Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: räkki multiefekti?
1
sebu
13.02.2014 13:16:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä räkki multiefekti olis paras hintaluokassa 150,-300,- (käytettynä)?
 
Tulee kahden vahvistimen setuppiin, jossa line outista räkkiin, siihen reverbiä ja delayta, ja stereona kahteen erilliseen päätteeseen ja erilliseen kaappiin. Tarkoitus saada iso tilavaikutelma.
 
Tällaisiin oon törmänny ja näistäkin on monenlaista mielipidettä:
g major 2
rocktron xpression
 
Mitä muita vois aatella?
 
hannlain
13.02.2014 13:25:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sebu: Mikä räkki multiefekti olis paras hintaluokassa 150,-300,- (käytettynä)?
 
Tulee kahden vahvistimen setuppiin, jossa line outista räkkiin, siihen reverbiä ja delayta, ja stereona kahteen erilliseen päätteeseen ja erilliseen kaappiin. Tarkoitus saada iso tilavaikutelma.
 
Tällaisiin oon törmänny ja näistäkin on monenlaista mielipidettä:
g major 2
rocktron xpression
 
Mitä muita vois aatella?

 
Rocktronin/RSP:n vanhempia malleja kannattaa kans kytätä. Intelliverb, intellifex ja mitä näitä nyt ainakin on. Itsellä on tuo intelliverb ollut pari vuotta ja siinä on ainakin huonekaikuja joka lähtöön. Aiemmin omistamaani G-majoriin (1-versio) verrattuna ainakin paremmat tilaefektit, eikä pasko soundia kuten g-major.
 
G.A.S. works in mysterious ways.
Antti1
13.02.2014 13:27:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hannlain: Rocktronin/RSP:n vanhempia malleja kannattaa kans kytätä. Intelliverb, intellifex ja mitä näitä nyt ainakin on. Itsellä on tuo intelliverb ollut pari vuotta ja siinä on ainakin huonekaikuja joka lähtöön. Aiemmin omistamaani G-majoriin (1-versio) verrattuna ainakin paremmat tilaefektit, eikä pasko soundia kuten g-major.
 
Samaa purnukkaa meinasin tulla ehdottamaan ja sit vähän harmistuin, kun menin myymään ton RSP:n. :D
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
azlag
13.02.2014 13:45:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Painiskelin aikoinaan saman probleeman kanssa. Tuolloin(kin) mukana kisassa olivat myös Rocktronin vanhemmat mallit, intelliflex ja intelliverb jne. Noita vanhempia ei vaan osunut silmään joten ostin XPressionin G-Majorin sijaan.
 
G-Major 2 on kovin suosittu. Mm. FFDP:n Jason Hook vannoo kyseisen purkin nimeen. Ellei ole mieltään muuttanut. Yleinen konsensus tuntuisi kuitenniin olevan että majuri kovasti värittää ääntä. Vielä yleisempi konsensus lienee että mahtava vekotin. Koska en tarvinnut kanavanvaihtoa (on GSC:ssä valmiina) enkä viritysmittaria (erillisenä) niin päädyin rocktroniin.
 
XPression on läpinäkyvä. Niin kovin vähän käytän mitään efektejä että en osaa sitä erityisemmin hehkuttaa. Mutta enpä kyllä haukkuakaan :) Hyvä perusvekotin.
 
Muutoin siis melkein sama lopputulos, mutta eroilla:
 
G-Major 2:
+ Intelligent Pitch Shifting
+ Kanavanvaihto (vahvistimeen)
+ Viritysmittari
 
XPression:
+ Läpinäkyvyys
 
sebu
13.02.2014 14:07:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

G-Major 2:
+ Intelligent Pitch Shifting
+ Kanavanvaihto (vahvistimeen)
+ Viritysmittari
 
XPression:
+ Läpinäkyvyys
 
Paljon hyviä pointteja vaikkapa nämä.
 
Tarkoitus ei niinkään oo kikkailla sen kummemmin, vaan saada perussoundi levitettyä kotona ja siihen vähän vaihtoehtoja ja tiloja. Ei siis tarvetta midikäskytyksille tms. jutuille, joita keikoilla saattas tarvetta.
 
Hyvät reverbit ja delayt siis ykkösenä. Jos samalla efektissä ois muita stereotilaa hyödyntäviä efektejä, niin niitä ois kiva kokeilla.
 
phiit
13.02.2014 14:13:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Line6 Pod Pro tai joku vanhemmista Line6 1U efektihärpäkeistä?
 
Sammo
13.02.2014 15:03:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lexiconin MP-1:n saa varmasti tuohon hintaan ja MPX-G2:n hyvällä tsägällä (syksyllä torilla oli paavo + R1 lauta yhteensä 350€).
 
Jälkimmäisessä (omistan itse) on enemmän vääntöä ja se on suunnattu erityisesti kitaralle (= analoginen etuaste säröillä jne. jonka saa routattua ennen vahvistimen etuastetta, kitaraefektejä). Ei helpoin ohjelmoitava mutta aika palkitseva -- oon esim. saanut ohjelmoitua klikin ja delayn synkkan siten että etupaneelin pikasäädöistä voi valita tempon sekä delayn pituuden metronomin iskuina. Melko armoton treenikaveri.
 
Soundaa mun korvaan tosi hyvältä (pesee vertailukohtana esim. Line M13:a mennen tullen) eikä syö soundia juuri ollenkaan ja on hiljainen.
 
Customer: I'd like a jazz metronome, please. Shop guy: Jazz metronome? Customer: Yeah, you know, the ones that only click on 2 and 4.
sebu
13.02.2014 17:07:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sammo: Lexiconin MP-1:n saa varmasti tuohon hintaan ja MPX-G2:n hyvällä tsägällä (syksyllä torilla oli paavo + R1 lauta yhteensä 350€).
 
Jälkimmäisessä (omistan itse) on enemmän vääntöä ja se on suunnattu erityisesti kitaralle (= analoginen etuaste säröillä jne. jonka saa routattua ennen vahvistimen etuastetta, kitaraefektejä). Ei helpoin ohjelmoitava mutta aika palkitseva -- oon esim. saanut ohjelmoitua klikin ja delayn synkkan siten että etupaneelin pikasäädöistä voi valita tempon sekä delayn pituuden metronomin iskuina. Melko armoton treenikaveri.
 
Soundaa mun korvaan tosi hyvältä (pesee vertailukohtana esim. Line M13:a mennen tullen) eikä syö soundia juuri ollenkaan ja on hiljainen.

 
Hyviä vinkkejä tullut tähän asti. Pitää alkaa tarkastelemaan noita tarkemmin. Kiitoksia tähän asti vinkkejä antaneille!
 
hannlain
14.02.2014 08:46:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sammo: Lexiconin MP-1:n saa varmasti tuohon hintaan ja MPX-G2:n hyvällä tsägällä (syksyllä torilla oli paavo + R1 lauta yhteensä 350€). .
 
Tuo MPX-G2 vaikuttaisi pätevältä laitokselta speksien suhteen. Erityisesti mahdollisuus sijoittaa efektit signaalipolulle ennen vahvistimen etuastetta tai looppiin olisi toivottu ominaisuus. Kaiut ja delayt looppiin ja dist/OD ennen vahvistimen etuastetta. Myös phaser kuulostaa erilaiselta riippuen onko se loopissa vai ennen etuastetta (eritoten, jos vahvistimen etuasteesta otetaan säröäkin).
 
G.A.S. works in mysterious ways.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «