpualoituksen - biisistä kun oli midikokoelmissa valmis general midi -standardia noudattava midifiletto.

Aukaisin tiedoston sekvensserillä (Cakewalk) ja leikkasin pois kaikki muut paitsi sen lyhyen rumpupätkän alusta. Voimistin vielä nuotteja niin että suunnilleen kaikki soivat maksimivoimakkuudella 127 - kun tavaran pitää tulla ulos kolmimillisestä kaiuttimesta, kaikki nyanssit hukkuvat joka tapauksessa.

Tallensin tiedoston tyypin "0" midi-tiedostoksi (jolloin kaikki kanavat tallentuvat yhdeksi raidaksi - tässähän nyt ei ollutkaan tavaraa kuin kymppikanavalla, jonne GM-standardi sijoittaa rummut).

Uploadasin tavaran omille webbisivuilleni sopivaan hakemistoon. Sitten kännykkä käteen - ja tässä vaiheessa pitää olla palveluntarjoajan kanssa WAP-asetusten toiminnassa ja kunnossa. Mennään asianmukaiseen valikkoon ja näpytellään midifileton osoite (siis tyyliin http://www.palveluntarjoaja.fi/hakemisto/soittoaani.mid). Tiedosto latautuu puhelimeen ja sen voi tallettaa ja valita soittoääneksi.

Näin toimi ainakin minulla. Lauantain bileissä joku tuli kysymään, että kenelle kuuluu se sängyn päällä oleva takki, josta kuuluu omituisia ääniä...

Midifileton on syytä olla varsin pieni, ja kannattaa ottaa huomioon, että polyfonia on rajoitettu: pitkät sävelet syövät sitä tosi tehokkaasti.

Samalla menetelmällä pystyy laittamaan näytön taustakuvan (jpg tai gif, 96x65 pikseliä, pienehkö värisyvyys). Operaattorilogon vaihtamisesta omaan viritykseen en ole vielä kerinnyt saada selvää. (Siis saahan noita erilaisilta logokauppiailta, mutta jos siihen haluaa oman ja ilmaisen 8-).
"Minne tahansa menetkin, siellähän olet."
PomppoK
16.05.2004 23:08:54

Hifistelyksihän tämä alkaa mennä pian, mutta täytynee kokeilla :)
"I've been busier than a one-armed bass player."
    Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)